Gå til innhold

Erfaringer med BUP

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt barn fikk fantastisk god hjelp, vi foreldre fikk god veiledning i hvordan takle barnets utfordring og vi har sammen fått en mye bedre hverdag og "nytt" barn.

Evig takknemlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har vært innom Bup i flere runder. Man må være heldig med saksbehandler, da er det mye som blir bra. I første runde hadde vi en dame som var syk HELE tiden, avlyste timer og det kom av og til vikarer som ikke kjente oss eller barnet.

Runde nr 2 et par år senere fikk vi en mannlig psykologspesialist. Han har ennå ikke vært syk, ingen syke barn eller noe, og det er GULL verdt for nå trenger vi hjelp med selvmordsforebygging og da er det krise hvis en time blir avlyst.

Det eneste problemet vi har er at det er så vanskelig å komme i kontakt med menneskene der. Vi hadde en runde nå der antidepressiva-tablettene begynte å bli få igjen i esken. Så vi ba om ny resept. Jada, de i resepsjonen skulle gi beskjed til legen. To dager gikk, ingen ny resept. Vi ringte igjen - ja, vi skal ta det med legen (samme beskjed i resepsjonen som sist). Ingenting skjedde. I dag måtte vi låne medisin hos en jeg kjenner som også har depressivt barn. Og vi skal dra til Bup i ettermiddag og si at vi ikke går herfra før vi får med oss en resept! Og det er ikke første gangen at vi må ty til akkurat dette,  altså møte opp personlig og ikke gå hjem før man har fått snakket med behandler/lege/viktig person når man har et barn som sitter hjemme og selvskader....

Min konklusjon er at det er mange flinke fagfolk i Bup, men det er så vanskelig å nå dem, tiden med dem er så kort, og det er en stor mur rundt de ansatte som gjør at det er vanskelig å få hjelp. De sier alltid "Bare ta kontakt hvis det er noe, ring til resepsjonen". Det er ikke sikkert de selv vet at ingen beskjeder blir formidlet videre.

Anonymkode: 8eb9d...9b5

• Hjerte 1
Skrevet

Både vi foreldre og ungdommen er kjempefornøyd! Fikk rask og god hjelp!

I tillegg hadde vi super dialog og samarbeid med kontaktlærere, utekontakten og sosiallærer. 

Summen gjorde at vi raskt fikk ungdommen på riktig spor igjen❤

Anonymkode: a834e...f57

Skrevet

Vi har vært veldig fornøyde! 
 Men barna var nok «enkle caser»

Anonymkode: 82b1e...5fb

Skrevet

Jeg har god erfaring. Og mye erfaring derifra, med to barn som har div diagnoser. Men har alltid selv måtte be de utrede den eller den diagnosen. De tenker ikke så vidt i spekteret sitt, så hvis det kommer foreldre dit som ikke har litt peiling selv så tenker jeg det tar lenger tid, evn de ikke finner ut diagnose. De har selv funnet diagnose også men det tok tid. Og de er skeptiske hvis du selv lufter tanker om den eller den medisinen. (For depresjon feks blandt unge) 

Anonymkode: 34c33...6c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...