Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære eksperter; jeg skjønner at dere har tung teoretisk bakgrunn, men hva med å bruke SUNN fornuft?? Synes enkelte deltakere og sammensetninger er fullstendig håpløse. 

Og jeg klarte helt ærlig ikke å se ferdig første episode pga. Andre. Det blir så flaut at jeg har ikke ord. Når jenta ikke tar initiativ til å kysse en eneste gang, da kan kanskje du også roe deg ned? Blir helt målløs. 

Anonymkode: a2f74...c38

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Arkana skrev:

 

Og så liker jeg ikke uttrykk som "mannen i forholdet", "Mann med stor M" o.l.. Hva mener man med det? Er det en måte å si at man liker et tradisjonelt forhold hvor mannen er sterk, den som bestemmer og den som har god jobb og god lønn mens kona bare skal være søt og pen og helst holde seg ved kjøkkenbenken? Må man være slik for å være skikkelig mann? Hva skjedde med likestilling?


Menes mere at man ikke vil ha en mann som oppfører seg som et barn utsatt for omsorgssvikt som har unormal hunger etter nærhet og oppmerksomhet og bekreftelser. 

Ja hva skjedde med likestilling om kvinner ikke kan få velge den typen mann de faktisk liker og greier å være rundt?

Anonymkode: e5d31...a53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ja hva skjedde med likestilling om kvinner ikke kan få velge den typen mann de faktisk liker og greier å være rundt?

Anonymkode: e5d31...a53

Poenget er jo ikke at de ikke skal få velge hvem de vil være sammen med. Det jeg, og sikkert flere, stusser over er det å melde seg på et slikt program, vel vitende om konseptet, for så å ikke engang ville gi det en sjanse. Hvis man ikke er villig til å gjøre sitt beste kunne man jo bare latt være å bli med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Norgesglasset skrev:

Min tanke er at damene gir opp fort. Jeg tenker at de har en ide i hodet om h a de vil ha, og så blir de skuffet når mannen ikke passer akkurat inn i de drømmene. Hvis de har vært single i så mange år, hvorfor ikke endre mønster om hvilken type mann en tror passer en selv? 

 

Man kan jo ikke tvinge seg til å få lyst på noen, da. 

Anonymkode: 21ce3...efa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke tvinge seg til å få lyst på noen, da. 

Anonymkode: 21ce3...efa

Men man kan endre mening hvis man har åpent sinn og jobber med det over tid. Å bestemme seg på 3 dager at dette ikke funker er ikke å ha et åpent sinn. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mynona skrev:

Men man kan endre mening hvis man har åpent sinn og jobber med det over tid. Å bestemme seg på 3 dager at dette ikke funker er ikke å ha et åpent sinn. 

Ja, det er jeg enig i :) Syns hun Anna gir opp altfor fort. Men jeg tenker litt sånn at hvis man da gifter seg med en person man bare ikke orker tanken på å bli nær seksuelt så er det kanskje litt dødfødt? Selv om følelsene kan komme etter hvert. Når man er såpass kresen er kanskje ikke dette programmet riktig å melde seg på. 

I tilfellet med Isabel og Andre så virker hun veldig ukomfortabel med at han er så fysisk med henne, så jeg skjønner ikke helt denne matchen. 

Anonymkode: 21ce3...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Norgesglasset skrev:

Min tanke er at damene gir opp fort. Jeg tenker at de har en ide i hodet om h a de vil ha, og så blir de skuffet når mannen ikke passer akkurat inn i de drømmene. Hvis de har vært single i så mange år, hvorfor ikke endre mønster om hvilken type mann en tror passer en selv? 

 

Ja, de har kanskje sett for seg at ekspertene skal finne akkurat den personen til dem.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 15.59, AnonymBruker skrev:

Facebook sier hun er fra Langhus. Det er vel Akershus Øst? Hun bor på Tveita eller Teisen eller noe slikt, det sa hun i en av episodene. 

Dersom hun prøver å leke vestkantfrue, gjør hun en særdeles dårlig jobb! Hun oser usikker streber. Før jeg gikk inn å sjekket Facebook nå, hadde jeg faktisk trodd hun var fra et enda mer "bondsk" sted. Men Langhus er kanskje litt bondsk?

Anonymkode: da407...0c9

Er Isabell opprinnelig Norsk? Jeg fikk skikkelig øst europeer vibes av henne..

Anonymkode: 0453c...6a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette eksprimentet gikk ut på at kjærlighet skal kunne oppstå over tid, selv om man ikke føler en umiddelbar forelskelse. Da bør man være villig til å teste ut hvordan det er å leve sammen i hverdagen, i stedet for å konkludere med at forholdet er dødfødt etter noen få dager med unntakstilstand.

