Gjest BethD Skrevet 15. september 2020 #581 Del Skrevet 15. september 2020 3 timer siden, Frøken_fjong1 skrev: 😂 skrive dritt faktisk. Fakta svir visst til tider. Kommer alltid en moralens vokter 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 15. september 2020 #582 Del Skrevet 15. september 2020 9 timer siden, Bhhta skrev: Hjelp, meldte meg inn i kvinneguiden for noen år siden men har ikke husket å logge inn før i dag igjen da jeg hadde et spørsmål å stille anonymt. Så ser jeg denne tråden og leser meg opp. Jeg blir flau på vegne av dere alle sammen. Hva får dere til å tro at dere er et eneste snev bedre enn denne familien slik som dere snakker bak et anonymt navn. Har dere barn å oppdra selv, håper ikke dette er holdninger dere ønsker å videreformidle. Om dere er veldig imot det influensere gjør og eksponering av barn - så må dere jaggu kunne stå for det med fullt navn og lage en underskriftskampanje? Får det opp som lovendring eventuelt? Men å hetse enkeltpersoner på denne måten er umenneskelig. Og gangner ingen. Om du får et lite snev av god selvfølelse av å skrive dritt om andre anonymt: oppsøk hjelp. Du har problemer på hjemmebane du må rydde opp i. takk for meg. Jo, dette er holdninger jeg ønsker å videreformidle! Jeg sprer kunnskap om barns rett til privatliv, nedfelt i Barnekonvensjonen, både på Kvinneguiden og under eget navn. Det de driver med er faktisk ulovlig, men det har bare vært én sak oppe i rettsvesenet enda. Og mor tapte, helt opp i Høyesterett. Monica og Chris Nyhus har, i likhet med mange andre influencere, sluttet i jobbene sine for å leve av SoMe på heltid. Hvis du tar en titt på IG, er 73% av bildene av barna. På Bloggerne er de med i stort sett hver scene. Ergo, disse menneskene lever av å vise frem ungene sine. Barndom til salgs. Du synes ikke det er problematisk? 9 timer siden, Kaisamaia skrev: Men altså, mener dere at ungene har replikker de skal si? Jeg har ikke sett alle episodene, men har ikke fått med meg dette. Og har ikke husket å "se" etter det etter jeg har lest det her. Får prøve en gang til da. ☺️ Det kan være at det bare er jeg som oppfatter det slik. Replikkene passer liksom alltid veldig godt til scenen. Ofte hjelpes de på vei av ledende spørsmål fra de voksne. Og for meg høres det ofte stakkato og unaturlig ut. Det hadde vært fint å høre noen andres mening, så gå gjerne inn og sjekk🙂 Forøvrig synes jeg nesten det er verre hvis dette er spontane replikker fra ungene, for da får de virkelig privatlivet sitt krenket. Det er lettere for meg å svelge dersom det er skuespill. Jeg vil ikke vite et fremmed barns meninger og innerste følelser. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 15. september 2020 #583 Del Skrevet 15. september 2020 På 14.9.2020 den 18.37, Felis skrev: Jeg har egentlig ikke noe problem med at paret er kjedelige, faktisk er de litt søte med kodeordene sine for sex, alkohol og banning (fredag, enhet og Sava!). Chris må gjerne få fremstille seg som verdens dummeste mann og Monica kan smile så mye hun vil for meg, hun har et nydelig smil! Men eksponeringen av barna er helt krise! Jeg skjønner at klippene vi ser har en sammenheng og at måten de "koser" barna på er helt uten baktanker. Men jeg er ikke dummere enn at jeg også skjønner at ikke alle tenker slik. Dette er forkledd som feelgood reality, men hvis de rette personene får redigere i fred, blir det raskt noe helt annet. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke skriver recaps i et åpent kontorlandskap, jeg tar det ikke foran familien heller. Hadde en mannlig barnehageansatt hatt disse klippene på pc'n sin, hadde han aldri fått jobbe med barn igjen. Det er slike foreldre Kripos har i tankene når de ber foreldre om å tenke seg om før de trykker publiser. TV2 er i en særklasse når det kommer til å drite ut sine "ansatte", men her snakker vi altså om noe helt annet. Jeg oppfatter ikke paret Nyhus som videre oppvakte, men menneskene bak Bloggerne er ikke dumme. Ikke SÅ dumme, i hvert fall! Likevel virker det som de aldri har hørt om pedofile, darkweb og delingstjenester. Er de riktig uheldige kan disse filmene sirkulere i årevis på steder de ikke bør være. Og barna er lett identifiserbare. Som sagt: Krise! EDIT: Fjernet beskrivelser av handlingene jeg reagerer på. Det er dessverre ikke kodeord for sex, alkohol og banning. Det er slik de glad kristne snakker på Sørlandet. Bibelbelte... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 16. september 2020 #584 Del Skrevet 16. september 2020 5 timer siden, 29_j skrev: Syntes du han virker dum? Jeg innrømmer at de lever et klissete liv. Den dama der får mye kjærlighet og bekreftelser iallefall (det må hun være glad for). Han nevner konemor ca heletiden, og virker som han har henne i blitsen altså 24/7. Syns ikke han virker dum. men ekstremt tøffel. Og lite mann... Husker da jeg startet å følge de så syns jeg han var superhot! Wow for en mann!! Tøff og barsk! Det syns jeg ikke nå lenger for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 16. september 2020 #585 Del Skrevet 16. september 2020 6 timer siden, 29_j skrev: Syntes du han virker dum? Jeg innrømmer at de lever et klissete liv. Den dama der får mye kjærlighet og bekreftelser iallefall (det må hun være glad for). Han nevner konemor ca heletiden, og virker som han har henne i blitsen altså 24/7. Det er ikke sikkert at han er dum, men på Bloggerne har han en noe underlig fremtoning. Han har ett ansiktsuttrykk (morsk), han mener konstant det motsatte av Monica (det blir tilgjort) og han sliter med å formulere forståelige setninger. Ett eksempel: I bilen til Nyhusene spør Monica om hun kan låne solbrillene til Chris. «Det skjer ikke! Du har jo brune øyer, det vil si 70 prosent mer… eeeehhh… 70 prosent mer… eeeehhh 70 prosent mer….» og så glemte han resten av argumentet. Monica mener det er 70 prosent færre som myser mot sola, men det var ikke det Chris skulle frem til. Dessverre får vi ikke vite hva han egentlig mener, for nå har han glemt hvordan man prater norsk. Han ser så dum ut at Monica redder han med et fotballmamma-kamprop, så ungene jubler i baksetet. Kilde fra recaps-bloggen https://kgfelis.com/2020/09/09/bloggerne-sesong-13-episode-11/ Men det sikreste tegnet er at han har valgt å eksponere barna sine som levebrød. Det gjelder jo ikke bare han, men alle som velger å bruke ungene sine som hovedinntektskilde. Jeg tviler ikke på at de elsker barna sine, men med så store kunnskapshull når det kommer til barns rettigheter, kombinert med fullstendig fraværende konsekvensanalyse, så tenker jeg at de ikke er særlig skarpe. Det er bedre enn alternativet, for hvis de faktisk er oppegående, men fremdeles velger å bruke ungene slik, så er de kyniske på grensen til onde. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 16. september 2020 #586 Del Skrevet 16. september 2020 Det er jo helt sikkert ikke sånn som dette men jeg får en så rar følelse av de to. Jeg føler hun har en undertrykket irritasjon mot mannen hele tiden men kamuflerer det med smil og humor. Jeg føler han er tidvis «redd» sin egen kone og gjør hva som helst for å holde henne fornøyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. september 2020 #587 Del Skrevet 16. september 2020 Den eksponeringen de driver med, er virkelig helt hodeløs og hjerteskjærende. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Døgnvill Skrevet 17. september 2020 #588 Del Skrevet 17. september 2020 On 9/15/2020 at 1:44 AM, Bhhta said: Hjelp, meldte meg inn i kvinneguiden for noen år siden men har ikke husket å logge inn før i dag igjen da jeg hadde et spørsmål å stille anonymt. Så ser jeg denne tråden og leser meg opp. Jeg blir flau på vegne av dere alle sammen. Hva får dere til å tro at dere er et eneste snev bedre enn denne familien slik som dere snakker bak et anonymt navn. Har dere barn å oppdra selv, håper ikke dette er holdninger dere ønsker å videreformidle. Om dere er veldig imot det influensere gjør og eksponering av barn - så må dere jaggu kunne stå for det med fullt navn og lage en underskriftskampanje? Får det opp som lovendring eventuelt? Men å hetse enkeltpersoner på denne måten er umenneskelig. Og gangner ingen. Om du får et lite snev av god selvfølelse av å skrive dritt om andre anonymt: oppsøk hjelp. Du har problemer på hjemmebane du må rydde opp i. takk for meg. Synes du det er helt ok med den eksponeringen av ungene? Synes du det er akseptabelt at de påstår ungene har gitt de godkjennelse på å bli eksponert på denne måten, til tross for at barna er for små til å forstå hva det innebærer og konsekvenser av eksponeringen? Synes du det er greit at de tjener penger på ungene? Synes du det er å ha innsikt å si andre bør stå frem med navn når du selv gjemmer deg bak et nick på et forum? Forøvrig har jeg ikke barn. Men jeg kan love deg at de ikke kommer til å bli eksponert og brukt som business på noen som helst måte. Jeg kan love deg at de skal lære seg både sunn fornuft, de skal få være barn og ikke et tilbehør som matcher livsstilen min og de skal få vite hva konsekvensene av eksponering kan bli. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 18. september 2020 #589 Del Skrevet 18. september 2020 10 timer siden, Døgnvill skrev: Synes du det er helt ok med den eksponeringen av ungene? Synes du det er akseptabelt at de påstår ungene har gitt de godkjennelse på å bli eksponert på denne måten, til tross for at barna er for små til å forstå hva det innebærer og konsekvenser av eksponeringen? Synes du det er greit at de tjener penger på ungene? Synes du det er å ha innsikt å si andre bør stå frem med navn når du selv gjemmer deg bak et nick på et forum? Forøvrig har jeg ikke barn. Men jeg kan love deg at de ikke kommer til å bli eksponert og brukt som business på noen som helst måte. Jeg kan love deg at de skal lære seg både sunn fornuft, de skal få være barn og ikke et tilbehør som matcher livsstilen min og de skal få vite hva konsekvensene av eksponering kan bli. 