Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal holde det på et voksent nivå (og la være å kommentere negativt), så starter man ikke innlegget med å kalle andre mennesker for "tapere".

Anonymkode: 377a9...589

Word. 👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som bor i Groruddalen bor ikke et ideelt sted når man som hvitt par planlegger å få barn. Det er fakta at man blir en minoritet når det kommer til hudfarge og språk, skolene ikke har godt rykte og at boligområdene ansees for å være utrygge. 

Anonymkode: bb2a9...0c3

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har mye å si hva man kan selge leiligheten for også, når man skal kjøpe større bolig sammen etterhvert.

Man får MYE mer penger per kvadratmeter om man selger utenfor Groruddalen enn i. Trosterud er skikkelig billig. Så det har jo mye å si for hvilke muligheter man får videre med partneren fra Groruddalen også.

Anonymkode: bb2a9...0c3

Nå er det jo ikke sånn at man bor i samme leilighet resten av livet, da. Om det hadde blitt Anna og Geir på lang sikt, så hadde de vel gjort som de fleste andre par: skaffet felles bolig i en bydel som passet for begges hverdag og familieforøkelse. Nå husker jeg ikke helt hva Geir jobber med, men det var vel noe ingeniørgreier. Tipper han stiller like sterkt som Anna økonomisk, han har også flere år på baken og gjerne mer nedbetalt lån. 

Uansett absurd å bedømme en kjæreste etter bydel, om det er saken. Det virker som Geir er opptatt av fysisk aktivitet og trening/rulleski, så da er det helt naturlig at han har bosatt seg i en del av byen hvor dette er lettere, og hvor han har plass til gitarer og hobbygreier. Kanskje det også er praktisk mtp. jobb. Når man er singel, så bosetter man seg akkurat slik man selv vil, og så gjør man heller kompromisser og blir flyttbar den dagen man er i et seriøst forhold og skal starte familie. 

Om man forventer å få servert en fyr som er høyt utdannet, kjekk, god økonomi, perfekt sammenfallende hobbyer, lik interiørsmak og har leilighet i helt riktig bydel, så er det kanskje ikke så rart man går singel i årevis. Hvis det er ytre ting som holder Anna tilbake, så forstår jeg ikke hvorfor hun har tatt en slik sjanse og blitt med på eksperimentet. Det er helt greit om det ikke blir henne og Geir, men litt av premisset for eksperimentet er vel å bli kjent med selve mennesket og gi kjemien en ordentlig sjanse når man først er blitt koblet sammen. Ytre ting har en tendens til å løse seg når man utvikler en ømhet og kjærlighet for mennesket.

Anonymkode: 43cd4...269

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første undrer jeg meg over mangelen på å holde et åpent sinn hos flere av deltakerene. De har jo selv valgt å bli med på dette eksperimentet og da synes jeg det blir veldig rart at man etter kort tid avskriver den andre, uansett grunn. Jeg trodde noe av vitsen var å gi det tid, bli kjent med hverandre og se hvordan det utvikler seg de fem ukene de skal bo sammen? 

Det andre jeg undrer meg over er at parene flytter inn i leiligheten til den ene av dem. Jeg tenker det kanskje hadde vært bedre om de ble plassert på "nøytral" grunn i leiligheter produksjonsselskapet stilte til disposisjon de fem ukene. Nå blir jo den som flytter inn litt "gjest" i den andres hjem og det kan jo også være kilde til konflikt.

Anonymkode: c7ff1...ce5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Nå er det jo ikke sånn at man bor i samme leilighet resten av livet, da. Om det hadde blitt Anna og Geir på lang sikt, så hadde de vel gjort som de fleste andre par: skaffet felles bolig i en bydel som passet for begges hverdag og familieforøkelse. Nå husker jeg ikke helt hva Geir jobber med, men det var vel noe ingeniørgreier. Tipper han stiller like sterkt som Anna økonomisk, han har også flere år på baken og gjerne mer nedbetalt lån. 

Uansett absurd å bedømme en kjæreste etter bydel, om det er saken. Det virker som Geir er opptatt av fysisk aktivitet og trening/rulleski, så da er det helt naturlig at han har bosatt seg i en del av byen hvor dette er lettere, og hvor han har plass til gitarer og hobbygreier. Kanskje det også er praktisk mtp. jobb. Når man er singel, så bosetter man seg akkurat slik man selv vil, og så gjør man heller kompromisser og blir flyttbar den dagen man er i et seriøst forhold og skal starte familie. 

Om man forventer å få servert en fyr som er høyt utdannet, kjekk, god økonomi, perfekt sammenfallende hobbyer, lik interiørsmak og har leilighet i helt riktig bydel, så er det kanskje ikke så rart man går singel i årevis. Hvis det er ytre ting som holder Anna tilbake, så forstår jeg ikke hvorfor hun har tatt en slik sjanse og blitt med på eksperimentet. Det er helt greit om det ikke blir henne og Geir, men litt av premisset for eksperimentet er vel å bli kjent med selve mennesket og gi kjemien en ordentlig sjanse når man først er blitt koblet sammen. Ytre ting har en tendens til å løse seg når man utvikler en ømhet og kjærlighet for mennesket.

Anonymkode: 43cd4...269

Anna trakk seg tilbake lenge før hun så leiligheten, bydelen, TVn og gitarene, så det er nok heller noe ved personligheten som trigger henne. Hun er jo veldig opptatt av at mannen skal ha selvtillit, være mann med stor m som hun kaller det og er i mot likestillig. Hun hadde nok sett for seg en helt annen type.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blodharry kåk da.

