Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2005 #1 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har tenkt til å kjøpe en fotballtur til Manchester til min kjære - men er usikker på når og hvor jeg kjøper sånne turer til en fornuftig pris. Hvis man skal på tur til høsten fx, når bør man bestille da? Håper noen kan hjelpe meg! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2005 #2 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har kjøpt en sånn tur til min kjære selv, og jeg bestilte fra Sabra sportsreiser. Jeg bestilte til Liverpool da, ikke Manchester, men de selger turer til Manchester. Selv bestilte jeg i fjor sommer (mannen reiser neste måned), noe som er veeldig tidlig. Det var julegave. Terminlistene for kampene til høsten er vel ikke kommet enda, men du kan jo kontakte Sabratours for å spørre om de har den, evt når de får den for så og bestille. Bård som holder på med fotballturene er kjempegrei og er veldig hjelpsom med å svare på alt en måtte lure på. :D Når det gjelder pris, så synes jeg de er helt ok, med tanke på at en får flyturen, hotell og kampbillett i tillegg. Tror frokost er inkl. Lunch og middag og sånn er uansett ikke dyrt i England. En kan få seg god mat på pubene, og pizzarestauranter og andre vanlige, ikke fancy, restauranter er også billige. De var hvertfall det i London, da jeg var der for noen år siden. Da var til og med kursen høyere enn i dag. Her er prislisten for Manchesterturene. Andre operatører som Steve Perryman selger også slike turer til omtrent samme prisen, men jeg har ingen erfaring med de. Jeg vet heller ikke om de varierer prisen etter hvor "attraktiv" kampen er. Ble litt langt dette. Litt mye mas fra meg, kanskje. Håper det hjelper. Turen faller nok i god jord. Jeg ble heltinnen i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2005 #3 Del Skrevet 12. februar 2005 Tusen takk for masser av god informasjon, Saeria! Skal ta en nærmere titt på Sabratours! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2005 #4 Del Skrevet 12. februar 2005 Bare hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #5 Del Skrevet 15. februar 2005 De jeg kjenner som har vært på fotball tur har ordna alt selv og det har blitt flere 1000 kr billigere. Til Manchester flyr både SAS ( http://www.scandinavian.net ) og British Airways ( http://www.ba.com ) direkte. Hvis du bestiller nå er nok billetter billige. Det kan være vanskelig å få billetter til kampene. Men du er jo ute i så god tid at hvis du følger med på når billettene blir lagt ut til salg skal nok det gå bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2005 #6 Del Skrevet 16. februar 2005 Tror en skal være heldig for å få flybilletter tur/retur, kampbillett, og overnatting med frokost så veldig mye billigere enn 4000. Det er jo snakk om flere netter på et ok hotell. Det meste under 3-4 stjerner i England er ikke så bra, da de har en litt annen standard på hoteller enn i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 17. februar 2005 #7 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg har tenkt til å kjøpe en fotballtur til Manchester til min kjære - men er usikker på når og hvor jeg kjøper sånne turer til en fornuftig pris. Hvis man skal på tur til høsten fx, når bør man bestille da? Håper noen kan hjelpe meg! K Jeg ville nok også satset på en kjent operatør ja. Sabratours er vel en av de store så vidt jeg har skjønt. Styr ihvertfall unna http://www.reiseshop.no/ Booket tur med de i 2002. Liverpool vs Manchester United. Et par uker før avreise fikk vi en mail (sendt til alle som hadde kjøpt hos de) hvor de lurte på om noen kunne tenke seg å sitte blant bortefansen, da de ikke hadde nok billetter hos hjemmefansen. Dette svarte vi riiimelig klart på at ikke var aktuelt. Men, vi havnet visst blant bortefansen. Ja, det er mulig... Fikk refundert 1000 kroner, men strengt tatt ville jeg har refundert rubbel og bit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #8 Del Skrevet 17. februar 2005 Takk for flere svar - og tips om hvilke selskaper jeg bør unngå! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liverpool supporter Skrevet 24. februar 2005 #9 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har tenkt til å kjøpe en fotballtur til Manchester til min kjære - men er usikker på når og hvor jeg kjøper sånne turer til en fornuftig pris. Hvis man skal på tur til høsten fx, når bør man bestille da? Håper noen kan hjelpe meg! K Man behøver ikke å kjøpe "hele pakken" hos reiseselskapene. Dvs. at man f.eks. kan ordne flybilletten selv, denne kan man jo få billig om man bestiller et halvår i forveien, mens man kjøper hotell og billett hos reiseoperatørene. Man kan selvsagt også kun kjøpe billetten hos reiseselskapet om de tillater det, og ordne hotell selv, men min erfaring er at man ikke får tak i særlig mye billigere hotell enn reiseselskapene, med mindre man tar til takke med kun en seng og ikke er så nøye på standarden da. Det er også mulig å kjøpe billett til kampen direkte fra den norske supporterklubben (om laget har det i norge, de fleste lag har det) eller fra klubben direkte selvsagt men det kan hende det er et krav om at den som bestiller skal må være medlem av supporterklubben til laget som har hjemmekamp(sjekk hjemmeside). Men her skal man være klar over at de mest populære kampene er det vanskelig å få billetter til, rett og slett fordi det i engeland selges mange sesongbilletter og det er ofte disse som billettene som tilbys på svartebørs til mindre attraktive kamper. Det å skulle kjøpe billett selv på svartebørs kan bli svindyrt, og er ikke alltid så enkelt som man skulle tro, da reiseselskapene ofte har avtaler med personer om å kjøpe deres billetter om de selv ikke skal på kampen (gjelder sesongkortinnehaverne). Så jeg tror at jeg ville ha lagt opp til et reiseopplegg der man viste at billetten var i orden før avreise, selv om det betyr at man må betale litt ekstra hos et reiseselskap. Tenk så kjedelig det er å ikke få billett og heller måtte se kampen på en pub rett over gaten når man først har tatt turen over? Et annet tips kan være å sjekke om klubben tilbyr omvinsing på stadion utenom kampdagene? Ofte er det slik at man kan kjøpe billett til klubbens museum, spis lunsj på station og åf en omvisning i garderober, klubbens trofe rom, og mulighet for å kumme ut på tribunen og sitte i spillerboksene. Veldig ok opplevelse. Ellers vil jeg legge til at for en riktig fotballsupporter så er en slik tur virkelig en stor opplevelse. Man går nærmest rundt i svime og klyper seg i armen hele helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. februar 2005 #10 Del Skrevet 24. februar 2005 Et annet tips kan være å sjekke om klubben tilbyr omvinsing på stadion utenom kampdagene? Ofte er det slik at man kan kjøpe billett til klubbens museum, spis lunsj på station og åf en omvisning i garderober, klubbens trofe rom, og mulighet for å kumme ut på tribunen og sitte i spillerboksene. Veldig ok opplevelse. Det er den type tur min kjære og kompisen, begge er LFC supportere, fikk av meg. De skal på omvisning, spise på Anfield og kose seg... Og gjett om de gleder seg. De reiser i neste måned. De skal se Liverpool - Everton. Et ordentlig lokaloppgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liverpool supporter Skrevet 28. februar 2005 #11 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er den type tur min kjære og kompisen, begge er LFC supportere, fikk av meg. De skal på omvisning, spise på Anfield og kose seg... Og gjett om de gleder seg. De reiser i neste måned. De skal se Liverpool - Everton. Et ordentlig lokaloppgjør. Skulle tro jeg gikk i første klasse, tatt i betraktning alle skrivefeilene jeg hadde i innlegget mitt :oops: Saeria, du har gitt typen din et minne for livet med den turen, tro du meg. Han kommer til å komme hjem så fornøyd og lykkelig som det er mulig etter den turen. Du må være en fantastisk kjæreste å ha :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2005 #12 Del Skrevet 28. februar 2005 Pyttsann med de feilene... Satser på at han kommer fornøyd og glad hjem, ja. Han har allerde kjøpt inn ekstra minnekort til fotoapparatet sitt. Og han får naturligvis denne gaven fordi han er en fantastisk kjæreste. Jeg duger nok jeg også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå