Gå til innhold

Hvor rart er det å spørre om noen vil treffes? Når du på en måte har avvist dem tidligere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.2.2018 den 16.47, AnonymBruker skrev:

 

Nei, det å ville møtes betyr ikke automatisk at man vil bli kjæreste. Det å date er en måte å teste ut om man liker hverandre godt nok til å kanskje bli sammen på sikt. Så det er ingen forpliktelse i det å date og heller ingen garanti.

Det at han har lurt på om du hadde kjæreste er nok fordi han var interessert i å treffe deg, rett og slett. Kanskje ikke mer enn det. 

Om du har følelser, og lurer på om han har det.. eneste måten å finne dette ut er å møtes. Enkelt og greit. Ikke veldig farlig det da!

 

Anonymkode: 58914...504

Kall meg gjerne teit. Men er litt redd for at han skal ta det som invitasjon til en date, altså, som at jeg vil noe mer. Hvorfor skal noen av motsatt kjønn egentlig spørre om å ville gå ut med en, hvis det bare er vennskapelig? Jeg oppfatter det stort sett som at folk vil noe mer når de gjør det. Men jeg kan fint gå ut med mannlige venner uten at noen av oss mener at det er noe mer. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare sitere meg selv: Avslutt kontakten, ønsk ham lykke til videre! For hans skyld, ikke din. Det du skriver over høres så skrudd ut at jeg nesten ikke tror det selv. Hvor ligger logikken her?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sjonkelrolf skrev:

Jeg må bare sitere meg selv: Avslutt kontakten, ønsk ham lykke til videre! For hans skyld, ikke din. Det du skriver over høres så skrudd ut at jeg nesten ikke tror det selv. Hvor ligger logikken her?

Jeg vil ikke avslutte. Keg prøver å å få mot til å kontakte....

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kall meg gjerne teit. Men er litt redd for at han skal ta det som invitasjon til en date, altså, som at jeg vil noe mer. Hvorfor skal noen av motsatt kjønn egentlig spørre om å ville gå ut med en, hvis det bare er vennskapelig? Jeg oppfatter det stort sett som at folk vil noe mer når de gjør det. Men jeg kan fint gå ut med mannlige venner uten at noen av oss mener at det er noe mer. 

Anonymkode: efb68...cf1

Hvorfor vil du ikke gå på date med han? Du liker han jo og sier du er redd for å være "en i rekken", så det virker mer enn bare vennskapelig fra din side. Men det er tydelig at han liker deg, og er sikkert mye frustrert og usikker når det kommer til deg. Så om du ikke ønsker noe annet enn et vennskap så bør du gjøre dere begge en tjeneste og fortelle han det. Si at du verdsetter han som en venn og gjerne vil treffe han for å bli bedre kjent. Da sier du ifra hva du er ute etter, så du ikke lurer han mer, og så får du svar om hva han selv ønsker. Tør du ikke det så kan du kutte ut hele relasjonen, for det er ikke godt for deg eller han dette her. 

Anonymkode: 4f4a7...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke gå på date med han? Du liker han jo og sier du er redd for å være "en i rekken", så det virker mer enn bare vennskapelig fra din side. Men det er tydelig at han liker deg, og er sikkert mye frustrert og usikker når det kommer til deg. Så om du ikke ønsker noe annet enn et vennskap så bør du gjøre dere begge en tjeneste og fortelle han det. Si at du verdsetter han som en venn og gjerne vil treffe han for å bli bedre kjent. Da sier du ifra hva du er ute etter, så du ikke lurer han mer, og så får du svar om hva han selv ønsker. Tør du ikke det så kan du kutte ut hele relasjonen, for det er ikke godt for deg eller han dette her. 

Anonymkode: 4f4a7...22a

Ghoster jeg han vet jeg ikke hva skjer. Kanskje han ikke bryr seg eller legger merke til at jeg er borte i det hele tatt. Og keg kommer til å savne muligheten til å ta kontakt. Og jeg vil ikke kaste han ut av livet mitt, jeg føler at jeg kan få dette til på en eller an måte. 

Et kjærlighetsforhold er noe jeg drømmer om, med han. Hvor realistisk det er vet jeg ikke. Men å bli venn hadde funket også. 

Nå sitter jeg bare og gruuuuuer meg så innmari på å skrive til han, men vet jeg må gjøre det en gang. Men har bare såååå på følelsen av at han vil hevne seg. Som at han ikke bare stiller opp når det passer meg, hvis du skjønner. Og det er nok noe jeg også hadde gjort. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er greit det du driver med? Dessuten, har du noen kommentarer på det jeg skrev på forrige side? Kanskje litt for ubehagelig, muligens, hva vet jeg (?)...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke avslutte. Keg prøver å å få mot til å kontakte....

Anonymkode: efb68...cf1

Jeg sa "for hans skyld ikke din". Hvis du fortsetter i samme stil som du har gjort hittil. Som sagt tidligere, har man først blitt avvist sitter det veldig langt inne å spørre igjen. Om det noen gang vil skje da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ghoster jeg han vet jeg ikke hva skjer. Kanskje han ikke bryr seg eller legger merke til at jeg er borte i det hele tatt. Og keg kommer til å savne muligheten til å ta kontakt. Og jeg vil ikke kaste han ut av livet mitt, jeg føler at jeg kan få dette til på en eller an måte. 

Et kjærlighetsforhold er noe jeg drømmer om, med han. Hvor realistisk det er vet jeg ikke. Men å bli venn hadde funket også. 

Nå sitter jeg bare og gruuuuuer meg så innmari på å skrive til han, men vet jeg må gjøre det en gang. Men har bare såååå på følelsen av at han vil hevne seg. Som at han ikke bare stiller opp når det passer meg, hvis du skjønner. Og det er nok noe jeg også hadde gjort. 

Anonymkode: efb68...cf1

Mest sannsynlig vil han ikke prøve å såre deg eller hevne seg for å være slem. Det er mulig han sier nei på bakgrunn av manglende interesse fra din side, men det virker jo som han fremdeles er litt interessert. Det er ikke farlig å bare spørre han. Han gir jo uttrykk for at han er interessert og faktisk vil, men jeg tror ikke du har så lang tid på deg før han forsvinner for godt.

Anonymkode: 4f4a7...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en følelse av at ts er en som prøver å sette seg inn i noe og være skuespiller, men ender opp med å gjøre det helt elendig. Problemstillingen med å møte noen man har avvist er ok nok i seg selv, noe av problematikken rundt unngående adferd er greit å få mer kunnskap om. Men tråden viser egentlig bare side på side med nag-nag-nag om noe jeg ikke kan kjenne meg igjen i (selv om jeg har opplevd problemstillingen til en viss grad). 

Men det som er interessant her er at du tar opp dette med at man skal være så veldig "cool" og sette seg i respekt hele tiden. Jeg mener at det er forskjellige måter å "sette seg i respekt på", hvis noen heeeeeeeeeele tiden prøver å pushe grensene dine er det ikke okey! Det er respektløst, intenst og inntrengende. Men å sette seg "over den andre" og skal være "viktigst" av dere to, er ikke å sette seg i respekt, i mine øyne.

Anonymkode: 6e9a4...7da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Synes du det er greit det du driver med? Dessuten, har du noen kommentarer på det jeg skrev på forrige side? Kanskje litt for ubehagelig, muligens, hva vet jeg (?)...

Jeg sa "for hans skyld ikke din". Hvis du fortsetter i samme stil som du har gjort hittil. Som sagt tidligere, har man først blitt avvist sitter det veldig langt inne å spørre igjen. Om det noen gang vil skje da.

Han spurte flere ganger etter å ha "kjent" meg i et par uker. Jeg sa ikke nei, men prata det bort, som nevnt :) så gjenopptok det seg i sommer. Han spurte igjen, men jeg feigs ut. Holdt kontakten på melding. Jeg dveler da også på om jeg skal spørre han eller ikke, for plutselig hører jeg ikke fra han. En slektning som stod han nær døde, og jeg sendte en melding ang det. Lot han være i fred en periode da, han hadde familie han kunne sørge sammen med. Etter noen dager skrev jeg at jeg håper det går bra med han. Han svarer. Dagene går og ingenting fra han. Da dveler jeg lenge nok lg bare MÅ sende en melding, og spør hvordan det går. Det oppstår så en liten samtale. Så er det kontakt i ny og ned en periode. Nå var den mer intens igjen, men jeg følte jeg rotet til alt med denne misforsåtelsen som oppstod på siste melding.

om det jeg holder på med er greit? Jeg vet ikke om jeg holder på med noe som helst.....er jo ikke sikkert han bryr seg. Så jeg er da ikke sikkernpå om han grubler og er frustrert i det hele tatt. :( nesten synn vi ikke er tankelesere nå.. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...men jeg tror ikke du har så lang tid på deg før han forsvinner for godt.

Anonymkode: 4f4a7...22a

Som jeg sa over, det kan skje plutselig, uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sjonkelrolf skrev:

Som jeg sa over, det kan skje plutselig, uten forvarsel.

Så dersom han plutselig er borte, så vil det si at han var følelsesmessig involvert?

