Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

BethD skrev (22 timer siden):

Hahahaa JA !!!! Også gjerne med fransk tupp!! JEG SPYR 

😂😂😂 Huff . Må innrømme at jeg synes det er litt pretesisøst når man til og med diller ihjel tåsene😆 

Åhr, synes hun er veldig god jeg (med unntak av eksponering av barna💔💔💔💔💔). Men de tåsene tok kaka

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Og om 6 dager skal de til Egypt...

Er det sponset tur mon tro?

Det håper jeg virkelig! Ingen drar på ferie til Egypt, om de må betale for det selv!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (57 minutter siden):

Hvem drar frivillig til Egypt?🙈😅

Svært få, tenker jeg. Bare å se på reiserådene til UD og annen info om reisemålet: Terrorisme: Sikkerhetssituasjonen ellers i landet er stabil, men terrorangrep har forekommet og risikoen for nye angrep er fortsatt tilstede. Turistdestinasjoner, egyptiske sikkerhetsstyrker og myndigheter, samt forsamlingssteder for kristne anses å være attraktive mål for terrorgrupper i landet.27. okt. 2021

Et land hvor det har vært mye urolighet og i tillegg terrorangrep mot turistmål. 

Ville aldri dit..Sharm El Sheik ligger i gult omtåde..

image.jpeg.8e02dfd2595290b4607ac5a211c5d582.jpeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym90059005 skrev (18 timer siden):

Tar ungene ut av skolen som det passer seg ja... trodde det var strengt i Oslo...

Er ikke streng i hele tatt dessverre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cas12 skrev (På 24.11.2021 den 17.55):

Er ikke streng i hele tatt dessverre

Det er det, alle som søker får nei, noen tar de ut likevel, da risikoen får å miste plassen på nærskolen er liten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234

Monica har tidligere fortalt at de har «hjemmeskole» for barna når de reiser. Da teller det ikke som fravær for barna. Forsto det slik at det er helt lovlig, men at få vet om muligheten? Det må vel registreres ett sted og kanskje rapportere at de følger læreplanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke37 skrev (14 timer siden):

Det er det, alle som søker får nei, noen tar de ut likevel, da risikoen får å miste plassen på nærskolen er liten.

Du risikerer ikke plassen før etter to uker. Tror også det er bare opptil to uker skolen kan innvilge fri, utover to uker mister barnet skoleplassen sin. 

Vi var gjennom dette for endel år siden da barnet vårt gikk på barneskolen og vi fikk ei mulighet til å dra en måned til Kenya. Fikk beskjed om at det kan ikke gis fri mere enn to uker, så vi måtte ta henne ut av skolesystemet og søke henne inn igjen ved hjemkomst. Hun gikk heldigvis i en liten klasse, så vi viste at hun kom til å komme inn igjen i den gamle klassen. Men hadde det vært et større årskull med flere klasser så hadde vi risikert at hun hadde havnet i en annen klasse

(vi gjorde avtale med læreren så hun fulgte pensum de ukene vi var borte sånn at hun var ajour med resten av klassen da hun kom tilbake)

(hadde nok ikke reist med barnet vårt hadde hun vært eldre og gått på ungdomskolen eller vgs der det er tellende fravær)

Det ble litt avsporing, beklager 

Når det er sagt så hadde jeg aldri dratt ut av landet med en baby og tre barn som ikke er vaksinerte mot corona. Ei heller som voksen og vaksinert. Viruset muterer og vi får stadig nye varianter. Nå nettopp så ble to fly fra sør-Afrika stoppet og alle ombord ble testet. Hele 10% var smittet av corona, og prøvene blir nå analysert for å sjekke om det er den nye omikron-varianten. En ting er at de risikerer smitte selv, men de risikerer også å ta med seg  mutert virus/smitte hjem igjen,

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/27/195805273/61-flypassasjerer-fra-sor-afrika-testet-positivt

Har full forståelse for at lysten til å reise til sol og varme er stor nå når det er mørkt og kaldt, gjøre vinteren her hjemme litt kortere, men verden ligger der senere også, man må på død og liv ikke ut å reise for fornøyelighetens skyld akkurat nå. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri reist avgårde med så mange barn slik viruset har utvilket seg nå. Vi er fortsatt i en pandemi. Her er vi også veldig reisesyke, har så lyst på sol og varme. Men helt uaktuelt slik det er nå (og har vært lenge nå) 

Kjipt å bli sittende fast et sted.

Null sympati med de som går ut i media nå og sutrer over at de ikke kommer seg hjem etter drømmeferien i Sør-Afrika..

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
Stargaze skrev (På 23.11.2021 den 21.30):

Svært få, tenker jeg. Bare å se på reiserådene til UD og annen info om reisemålet: Terrorisme: Sikkerhetssituasjonen ellers i landet er stabil, men terrorangrep har forekommet og risikoen for nye angrep er fortsatt tilstede. Turistdestinasjoner, egyptiske sikkerhetsstyrker og myndigheter, samt forsamlingssteder for kristne anses å være attraktive mål for terrorgrupper i landet.27. okt. 2021

Et land hvor det har vært mye urolighet og i tillegg terrorangrep mot turistmål. 

Ville aldri dit..Sharm El Sheik ligger i gult omtåde..

image.jpeg.8e02dfd2595290b4607ac5a211c5d582.jpeg

Det er vel en grønn ring rundt Sharm. 
Når det er sagt, jeg har vært der en gang, aldri mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solaire skrev (På 18.11.2021 den 18.59):

Jeg syns "Goodie Box" opplegg generelt er helt idiotiske. Har ikke folk fått med seg at verden drukner i søppel? Hvorfor betale for å få kinaprodusert plastikkræl som mest sannsynlig legges innerst i en allerede overfylt skuff, som brukes én enkelt gang, eller som går rett i søpla?

Det kommer jo ann på hva slags boks det er da. Alt er ikke plastikkræl man aldri bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Monica er gravid. Sjekk snappen der hun står med en fra crew fra tv2z hun klemmer henne rundt livet og man kan se gravidmagen hennes!!! 🥰🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var visstnok noen svære greier som skulle avsløres i dag. Satt i spenning og ventet. Så var nyheten at hun skal starte podcast. Og så er det å sitte og høre på henne hvor inderlig bra dette skal bli. Osv osv… Føler jeg har hørt dette før?🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnit skrev (3 timer siden):

Monica er gravid. Sjekk snappen der hun står med en fra crew fra tv2z hun klemmer henne rundt livet og man kan se gravidmagen hennes!!! 🥰🥰

Han skal jo steriliseres står det i db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 timer siden):

Han skal jo steriliseres står det i db

Hun kan jo være gravid fordi, han ble sterilisert denne uken. 

Nyheten var nok den podden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (6 minutter siden):

Hun kan jo være gravid fordi, han ble sterilisert denne uken. 

Nyheten var nok den podden.

Det står de var enige om at de hadde nok barn nå da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...