Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris

Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Orly skrev:

Leser i avisen at hun ikke utelukker et femte barn 

Det gjør nok han! Spesielt par det der... flaut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, iansak skrev:

Men hvis han ikke ønsker barn hvorfor klipper han seg ikke bare?😒

Det handler vel om at partneren bør være noenlunde enig også da. Og det er vel ikke Monica. Og i følge serien og inntrykket jeg har fått så gjør ikke han noe hun ikke er enig i..... 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tough cookie skrev:

Det at han surmuler over at hun er gravid Igjen, og hun som bjeffer om at det ikke er hennes skyld at han har sterk sæd, er det dummeste jeg har hørt på lang tid..

Bruk prevensjon da for svingende!!

Ja, det er jeg helt enig i, det var måten det ble sagt på. 

Han sa han ville sterilisere seg og da sa hun at de kunne bruke prevansjon først. Så godt mulig de ikke bruker prevansjon. Og godt mulig hun har lyst på en nummer fem, og ønsker muligheten til å overtale han før han sterilisere seg🤷‍♀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant  å se kjemien og relasjonen dem i mellom på TV. Alt er virkelig ikke rosenrødt som på Instagram. Han virker litt mutt og sur etter å ha blitt overkjørt en del ganger, og hun virker noe distré og styrende. Som en helt vanlig familie med andre ord:) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 29_j skrev:

Voldsomt med barn enkelte skal ha. Hvorfor ha en skokk med barn? Prøve å bli som bloggeren småbarnsmamma?

Alle skal ha lik oppmerksomhet, det blir bare vanskeligere med flere barn.  Her blogges det mye om barna, noe som egentlig er veldig veldig synd. 

Jeg håper inderlig ikke at oppmerksomhet og blogging er motivasjonen til å få flere barn. 

Det sagt så må jeg bare si at jeg bøyer meg i støvet for de som får mange barn, de er av en helt annen kaliber enn meg. Jeg har mer enn nok med to stykker 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 29_j skrev:

Aner ikke, men de blir vel utvilsomt med på enda mer eksponering. Hele familien blir vist frem, noe barna selv ikke kan styre. 

Nå vil jeg ikke være nedlatende direkte til de. Men er sjeleglad for at mine 3 barn slipper å bli filmet hele tiden.😊 

Det er jo en hel generasjon som vokser opp, ikke bare med, men på SoMe. Hvilken konsekvens det vil ha for disse barna vet vi jo ikke.

Kanskje det er vi som blir sittende igjen med barn som lurer på hvorfor vi ikke ønsket å vise de fram 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 29_j skrev:

Noen viser mer barna enn andre. Jeg syntes Nyhusfamilien er en av dem som viser mest, CBE endel hun også. Det kan få senvirkninger på barna, det vet vi ikke enda. Jeg ville vært forsiktig hvertfall. 

Akkurat dette kjenner jeg at jeg er spent på å se hvordan utvikler seg, vil dette bli normen eller vil disse barna snu og gjøre totalt motsatt? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget dette paret på Bloggerne, og jeg lurte seriøst på om det var en parodi. Enten at de to hadde en parodikonto, eller at TV2 har betalt dem for å sprite opp Bloggerne. Men så fant jeg denne tråden og skjønner at de mener dette helt på alvor. Skjønner godt at TV2 for de mye skjermtid, de har ikke hatt så bra karakterer siden Anne Brith dro med seg Pizzaboy på fjellet. Et lite utdrag fra episode 2:

Monica Nyhus sier at mange kan oppfatte familien Nyhus som veldig polert og perfekt på VoiceOver, mens vi ser Monica selv med blafrende hår og kritthvitt smil i sakte film. Polert og perfekt. Men bak fasaden skjuler det seg et totalt kaos, sier mannen Chris, mens Monica og mannen trasker hånd i hånd nedover en sti, omkranset av vakker natur.

Og sånn går no dagan i livet til de polerte Nyhusene. Mye blafrende hår, solnedganger og kyssing. I sakte film, selvfølgelig. Ungene stakkars, stilles opp i matchende klær, stotrer frem innlærte replikker og kysser mor og far på munnen. Det er hysterisk morsomt helt til jeg kommer på at ingen er skuespillere. Dette er faktisk virkeligheten for disse ungene.

Så ser vi mer av den polerte familien i sakte film i på stranda. Mor gir ett av barna et saftig kyss i solnedgangen. Så spør Monica guttene ut om hva de tenker om babyen, slik at det blir et snev av innhold, før hun foreslår at de skal ta et bilde av alle sammen i solnedgangen. I bakgrunnen synger Viktor Leksell «Och varje gång du ser på mig kjänns som att mitt hjärta staaanaar«. Hjertet mitt stannar ikke, det knuses!

Sorry, sitatene er fra bloggen, jeg synes det beskriver fremstillingen i Bloggerne veldig bra, og orker ikke å forfatte det helt på nytt.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt trist at de deler med barna at far er litt skeptisk til nye baby. Og hvertfall trist at de deler det på TV. Dette er vel noe de burde holde mellom bare de to? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mummikoppp skrev:

Syns det er litt trist at de deler med barna at far er litt skeptisk til nye baby. Og hvertfall trist at de deler det på TV. Dette er vel noe de burde holde mellom bare de to? 

Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dessverre hele konseptet de lever av - å publisere (liksom-)private ting i sosiale medier. Store og små - alle bidrar. Enten de vil eller ikke. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjenganger hos de som forsvarer barneeksponering som levebrød er jo at det ikke skiller seg fra barneskuespillere og barnemodeller. Hvis man ser slik på det, så er barna Nyhus det nærmeste vi kommer skuespillere blant bloggerbarna. I hvert fall av deltakerne i Bloggerne. Barna til CBE og mannen er delikate og matchende, men de er ikke så, vel, instruerte. Du får en følelse av hvem de er, samt innblikk i alle aspekter ved livet deres, selv om foreldrene styrer unna de store følelsesutbruddene. Iselin Guttormsen gir helt faen! Det er raseriutbrudd, sår gråt, krangling og nærbilder av barn med hvit tannkrem rennende nedover haka.

Men så er det Nyhus, da, hvor alt er på liksom. Hvis mor mener en ting, mener far noe annet. Hvis mor ønsker en ting ønsker far det motsatte. Monica smiler mildt, Chris er morsk og matcho. Alt for å skape en dynamikk som forhåpentligvis gir innhold på TV. Og oppe i dette befinner det seg tre små gutter, med innøvde replikker, som leveres med mer eller mindre innlevelse. Hvis en av guttene bommer på en replikk, eller rett og slett glemmer å levere, er foreldrene lynraskt på plass og glatter over. For dette er intim og ekte tv, må vite!

Jeg danner meg ikke noe bilde av hvem guttene er. De stilles opp i matchende klær, med matchende meninger og matchende humør. Gjerne på stranda, i solnedgangen, kyssende på far og mor i sakte film (forøvrig litt creepy å se på, særlig i lys av corona). Det jeg reagerer mest på er hvor mye av barndomen deres som går med til dette skuespillet. Det tar tid å lære replikker når man er så liten. Det tar tid å posere, slik at mor og far får det perfekte bildet. Har de noen gang lyst til å se på barneTV, framfor å ta bilder i solnedgangen? Blir de lei seg for at de ikke får bruke favorittlua, fordi den ikke matcher luene til de andre? Og langt viktigere, kommer de til å se tilbake på disse opptakene og gremmes over hvor idiotiske foreldrene deres framstår, når de er litt eldre og skjønner at de har brødfødd både foreldre og søsken i hele barndommen?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Iamdaddychris´ banneskole:

"Fisken i det røde hav!"

"Sava!"

"Hvordan i heiane skal vi gå tur med fire barn" 

Koselig, kristen banning, aldri hørt de uttrykkene. Keep them coming!

Endret av Unika
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Unika skrev:

Iamdaddychris´ banneskole:

"Fisken i det røde hav!"

"Sava!"

"Hvordan i heiane skal vi gå tur med fire barn" 

Koselig, kristen banning, aldri hørt de uttrykkene. Keep them coming!

Er de kristne? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 18.05, Felis skrev:

En gjenganger hos de som forsvarer barneeksponering som levebrød er jo at det ikke skiller seg fra barneskuespillere og barnemodeller. Hvis man ser slik på det, så er barna Nyhus det nærmeste vi kommer skuespillere blant bloggerbarna. I hvert fall av deltakerne i Bloggerne. Barna til CBE og mannen er delikate og matchende, men de er ikke så, vel, instruerte. Du får en følelse av hvem de er, samt innblikk i alle aspekter ved livet deres, selv om foreldrene styrer unna de store følelsesutbruddene. Iselin Guttormsen gir helt faen! Det er raseriutbrudd, sår gråt, krangling og nærbilder av barn med hvit tannkrem rennende nedover haka.

Men så er det Nyhus, da, hvor alt er på liksom. Hvis mor mener en ting, mener far noe annet. Hvis mor ønsker en ting ønsker far det motsatte. Monica smiler mildt, Chris er morsk og matcho. Alt for å skape en dynamikk som forhåpentligvis gir innhold på TV. Og oppe i dette befinner det seg tre små gutter, med innøvde replikker, som leveres med mer eller mindre innlevelse. Hvis en av guttene bommer på en replikk, eller rett og slett glemmer å levere, er foreldrene lynraskt på plass og glatter over. For dette er intim og ekte tv, må vite!

Jeg danner meg ikke noe bilde av hvem guttene er. De stilles opp i matchende klær, med matchende meninger og matchende humør. Gjerne på stranda, i solnedgangen, kyssende på far og mor i sakte film (forøvrig litt creepy å se på, særlig i lys av corona). Det jeg reagerer mest på er hvor mye av barndomen deres som går med til dette skuespillet. Det tar tid å lære replikker når man er så liten. Det tar tid å posere, slik at mor og far får det perfekte bildet. Har de noen gang lyst til å se på barneTV, framfor å ta bilder i solnedgangen? Blir de lei seg for at de ikke får bruke favorittlua, fordi den ikke matcher luene til de andre? Og langt viktigere, kommer de til å se tilbake på disse opptakene og gremmes over hvor idiotiske foreldrene deres framstår, når de er litt eldre og skjønner at de har brødfødd både foreldre og søsken i hele barndommen?

Enig. Men replikker? Må se en gang til, kanskje. ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...