Gå til innhold

Livet mitt har ingen mening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alt jeg gjør er å sove eller vente på at dagen skal bli over. 

Anonymkode: 02d93...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal komme med en klisje jeg ikke helt er så veldig fan av selv; Istedenfor å lete etter meningen med livet, hva men å gi livet en mening? Har du noe du liker som du kunne begynt med som en hobby? Er du i jobb?

• Liker 5
Skrevet

Du trenger en hobby. Eller jobb. 

Anonymkode: 97f9d...72e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Ibanez skrev:

Skal komme med en klisje jeg ikke helt er så veldig fan av selv; Istedenfor å lete etter meningen med livet, hva men å gi livet en mening? Har du noe du liker som du kunne begynt med som en hobby? Er du i jobb?

Jeg har ingenting jeg liker. Jobber ikke, men går i behandling.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NOE må du like. Er du glad i dyr? Lese bøker eller se serier og filmer? Brettspill, matlaging, stoff og søm, være ute i naturen, trene, strikke, oppussing av møbler? :)

Skrevet

Så leit at du har det sånn.

Hva skulle du ønske var annerledes i livet ditt enn sånn det er nå?

Anonymkode: abe41...1f3

• Liker 2
Gjest Mrs.Sunday
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandling er en start. Hunden min, musikk, trening og hobbyer er viktig for min del. Kanskje du finner noe du liker å drive med etterhvert..?  Håper det. 😊

Skrevet

Hvis du bare begynner med noe, kanskje det lysner litt...  Bak en kake, gå en tur, begynn på en bok, kjøp noen koselige potteplanter og følg med dem ... Har du balkong eller hageflekk er det snart tid for å få ting til å vokse der. Gå på biblioteket og se om du finner et tidsskrift du liker.. gå i svømmehallen, pass en hund i nabolaget...

Skrevet

Du får i alle fall ingen livsglede av å sitte hjemme og kverne på tanker selv om du er deprimert. Kom deg ut og få frisk luft og beveg kroppen. Kanskje begynne med fisking eller fjellturer eller gå på ski. Det er godt for psyken. 

Anonymkode: be100...73d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler å begynne med noe som tilfører samfunnet mening. Det kan være enkelt: plukk søppel eller strø gangstier. Det kan være mer involvert: som å være med i røde kors eller handle mat for folk som ikke klarer handle selv. Ikke tenk at du skal like det, bare bidra på ditt vis.

Det er nemlig ikke sånn at vi liker ting. Vi opplever positiv Feedback og lærer oss å like ting. Å bidra positivt til samfunnet er dopamin til hjernen.

Anonymkode: fba84...67a

• Liker 1
Skrevet

Finn en hobby,lag hverdagslige rutiner,gå en tur hver dag,bakedager, hobby dager,meld deg inn i frivilli arbeid om du har litt overskudd, tren litt,sett pris på de små tingene i livet,skriv takknemlighetsd agbok, er alltid noe positivt i alles liv.lykke til💜

Anonymkode: dff5f...2ee

Skrevet

Alt jeg gjør er å sove eller vente på at dagen skal bli over. 

Hvis det er noen trøst så har jeg det på akkurat samme måte. Nærmer med 40 år, men skulle helst sett at jeg nærmet meg 90 istedenfor.

Anonymkode: b5a75...bfb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen trøst så har jeg det på akkurat samme måte. Nærmer med 40 år, men skulle helst sett at jeg nærmet meg 90 istedenfor.

Anonymkode: b5a75...bfb

Da bør du følge rådene du også.klæm 💗

Anonymkode: dff5f...2ee

Skrevet

Mange syke, på AAP, har ikke akkurat råd til mange hobbyer, som faktisk er dyre. Kjøpe seg ski + sko og staver koster flere tusen. En god del leier, har ikke lov til å ha kjæledyr. Det meste som er godt for psyken koster penger mange syke ikke har. Det er den brutale virkelighet. 

Anonymkode: cd5ed...b0e

• Liker 2
Skrevet

Ingen sine liv har mål eller mening, men de fleste bryr seg ikke særlig om det. Det spiller ingen rolle, sånn egentlig, så er nok en annen grunn til at du er deppa

Anonymkode: 93952...ff1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange syke, på AAP, har ikke akkurat råd til mange hobbyer, som faktisk er dyre. Kjøpe seg ski + sko og staver koster flere tusen. En god del leier, har ikke lov til å ha kjæledyr. Det meste som er godt for psyken koster penger mange syke ikke har. Det er den brutale virkelighet. 

Anonymkode: cd5ed...b0e

Ski gis ofte bort gratis på finn viss man ikke er så nøye på alder på de. Men mye koster  men er også mye som Ikke koster.  En gå tur i lysløypa eller parken er gratis. Ofte finnes det cafe som er til for å kun prate . Vennskap café osv. Biblioteket  er gratis.  Så viss  man vil finnet man ofte en løsnng.

Anonymkode: 2827c...032

Skrevet

Lover deg at du føler deg bedre bare du gjør noe :) Sett deg ett lite mål hver dag!

Anonymkode: 9b1f5...57b

• Liker 2
Skrevet

Les bøker og skaff deg katt. Disse to tingene er livet for meg. 

Anonymkode: 285f1...7d7

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg.

Jeg har vært i dine sko. Og det er mange som sitter å føler som deg. Du er ikke alene.

Men når alt virker som mørkest så er det alltid noe som er verdt å stå opp for. Stå opp, ta en dusj, lag deg en kopp kaffe, tenk at behandlingen du går i er din "jobb" for å få det bedre. Når den begynner å hjelpe vil nok ting falle på plass litt etter litt. Så må du bare prøve å komme deg gjennom en tøff periode, så godt du kan. 

For meg hjalp det å stå opp, stelle meg, komme ut av pysjen. Så kan du heller legge deg igjen, men det er noe med det å være med på dagen hvis du skjønner. Ønsker deg lykke til !!

• Liker 2
Skrevet

Samme spørsmål kan stilles til alle, hva er poenget med livet? Det har forskere og personer i alle årstider forsøkt å finne svar på men ingen har fått det endelige resultatet. 

Det er hva du selv gjør, du må arbeide finne på de minste ting og ta et steg om gangen og kanskje eventuelt du vil finne en løsning på hva som gjør tilværelsen bedre, du er ikke alene om å stille det spørsmålet.

Kg er heller kanskje ikke den rette side til slike spørsmål da brukere her ikke muligens har den rette kompetanse, oppsøk heller sider som ung.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...