Gå til innhold

Erfaringer med nett-dating.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou ii

Jeg møtte samboeren min på blink!Vi mailet intenst og snakket på telefonen noen mnd før han kom og besøkte meg i Bergen (bodde på hotell, må vite...).Så var vi avstandskjærester i et drøyt halvår før jeg flyttet oppover til han,og det funker over all forventning... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det IKKE. Har prøvd noen ganger, og blitt kjent med ordentlige, koselige gutter som jege har mailet en stund med.

Problemet mitt er at jeg ikke helt takler den situasjonen med å PLUTSELIG stå ansikt til ansikt med en person jeg ikke kjenner, på en "date". Og selv om vi lover hverandre at dette er uforpliktende, vi skal bare bli kjent og se hva som skjer etc, så synes jeg det er en presset situasjon. Det går ikke av seg selv i det hele tatt, blir veldig konstruert og unaturlig.

Det forventes noe av meg, at jeg SKAL like denne gutten, og da er det alltid det motsatte som skjer. Jeg synes det blir for påtrengende og rart, og trekker meg unna.

Selv om mennene har vært OK (stort sett)!

Sånn er nå det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet mitt er at jeg ikke helt takler den situasjonen med å PLUTSELIG stå ansikt til ansikt med en person jeg ikke kjenner' date=' på en "date".[/quote']

*nikker* Hvis jeg skulle begynt med dette ville jeg sikkert hatt det samme de første gangene, og vært nervøs og ukomfortabelt. Det jeg kunne tenkt meg er å møttes på en kafé tidlig, og også regne med at det kan bli mye kaffedrikking før det blir klaff.

Det som tiltaler meg med nettdating er at det er ærlig. Premissene er gitt. Dessuten tror jeg det er mange potensielle som er så opptatt med jobb og andre ting at det er vanskelig å møte dem på noen annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en grei innstilling å ha jeg, Are, at det kan bli endel kaffedrikking, også bare ta det som det kommer.

Jeg har hatt mange koselige møter, og har heldigvis aldri hatt problemer med å få praten til å gå og sånt, har ikke noen sånne problemer som nyibyen har. Så godt som alle møtene har vært trivelige, og praten har aldri gått i stå, selvom jeg også har hatt noen få litt ukomfortable opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noen erfaringer fra nett dating, men jeg synes det høres ut som en grei måte å treffe menn på...Særlig for dem som ikke er noe glad i å gå ut på byen..Det er vel det samme her som ved annen dating..en kan være heldig og en kan være uheldig..synes det er kult at det et så mange som bruker nettet til å treffe partnere....Artig å kunne skrive litt først og bli kjent, men jeg kan tenke meg at det blir en ganske stor nedtur om han virker kjempeok på mail og sånn også har dere ingen kjemi når dere møtes, men shit...det er da mange menn der ute... Hadde jeg vært i den situasjonen at jeg følte ,meg klar til det...så hadde jeg kommet til å dratt på nett dating jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg lagde meg profil på blink i kveld. I løpet av noen timer hadde jeg 7 meldinger i gjesteboka :o

Dette er gøy. Jeg har funnet meg en ny hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bassanova
Jeg lagde meg profil på blink i kveld. I løpet av noen timer hadde jeg 7 meldinger i gjesteboka :o

Dette er gøy. Jeg har funnet meg en ny hobby.

Seriøst?! :o Du må fortelle meg hemmeligheten! :D

Jeg får jo ikke noen til å sende meg meldinger i gjesteboka uanmeldt om jeg setter kniv til strupen på dem engang! Skjønt da ville det kanskje ikke være så uanmeldt heller lenger da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm tja jeg er veldig nubi ennå. Bilder må du ha, et som profilbilde og kansje noen ekstra som du laster opp.

Jeg har stort sett surfa gjennom profiler og sendt noen hilsener. Det er så mange profiler at bildet står for 90% av den første kommunikasjonen.

Jungelloven gjelder her også. Jeg fant ei jente som ser så søt ut på bildet at jeg mista pusten og bare måpte. Jeg sente ei melding til henne der jeg skreiv det slik det var. Ikke noe svar ennå. Ho blir sikkert nedrent av beilere og jeg kom sikkert i kategorien for patetiske sjekketriks :-[

Som mann der inne må du være aktiv, sende hilsener og post. De pene jentene kan lene seg tilbake og sortere ut hvem de skal gidde å bry seg med videre :P Akkurat som IRL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått en ting der ja, at gutta på disse sidene må være aktive. Jeg må innrømme at jeg stort sett bare går inn og svarer de som har tatt kontakt med meg siden sist, sjelden jeg sitter og søker på profiler. Dette gjelder nok mange jenter.

Du vil nok få bra og hyggelig respons på blink om du er aktiv og legger igjen hilsener, Are! Og om du ikke får svar fra alle, så er det demses tap, ikke sant :wink:

Lykke til!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke typen til å sitte å vente på at det skal dette noen interessante menn ned i fanget mitt jeg da, ei heller på blink, så jeg har aktivt tatt kontakt med profiler jeg har funnet interessante.

og ja, jeg er jente, jeg får riktignok meldinger fra flere menn, men han jeg interesserer meg for er det jeg som har oppsøkt i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være like fint å finne en kjæreste på nett som på byen... kanskje bedre...? Kan i alle fall bruke litt tid på å skrive til hverandre og bli litt kjent. Synes det er viktig å bruke litt tid og tenke litt først, da faller de useriøse ut ganske fort i alle fall.

Hilsen

Ienna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Interessant å høre om hvordan det har fungert for dere.

Jeg hadde håpt dette skulle være enklere enn IRL, men det ser det ikke ut til å være. Jeg synes dette er skikkelig vanskelig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det å finne ett annet menneske som man skal klaffe så godt med at man kan tenke seg å dele resten av livet sammen med det, skal vel i utgangspunktet ikke være "enkelt"? :wink:

synes det er greit å måtte jobbe litt for det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med nettdating er jo at man vet en del om den personen man skal møte på forhånd, så da vet man om man har noenlunde samme interesser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sente ei melding til henne der jeg skreiv det slik det var.

Ikke vær så rett på sak med en gang. Ta heller og ert henne for noe først, da er det ikke så klart at du er interessert. Når du så får igang kommunikasjon fortsetter du ertingen litt til før du går over til å bygge tillitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Ikke vær så rett på sak med en gang. Ta heller og ert henne for noe først, da er det ikke så klart at du er interessert. Når du så får igang kommunikasjon fortsetter du ertingen litt til før du går over til å bygge tillitt.

Takk for tipset, du har helt sikkert rett. Du får det til å høres ut som et strategispill, noe det på mange måter sikkert er også.

Det er bare ikke meg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å finne ett annet menneske som man skal klaffe så godt med at man kan tenke seg å dele resten av livet sammen med det, skal vel i utgangspunktet ikke være "enkelt"?  :wink:  

synes det er greit å måtte jobbe litt for det jeg.

Enig i dette jeg. Selv om det sier "klikk" ved første øyekast - så tror jeg det er viktig å bruke tid til å bli ordentlig kjent med hverandre............

Ønsker meg selv og alle andre lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset' date=' du har helt sikkert rett. Du får det til å høres ut som et strategispill, noe det på mange måter sikkert er også.[/quote']

Men det er ikke nødvendigvis for sent. Du kan erte henne for å spille kostbar eller noe sånt f.eks. Se om det gir noe respons. Hvis ikke er det noe galt med henne, og det er hennes tap. Virkelig hennes tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det sier "klikk" ved første øyekast - så tror jeg det er viktig å bruke tid til å bli ordentlig kjent med hverandre............

Ønsker meg selv og alle andre lykke til :blomst:

Det er klart folk kunne spart seg for mange problemer dersom de hadde brukt litt tid på å bli kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...