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 21. september 2020 #590 Del Skrevet 21. september 2020 På 16.9.2020 den 0.41, Maydis8 skrev: Det er dessverre ikke kodeord for sex, alkohol og banning. Det er slik de glad kristne snakker på Sørlandet. Bibelbelte... Ikke dra alle oss sørlendinger over den kammen, altså. Jeg har selv vokst opp i samme by og miljø som Monika, men for meg er dette begreper jeg bare såvidt har hørt. Kjenner per dags dato INGEN som kaller alkohol for enhet, eller som bytter banning ut med "Sava". Jeg kjenner flere av de som var i Monikas baby shower, og ikke engang disse bruker sånne uttrykk. Så dette tror jeg må være en bevisst plan fra Nyhus-paret for å virke fromme og "riktig kristne" på tv. For disse uttrykkene hører man aldri andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Always Skrevet 21. september 2020 #591 Del Skrevet 21. september 2020 @29_j Oh the ironi. Morsomt å lese hva du skriver ovenfor her. Offentlige personer må tåle kritikk?? Vi må få mene akkurat hva vi vil? Jeg husker da vitterlig å bli angrepet det lux i en annen tråd 😉😅 Bra vi er enige, så slipper jeg å bli halshugget av deg neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Always Skrevet 21. september 2020 #592 Del Skrevet 21. september 2020 1 time siden, 29_j skrev: Mener fortsatt at vi kan si akkurat hva vi vil. Alle er forskjellige og noen liker vi bedre enn andre 😊 Det gjenstår og se, selv om jeg tolker det som løgn. Du svarer i kjent stil som Mr'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 21. september 2020 #593 Del Skrevet 21. september 2020 Har de startet filming til ny Bloggerne sessong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litenoggod Skrevet 21. september 2020 #594 Del Skrevet 21. september 2020 4 timer siden, Flettfrid skrev: Har de startet filming til ny Bloggerne sessong? Ja. De Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twistdott Skrevet 21. september 2020 #595 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg kan virkelig ikke få meg til å like de folkene. De er på en måte harry..., , og det evige smilet. Hele tiden, i alle situasjoner. Og disse ungene eksponeres i stor grad, og det er ikke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 22. september 2020 #596 Del Skrevet 22. september 2020 17 timer siden, Twistdott skrev: Jeg kan virkelig ikke få meg til å like de folkene. De er på en måte harry..., , og det evige smilet. Hele tiden, i alle situasjoner. Og disse ungene eksponeres i stor grad, og det er ikke bra Det er noe skremmende med det smilet altså... Hun er kjempepen, det er ikke det. Er bare så påtatt! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #597 Del Skrevet 22. september 2020 11 minutter siden, allesote skrev: Det er noe skremmende med det smilet altså... Hun er kjempepen, det er ikke det. Er bare så påtatt! Jepp. Utrolig påtatt. Og ingen er sånn alltid. Tilogmed når hun er irritert eller noe så smiler hun etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 22. september 2020 #598 Del Skrevet 22. september 2020 På 16.9.2020 den 18.33, BethD skrev: Det er jo helt sikkert ikke sånn som dette men jeg får en så rar følelse av de to. Jeg føler hun har en undertrykket irritasjon mot mannen hele tiden men kamuflerer det med smil og humor. Jeg føler han er tidvis «redd» sin egen kone og gjør hva som helst for å holde henne fornøyd.. Jo, men sånn som dette er det flere forhold som er. Der dama er vant til å få det som hun vil og blir irritert hvis det er tegn på motstand og så er det mannen som føler han vant i lotto da han fikk den dama og vil da føye seg etter alt. Og snakke som om dama et en gave fra gud til menneskeheten. Vet ikke om dette gjelder dette paret, men jeg har et sånt par i familien. Smått slitsomt å være rundt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 22. september 2020 #599 Del Skrevet 22. september 2020 3 minutter siden, RockOn skrev: Jo, men sånn som dette er det flere forhold som er. Der dama er vant til å få det som hun vil og blir irritert hvis det er tegn på motstand og så er det mannen som føler han vant i lotto da han fikk den dama og vil da føye seg etter alt. Og snakke som om dama et en gave fra gud til menneskeheten. Vet ikke om dette gjelder dette paret, men jeg har et sånt par i familien. Smått slitsomt å være rundt. Ja det er nok mange som har det sånn. Må være utrolig slitsomt å være vitne til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toyotoa Skrevet 22. september 2020 #600 Del Skrevet 22. september 2020 Søsteren hennes så veldig kjent ut. Hvor har vi henne fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå