Gå til innhold

Bursdag eller morsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tatt med meg ungen og dratt til mamma! Spessielt i år som det er både morsdag og fastelaven.

Hva er det med folk som skal planlegge andre ting på slike dager, og forvente at alle andre også skal stille opp?

Ble selv en smule forbanna når jeg etter å ha invitert hele familien til morsdag/fastelavensfeiring fikk beskjed om at datteren min må spille håndballcup den dagen... Må jo være mannfolk som planlegger slikt og ikke bruker hue?

Anonymkode: da0f5...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har allerede takket ja til invitasjon fra din mor, så dere er ikke ledige. Din mann kan eventuelt si til din mor at han trekker seg fordi dere velger å dele dere, så drar han i bursdag. Ellers så får han gi kontrabeskjed til sin bror.

Anbefaler at dere skaffer google calendar og har på telefonen, da kan dere sette opp så dere ser hverandres og alle familieavtaler kan ligge der - enkelt å sjekke om man er ledig, unngår kræsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Har snakket med mannen min og vi ble enige om å dele oss. Han drar i brorens bursdag, og jeg og mini drar å feirer morsdag og fastelavn med mamma. Har også ringt mamma og fortalt at vi kommer til henne som avtalt, og jeg kunne veldig tydelig høre at hun ble veldig glad for at vi kommer❤️

Anonymkode: 9f5e1...99c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt med meg ungen og dratt til mamma! Spessielt i år som det er både morsdag og fastelaven.

Hva er det med folk som skal planlegge andre ting på slike dager, og forvente at alle andre også skal stille opp?

Ble selv en smule forbanna når jeg etter å ha invitert hele familien til morsdag/fastelavensfeiring fikk beskjed om at datteren min må spille håndballcup den dagen... Må jo være mannfolk som planlegger slikt og ikke bruker hue?

Anonymkode: da0f5...c5e

Det er snakk om en 17-åring! Ungdommer er vel vanligvis ikke spesielt opptatt av morsdager...

Synes det er rart at de fleste mener TS bør dra til moren. Lurer på hva svarene hadde vært om det var TS som var mor til 17-åringen? Familien kommer ikke i bursdagen til barnet mitt fordi de prioriterer morsdagsfeiring?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er snakk om en 17-åring! Ungdommer er vel vanligvis ikke spesielt opptatt av morsdager...

Synes det er rart at de fleste mener TS bør dra til moren. Lurer på hva svarene hadde vært om det var TS som var mor til 17-åringen? Familien kommer ikke i bursdagen til barnet mitt fordi de prioriterer morsdagsfeiring?

I og med at broren blir 17, er det nok ikke han som steller i stand til feiring, heller foreldrene. 17-åringer bryr seg vel heller ikke om hvem som faktisk kommer i selskapet heller, så lenge en får gaver.

Det kommer jo frem at feiring av morsdag og fastelaven var noe de hadde takket ja til før mannen takket ja til bursdag. Dessuten ble de til slutt enig i at mannen drar i brorens bursdagsfeiring mens TS og barnet er hos TS sin mor.

Anonymkode: 9f5e1...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er snakk om en 17-åring! Ungdommer er vel vanligvis ikke spesielt opptatt av morsdager...

Synes det er rart at de fleste mener TS bør dra til moren. Lurer på hva svarene hadde vært om det var TS som var mor til 17-åringen? Familien kommer ikke i bursdagen til barnet mitt fordi de prioriterer morsdagsfeiring?

Nå var det faktisk avtalt at de skulle til moren først. Så klart holder man slike avtaler. Å i Ts sin familie er morsdag viktig. Det er ikke engang den riktige dagen til 17 åringen. 

Anonymkode: 75161...c85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det tankeløst å legge bursdagen til morsdag? Regner med en 17 åring kanskje bor hjemme og at det er foreldrene som steller i stand. Samboeren hennes har sikkert en mor som tenkte det var en fin anledning å samles:)

det blir for dumt om slike dager blir en konkuranse om å invitere først. Hadde mamma begynt å invitere til slike dager flere uker frem i tid for å «trumfe» å få oss hjrm til seg hadde jeg blitt irritett. Selv hvor mye «viktigere» slike dager er for henne enn svigers, er svigers min familie også nå, ikke minst barna mine sin. 

Du er voksen og flere å tenke på enn at moren din blir skuffa. Hun er også voksen, og bør skjønne at svigerbroren din feirer bursdagen sin. Han blir 17 år, det er noe annet enn om han var 36 år og voksen. 

Spis kremboller og feir morsdag på lørdag, og reis i bursdag og feir morsdag med svigers søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det faktisk avtalt at de skulle til moren først. Så klart holder man slike avtaler. Å i Ts sin familie er morsdag viktig. Det er ikke engang den riktige dagen til 17 åringen. 

Anonymkode: 75161...c85

Moren spurte flere uker tidligere. Folk flest inviterer ikke så lenge før. Med mindre vi er veldig unormale her vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar til mor. Mannen drar til broren. Om dere MÅ dra sammen de ulike stedene må dere jo nesten dra dit dere takket ja først syns jeg. 

Anonymkode: 257c1...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at dere allere hadde takket ja til en annen invitasjon, er dere forpliktet til å stille på det dere først takket ja til. Enkelt og greit. Mannen din burde sagt til broren at dere allerede hadde en avtale den dagen, så han måtte enten finne en annen dag å feire på, eller så kunne dere ikke komme. 

Anonymkode: e0c70...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min svigerfamilie, som kommer med invitasjoner i siste liten. Så her kjører vi ganske hard linje. Si vi hadde blitt invitert til venner på middag lørdag førstkommende, så inviterer plutselig svigermor til bursdag samme dag, kun noen dager før. Da drar vi likevel i middagen. Da blir det alltid gnåling om at bursdagen er viktigere. Ja, jeg kan selvfølgelig ringe venneparet og forklare situasjonen og sagt at vi får ta det igjen. Men ikke fire dager før. 

Anonymkode: 8a36a...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er moren til mannen som har planlagt, og la sikkert bursdagen til søndag som da er også morsdag.... Jeg hadde gjort som TS, delt familien og fått dermed feiret hennes mor, og mannen får feirer sin bror og mor ❤️

Anonymkode: c917c...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, chiki skrev:

Det blir for dumt om slike dager blir en konkuranse om å invitere først.

Slik jeg ser det, er det å prioritere invitasjoner man allerede har takket ja til foran invitasjoner som kommer i siste liten, eneste måten å velge på som ikke innebærer å nedprioritere noen. Vil man at folk skal kunne komme, må man rett og slett planlegge litt. 

Om du ikke vil binde deg flere uker i forveien til å dra til din mor på morsdag, kan du bare la være å takke ubetinget ja til invitasjonen. Hvis du vet det kommer en bursdag samme helg, går det an å si du vil først vil sjekke når den skal feires. 

Nå hadde ikke TS og mannen noen forutsetninger for å vite at syttenåringen skulle feire dagen sin to uker på forskudd, så da gjør de det beste ut av det og fordeler seg på begge selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...