Dersom håpet til deltakerne er å få utdelt en perfekt partner som de umiddelbart skal forelske seg i, tenker jeg de har meldt seg på feil program. I så fall ville de hatt like greit utbytte av å bruke en seriøs nettdating-side med gode matching-algoritmer. Du kan få en god match selv om du ikke har et ekspertpanel i ryggen, og du kan avgjøre om forelskelsen er på plass før du gifter deg...

Tviler på at noen av parene i årets sesong forblir gift utover de første fem ukene.

 

Anonymkode: 4b7ba...e38

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Som 31 åring har du hatt maaange år på å jobbe og spare. Kjøpte selv i Oslo da jeg var 25, det er fem år siden, og det til tross for at jeg har studert i 6 år og ikke fått penger. Det folk ikke skjønner er at man må jobbe for ting og prioritere bort andre ting. I så fall kan man ikke forvente annet enn en likesinnede.

Anonymkode: df34c...600

Jeg tror du har et altfor robotisk syn på dette. Alle lever ikke strømlinjeformede A4-liv i 20-åra hvor man bare sparer penger, og godt er det. Jeg kjøpte første bolig som 33-åring. Da hadde jeg tatt lang utdannelse, og jobbet med en kunstform, en yrkesvei som tar tid å bygge opp, og hvor man gjerne lever usikkert i noen år. Jeg hadde bodd i fire forskjellige land, fått masse erfaringer og nettverk. Har aldri angret på sent boligkjøp. Nå kan jeg leve godt av drømmeyrket, og en koselig leilighet fikk jeg jo likevel. 

Ulike mennesker har ulike livsløp, og man kan være en driftig person som prioriterer eller får råd til bolig sent. Å kjøpe leilighet som 25-åring trenger ikke bety at du er spesielt driftig eller imponerende. Mange av de jeg kjenner som kjøpte såpass tidlig utmerker seg på ingen måte i livet utover det gjennomsnittlige, de var bare mer trygghetssøkende og tradisjonelle som personer, og valgte typisk trygge yrkesveier (som er helt greit det også). De som tar mer sjanser i studie- og yrkeslivet opplever gjerne noen år med lite penger og sparing mens man skaffer seg et navn i bransjen, flytter mellom byer og så videre.

Det bør for øvrig også være rom for noen "gale valg" i 20-åra hvis man faktisk har gjort det, vi er alle komplekse mennesker og ikke roboter. Det betyr ikke at det vil definere resten av livet ditt, eller at du er uegnet som partner. Man vokser på erfaringer og utvikler karakter.

Nå ble dette litt på siden av programmet, ettersom jeg ikke kjenner Andrés liv og bakgrunn. Følte bare det var på sin plass å nyansere disse synspunktene en smule. Andrés problem i kjærlighetslivet på generell basis kan umulig være at han som fremdeles ung mann på 31 ikke eier egen leilighet eller kjører bil i en svindyr storby, det er latterlig. Problemet hans er at han er for intens, for servil, ikke har tydelig selvtillit eller krav til sin partner. Han egler seg innpå Isabel og sikler som en slitsom valp, er for fysisk klissete for tidlig i relasjonen, og han bærer preg av desperasjon. Man får følelsen av at han ville falt pladask for hvem som helst han ble matchet med, noe som ikke er tiltrekkende. Han mangler selvtillit og antenner, og det er langt mer problematisk i et forhold enn mangel på eiendom i svindyre Oslo ved 31 års alder.

Anonymkode: 43cd4...269

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har et altfor robotisk syn på dette. Alle lever ikke strømlinjeformede A4-liv i 20-åra hvor man bare sparer penger, og godt er det. Jeg kjøpte første bolig som 33-åring. Da hadde jeg tatt lang utdannelse, og jobbet med en kunstform, en yrkesvei som tar tid å bygge opp, og hvor man gjerne lever usikkert i noen år. Jeg hadde bodd i fire forskjellige land, fått masse erfaringer og nettverk. Har aldri angret på sent boligkjøp. Nå kan jeg leve godt av drømmeyrket, og en koselig leilighet fikk jeg jo likevel. 

Ulike mennesker har ulike livsløp, og man kan være en driftig person som prioriterer eller får råd til bolig sent. Å kjøpe leilighet som 25-åring trenger ikke bety at du er spesielt driftig eller imponerende. Mange av de jeg kjenner som kjøpte såpass tidlig utmerker seg på ingen måte i livet utover det gjennomsnittlige, de var bare mer trygghetssøkende og tradisjonelle som personer, og valgte typisk trygge yrkesveier (som er helt greit det også). De som tar mer sjanser i studie- og yrkeslivet opplever gjerne noen år med lite penger og sparing mens man skaffer seg et navn i bransjen, flytter mellom byer og så videre.

