Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 21.9.2020 den 9.36, MrsMacchiato skrev:

Ikke dra alle oss sørlendinger over den kammen, altså. Jeg har selv vokst opp i samme by og miljø som Monika, men for meg er dette begreper jeg bare såvidt har hørt. Kjenner per dags dato INGEN som kaller alkohol for enhet, eller som bytter banning ut med "Sava". Jeg kjenner flere av de som var i Monikas baby shower, og ikke engang disse bruker sånne uttrykk. Så dette tror jeg må være en bevisst plan fra Nyhus-paret for å virke fromme og "riktig kristne" på tv. For disse uttrykkene hører man aldri andre steder.

Bodd flere år på Sørlandet. Flyttet hit for 15 år siden. Handler ikke om å dra alle over en kam, men det er slik mange snakker. Nå bor familien Nyhus i utkanten av Kristiansand, nærme Ansgar skolen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så forfriskende med mennesker som ikke banner, da spesielt på TV. Banning er ikke pent, og jeg personlig syns ikke det hører hjemme på TV. Kanskje de har tatt et bevisst valg rundt dette?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MFO skrev:

Syns det er så forfriskende med mennesker som ikke banner, da spesielt på TV. Banning er ikke pent, og jeg personlig syns ikke det hører hjemme på TV. Kanskje de har tatt et bevisst valg rundt dette?

Det kan jo godt være. Men ser ikke for meg at de banner så mye off camera heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BethD skrev:

Det kan jo godt være. Men ser ikke for meg at de banner så mye off camera heller :) 

Ikke akkurat noe kritikkverdig med det da..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
2 timer siden, Maydis8 skrev:

Bodd flere år på Sørlandet. Flyttet hit for 15 år siden. Handler ikke om å dra alle over en kam, men det er slik mange snakker. Nå bor familien Nyhus i utkanten av Kristiansand, nærme Ansgar skolen. 

Jeg skjønner bare ikke hvem disse "mange" er. Og hva har Ansgar med dette å gjøre? Sørlendinger banner generelt mindre enn østlendinger og nordlendinger, så det er vel mer der vi er. Hører aldri "sava" eller "faderullan" eller whatever - med unntak fra Chris (i Bloggerne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være litt slitsomt å være i omgangskretsen hennes med alle disse arrangementene i forbindelse med at hun er gravid. Først er det gender reveal, så arrangerer hun sin egen babyshower og i dagens episode er det en voldsom gravidfotografering. Skjønner ikke at de vil ha så mye fokus på seg selv hele tiden. 

Jeg syns også det er noe rart i dynamikken mellom Monica og Chris. Føler de har en litt frekk tone mot hverandre som er maskert i tulling og brede smil. Hadde blitt litt pinlig berørt om jeg var en venninne som var vitne til dette 🙈

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien Nyhus står frem på TV2.no i dag og prater om eksponering av barn. Hun får ofte kritikk fra det hun kaller mammapolitiet, stakkars. Hun turte ikke å ta bilde av sønnen på første skoledag, fordi noen på Kvinneguiden var redd hun skulle publisere bilder av deres barn også. De anonyme mammaene hadde visst barn i samme klasse. Hun har aldri lagt ut bilder av andres barn noensinne, forteller hun. 

Er hun så dum? Hun har jo ikke forstått hva det innebærer å eksponere barn overhodet. Hvorfor tror hun at andre mammaer ikke vil ha bilder av deres barn på SoMe? Fordi "mammapolitiet" sitter på rettighetene til sine barn? Er det en slags copyright-konflikt, tror hun? Folk vil ikke publisere bilder av barna sine på kommersielle kanaler fordi barn har rett på privatliv!, så enkelt er det! Barnekonvensjonen beskytter både hennes og andres barn mot dette. Men hun har ikke tenkt å gi seg, så da passer det vel utmerket å "misforstå" kritikken.

Hun mener forøvrig at det er viktig å ikke lytte til kritikken, for da oppfatter folk at de vingler. Da vet vi hvorfor de konsekvent oppfører seg idiotisk. Forøvrig vil hun ikke gi kritikken oppmerksomhet. Det er nok grunnen til at hun kontaktet TV2 om dette 😂

Mannen hennes trekker den enda lengre, han mener kritikken går på at han gjør praktiske feil, som å holde ungen feil. "Ingen gjør alt perfekt hele tiden" sier han. Har han tenkt over at kritikken aldri hadde kommet om han selv ikke la det ut? Heldigvis er mindretallet av foreldre så "uperfekte" som dem.

Og TV2 bør skamme seg! De gjør penger på dustete foreldre, uten tanke for barna som blir utnyttet. De er ikke et hakk bedre enn Nyhusene.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Felis skrev:

Familien Nyhus står frem på TV2.no i dag og prater om eksponering av barn. Hun får ofte kritikk fra det hun kaller mammapolitiet, stakkars. Hun turte ikke å ta bilde av sønnen på første skoledag, fordi noen på Kvinneguiden var redd hun skulle publisere bilder av deres barn også. De anonyme mammaene hadde visst barn i samme klasse. Hun har aldri lagt ut bilder av andres barn noensinne, forteller hun. 

Er hun så dum? Hun har jo ikke forstått hva det innebærer å eksponere barn overhodet. Hvorfor tror hun at andre mammaer ikke vil ha bilder av deres barn på SoMe? Fordi "mammapolitiet" sitter på rettighetene til sine barn? Er det en slags copyright-konflikt, tror hun? Folk vil ikke publisere bilder av barna sine på kommersielle kanaler fordi barn har rett på privatliv!, så enkelt er det! Barnekonvensjonen beskytter både hennes og andres barn mot dette. Men hun har ikke tenkt å gi seg, så da passer det vel utmerket å "misforstå" kritikken.

Hun mener forøvrig at det er viktig å ikke lytte til kritikken, for da oppfatter folk at de vingler. Da vet vi hvorfor de konsekvent oppfører seg idiotisk. Forøvrig vil hun ikke gi kritikken oppmerksomhet. Det er nok grunnen til at hun kontaktet TV2 om dette 😂

Mannen hennes trekker den enda lengre, han mener kritikken går på at han gjør praktiske feil, som å holde ungen feil. "Ingen gjør alt perfekt hele tiden" sier han. Har han tenkt over at kritikken aldri hadde kommet om han selv ikke la det ut? Heldigvis er mindretallet av foreldre så "uperfekte" som dem.

Og TV2 bør skamme seg! De gjør penger på dustete foreldre, uten tanke for barna som blir utnyttet. De er ikke et hakk bedre enn Nyhusene.

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Monica hadde tatt til seg konstruktiv kritikk om det var Kari Hansen som hadde sagt noe om at eksponering av barn er skadelig? Siden det legges stor vekt på at «mammapolitiet» er anonyme... 

Endret av Sacramone
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - de gangene feks Morten Høgseth, Ingeborg Senneset og Sarah Sørheim har tatt opp barneeksponering, har vel ikke akkurat influencerne kommet ilene til for å delta i en saklig debatt.

Så det at kritikken er anonym, tror jeg overhodet ikke har noe å si - det er nok bare en unnskyldning for å slippe å lese barnekonvensjonen eller reflektere over retten til privatliv og til å danne sin egen digitale identitet.

Jeg ville forøvrig ikke hatt noe som helst problem med å debattere barns rettigheter ansikt til ansikt med noen av disse som driver med denne ekstremeksponeringen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Mummikoppp skrev:

Må være litt slitsomt å være i omgangskretsen hennes med alle disse arrangementene i forbindelse med at hun er gravid. Først er det gender reveal, så arrangerer hun sin egen babyshower og i dagens episode er det en voldsom gravidfotografering. Skjønner ikke at de vil ha så mye fokus på seg selv hele tiden. 

Jeg syns også det er noe rart i dynamikken mellom Monica og Chris. Føler de har en litt frekk tone mot hverandre som er maskert i tulling og brede smil. Hadde blitt litt pinlig berørt om jeg var en venninne som var vitne til dette 🙈

Det er vell dregd veldig ut siden alt skulle vises på tv? Føler det er det eneste de har hatt og kommet med i denne sesongen av bloggerne 😱 Har vært veldig lite fra det daglige livet, er vell noen få klipp som ikke har vært store arrangement.

Endret av supermamz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Felis skrev:

Hva? Regner med at du er etterrettelig i det du referer her, men makan! Går de inn for å fremstå mindre oppegående?  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, Gull vaffel skrev:

Noen sett storyen på insta, tuller hu bare eller er hu seriøs der, 😅 må være slitsomt 

Hun er nok dønn seriøs. Ble så flau av å se på det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for noen stories hun har lagt ut i dag. Nå skal hun bli henta av Chris, er jo sikkert bare skuespill..😵 Digget den meldingen hun har fått av en følger 😂😂😂 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/21/2020 at 9:43 AM, 29_j said:

@Døgnvill 

Man skal tåle kritikk når man er en offentlig person. Hvorfor du blir bitter pga av dette, tyder på at du enten har et kjennskap til dem eller i verstefall er en av de to selv. Her står ikke du frem med fullt navn selv, så vanskelig å vite. 

Vi må få lov å mene akkurat hva vi vil. De er to helt vanlige mennesker, som du og som meg. Nå vil de så gjerne og har forstått meg på at det er noe spennende på gang. Vi får se.  

Har du tagget feil person her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...