Gå til innhold

Menn ferierer, kvinner jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at mange damer i småbarnsfasen finner seg i utrolig mye rart fra mennene sine. Hvorfor i huleste gjør dere det? Tenker spesielt på at mange lar mennene bruke 1-2 uker av ferien hvert år på gutteturer med jakt, fiske, sykling, hytteturer osv, mens damene må være hjemme med barna. Dette gjelder til en viss grad også helger. Hvorfor er regelen hos mange at dama har ungene, med mindre faren er «barnevakt»?

Mange menn ser det som en selvfølge at de «får lov» til det samme som kompiser, og oppfører seg derfor som en drittunge når vettuge damer setter ned foten. Hallo! Når man har kun fem uker ferie i året, og skal dekke barnas sommerferier, høstferie, vinterferie, planleggingsdager osv, samt få tid sammen som familie, så er ikke dette greit! Hvis mor skulle oppføre seg på samme viset, hadde man ikke hatt rom til noe felles ferie som familie. Det er en grunn til at mødre flest ikke kunne finne på å foreslå å bruke et par ferieuker hvert år på seg selv. 

Damer, ser dere ikke hvor idiotisk dette er? 

Anonymkode: db2b3...998

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme. Dette er jo et skapt mønster. Har man godtatt noe hele veien skjønner jeg ikke hvorfor man skal begynne å klage på mannen. Do something about it. 

Anonymkode: ca8ee...771

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at mange damer i småbarnsfasen finner seg i utrolig mye rart fra mennene sine. Hvorfor i huleste gjør dere det? Tenker spesielt på at mange lar mennene bruke 1-2 uker av ferien hvert år på gutteturer med jakt, fiske, sykling, hytteturer osv, mens damene må være hjemme med barna. Dette gjelder til en viss grad også helger. Hvorfor er regelen hos mange at dama har ungene, med mindre faren er «barnevakt»?

Mange menn ser det som en selvfølge at de «får lov» til det samme som kompiser, og oppfører seg derfor som en drittunge når vettuge damer setter ned foten. Hallo! Når man har kun fem uker ferie i året, og skal dekke barnas sommerferier, høstferie, vinterferie, planleggingsdager osv, samt få tid sammen som familie, så er ikke dette greit! Hvis mor skulle oppføre seg på samme viset, hadde man ikke hatt rom til noe felles ferie som familie. Det er en grunn til at mødre flest ikke kunne finne på å foreslå å bruke et par ferieuker hvert år på seg selv. 

Damer, ser dere ikke hvor idiotisk dette er? 

Anonymkode: db2b3...998

@Boxee

Anonymkode: efa77...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som "skremmer" meg mest er par som var så forelsket, som hadde etablerte forhold med godt samarbeid i flere år. Der mannen plutselig slutter med alt samarbeid og kaster følelsene og empatien ut vinduet når hun er blitt gravid. De som plutselig prioriterer fester og fyllaturer med kompiser, der de oppfører seg som ville tenåringer og hun som strenge-mamma. Hvor hun sitter alene hver helg og lurer på om han kommer til å dukke opp full på fødestuen, eller om hun i det hele tatt kan regne med han. Og når hun kommer hjem så sitter han ser tv eller spiller spill. Og han hjelper ikke verken med husarbeid, matlaging eller skift av bleier.

Når jeg leser slike debatter så blir jeg sjokkert. Kan det virkelig skje sånn ut av det blå? Og hvor mange her inne som har opplevd menn som plutselig går fra ansvarsfulle voksne som ønsker familie, til gutter som ønsker frihet. Hjelpe meg, det er ett av mine største mareritt. Og en tanke jeg aldri hadde tenkt før jeg rotet meg inn på forumet.

Anonymkode: 98cca...9f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hva slags merkelig omgangskrets du har. Jeg kjenner ingen, hverken kvinner eller menn, som drar på 1-2 uker aleneferie hvert år mens den andre forelderen er hjemme alene med barna. Mange drar på gutte-/jentetur, man da dreier seg om én helg hver.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at mange damer i småbarnsfasen finner seg i utrolig mye rart fra mennene sine. Hvorfor i huleste gjør dere det? Tenker spesielt på at mange lar mennene bruke 1-2 uker av ferien hvert år på gutteturer med jakt, fiske, sykling, hytteturer osv, mens damene må være hjemme med barna. Dette gjelder til en viss grad også helger. Hvorfor er regelen hos mange at dama har ungene, med mindre faren er «barnevakt»?

Mange menn ser det som en selvfølge at de «får lov» til det samme som kompiser, og oppfører seg derfor som en drittunge når vettuge damer setter ned foten. Hallo! Når man har kun fem uker ferie i året, og skal dekke barnas sommerferier, høstferie, vinterferie, planleggingsdager osv, samt få tid sammen som familie, så er ikke dette greit! Hvis mor skulle oppføre seg på samme viset, hadde man ikke hatt rom til noe felles ferie som familie. Det er en grunn til at mødre flest ikke kunne finne på å foreslå å bruke et par ferieuker hvert år på seg selv. 

Damer, ser dere ikke hvor idiotisk dette er? 

Anonymkode: db2b3...998

Wow .... er 1-2 uker i ÅRET med kompiser på hyttetur for mye? For alle andre sin skyld. HOLD DEG SINGEL!

Du er ikke moren hans og du bestemmer nada av en voksen mann. Så i prinsippet kan han egentlig dra på så mye turer han bare vil. Ikke rart dere damer blir dumpa i hytt og pine. Slike kvinner orker vi ikke

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som "skremmer" meg mest er par som var så forelsket, som hadde etablerte forhold med godt samarbeid i flere år. Der mannen plutselig slutter med alt samarbeid og kaster følelsene og empatien ut vinduet når hun er blitt gravid. De som plutselig prioriterer fester og fyllaturer med kompiser, der de oppfører seg som ville tenåringer og hun som strenge-mamma. Hvor hun sitter alene hver helg og lurer på om han kommer til å dukke opp full på fødestuen, eller om hun i det hele tatt kan regne med han. Og når hun kommer hjem så sitter han ser tv eller spiller spill. Og han hjelper ikke verken med husarbeid, matlaging eller skift av bleier.

Når jeg leser slike debatter så blir jeg sjokkert. Kan det virkelig skje sånn ut av det blå? Og hvor mange her inne som har opplevd menn som plutselig går fra ansvarsfulle voksne som ønsker familie, til gutter som ønsker frihet. Hjelpe meg, det er ett av mine største mareritt. Og en tanke jeg aldri hadde tenkt før jeg rotet meg inn på forumet.

Anonymkode: 98cca...9f7

Tror rett og slett dette er et fenomen som oppstår på grunn av panikk.

Min samboer gjorde det der. Før jeg ble gravid var han så traust og rolig som man kan bli. Så fram til å bli pspps osv osv. Men 3-4mnd ut i graviditeten (etter den ordinære ultralyden) skjedde det noe. Han begynte å dra myye ut på byen, han som var avholds drakk masse, han hjalp ikke til med noe i hjemmet, nektet å være med på å handle inn til babyen, og ble bare grinete når jeg ba han om å være hjemme eller hjelpe meg med noe osv. Og sånn fortsatte han mer eller mindre et halvt år til ett år etter vi fikk sønnen vår. Og da gikk han plutselig tilbake til sitt gamle jeg igjen. Han forklarer det ihvertfall selv med at det var panikk. Og nå når ungen er 2år gjør han egentlig mer enn meg i hjemmet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, katten88 skrev:

Wow .... er 1-2 uker i ÅRET med kompiser på hyttetur for mye? For alle andre sin skyld. HOLD DEG SINGEL!

Du er ikke moren hans og du bestemmer nada av en voksen mann. Så i prinsippet kan han egentlig dra på så mye turer han bare vil. Ikke rart dere damer blir dumpa i hytt og pine. Slike kvinner orker vi ikke

 

Jeg tror ikke du forstår helt. Det handler jo mye om tidsklemma og å få hverdagen til å gå opp når barna har masse ferier og inneklemte fridager osv. Jeg nekter ikke samboeren noe som helst. Men hvis han bruker store deler av ferien sin på kompiser og hobbyer så er jo resultatet at jeg må være hjemme og passe barna i feriene. Det blir rett og slett ganske urettferdig. Men man kan selvfølgelig møtes litt på midten

Anonymkode: 71b96...9e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta trenger en ferie på et par uker i året for å kunne holde økonomien i gang, mens kvinnfolka jobber deltid og shopper :fnise:

"Det er mange kvinner der ute som vil ha tid for seg selv. De vil heller gå og shoppe på CC Vest enn å jobbe. Det er ikke bærekraftig. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de vil gjøre det. De taper pensjonspoeng og sitter igjen alene den dagen mannen stikker fra dem, sier Bratten til DN i forbindelse med NHOs årskonferanse."

https://www.dagbladet.no/nyheter/spekter-direktor-om-kvinner-som-jobber-deltid---de-vil-heller-shoppe/69327723

 

Anonymkode: 9f6ec...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, katten88 skrev:

Wow .... er 1-2 uker i ÅRET med kompiser på hyttetur for mye? For alle andre sin skyld. HOLD DEG SINGEL!

Du er ikke moren hans og du bestemmer nada av en voksen mann. Så i prinsippet kan han egentlig dra på så mye turer han bare vil. Ikke rart dere damer blir dumpa i hytt og pine. Slike kvinner orker vi ikke

 

Men ønsker en mann og bruke flere uker av ferien sin på reiser, så trenger han ikke å få barn. Det er jo ikke riktig at da skal konen sitte alene med de små barna, mens mannen er ute på lange gutteturer.

Sist forhold jeg var i, varte i 3 år, han sto fullstendig fritt til å reise, dyrke hobbyer, være med kompiser osv. Han reiste på 3 ukers guttetur hver sommer. Jeg hadde ingen problemer med det. Men han ville veldig gjerne at vi skulle få barn, og da sa jeg at da ville den 3 ukers gutteturen hans ryke. Han kunne få reise en uke. Men reiste han 3 uker, så ville jo ikke vi få noe ferie som en familie. Han fikk bare ta 4 uker på sommeren. Og jeg vil ikke sitte å ta meg av små barn alene. Skal man ha barn, så kan man ikke fortsette å leve som før man fikk barn. Og hvis kvinnen skal reise på ferie med venninner noen uker og da. Skal man aldri reise på ferie som en familie. 