Det bør for øvrig også være rom for noen "gale valg" i 20-åra hvis man faktisk har gjort det, vi er alle komplekse mennesker og ikke roboter. Det betyr ikke at det vil definere resten av livet ditt, eller at du er uegnet som partner. Man vokser på erfaringer og utvikler karakter.

Nå ble dette litt på siden av programmet, ettersom jeg ikke kjenner Andrés liv og bakgrunn. Følte bare det var på sin plass å nyansere disse synspunktene en smule. Andrés problem i kjærlighetslivet på generell basis kan umulig være at han som fremdeles ung mann på 31 ikke eier egen leilighet eller kjører bil i en svindyr storby, det er latterlig. Problemet hans er at han er for intens, for servil, ikke har tydelig selvtillit eller krav til sin partner. Han egler seg innpå Isabel og sikler som en slitsom valp, er for fysisk klissete for tidlig i relasjonen, og han bærer preg av desperasjon. Man får følelsen av at han ville falt pladask for hvem som helst han ble matchet med, noe som ikke er tiltrekkende. Han mangler selvtillit og antenner, og det er langt mer problematisk i et forhold enn mangel på eiendom i svindyre Oslo ved 31 års alder.

Anonymkode: 43cd4...269

Enig. Bra oppsummert :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du har et altfor robotisk syn på dette. Alle lever ikke strømlinjeformede A4-liv i 20-åra hvor man bare sparer penger, og godt er det. Jeg kjøpte første bolig som 33-åring. Da hadde jeg tatt lang utdannelse, og jobbet med en kunstform, en yrkesvei som tar tid å bygge opp, og hvor man gjerne lever usikkert i noen år. Jeg hadde bodd i fire forskjellige land, fått masse erfaringer og nettverk. Har aldri angret på sent boligkjøp. Nå kan jeg leve godt av drømmeyrket, og en koselig leilighet fikk jeg jo likevel. 

Ulike mennesker har ulike livsløp, og man kan være en driftig person som prioriterer eller får råd til bolig sent. Å kjøpe leilighet som 25-åring trenger ikke bety at du er spesielt driftig eller imponerende. Mange av de jeg kjenner som kjøpte såpass tidlig utmerker seg på ingen måte i livet utover det gjennomsnittlige, de var bare mer trygghetssøkende og tradisjonelle som personer, og valgte typisk trygge yrkesveier (som er helt greit det også). De som tar mer sjanser i studie- og yrkeslivet opplever gjerne noen år med lite penger og sparing mens man skaffer seg et navn i bransjen, flytter mellom byer og så videre.

Det bør for øvrig også være rom for noen "gale valg" i 20-åra hvis man faktisk har gjort det, vi er alle komplekse mennesker og ikke roboter. Det betyr ikke at det vil definere resten av livet ditt, eller at du er uegnet som partner. Man vokser på erfaringer og utvikler karakter.

Nå ble dette litt på siden av programmet, ettersom jeg ikke kjenner Andrés liv og bakgrunn. Følte bare det var på sin plass å nyansere disse synspunktene en smule. Andrés problem i kjærlighetslivet på generell basis kan umulig være at han som fremdeles ung mann på 31 ikke eier egen leilighet eller kjører bil i en svindyr storby, det er latterlig. Problemet hans er at han er for intens, for servil, ikke har tydelig selvtillit eller krav til sin partner. Han egler seg innpå Isabel og sikler som en slitsom valp, er for fysisk klissete for tidlig i relasjonen, og han bærer preg av desperasjon. Man får følelsen av at han ville falt pladask for hvem som helst han ble matchet med, noe som ikke er tiltrekkende. Han mangler selvtillit og antenner, og det er langt mer problematisk i et forhold enn mangel på eiendom i svindyre Oslo ved 31 års alder.

Anonymkode: 43cd4...269

Jeg er i bunn og grunn enig med deg. Det er ikke slik at vellykkethet er lik tidlig boligkjøp. Og jeg får selv litt fnatt i blant av alle disse som konkurrerer i å være mest a4 og fornuftige gjennom hele livet, og som tror at alle andre også deltar i samme "fornuftighets-konkurranse".

Jeg kjøpte selv bolig da jeg var passert 30, og anser meg som vellykket. 

Du skrev at du hadde i løpet av 20 årene bodd i 4 land, og du hadde bygget en karriere. Du hadde prioritert noe annet enn boligkjøp.

Jeg bodde også i 4 forskjellige land, på tre kontinenter, i løpet av 20 årene. Jeg var med på å starte opp to firmaer. Jeg la grunnlaget for en karriere hvor jeg i dag jobber med noe jeg liker og tjener over en mill i året. 

