Gå til innhold

Menn over 35, har dere mage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får menn over 30-35 så stor mage? Skjer det automatisk eller er det fordi dere spiser mer?

Hvem er over 35 og ikke har stor mage? Finnes det voksne menn med stram mage?

Anonymkode: cd53b...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterende å holde figuren selv og oppdage at nesten samtlige menn over 35 har så stor mage. Selv kjemper jeg hele tidne for å bevar en fin kropp.

 

Kvinne 45

Anonymkode: cd53b...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian skrev:

Veldig glad for at jeg har klart å unngå det :)

Så fint at noen av dere klarer det :)

Anonymkode: cd53b...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke stor mage, men så trener jeg og kontrollmåler gjevnlig. Appen «Way of Life» hjelper også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor får menn over 30-35 så stor mage? Skjer det automatisk eller er det fordi dere spiser mer?

Anonymkode: cd53b...6a0

Jeg har fått mage. Er ikke så rart. Har kanskje gått opp en kilo i året de siste 15 årene og da kommer jo magen til slutt.  Er for glad i søtsaker. 

Anonymkode: fafa0...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at jeg har mage. Jeg hadde ikke klart meg uten den.

Anonymkode: edecd...8de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen reduseres med årene, og samtidig mister man muskelmasse. Hos kvinner fordeles fettvevet jevnere over kroppen, mens det hos de fleste menn samles mest rundt midjen. Selv sterkt overvektige menn kan ha nokså faste armer, noe som sjelden er tilfelle for overvektige kvinner. Hos menn distribueres fettvevet slik at det i minst mulig grad skal komme på bekostning av slagkraft og evne til å behandle våpen, ifølge en dokumentarfilm jeg har sett.

Dette er generelle, naturlige endringer, men mye handler også om genetikk, kosthold og trening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Forbrenningen reduseres med årene, og samtidig mister man muskelmasse. Hos kvinner fordeles fettvevet jevnere over kroppen, mens det hos de fleste menn samles mest rundt midjen. Selv sterkt overvektige menn kan ha nokså faste armer, noe som sjelden er tilfelle for overvektige kvinner. Hos menn distribueres fettvevet slik at det i minst mulig grad skal komme på bekostning av slagkraft og evne til å behandle våpen, ifølge en dokumentarfilm jeg har sett.

Dette er generelle, naturlige endringer, men mye handler også om genetikk, kosthold og trening.

Har ikke sett den dokumentaren, med det høres jo logisk ut..

Anonymkode: 283a0...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mage, men jeg kunne nok lett hatt det om jeg gav blaffen i hva jeg puttet i meg. 

Jeg har en maksvekt jeg har satt for meg selv, passerer jeg den så kutter jeg litt på dietten slik at jeg er innenfor igjen. Har ikke sixpack, men heller ingenting som henger over når jeg tar på meg bukse.

Ang dokumentaren kan det sikkert finnes miljøgrunner til fettfordelingen, men synes det høres rart ut at det skal ha noe med "evne til å behandle våpen" å gjøre.  Krefter i armene til å samle mat og evne til å forsvare seg - kanskje, men våpen høres litt rart ut, om det så er  klubbe eller et spyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer mest på hvordan det er å ikke ha mage. Bruker dere pose i stedet? 

Anonymkode: b1e1b...b17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke litt mage gjør noe på menn. Men mannen min er redd for denne magen som mange får etter hvert, men magen hans er flat som bare det. Han trener en del, både styrke og utholdenhet, og har i motsetning til mange andre menn jeg kjenner ikke lagt om trenings- eller kostholdsvanene sine etter at vi fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin buk her:-). Enda finere er det at jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre syns:-):-)

Anonymkode: d050e...dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg har en mage - noe annet ville vært merkelig. Men den er ikke så stor da, kan se hoftebeinet mitt når jeg ligger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WubWub skrev:

Ja jeg har en mage - noe annet ville vært merkelig. Men den er ikke så stor da, kan se hoftebeinet mitt når jeg ligger. 

Da Wub strikes again.

Anonymkode: d050e...dfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er jo opptatt av det estetiske, men det er jo flere helsemessige grunner til å tilstrebe en slank midje. I motsetning til fettvevet på for eksempel lårene, legger bukfettet seg rundt organene, og gir blant annet dårligere insulinrespons.

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis nokså flat mage, om enn ikke six-pack, selv om jeg er et matvrak av dimensjoner :) Trener noen ganger i uken og sykler til jobb. Er i midten av 30-årene og ser det begynner å bli pondus på endel av kameratene mine, især øl-entusiastene.

Anonymkode: e664e...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...