Anonymkode: b5dd7...ffa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Tenker at mange tenker at om en er sammen med en gutt så blir han plutselig til en mann når en får barn. 

Vipps så har man 2 barn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, katten88 skrev:

Wow .... er 1-2 uker i ÅRET med kompiser på hyttetur for mye? For alle andre sin skyld. HOLD DEG SINGEL!

Du er ikke moren hans og du bestemmer nada av en voksen mann. Så i prinsippet kan han egentlig dra på så mye turer han bare vil. Ikke rart dere damer blir dumpa i hytt og pine. Slike kvinner orker vi ikke

 

Håper du berre vil provosere. 

1-2 veker i året med kompisar er ganske mykje etter at man har fått barn....

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For menn er egoistiske drittsekker til tider.. de blir ikke voksne. Og mener vi kvinner skal ta alt ansvaret.. alt ligger på oss kvinner hele tiden. Alle forventer at vi stiller opp på alt. Men greit når mennene ikle gjør det?

Anonymkode: ec291...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at veldig mange kvinner er livende redde for å bli satt i kategorien "bitch" og "masete kjerring", om de satte foten ned. 



 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert at her vi bor så er det stikk motsatt. Mødrene til min datter sine veninner er ute på turer uten mann til stadighet. De er på sydenturer.storbyferier og helgeturer. Å dette skjer rimelig ofte

Vet ikke om folk synes dette er like ille som når mannen drar på tur?

Anonymkode: 02eb9...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fillerista

Hvis dama ikke forstår hvor viktig jakta eller gutteturen er for han, kombinert med at mannen ikke forstår hvor krevende det er for dama når han ikke er der, så er det grunnleggende problemer med kommunikasjon og respekt i forholdet. Begge veier. I et velfungerende forhold snakker man seg frem til mellomløsninger, er glade på hverandres vegne og støtter hverandre både i å gjøre det man har lyst til og i å håndtere det man ikke har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, katten88 skrev:

Wow .... er 1-2 uker i ÅRET med kompiser på hyttetur for mye? For alle andre sin skyld. HOLD DEG SINGEL!

Du er ikke moren hans og du bestemmer nada av en voksen mann. Så i prinsippet kan han egentlig dra på så mye turer han bare vil. Ikke rart dere damer blir dumpa i hytt og pine. Slike kvinner orker vi ikke

 

 

Du har ikke opplevd tilværelsen med arbeidsliv, kun 5 uker ferie til rådighet for hele året, seriøst parforhold, eller forpliktelser med barn enda, formoder jeg...

Voksne partnere har ikke en foreldrerolle overfor hverandre, de forplikter seg til hverandre og disponerer tiden sin til felles beste (inkludert egentid som ikke går på urimelig bekostning av partner og barn). Vil man ikke det, kan man ikke ha familie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke dette, foreldrene våre holdt da ikke på sånn? Når jeg ser på omgangskretsen min tipper jeg dette problemet er større på internett, de fleste tilbringer tid med familien sin i ferien, men jeg kjenner noen sånne utskudd, så jeg tviler ikke på at de finnes. Og i de fleste tilfellene har mannen enten ikke fulgt opp de gode holdningene og adferden han hadde før de fikk barn, og plutselig begynner å oppføre seg som en stor tenåring. Kjenner ingen slike forhold som har vart lengre enn til barna begynner på skolen, mor er i praksis en alenemor, og far bidrar kun med husleia, om så mye, så han er lett å dumpe. 

Anonymkode: 5cca4...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg registrerer at mange damer i småbarnsfasen finner seg i utrolig mye rart fra mennene sine. Hvorfor i huleste gjør dere det? Tenker spesielt på at mange lar mennene bruke 1-2 uker av ferien hvert år på gutteturer med jakt, fiske, sykling, hytteturer osv, mens damene må være hjemme med barna. Dette gjelder til en viss grad også helger. Hvorfor er regelen hos mange at dama har ungene, med mindre faren er «barnevakt»?

Mange menn ser det som en selvfølge at de «får lov» til det samme som kompiser, og oppfører seg derfor som en drittunge når vettuge damer setter ned foten. Hallo! Når man har kun fem uker ferie i året, og skal dekke barnas sommerferier, høstferie, vinterferie, planleggingsdager osv, samt få tid sammen som familie, så er ikke dette greit! Hvis mor skulle oppføre seg på samme viset, hadde man ikke hatt rom til noe felles ferie som familie. Det er en grunn til at mødre flest ikke kunne finne på å foreslå å bruke et par ferieuker hvert år på seg selv. 

Damer, ser dere ikke hvor idiotisk dette er? 

Anonymkode: db2b3...998

Hvis disse damene synes det er greit, så er det da ikke idiotisk?

Jeg elsker å være alene hjemme, hadde ikke plaget meg.

Det er så klart noe annet dersom man ikke er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...