Gå til innhold

Gift ved første blikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror Katarina bare ser dette som en "gøy  ting", jeg tror ikke det blir følelser mellom henne og Rune. Hun synes det er stas å bli gift først i gjengen og få leke prinsesse og få oppmerksomhet. Men hun blir raskt lei og vil ut på byen igjen. 

Isabell blir kvalt av Andrè og kommer trekke seg vekk. Blir pinlig å se videre på de to. Føler ubehaget hennes i kroppen, uff.

Geir og Anna holder ikke, men han finner raskt noen annen, var god reklame for ham å bli med.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at Isabel har litt harry stil, men som streber. Hun hadde kledd en klassisk stil.

Igjen så skjønner jeg ikke hvorfor disse damene har meldt seg på, når de er så kresne som de er. 

Anonymkode: d5884...f59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at Isabel har litt harry stil, men som streber. Hun hadde kledd en klassisk stil.

Igjen så skjønner jeg ikke hvorfor disse damene har meldt seg på, når de er så kresne som de er. 

Tja, Isabel kan jeg ikke si er veldig kresen, hadde ikke falt for Andre selv, synes han virker litt umoden. Se sekvensen når hun sier at hun savner flørting og hvordan han responderer på det, samt all den klengingen og kyssingen hele tiden. Synes han også kler seg som en tenåring, og er litt sosialt "klønet", men tror ikke det finnes noe vondt i han. Men Isabel vil nok ha en mann med stor M, slik som mange damer. 

Anonymkode: df34c...600

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
På 22.2.2018 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Liker programmene for underholdningsverdien, og syns det er tøft gjort av deltakerne å slippe kamera så nært innpå. Samtidig er jeg egentlig ikke sikker på om eksprimentet er så veldig vellykket. Rimelig stor skillsmisseprosent på disse parene, iallfall i den norske og svenske versjonen...

Tenker jo at i små land som Norge og Sverige er det ikke så himla mange som tør å melde seg på et slik konsept. Da blir det jo nødvendigvis ikke så mange mulige "perfekte" matcher heller.

Det hjelper ikke med eksperter som skal finne partner til deg, dersom ekspertene har få reelle kandidater å velge mellom.

Anonymkode: 4b7ba...e38

Var det ikke også et krav å bo i Oslo-området? Har alltid tenkt at det har vært for mange krav og for lite land til at de får nok folk til å melde seg på, sånn at de faktisk kan danne "perfekte" par. 

Anonymkode: 1a6fc...107

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anna snappet om at hun tok en pause fra ekteskapslivet, mens de var på bryllupsreisen. Da har hun vært gift med snille Geir i under en uke. 

Det er jenta som tåler mye motstand🙄

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anna snappet om at hun tok en pause fra ekteskapslivet, mens de var på bryllupsreisen. Da har hun vært gift med snille Geir i under en uke. 

Det er jenta som tåler mye motstand🙄

Veldig rart hvordan følelser kan svinge så veldig. Alt var perfekt på bryllupsdagen, et par dager etter var hun sikker på at det ikke ville fungere.

• Liker 3
Skrevet

Ånei, jeg har ikke sett siste episode enda, men dette hørtes jo lite trivelig ut..

Jeg synes GVFB er veldig hyggelig å se på. Litt som jakten på kjærligheten uten at jeg trenger pute. 😄

De er så koselig keitete, men om noen begynner å bli ufin på bryllupsreisen, så høres jo ikke det ut som noe feel-good-tv. 🙁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rart hvordan følelser kan svinge så veldig. Alt var perfekt på bryllupsdagen, et par dager etter var hun sikker på at det ikke ville fungere.

Lett å skjønne hvorfor hun er singel.

Jeg får litt vondt av Geir, men så noen har nevnt, får han vist seg frem i serien. Hadde jeg vært singel, så hadde jeg garantert kontakta Geir. Selv om han er mye eldre enn meg😂

Han er jo så kjekk. Og den kroppen! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å skjønne hvorfor hun er singel.

Jeg får litt vondt av Geir, men så noen har nevnt, får han vist seg frem i serien. Hadde jeg vært singel, så hadde jeg garantert kontakta Geir. Selv om han er mye eldre enn meg😂

Han er jo så kjekk. Og den kroppen! 

Han tar seg svært godt ut til å være nesten 50.

• Liker 8
Skrevet

Litt til forsvar for Anna da, så er man jo pumpet full av adrenalin og forventninger og alt er jo sikkert sprøtt og alle følelser forsterkes på bryllupsdagen i det programmet der (de ser jo helt sprø ut hele gjengen synes jeg, skikkelig pumpet opp på adrenalin) og kanskje føler de også et press på at de må si til kamera at dette var så bra, han er så fin, han virker så god, dette lover bra osv.

Og så får de realiteten i fleisen når de får landet litt etter bryllupet. Selv om de tror de har gått inn i dette med totalt åpne øyne, så har de sikkert et drømmebilde av den "perfekte" partner inni seg fortsatt, og sjansen er jo stor for at de blir skuffet. For at de føler de har kastet seg inn i noe totalt nytt og ukjent (det har de jo) med en totalt fremmed, og da kommer det opp motstand.

Virker litt som om det er det som skjer med Anna, og for så vidt med hun Isabel. De bare får opp motstand som DEN muren, klarer ikke se noe bra med sine ektemenn, og da står man jo bare der og stanger i en murvegg. Hun Anna sa jo allerede i ep 3 at det ikke var noe håp. Sett utenfra så virker det som at hun gir opp for lett, hun bare trekker seg, men innerst inne er hun kanskje livredd for hva dette prosjektet og denne fremmede vil "kreve" av henne. Man må jo stille seg ekstremt sårbar, hun virker ikke klar for det kanskje? 

Og for all del, selv om han Geir virker super på skjermen (jeg synes han virker som den mest oppegående og reflekterte og snilleste mannen og tenker at her har hun jo fått gullfuglen i fanget som hun kunne fått et trygt forhold og en familie med), så kan det jo være sider ved ham som hun får se (og ikke vi) og som hun bare ikke fikser.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er Andre jomfru?

Han klenger på Isabel og kysser henne hele tiden og klarer ikke lese det avvisende, i beste fall usikre, kroppsspråket hennes overhode...

Virker som en ukysset fyr som ENDELIG får tatt på en kvinne. Pinlig.

Anonymkode: bb2a9...0c3

• Liker 30
Skrevet

Og når det gjelder Andrè og Isabel, han er jo altfor på! Han skremmer henne. Og han ser ikke ut til å forstå at det er hans iver som gjør at hun blir helt satt ut. Han bare "ja hun virker tilbakeholden hvorfor det tro". Hallo, du medvirker til det...

Altså, han virker som verdens snilleste, men han ble veldig usikker av dette her. "Takk for at du holder ut med meg." Eh nei, ikke si det, bare ikke si det!

Og Isabel, virker jo som at hennes "forsvar" da blir: Han eier ingenting. Han har ikke lappen. Han er ikke mannen i forholdet. - Men hvis han ikke hadde vært så på, så hadde hun kanskje ikke trengt å bruke alle de der "forsvarsteknikkene" for å fortelle seg selv at han ikke er bra nok.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det bare er et forsvar, jeg tror hun oppriktig er opptatt av det materialistiske, men når det ikke er på plass hjelper det selvfølgelig ikke at han er litt vel klengete også. På en måte er det fint at han er forelsket og virkelig går inn for dette (i motsetning til visse andre deltagere), men samtidig kunne han med fordel vært litt flinkere til å lese kroppsspråket hennes og se at hun er konstant ukomfortabel og ser ut som hun vil stikke av. 

Og så liker jeg ikke uttrykk som "mannen i forholdet", "Mann med stor M" o.l.. Hva mener man med det? Er det en måte å si at man liker et tradisjonelt forhold hvor mannen er sterk, den som bestemmer og den som har god jobb og god lønn mens kona bare skal være søt og pen og helst holde seg ved kjøkkenbenken? Må man være slik for å være skikkelig mann? Hva skjedde med likestilling?

