Gå til innhold

Nabo som ringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en nabo som ringer veldig ofte i det siste, og ber om om å åpne dør ute, da hun har glemt nøkkel hjemme. Hun pleide å ring en gang i uka før, men nå ringer hun veldig ofte. Problemet er at jeg har 6 uker gammel barn på huset som er veldig vanskelig å få lagt, han sover veldig lite. 

Hun ringer akkurat når jeg har lagt ham og vekker han (lyden høres på hele leilighe) 

Jeg tenkte ikke å si noe til henne for å ikke være frekk, men i dag ble jeg så irritert! Jeg styrte med barn å få legge han i to timer og når endelig han sov så ringer hun og barnet begynner å

gråte. Jeg åpnet dør til henne. Så etter noen timer når han igjen endelig sov så ringer hun IGJEN og han blir vekket! Jeg ble sååå sinns! Men da var det min 6 år gammel jente som åpnet dør til henne.  Jeg får jo ikke gjort noe når barnet er våken! Det ble ikke noe rydding eller matlaging i dag. Hvordan kan jeg på en fin måte si til henne å slutte å ringe og TA med seg den jævla (unnskyld meg) nøkkel! 

Kan jo heller ikke si når hun ringer (nei jeg åpner ikke) 

Anonymkode: b476a...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal gå ut i oppgangen neste gang hun ringer på, hun vet jo ikke at det er plagsomt for deg når du ikke sier noe. Jeg ringer på hos naboen noen ganger når jeg har glemt nøkkelen, men jeg har selvfølgelig spurt henne om det var greit. Hadde hun fortalt at det var plagsomt pga en unge, så hadde jeg selvfølgelig respektert det, og ikke blitt sur :)

Anonymkode: 1c900...491

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forklare henne din situasjon på en ok måte. Hvis hun ikke forstår det, kan du bare slutte å ta telefonen når hun ringer. Det får være måte på å være sløv og hensynsløs! Du har min fulle sympati. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Muskath said:

Du kan forklare henne din situasjon på en ok måte. Hvis hun ikke forstår det, kan du bare slutte å ta telefonen når hun ringer. Det får være måte på å være sløv og hensynsløs! Du har min fulle sympati. 

Kanskje jeg misforsto, at hun ringer på. Da slutter du bare å åpne døra. Etter hvert vil hun nok gi seg. Hva med å koble ut ringeklokka hvis det går an.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til henne at det skaper problemer for deg og barna dine at hun ringer på såpass ofte, og at hun får ta med seg sin egen nøkkel eller ringe på hos noen andre. 

Anonymkode: f6d10...ce0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra eller bare la være å åpne. 

Anonymkode: 2c28c...bb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun ikke nøkkel?? Herlighet.

Forklar situasjonen og koble ut callingen :)

Har en på 13 uker med kolikk, utsetter meg ikke for den risikoen med callinganlegget. De få gangene han sover, er hellige 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du snakke med henne og fortelle at hun vekker babyen din og ARN du ikke kommer til å lukke opp døra for henne igjen, eller så får du bare la være å åpne når hun ringer på. Da skjønner hun nok poenget til slutt. 

Anonymkode: a97ff...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel your pain. Det er akkurat som meg og min gamle nabo. Det var en dame i 70-årene som ble mer og mer dement, og til stadighet gikk fra nøkkelen sin. Det var helt ufattlelig plagsomt, selv UTEN baby... 

Prøv å snakk med henne. Si at det ikke er greit, og at hun må skjerpe seg, eller ringe til noen andre. 

Anonymkode: 7c8b7...01c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle andre i husholdet har nøkkel eller telefon, så ville jeg slått av lyd den tiden barnet sover. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har altså ikke med nøkkel til døren til oppgangen men nøkkel inn til leiligheten?
Pleier man ikke å alle nøkler på en og samme nøkkelknipe? 

For da må hun evt glemme nøklene hjemme å døren ulåst..

 

Endret av Linaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Linaa skrev:

Hun har altså ikke med nøkkel til døren til oppgangen men nøkkel inn til leiligheten?
Pleier man ikke å alle nøkler på en og samme nøkkelknipe? 

For da må hun evt glemme nøklene hjemme å døren ulåst.. smart..

 

Akkurat det gjorde min demente nabo... Men hun "løste" det med å la altandøren stå ulåst, og så ville hun gå gjennom min leilighet og via min altan over til sin altan. Gjerne med broddene på vinterstid, over hele parketten i stuen på langs. 

Anonymkode: 7c8b7...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bøff Eløff

Da hadde jeg sagt at jeg ikke kommer til å åpne mer, så nå får hun finne noen andre å plage. Så hadde jeg bare sluttet å åpne for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer hun virkelig nøkkelen, eller velger hun å ikke ta den med? Ringer hun kanskje på til deg fordi hun er ensom og oppmersomhetssøkende, og opplever deg som vennlig? 

Anonymkode: e87ee...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat det gjorde min demente nabo... Men hun "løste" det med å la altandøren stå ulåst, og så ville hun gå gjennom min leilighet og via min altan over til sin altan. Gjerne med broddene på vinterstid, over hele parketten i stuen på langs. 

Anonymkode: 7c8b7...01c

Huff..men måtte le

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har en nabo som ringer veldig ofte i det siste, og ber om om å åpne dør ute, da hun har glemt nøkkel hjemme. Hun pleide å ring en gang i uka før, men nå ringer hun veldig ofte. Problemet er at jeg har 6 uker gammel barn på huset som er veldig vanskelig å få lagt, han sover veldig lite. 

Hun ringer akkurat når jeg har lagt ham og vekker han (lyden høres på hele leilighe) 

Jeg tenkte ikke å si noe til henne for å ikke være frekk, men i dag ble jeg så irritert! Jeg styrte med barn å få legge han i to timer og når endelig han sov så ringer hun og barnet begynner å

gråte. Jeg åpnet dør til henne. Så etter noen timer når han igjen endelig sov så ringer hun IGJEN og han blir vekket! Jeg ble sååå sinns! Men da var det min 6 år gammel jente som åpnet dør til henne.  Jeg får jo ikke gjort noe når barnet er våken! Det ble ikke noe rydding eller matlaging i dag. Hvordan kan jeg på en fin måte si til henne å slutte å ringe og TA med seg den jævla (unnskyld meg) nøkkel! 

Kan jo heller ikke si når hun ringer (nei jeg åpner ikke) 

Anonymkode: b476a...300

Si at hun må ringe på hos noen andre fordi styret hennes forstyrrer baby.

Anonymkode: 6b548...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik en periode i gamle oppgangen min. Det ringte på i ett sett, mistenkte at folk ikke gadd å lete etter nøkkelen. Jeg sprakk da de ringte på kl 24 på natta, jeg nektet å åpne så de måtte reise, vet ikke hvor de gjorde av seg. Jeg begynte å nekte å åpne, etter en ukes tid så ga det seg. 

Anonymkode: ee379...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...