Det er derfor ingen som satt spørsmålstegn ved at jeg var nesten 30 da jeg tok lappen, og over 30 da jeg kjøpte bolig. Fordi jeg hadde prioritert annerledes, og helt sikkert samme med deg.

MEN.... for meg synes det ikke som André har prioritert vekk bolig og bil til fordel for noe. Han er bare en mann oppi tredveårene som ikke har kjæreste (uten hjelp), ikke bolig, ikke lappen, ikke karriere, ikke en spennende fortid (feks prioritert å reise masse, bo i ulike land osv). Og samlet sett gir dette inntrykk av at han ikke er en mann med voldsomt mye tak i.

Mange av "samfunnets vinnere" utsetter boligkjøp og lappen, men de kan begrunne det med at de prioriterte det vekk for noe som var viktigere for dem.

Og også enig i de andre karakteristikkene om ham. Han er rett og slett alt annet enn en damemagnet i sin oppførsel.

 

Anonymkode: 377a9...589

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Geir er jo skikkelig koselig. Han er veldig kjekk til å være 46, hadde jeg vært eldre så hadde jeg definitivt sett på han som aktuell. Veldig dumt at Anna har virka å besemme seg så fort. Virka som hun endra menig helt etter bryllupsnatta. Tenkte faktisk litt på om de hadde sex og det visste seg at det ikke var noe seksuell kjemi eller noe. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, missmcbeal skrev:

Åh Geir er jo skikkelig koselig. Han er veldig kjekk til å være 46, hadde jeg vært eldre så hadde jeg definitivt sett på han som aktuell. Veldig dumt at Anna har virka å besemme seg så fort. Virka som hun endra menig helt etter bryllupsnatta. Tenkte faktisk litt på om de hadde sex og det visste seg at det ikke var noe seksuell kjemi eller noe. 

Hun oppdaget vel at han hadde lite utstyr :ler:

Anonymkode: 1ce49...e54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun oppdaget vel at han hadde lite utstyr :ler:

Anonymkode: 1ce49...e54

Huff, stakkars mann :P 

Kan godt være de ikke matchet seksuelt og det var en dealbreaker for Anna, men det er jo ikke noe hun kan si på TV 🙊

Endret av smalls
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Han med rødt hår både oppfører og kler seg som en unge på tolv år, så skjønner om hun mister interessen. Man forventer jo en mann, ikke en unge å forsørge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker de fleste her bare er ekstremt PR kåte. Synes personlig hele programmet er forkastelig og enda et hån mot ekteskapet.

Anonymkode: dabfd...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, smalls skrev:

Huff, stakkars mann :P 

Kan godt være de ikke matchet seksuelt og det var en dealbreaker for Anna, men det er jo ikke noe hun kan si på TV 🙊

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun oppdaget vel at han hadde lite utstyr :ler:

Anonymkode: 1ce49...e54

 

8 timer siden, missmcbeal skrev:

Åh Geir er jo skikkelig koselig. Han er veldig kjekk til å være 46, hadde jeg vært eldre så hadde jeg definitivt sett på han som aktuell. Veldig dumt at Anna har virka å besemme seg så fort. Virka som hun endra menig helt etter bryllupsnatta. Tenkte faktisk litt på om de hadde sex og det visste seg at det ikke var noe seksuell kjemi eller noe. 

Tror dere virkelig de hadde det første dagen de møttes? Tvilsomt etter det vi så av hvordhvordan de pratet om bryllupsnatten.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Han med rødt hår både oppfører og kler seg som en unge på tolv år, så skjønner om hun mister interessen. Man forventer jo en mann, ikke en unge å forsørge.

Nå skal de vel snart til parterapi, så får håpe han får litt veiledning og det blir bedre fremover.

Anonymkode: df34c...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

André og Isabel var de som jeg hadde mest tro på etter første episode. De var liksom like enkle og kjedelige og tradisjonelle(?). Nå virker det det som at bare fordi André var fornøyd med kona si, så skal ekteskapet være perfekt. Han er fryktelig på, og det skremmer Isabel en del + at hun ikke er helt sikker på at han er den rette. Det Isabel må gjøre er å legge fra seg tanken om at han må eie noe for å være mann og si fra til André at han må ta det litt rolig og ikke være så på. 

Geir og Anna, så vel egentlig det ikke kom til å gå fra begynnelsen av, tror de har vært alene for lenge. Men nå som Geir prøver å få kontakt med følelsene sine og er åpen for å få til dette, er Anna skuffet fordi hun ikke fikk en grei BadBoy til ektemann. Jeg blir litt irritert på henne, prøv litt da!

Rune og Katarina virker herlige, men merkes at Katarina ikke er like på. Håper det går bedre med de. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...