Endret av Arkana
  • Liker 9
Skrevet

Litt satt på spissen, men jeg tror Isabel er "født voksen", har sikkert vært snusfornuftig helt siden barndommen og har hele tiden hatt en 5-årsplan skrevet ned i en liten bok. Nå mangler hun bare en stabil mann hun kan får tre barn med så er livet komplett. Noe annet enn A4-format er nok ikke noe for henne. At hun gifter seg med en fremmed vet jeg ikke om hun gjør for at hun er tøff eller for at hun er desperat?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg tror ikke det bare er et forsvar, jeg tror hun oppriktig er opptatt av det materialistiske, men når det ikke er på plass hjelper det selvfølgelig ikke at han er litt vel klengete også. På en måte er det fint at han er forelsket og virkelig går inn for dette (i motsetning til visse andre deltagere), men samtidig kunne han med fordel vært litt flinkere til å lese kroppsspråket hennes og se at hun er konstant ukomfortabel og ser ut som hun vil stikke av. 

Og så liker jeg ikke uttrykk som "mannen i forholdet", "Mann med stor M" o.l.. Hva mener man med det? Er det en måte å si at man liker et tradisjonelt forhold hvor mannen er sterk, den som bestemmer og den som har god jobb og god lønn mens kona bare skal være søt og pen og helst holde seg ved kjøkkenbenken? Må man være slik for å være skikkelig mann? Hva skjedde med likestilling?

Å ønske å eie egen bolig trenger ikke nødvendig vis være fordi man er materialist. Selv jobbet jeg hard for å skaffe meg bolig, men da kun fordi jeg ønsket og trengte et trygt og stabilt sted å bo. Kanskje hun ønsker det for sine kommende barn også. Eller kanskje det er verdien bak det å arbeide, altså arbeidsmoral og disiplin ved sparing hun verdsetter, fremfor det å ta livet med ro, eller bruke alle pengene på seg selv og ikke planlegge fremtiden. Med andre ord går det på egenskaper, holdninger og verdier, mer enn materialisme. 

• Liker 8
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ella1 skrev:

Litt satt på spissen, men jeg tror Isabel er "født voksen", har sikkert vært snusfornuftig helt siden barndommen og har hele tiden hatt en 5-årsplan skrevet ned i en liten bok. Nå mangler hun bare en stabil mann hun kan får tre barn med så er livet komplett. Noe annet enn A4-format er nok ikke noe for henne. At hun gifter seg med en fremmed vet jeg ikke om hun gjør for at hun er tøff eller for at hun er desperat?

Jeg synes det virker som at hun gjør det for å finne "den rette", mens Andre gjør det fordi han er "desperat" og ville likt personen uansett hvem det var, slik følte Isabel det også.

• Liker 11
Skrevet

Jeg tror de fleste som blir med på et slikt program må føle en viss grad av desperasjon. Det er en ganske spesiell setting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett den engelske versjonen og den australske også. 0% treff i den engelske (sesong 3), men litt bedre i den australske versjonen.

Men du ser at det er det fysiske som tiltrekker. De som er pene og slanke blir sammen, men de andre ikke finner sammen.  Det pussige er at det er aldri noen som tør å si sannheten til at det ikke blir til noe. Bra tv, men ikke for deltakerne.

Anonymkode: 64d54...941

• Liker 1
Skrevet

Min tanke er at damene gir opp fort. Jeg tenker at de har en ide i hodet om h a de vil ha, og så blir de skuffet når mannen ikke passer akkurat inn i de drømmene. Hvis de har vært single i så mange år, hvorfor ikke endre mønster om hvilken type mann en tror passer en selv? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Norgesglasset skrev:

Jeg tenker at de har en ide i hodet om h a de vil ha, og så blir de skuffet når mannen ikke passer akkurat inn i de drømmene. 

Det tror jeg også. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...