Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #21 Skrevet 14. februar 2005 til dere som er litt hysteriske mht do-bakterier: Jeg så et program på discovery hvor de testet om do-bakterier satte seg i håndklær tannbørster osv, og om det ble mindre bakterier om man satte tannbørsten og håndklærne lenger vekk fra doen. Det viste seg at disse bakteriene svever rundt i hele rommet uavhengig av hvor stort det er, og at du også finner disse bakteriene ellers rundt i huset også! så om det gjør så stor nytte i det hverdagslige liv om man lar være å ta i dørhåndtaket osv kan man vel lure på... Jeg tar iallefall dette med knusende ro. åpner krana og vasker hendene mine på "normal" måte. Men enkelte offentlige toaletter er litt mindre innbydende enn andre, og da kan til og med jeg få et lite anfall av bakteriehysteri... men jeg lever da friskt og godt iallefall
Gjest happyending Skrevet 14. februar 2005 #22 Skrevet 14. februar 2005 jeg vasker og hendene på normal måte ( med unntak av at jeg bruker papir og albuer når jeg skrur av vannet og går ut av offentlige toalett ), poenget mitt var bare at det spiller egentlig ingen rolle om man vasker hendene når man har vært på do eller ikke når man får akkurat de samme bakteriene på hendene igjen med en gang.. Det er sikkert noen få som har dødd av det, men det tror jeg er mer ved restaurantbesøk.. Men så lenge man vasker hendene før man tar i mat, så er man nok godt sikret...
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #23 Skrevet 15. februar 2005 nei selvfølgelig dør man ikke av å få litt ekstra bakterier i seg, men kroppen har ikke godt av å få for mye av den, og smittestoffer spres lettere... jeg skal fortelle dere noe: da samboeren min og den lille sønnen min hadde spysjuke, satte jeg inn alle midler på å prøve å ikke bli smittet, så jeg gikk rundt i hele huset og vasket alle dør håndtak og alt felles vi tar i, ja til og med pc knappene!...det førte til at alle rundt meg hadde fått spysjuke, unntatt meg....... jeg unngikk også å ta på alle felles dører, heisknapper osv. når jeg var ute, og det tror jeg førte til at jeg unngikk spysjuken.....
mari Skrevet 15. februar 2005 #24 Skrevet 15. februar 2005 nei selvfølgelig dør man ikke av å få litt ekstra bakterier i seg, men kroppen har ikke godt av å få for mye av den, og smittestoffer spres lettere... jeg skal fortelle dere noe: da samboeren min og den lille sønnen min hadde spysjuke, satte jeg inn alle midler på å prøve å ikke bli smittet, så jeg gikk rundt i hele huset og vasket alle dør håndtak og alt felles vi tar i, ja til og med pc knappene!...det førte til at alle rundt meg hadde fått spysjuke, unntatt meg....... jeg unngikk også å ta på alle felles dører, heisknapper osv. når jeg var ute, og det tror jeg førte til at jeg unngikk spysjuken..... Hjemme hos oss hadde også alle magesjau, bortsett fra meg, og jeg vasket ikke noe mer enn nødvendig! Tror bare at noen er mere utsatt for bakterier enn andre! Alle andre som var innom huset ble også syke, med unntak av svigermor, så jeg tror ikke det hadde noe med nedvasking å gjøre (i hvertfall hjemme hos oss)!
nallemaja Skrevet 15. februar 2005 #25 Skrevet 15. februar 2005 hvis man har barn med spysyke så steller man vel barna sine, vasker spy, tømmer spybøtte, trøster og koser, skifter klær og sengetøy, da kommer man borti smitten uansett. Tror bare du hadde flaks jeg
Gjest skindeep Skrevet 16. februar 2005 #26 Skrevet 16. februar 2005 Smitten ligger jo å svever i luften også... Når barnet hoster, tenk på hvor mye bakterier som spres rundt omkring i rommet da!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #27 Skrevet 17. februar 2005 Smitten ligger jo å svever i luften også... Når barnet hoster, tenk på hvor mye bakterier som spres rundt omkring i rommet da!! Det svever visst rundt i rundt 2 timer har jeg hørt....
Gjest SumoBryter Skrevet 17. februar 2005 #28 Skrevet 17. februar 2005 Ja, det er jo litt rart, men de er jo ganske sma ogsa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå