Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Ninnit skrev (12 timer siden):

Monica er gravid. Sjekk snappen der hun står med en fra crew fra tv2z hun klemmer henne rundt livet og man kan se gravidmagen hennes!!! 🥰🥰

Hun hadde ikke gravidmage for en uke siden i bikini.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninnit skrev (13 timer siden):

Monica er gravid. Sjekk snappen der hun står med en fra crew fra tv2z hun klemmer henne rundt livet og man kan se gravidmagen hennes!!! 🥰🥰

Dette reagerte jeg også på. Det så ut som om hun hadde gravid-mage, og hun i crewet holdt henne på magen, på en måte jeg synes var unaturlig. Samme gjorde Chris i en av snapene. Forrige uke så hun ikke gravid ut! Gjøres det med vilje for å skape spekulasjoner i forbindelse med steriliseringen??? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javasoft skrev (4 timer siden):

Hva jobbet de med før de begynte å jobbe med sosiale medier? 

Chris jobbet med varmepumper, Monica vet jeg ikke men hun har utdannelse i markedsføring 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie skrev (5 timer siden):

Chris jobbet med varmepumper, Monica vet jeg ikke men hun har utdannelse i markedsføring 

Takk😊 de ble veldig fort kjente😊 virker som blide og fine folk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javasoft skrev (På 18.12.2021 den 18.41):

Takk😊 de ble veldig fort kjente😊 virker som blide og fine folk

De er blant bransjens desidert verste til å brette ut livene til barna sine. Så nei. De er ikke fine folk. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilde444 skrev (13 minutter siden):

De er blant bransjens desidert verste til å brette ut livene til barna sine. Så nei. De er ikke fine folk. 

Enig. dDet er helt ekstremt. 

Men de er blide, da. Og det er fascinerende at de poster så mye om absolutt ingen ting. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Enig. dDet er helt ekstremt. 

Men de er blide, da. Og det er fascinerende at de poster så mye om absolutt ingen ting. 

er helt enig i dette, de viser barna hver ( spesielt henne ), det er ikke bra

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med disse to er vel at det de «selger» er ung familie med fire barn. Hadde de ikke hatt barn, så klarer jeg ikke helt å se for meg hva de skulle bli kjent for?! Det er kjernefamilien som selges og jeg syntes vel helt ærlig at måten de eksponerer barna på er helt ekstrem, virkelig noen av de verste, om ikke de verste. Slår meg av og til hvorfor denne tråden ikke er mer aktiv mtp hvordan de holder på. CBE får nok mer oppmerksomhet rundt dette pga hvordan hun i, tillegg til barna, eksponerer seg selv på en heller pinlig måte men disse er jo minst like ille!

Endret av moroklompen
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (På 20.12.2021 den 7.22):

Blir sjokkert over hvordan de bruker barna på SoMe.. Usmakelig

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel enes om at dette paret er desidert verstingene når det gjelder bruk av barn i kommersielle sammenhenger. Det er vel stort sett de mindreårige som står for inntekten der. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, er det ingen lov for barna her? de blir jo lagt ut hver eneste dag og noen ganger flere ganger om dagen, han største gutten begynner jo og bli veldig stor.

Jeg legger ut av min også,men er kanskje 1-3 ganger i året og spør alltid, og legge ut hver dag/eller flere ganger om dagen kunne jeg aldri ha gjort.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (18 timer siden):

Man kan vel enes om at dette paret er desidert verstingene når det gjelder bruk av barn i kommersielle sammenhenger. Det er vel stort sett de mindreårige som står for inntekten der. 

Er mange som er opptatt av Fotballfrue og hennes eksponering av barna men det erjo bare barnematen det hun legger ut iforhold til Nyhus. Ingen av delene er bra men ønsker det blir satt mer søkelys på dette paret også

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det Nyhus-paret gjør mot/med barna er helt vilt sjokkerende.  

jeg synes også det er sjokkerende at noen faktisk kjøper varer som markedsføres på denne måten. Jeg synes det er nitrist at barn instrueres og tildeles replikker de skal fremsi mens mamma og /eller pappa filmer. Det som (liksom) er familiens hverdag, består av en rekke arbeidsoppdrag som utføres av ungene, og det er trist og leit og det burde finnes lovverk som beskyttet barn mot slik utnyttelse. Det er en rekke spesialregler som gjelder for barn som deltar i filminnspillinger og liknende. Men når det barns hverdag som dokumenteres av deres egne foreldre, gjelder ikke dette lovverket.

Det er trist og opprørende, og jeg fatter ikke at noe  synes det er greit å utnytte ungene sine slik.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Jeg synes det Nyhus-paret gjør mot/med barna er helt vilt sjokkerende.  

jeg synes også det er sjokkerende at noen faktisk kjøper varer som markedsføres på denne måten. Jeg synes det er nitrist at barn instrueres og tildeles replikker de skal fremsi mens mamma og /eller pappa filmer. Det som (liksom) er familiens hverdag, består av en rekke arbeidsoppdrag som utføres av ungene, og det er trist og leit og det burde finnes lovverk som beskyttet barn mot slik utnyttelse. Det er en rekke spesialregler som gjelder for barn som deltar i filminnspillinger og liknende. Men når det barns hverdag som dokumenteres av deres egne foreldre, gjelder ikke dette lovverket.

Det er trist og opprørende, og jeg fatter ikke at noe  synes det er greit å utnytte ungene sine slik.

Helt enig. De er akkurat like grenseløse som tullingene på youtube som selger ungene sine til alt som kan krype og gå av annonsører. Blir helt kvalm av å se barn som løper rundt i store hus med 30-40 elektriske lekebiler og som bader i 300-400 liter med badegelé i 5 minutter før all mikroplasten tappes ut i havet.

Aidensfield skrev (4 timer siden):

Er mange som er opptatt av Fotballfrue og hennes eksponering av barna men det erjo bare barnematen det hun legger ut iforhold til Nyhus. Ingen av delene er bra men ønsker det blir satt mer søkelys på dette paret også

Husk at fotballfrue i tillegg til utlevering av barna sauser inn masse thinspo og objektivisering/seksualisering av kvinnekroppen. I tillegg til at paret fremstår som helt uspiselige besserwissere (de kalte blant annet alkoholreklameloven for "tåpelig" og postet f eks bilde i SoMe av en kjøttbit fra en hest som mannen hennes kjørte ihjel). 

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (På 20.12.2021 den 7.22):

Jeg har bare sett de i avis saker hvor barna ikke er med.  Huff, eksponering av barn burde reguleres strengere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Javasoft skrev (57 minutter siden):

Jeg har bare sett de i avis saker hvor barna ikke er med.  Huff, eksponering av barn burde reguleres strengere. 

Bare og finne de 3 IG kontoer som de har.. Der ser du fort h or mye de bruker barna i reklame og  ellers

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (På 23.11.2021 den 23.33):

Tar ungene ut av skolen som det passer seg ja... trodde det var strengt i Oslo...

Det er ikke ulovlig å ta unger ut av skolen. Det er ikke skoleplikt i Norge, kun undervisningsplikt. Man kan få innvilget permisjon av rektor for et maks antall dager. For å få søknaden innvilget av rektor ser man på tidligere fravær og hvordan eleven er på skolen. Får man avslag, så reiser de fleste uansett. Den eneste forskjellen er at fraværet blir stående som udokumentert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke37 skrev (På 27.11.2021 den 19.53):

Det er det, alle som søker får nei, noen tar de ut likevel, da risikoen får å miste plassen på nærskolen er liten.

Alle som søker får ikke nei nei. Jobber selv på skole i Oslo, og det vurderes fra elev til elev om man innvilger permisjon. Stort sett får de nei, men noen får også ja. De ser an eleven, fravær, omstendigheten osv. Man mister sjeldent plassen på nærskolen og litt udokumentert fravær har lite å si i det store bildet - så mange reiser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...