Anonymkode: e5d31...a53

Blodharry??

Han har sunne fritidsinteresser = sportsutstyr . Menn liker å se tv = stor tv (men, den var ikke av de største)

Han har spilt i band tidligere = musikkutstyr på et eget rom

Synes han virker som en maskulin mann med gode fritidsinteresser. Alt for god for sutrete strikkeguri!!

Anonymkode: 2dd86...a87

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være lov å innrede sin egen leilighet, som man bor helt alene i, akkurat som man vil. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at Anna virkelig ikke kommer godt ut av det i denne serien. Men det kan jo være at klippingen gjør at det ser verre ut enn det egentlig er. Det kan være mye som ikke kommer fram på TV. Det er uansett vanskelig som seer å ikke få sympati for Geir. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kartoffel skrev:

Helt enig i at Anna virkelig ikke kommer godt ut av det i denne serien. Men det kan jo være at klippingen gjør at det ser verre ut enn det egentlig er. Det kan være mye som ikke kommer fram på TV. Det er uansett vanskelig som seer å ikke få sympati for Geir. 

Kanskje vi får vite noe når Anna skal i terapi, om vi ikke får vite noe mer så er det vel slik hun selv sa; at det ikke egner seg på TV.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev:

Ok tror det da er episode 5, for jeg har ikke sett det, eller den episoden. 

Anonymkode: df34c...600

Men hvis du ser på dato på de andre episodene ser du at det går 7 dager mellom hver episode, hvilket vil si at episode 5 skulle vært lagt ut den 08. mars. I dag er det 12. mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GulSitron skrev:

Men hvis du ser på dato på de andre episodene ser du at det går 7 dager mellom hver episode, hvilket vil si at episode 5 skulle vært lagt ut den 08. mars. I dag er det 12. mars..

Jeg så den som sagt forrige uke, kan godt ha vært den 8. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GulSitron skrev:

Men hvis du ser på dato på de andre episodene ser du at det går 7 dager mellom hver episode, hvilket vil si at episode 5 skulle vært lagt ut den 08. mars. I dag er det 12. mars..

Det var episode 4 som skulle ut den 8.

Anonymkode: df34c...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er en viss mulighet for det kan ha blitt klippet slik at de framstår på ulike måter. Det er tross alt en viss underholdningsverdi i usympatiske mennesker og det er litt naivt å tro at kjærligheten mellom parene er det eneste programskaperne har tenkt på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arkana skrev:

Det må jo være lov å innrede sin egen leilighet, som man bor helt alene i, akkurat som man vil. 

Tydeligvis ikke. Isabel skal jo gjøre litt i leiligheten til Andre virker det som (med tanke på gardiner og sånn) skulle likt å sett han gjøre det samme mot ho. Det hadde neppe blitt tatt godt tatt i mot 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Christy89 skrev:

Tydeligvis ikke. Isabel skal jo gjøre litt i leiligheten til Andre virker det som (med tanke på gardiner og sånn) skulle likt å sett han gjøre det samme mot ho. Det hadde neppe blitt tatt godt tatt i mot 

Hvor har du sett at hun skal Det?

Anonymkode: df34c...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du sett at hun skal Det?

Anonymkode: df34c...600

På reklamen. Så litt sånn ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christy89 skrev:

På reklamen. Så litt sånn ut

Det var jo hjemme hos Isabel. Både Isabel og Katarina inviterte partneren til å endre noe i leiligheten slik at de skulle føle seg mer hjemme/sette sitt preg på den. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor hun ikke på Majorstua? Tvers overfor Meny Colosseum. Man kunne til og med se baldakinen over inngangsdøren fra soverommet hennes. 

Anonymkode: b92b3...967

Men i telefonkatalogen (jeg klarte ikke la være å snoke) så står det Hovseter. I tillegg filmet de utenfor de blokkene på Hovseter i episode 5.. 

Anonymkode: 21ce3...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blodharry??

Han har sunne fritidsinteresser = sportsutstyr . Menn liker å se tv = stor tv (men, den var ikke av de største)

Han har spilt i band tidligere = musikkutstyr på et eget rom

Synes han virker som en maskulin mann med gode fritidsinteresser. Alt for god for sutrete strikkeguri!!

Anonymkode: 2dd86...a87

Syns han hadde fin leilighet jeg :) Selv om jeg personlig ikke ville bodd i Groruddalen, men han trives vel der da. Anna var uansett frekk da hun var på besøk hos han. 

Av alle Gift ved første blikk-seriene jeg har sett (Norge/Sverige/Danmark) så er det jentene som er så skeptiske og trekker seg. Rart de melder seg på når de er så kresne.

Anonymkode: 21ce3...efa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 den 17.28, AnonymBruker skrev:

Det er gått tre sesonger nå, 6 par alt i alt, og 2 er fortsatt gift

 

Anonymkode: fcda5...2bc

Flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det var jo hjemme hos Isabel. Både Isabel og Katarina inviterte partneren til å endre noe i leiligheten slik at de skulle føle seg mer hjemme/sette sitt preg på den. 

Det er jo konseptet, da. Flytte sammen hos den ene. Deretter ut og kjøpe noe møbler/interiør sammen. Og så møte slekt og venner. 

Sånn er oppskriften i denne serien. 

Anonymkode: 1e04a...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...