Gå til innhold

Bursdag eller morsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i broren til mannen min sin bursdag til søndag, og min mamma hadde planer om å lage boller og litt sånn på grunn av fastelavn og morsdag. Det at alle barna hennes er tilstede på slike dager betyr alltid mye for henne, og jeg vet og så at hun ble veldig lei seg da mannen min sa vi skulle komme i bursdagen til broren da han ble ringt i sta (han snakket ikke noe med meg om det).

Bursdagen er på et så dårlig tidspunkt at vi ikke rekker innom mamma verken før eller etter da det er et stykke med kjøring til mannen min sin familie, og vi har barn som skal stelles og i seng til fast tid.

Nå er jeg veldig lei meg fordi jeg gjerne vil være hos mamma, for min egen del og for hennes i og med at det betyr så mye for henne. Mannen min sin familie tenker aldri noe spesielt om morsdag og sånne dager. Men jeg føler jo at vi må bort dit og.

Har så dårlig samvittighet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Da mamma inviterte oss dit for to uker siden sa jeg ja og informerte mannen min om det, det kan visst ikke han huske som vanlig, og nå har han sagt ja til bursdag i tillegg.. 

Så spørsmålet mitt er vel egentlig bare hva dere ville valgt. Fastelavn og morsdag, eller bursdag?

Anonymkode: 9f5e1...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dratt til den som inviterte og fikk ja først. 

Anonymkode: f30b5...b76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja takk begge deler.

Anonymkode: eef4f...983

Begge deler går jo som sagt dessverre ikke..

Anonymkode: 9f5e1...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere hadde takket ja til broren siden mor din ble lei seg. Jeg ville gått i brorens bursdag, gitt moren min en fin gave og kanskje besøkt henne lørdag som plaster på såret. 

Moren min hadde aldri gitt med dårlig samvittighet for å forsøke å være alle top lags. Av og til må vi velge. :)

Anonymkode: 9f461...2cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dratt til mamma uten tvil. Er broren til din mann som har bursdag. Hadde valgt min mor fremfor han, siden det betyr så mye for henne :) 

Anonymkode: 53662...d77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trumfer bursdager helt klart morsdag. Man har bare bursdag én gang i året, mens mødrene sine kan man besøke når som helst. Dere kan evt dele dere. 

Endret av Arkana
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som dere hadde takket ja til broren siden mor din ble lei seg. Jeg ville gått i brorens bursdag, gitt moren min en fin gave og kanskje besøkt henne lørdag som plaster på såret. 

Moren min hadde aldri gitt med dårlig samvittighet for å forsøke å være alle top lags. Av og til må vi velge. :)

Anonymkode: 9f461...2cf

Som skrevet i HI så har min mamma invitert oss for to uker siden, og jeg takket ja og informerte da mannen min fordi vi uansett ikke hadde andre planer denne helgen. Dette hadde han glemt, og når da mannen min ble ringt ista og fikk beskjed om at det ble bursdag til søndag takket han ja da i telefonen. Dette var mens vi var innom moren min med noe, og jeg så da at hun ble veldig skuffet og lei seg fordi hun hadde planer for dagen, sammen med oss..

Anonymkode: 9f5e1...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som skrevet i HI så har min mamma invitert oss for to uker siden, og jeg takket ja og informerte da mannen min fordi vi uansett ikke hadde andre planer denne helgen. Dette hadde han glemt, og når da mannen min ble ringt ista og fikk beskjed om at det ble bursdag til søndag takket han ja da i telefonen. Dette var mens vi var innom moren min med noe, og jeg så da at hun ble veldig skuffet og lei seg fordi hun hadde planer for dagen, sammen med oss..

Anonymkode: 9f5e1...99c

Da snur jeg hele svaret mitt, og sier at siden dere hadde takket ja, så burde mannen din kontakte broren sin og beklage at dere har gjort en brøler og dobbeltbooket. 

(Unntak for rund dag og spesiell feiring!) 

Anonymkode: 9f461...2cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet i HI så har min mamma invitert oss for to uker siden, og jeg takket ja og informerte da mannen min fordi vi uansett ikke hadde andre planer denne helgen. Dette hadde han glemt, og når da mannen min ble ringt ista og fikk beskjed om at det ble bursdag til søndag takket han ja da i telefonen. Dette var mens vi var innom moren min med noe, og jeg så da at hun ble veldig skuffet og lei seg fordi hun hadde planer for dagen, sammen med oss..

Anonymkode: 9f5e1...99c

Da skal man så klart holde første avtale. Eller så får han dra i bursdag alene, så får du ta morsdagsfeiring. 

Anonymkode: 75161...c85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Er fremdeles så usikker, men det er nok mest fordi jeg får så dårlig samvittighet. Hadde det bare vært oss hadde vi fint kunne delt oss, men med tanke på at vi har et barn så føler jeg vi må dra samlet og.. Broren har ikke engang bursdag før om nesten to uker, skjønner virkelig ikke hvorfor det måtte bli akkurat denne helgen. Akkurat søndagen.. Broren blir 17, forresten.

Får vel bare snakke med mannen min om det, og får foreslå at vi eventuelt drar hver for oss denne gangen i og med at det er blitt takket ja til to ting den samme dagen..

Anonymkode: 9f5e1...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. Er fremdeles så usikker, men det er nok mest fordi jeg får så dårlig samvittighet. Hadde det bare vært oss hadde vi fint kunne delt oss, men med tanke på at vi har et barn så føler jeg vi må dra samlet og.. Broren har ikke engang bursdag før om nesten to uker, skjønner virkelig ikke hvorfor det måtte bli akkurat denne helgen. Akkurat søndagen.. Broren blir 17, forresten.

Får vel bare snakke med mannen min om det, og får foreslå at vi eventuelt drar hver for oss denne gangen i og med at det er blitt takket ja til to ting den samme dagen..

Anonymkode: 9f5e1...99c

Jeg hadde ikke hatt hjerte til å plutselig avlyse en sånn dag med mamma fordi samboer plutselig hadde sagt ja til noe annet. Samme om man har barn vel, det kan være med en av foreldrene. 

Anonymkode: 75161...c85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere drar samlet til moren din, og feirer 17-årsdagen til hans bror en annen gang. Hvorfor har broren valgt å flytte bursdagen?

Anonymkode: 7686c...63a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dratt til mamma. Er klar over at morsdag er ikke større enn en bursdag for de fleste, men dette er ikke bare hennes dag, det er "din" dag også. Har dere to biler, kan han dra i bursdag og du dra å feire morsdag? Eller kan dere potensielt dra tidligere til moren din, og spørre om dere kan komme en time senere i bursdag. Syns forresten det er en uting og avtale en ting for hele familien uten dere hadde snakket sammen først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar til mora di, og mannen din drar til broren sin....

Anonymkode: 10efd...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke hatt hjerte til å plutselig avlyse en sånn dag med mamma fordi samboer plutselig hadde sagt ja til noe annet. Samme om man har barn vel, det kan være med en av foreldrene. 

Anonymkode: 75161...c85

Da får barnet isåfall bli med meg til min mamma i og med at hun inviterte først. Takk!

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere drar samlet til moren din, og feirer 17-årsdagen til hans bror en annen gang. Hvorfor har broren valgt å flytte bursdagen?

Anonymkode: 7686c...63a

Blir nok sånn da. Får ta det opp med mannen min og snakke litt med han. At vi heller kan dra å besøke broren på selve dagen hans eller noe. Aner ikke hvorfor bursdagen har blitt satt allerede nå til søndag. Ut ifra hva de sa da vi var der for bare noen dager siden virket det ikke akkurat som om det var umulig å ha feiringen nærmere bursdagen hans. 

2 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Hadde dratt til mamma. Er klar over at morsdag er ikke større enn en bursdag for de fleste, men dette er ikke bare hennes dag, det er "din" dag også. Har dere to biler, kan han dra i bursdag og du dra å feire morsdag? Eller kan dere potensielt dra tidligere til moren din, og spørre om dere kan komme en time senere i bursdag. Syns forresten det er en uting og avtale en ting for hele familien uten dere hadde snakket sammen først.

Vi har mulighet til å dra hver for oss.

Synes ikke noe om at han bare takket ja til bursdagen uten å høre med meg. Jeg har ikke noe dårlig samvittighet der i alle fall da dette var noe moren min snakket om først, jeg snakket videre med mannen min om og sa ifra at det sannsynligvis blir noe hos moren min til søndag, noe han sa var ok og at vi da skulle dra dit. Derfor takket jeg ja da vi fikk en ordentlig invitasjon og ga mannen min en «endelig» bekreftelse på at det ble noe der.

 

Takk for alle svar!

Anonymkode: 9f5e1...99c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mammaen din kommer til å bli glad ❤

Så glad dere fant en måte å gjøre alle glad. Og barnet bør selvfølgelig være med å feire morsdag sammen med dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen din burde ringe og beklage for at han dobbeltbooka dere.

Dessuten så er det ikke bare din mors morsdag men også din dag og da synes jeg at ditt ønske veier mest.

Synes det er en ganske fjern dag å planlegge bursdag som ikke er bursdag på..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med å dele dere. Mannen drar i 17-årsdag og du og barnet holder den opprinnelige avtalen med moren din.

Jeg skjønner at en syttenåring ikke tenker på å ta hensyn til morsdag når han kommer fra en familie som ikke pleier feire den, men han klarer nok å forholde seg til at dere ikke kan komme alle sammen likevel, siden broren dobbeltbooket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...