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom han plutselig er borte, så vil det si at han var følelsesmessig involvert?

Anonymkode: efb68...cf1

Ja, det tror jeg. 

Anonymkode: 6e9a4...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom han plutselig er borte, så vil det si at han var følelsesmessig involvert?

Anonymkode: efb68...cf1

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KOMMUNISER og slutt med å tro du vet hva han tenker og føler. Du vet ikke hva som skjer hvis du ikke prøver. Slutt med krisemaksimering. Hvis du er så forelsket og kåt på denne fyren, så inviter ham på date og se hva som skjer. Og SLAPP AV, du lager veldig mye styr over ingenting. For alt du vet så vil han gjerne gå ut med deg, men venter på at du skal spørre. Kanskje han selv er sjenert. Du avviste han før og det kan rett og slett være at han respekterer valget ditt. Overanalysering er et problem for mange og vi hadde alle hatt godt av å roe ned litt der. 

Man blir ikke tøffere eller bedre med noe om man aldri utfordrer seg selv.

PS: Begge skal respekteres i et forhold, men regner med du vet det nå.

Anonymkode: 318c3...445

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

PS: Begge skal respekteres i et forhold, men regner med du vet det nå.

Anonymkode: 318c3...445

Det er jeg neigu ikke sikker på om TS gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på en måte med deg. Det er tragisk og gå å leve livet på innsida på den måten. Jeg har kjent på noen sånne ting her i livet, så derfor er det kanskje rart om jeg henger meg opp i en ting, nemlig din redsel for at han skal tro det er en date. Du sier du har følelser, kåthet, og tenning for fyren. Dette høres ikke ut som vennefølelser,  og jeg kan garantere at han ikke vil bare være venner.  Pulevenner eller kjærester bør dere bli. Skal du få deg en omgangsvenn for samtaleterapi, så må det være en du ikke har sånne følelser for. Har du betrodde venninner forresten? 

Anonymkode: 2bbb9...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler på en måte med deg. Det er tragisk og gå å leve livet på innsida på den måten. Jeg har kjent på noen sånne ting her i livet, så derfor er det kanskje rart om jeg henger meg opp i en ting, nemlig din redsel for at han skal tro det er en date. Du sier du har følelser, kåthet, og tenning for fyren. Dette høres ikke ut som vennefølelser,  og jeg kan garantere at han ikke vil bare være venner.  Pulevenner eller kjærester bør dere bli. Skal du få deg en omgangsvenn for samtaleterapi, så må det være en du ikke har sånne følelser for. Har du betrodde venninner forresten? 

Anonymkode: 2bbb9...06b

Jada jeg har snakket med venner om det, men folk kan gå fort lei slik. 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada jeg har snakket med venner om det, men folk kan gå fort lei slik. 

Anonymkode: efb68...cf1

Det forstår jeg veldig godt. De har sikkert kommet med de samme rådene som folk her. Men du vil bare prate og problematisere, ikke gjøre noe, og få klarhet i ting.

Anonymkode: 2bbb9...06b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:

Dette er en evig runddans. Ingen her vet hva han føler og ønsker. Og du tør ikke snakke med han som kan gi deg svaret.

Kvinn deg opp nå, ts og ta kontakt. Du sier du vil ha kjærlighetsforhold med han, og da må dere jo treffes.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som er problemet.

 

Anonymkode: 58914...504

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en følelse av at ts er en som prøver å sette seg inn i noe og være skuespiller, men ender opp med å gjøre det helt elendig. Problemstillingen med å møte noen man har avvist er ok nok i seg selv, noe av problematikken rundt unngående adferd er greit å få mer kunnskap om. Men tråden viser egentlig bare side på side med nag-nag-nag om noe jeg ikke kan kjenne meg igjen i (selv om jeg har opplevd problemstillingen til en viss grad). 

Men det som er interessant her er at du tar opp dette med at man skal være så veldig "cool" og sette seg i respekt hele tiden. Jeg mener at det er forskjellige måter å "sette seg i respekt på", hvis noen heeeeeeeeeele tiden prøver å pushe grensene dine er det ikke okey! Det er respektløst, intenst og inntrengende. Men å sette seg "over den andre" og skal være "viktigst" av dere to, er ikke å sette seg i respekt, i mine øyne.

Anonymkode: 6e9a4...7da

Er det meg du mener prøver å være "cool" her , eller han? Vil ikke si at noens grenser er pushet. 

Prøver jeg å gjøre meg viktigst med at jeg venter at han er den som skal ta initiativ? Eller at det er feil av ham å evt si nei bare for å sette seg i respekt? 

Anonymkode: efb68...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...