Gå til innhold

soppinfeksjon som aldri forsvinner!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå begyner jeg å bli ganske desperat! Var plaget med soppinfeksjon da jeg var 16-17 år gammel, gikk til slutt til legen og fikk pille mot det som gjorde at det forsvant. 
For ca 1 år sien begynte jeg å bli plaget igjen. Tok det opp med gynekologen, men siden jeg hadde ikke sopp dag gjorde han ikke noe. 

Jeg sluttet med p-piller i desember, og har siden da hatt sopp. Det hjelper verken med stikkpiller, krem eller diflucan som jeg får kjøpt på apoteket... Disse pillene koser jo også en del.. 
Er det noen som har hatt samme problem som kan komme med noen gode råd? Vil jeg få andre piller av lege som kan ta livet av soppen? 

 

Anonymkode: b6234...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal binde ei bjørkekvast bak høyre ben, viktig at tråden du bruker er smurt inn med honning fra en bikube som er vendt mot øst. Gå med dette i fire dager,

...eller bare gå til legen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fastlegen og krev å bli henvist til spesialist, altså gynekolog. Gikk med samme problem i flere år og fastlegen var ikke noe hjelp. Ingenting av det jeg fikk på apoteket hjalp heller. Med en gang jeg fikk hjelp hos gynekolog så forsvant det. Noen fastleger er gjerrigere med henvisning enn andre, så stå på ditt. Det er faktisk ikke overkommelig å leve et normalt liv med en intens soppinfeksjon!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Du skal binde ei bjørkekvast bak høyre ben, viktig at tråden du bruker er smurt inn med honning fra en bikube som er vendt mot øst. Gå med dette i fire dager,

...eller bare gå til legen! 

 

For ett unødvendig svar.. Jeg har SELVFØLGELIG vært hos både lege og gynekolog som jeg skreiv. og har SELVFØLGELIG bestilt ny time hos gynekolog. 

 

TS

Anonymkode: b6234...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zooey skrev:

Gå til fastlegen og krev å bli henvist til spesialist, altså gynekolog. Gikk med samme problem i flere år og fastlegen var ikke noe hjelp. Ingenting av det jeg fikk på apoteket hjalp heller. Med en gang jeg fikk hjelp hos gynekolog så forsvant det. Noen fastleger er gjerrigere med henvisning enn andre, så stå på ditt. Det er faktisk ikke overkommelig å leve et normalt liv med en intens soppinfeksjon!

 

Fastlegen min er i permisjon, og legen som er istedenfor går jeg ikke til med dette problemet... Men har bestilt time hos gyn neste uke! Kan de evt. skrive ut respeter på noe som funker? 
Hva var det som hjalp deg? 
Så godt å høre at det finnes håp!!! 

TS

Anonymkode: b6234...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nå begyner jeg å bli ganske desperat! Var plaget med soppinfeksjon da jeg var 16-17 år gammel, gikk til slutt til legen og fikk pille mot det som gjorde at det forsvant. 
For ca 1 år sien begynte jeg å bli plaget igjen. Tok det opp med gynekologen, men siden jeg hadde ikke sopp dag gjorde han ikke noe. 

Jeg sluttet med p-piller i desember, og har siden da hatt sopp. Det hjelper verken med stikkpiller, krem eller diflucan som jeg får kjøpt på apoteket... Disse pillene koser jo også en del.. 
Er det noen som har hatt samme problem som kan komme med noen gode råd? Vil jeg få andre piller av lege som kan ta livet av soppen? 

 

Anonymkode: b6234...c63

Har du sjekka blodukkeret? Mye sopp i underlivet kan være diabetssymptom.

Endret av Jentadi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i samme situasjon :( si ifra om du finner ut av noe! Enn så lenge klarer jeg å holde soppen litt mindre hissig ved å gå mest mulig uten truse og løse bukser. Bruker mannebokser fordi det er mye løsere. 

Anonymkode: 49361...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For ett unødvendig svar.. Jeg har SELVFØLGELIG vært hos både lege og gynekolog som jeg skreiv. og har SELVFØLGELIG bestilt ny time hos gynekolog. 

 

TS

Anonymkode: b6234...c63

Flott, problem solved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen min er i permisjon, og legen som er istedenfor går jeg ikke til med dette problemet... Men har bestilt time hos gyn neste uke! Kan de evt. skrive ut respeter på noe som funker? 
Hva var det som hjalp deg? 
Så godt å høre at det finnes håp!!! 

TS

Anonymkode: b6234...c63

Så bra at du har fått time til gynekolog. De kan skrive ut resepter, ja. Jeg husker ikke hva legemiddelet jeg fikk het, men det var sterkere enn de vanlige jeg fikk hos fastlegen og på apoteket. Det var bare en stikkpille, jeg fikk helt sjokk over hvor enkelt det var å behandle ettersom jeg hadde gått med det så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jentadi skrev:

Har du sjekka blidsukkeret? Mye sopp i underlivet kan være diabetssymptom.

Nei, det skal jeg få sjekket! Takk for tips! 

Anonymkode: b6234...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon :( si ifra om du finner ut av noe! Enn så lenge klarer jeg å holde soppen litt mindre hissig ved å gå mest mulig uten truse og løse bukser. Bruker mannebokser fordi det er mye løsere. 

Anonymkode: 49361...b1e

Har du ikke tatt det opp med gyn/lege? 
Skal si i fra når jeg har vært hos gyn! :)

Anonymkode: b6234...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zooey skrev:

Så bra at du har fått time til gynekolog. De kan skrive ut resepter, ja. Jeg husker ikke hva legemiddelet jeg fikk het, men det var sterkere enn de vanlige jeg fikk hos fastlegen og på apoteket. Det var bare en stikkpille, jeg fikk helt sjokk over hvor enkelt det var å behandle ettersom jeg hadde gått med det så lenge. 

Takk for svar! Håpe jeg også snart blir kvitt dette herket!!

TS

Anonymkode: b6234...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke tatt det opp med gyn/lege? 
Skal si i fra når jeg har vært hos gyn! :)

Anonymkode: b6234...c63

Jo, et par ganger. Har gitt det opp, sist fikk jeg Dalacin... bivirkning: sopp:klo:

Supert! 

Anonymkode: 49361...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du skal til gynekolog. Det kan være andre ting enn sopp, feks hudsykdom, irritasjonskløe, osv osv. Går ut fra du ikke vasker deg med såpe? Og at du kokvasker undertøyet?

Anonymkode: 69dc5...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra du skal til gynekolog. Det kan være andre ting enn sopp, feks hudsykdom, irritasjonskløe, osv osv. Går ut fra du ikke vasker deg med såpe? Og at du kokvasker undertøyet?

Anonymkode: 69dc5...536

Samboer har også behandlet seg, siden han også får symptomer. 

Nei, bruker ikke såpe, og koker undertøyet... 

TS.

Anonymkode: b6234...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sopp kun en gang, men ble ikke kvitt det med canesten. Kjøpte derfor diflucan. Det fungerte heldigvis for meg. Jeg fikk det etter mensen (som varte lengre enn ellers og jeg brukte derfor mer tamponger). Tamponger kan jo ødelegge bakteriefloraen, men det finnes noen på apoteket tror jeg som skal være mildere. Ellers har jeg lest at noen anbefaler slik kopp. 

Truser og klær som ikke er for stram skal vist også hjelpe. Synes også å ha lest at enkelte er mer plaget med sopp med enkelte sexpartnere (vet ikke hvorfor, men kanskje bakteriefloraen hans ikke passer med din? :fnise:). 

Jeg skylte godt med vann (vet det ikke er anbefalt) opp i underlivet for å få vekk "cottage cheesen". Jeg synes det hjalp og det sluttet å klø. 

Har heldigvis ikke vært plaget siden. Sørger for å skifte tampong hyppig og bruker oftere hipster enn stringtruser (de gnikker man jo nedentil  når man går og man får lett bakterier bakfra og forover da....). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nå begyner jeg å bli ganske desperat! Var plaget med soppinfeksjon da jeg var 16-17 år gammel, gikk til slutt til legen og fikk pille mot det som gjorde at det forsvant. 
For ca 1 år sien begynte jeg å bli plaget igjen. Tok det opp med gynekologen, men siden jeg hadde ikke sopp dag gjorde han ikke noe. 

Jeg sluttet med p-piller i desember, og har siden da hatt sopp. Det hjelper verken med stikkpiller, krem eller diflucan som jeg får kjøpt på apoteket... Disse pillene koser jo også en del.. 
Er det noen som har hatt samme problem som kan komme med noen gode råd? Vil jeg få andre piller av lege som kan ta livet av soppen? 

 

Anonymkode: b6234...c63

Når soppmidler ikke hjelper så har du ikke sopp. Å drive å behandle deg selv med soppmidler er skadelig i det lange løp. Noen mener at en av årsakene til vestibulitt kan være nettopp overdreven bruk av soppmidler. 

Du må få påvist om dette er sopp eller om det er du som tror du har sopp og kanskje har noe helt annet. Dette må legen avgjøre. 

Sopp som følge av stringtruser, undertøy og håndklær som ikke vaskes varmt nok er en vel kjent sak. 

Anonymkode: 33192...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er sopp? Jeg har hatt sopplignende symptomer uten å ha soppinfeksjon i over 1 år. Det er ingen som finner ut hva det kan være. MEN, jeg har jo brukt google flitting i lang tid og funnet ut at for mye bruk av soppmidler kan skape problemer i underlivet. Les om medisinene du har prøvd, også de reseptfrie. Kanskje du klarer å finne grunnen selv? Søk også på engelsk, da får du flere treff :) 

det er travelt med underlivsproblemer. Mitt beste tips er å gå uten truse når du kan, og skreve når du kan for å få luftet så mye som mulig. Ikke klø. Smør med aloe vera om smertene/kløen er uutholdelig. Ikke ta mer soppmiddel før du vet sikkert!!!

Ta sopp-prøver av flere steder (utsiden, innsiden, mellom folder, biopsi). 

Anonymkode: 0a91d...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk melkesyrebakterier i skjeden etter samleie. Multigyn actigel er bra. Du kan putte oppi en liten dæsj etter samleie. 

Anonymkode: 5f8e1...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...