Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen må forklare meg forskjellen på partnervold og vold mot barn her inne. I hver eneste tråd der noen har blitt slått/klapset/holdt hardt i av partner, selv om man har provosert vedkommende til bristepunktet, så sier alle at man må komme seg unna. Dette fordi har man gjort det èn gang, så skjer det igjen. Uten unntak! Så det gjelder å komme seg unna.

Men hvis du har klapset til ungen din, da gjelder ikke dette lenger. Da kan det skje "den beste" og det viktigste er å lære av det.

For ordens skyld: Jeg er imot all slags vold, selvsagt.

Jeg bare lurer på om noen kan forklare meg logikken her?

Anonymkode: 72188...aef

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er objekter, kvinner er subjekter. Så enkelt.

Anonymkode: d3463...551

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen må forklare meg forskjellen på partnervold og vold mot barn her inne. I hver eneste tråd der noen har blitt slått/klapset/holdt hardt i av partner, selv om man har provosert vedkommende til bristepunktet, så sier alle at man må komme seg unna. Dette fordi har man gjort det èn gang, så skjer det igjen. Uten unntak! Så det gjelder å komme seg unna.

Men hvis du har klapset til ungen din, da gjelder ikke dette lenger. Da kan det skje "den beste" og det viktigste er å lære av det.

For ordens skyld: Jeg er imot all slags vold, selvsagt.

Jeg bare lurer på om noen kan forklare meg logikken her?

Anonymkode: 72188...aef

Menn er onde,

Kvinner er ofre.

Anonymkode: 02603...8a9

• Liker 2
Skrevet

Haha jeg forstår det ikke selv. Man slår ikke! Det er ikke greit uansett om det måtte være rettet mot barn eller voksne. 

Bare kommentarer som «jaja, de fleste har vel mistet besinnelsen en gang eller to» når det er snakk om et klaps mot barn gjør at jeg mister litt troen på folk. Men så fort man får et klaps fra sin partner så er det «VOLD!! KOM DEG BORT FØR HAN DREPER DEG!!» osv. Men det gjør liksom ikke noe å klappe til ungen sin 

Anonymkode: d5336...435

• Liker 2
Skrevet

Dette er sånt som blir for dumt igjen. 

Drit i å kall det kvinnelogikk, så kommer du lengre. 

Anonymkode: ed842...185

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha jeg forstår det ikke selv. Man slår ikke! Det er ikke greit uansett om det måtte være rettet mot barn eller voksne. 

Bare kommentarer som «jaja, de fleste har vel mistet besinnelsen en gang eller to» når det er snakk om et klaps mot barn gjør at jeg mister litt troen på folk. Men så fort man får et klaps fra sin partner så er det «VOLD!! KOM DEG BORT FØR HAN DREPER DEG!!» osv. Men det gjør liksom ikke noe å klappe til ungen sin 

Nettopp! Helt utrolig :klo:

Anonymkode: 662ed...764

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Nei,det er ikke uten unntak. Lær deg å lese. Har engasjert meg i flere av de trådene,og jeg har ikke skrevet at en gang=flere ganger.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden - kvinner som svarer på disse temaene = kvinnelogikk.

Anonymkode: 01f67...49c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke logisk. Man skal ikke slå. Uansett hvilken vei. 

Anonymkode: 03c13...08b

• Liker 1
Skrevet

Hva skal man gjøre da? Legge barnet sitt ifra seg på trappa til naboen og stikke av? Vold er selvsagt ikke greit uansett, men det må gå an å skille mellom situasjoner hvor to voksne mennesker tyr til vold og skriking i en opphetet situasjon - hvor de begge har mulighet til å handle annerledes eller bare gå ifra situasjonen, og en situasjon hvor du ikke har mulighet til å gå eller "stikke av" i ettertid. Man kan ikke skrive til en mor her inne som forteller at hun slo barnet sitt, at hun må komme seg vekk fordi hun er et monster. Hun må søke hjelp, og du får ikke noen til å søke hjelp ved å skrive masse stygt til henne. Da får man heller tenke det i seg selv. Mens når det handler om to voksne mennesker, så stiller ting seg helt annerledes. 

Det er det samme om det kommer en mindreårig inn her og skriver en tråd om hvor dårlig ting står til hjemme. Du kan ikke reagere på sammen måte "kom deg vekk, dump dem!". Da sier man ifra at det ikke er greit og råder om hvordan personen kan få hjelp. To voksne mennesker i et forhold har begge muligheter til å oppsøke hjelp og komme seg unna situasjonen selv - det har ikke barn. 

Anonymkode: 07303...f99

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man gjøre da? Legge barnet sitt ifra seg på trappa til naboen og stikke av? Vold er selvsagt ikke greit uansett, men det må gå an å skille mellom situasjoner hvor to voksne mennesker tyr til vold og skriking i en opphetet situasjon - hvor de begge har mulighet til å handle annerledes eller bare gå ifra situasjonen, og en situasjon hvor du ikke har mulighet til å gå eller "stikke av" i ettertid. Man kan ikke skrive til en mor her inne som forteller at hun slo barnet sitt, at hun må komme seg vekk fordi hun er et monster. Hun må søke hjelp, og du får ikke noen til å søke hjelp ved å skrive masse stygt til henne. Da får man heller tenke det i seg selv. Mens når det handler om to voksne mennesker, så stiller ting seg helt annerledes. 

Det er det samme om det kommer en mindreårig inn her og skriver en tråd om hvor dårlig ting står til hjemme. Du kan ikke reagere på sammen måte "kom deg vekk, dump dem!". Da sier man ifra at det ikke er greit og råder om hvordan personen kan få hjelp. To voksne mennesker i et forhold har begge muligheter til å oppsøke hjelp og komme seg unna situasjonen selv - det har ikke barn. 

Anonymkode: 07303...f99

Så klart man ikke bare legger fra seg barnet på trappa til naboen. Wtf 🙄 

den foreldren som slår til en unge får skaffe seg hjelp. 

Skrevet

Essensen her var vel at om en partner klasker til deg, så vil det garantert skje igjen. Når du klasker til ungen din, så trenger det ikke å skje igjen.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart man ikke bare legger fra seg barnet på trappa til naboen. Wtf 🙄 

den foreldren som slår til en unge får skaffe seg hjelp. 

Ja, foreldren må skaffe seg hjelp. Hvor langt kommer en med denne pekefingeren mot en angrende angrende forleder som vet at vedkommende har gjort noe forferdelig galt??

Er dette mannelogikk, Ts? 

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å slå uansett kjønn. Jeg kan strekke meg til å si at jeg synes det ujevne styrkeforholdet mellom kvinne og mann gjør at voldelige menn er aller verst, men det er ikke greit at kvinner slår. Voldsbruk er ikke overhode ikke greit. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Essensen her var vel at om en partner klasker til deg, så vil det garantert skje igjen. 

Det er ikke sant. Det er stor sjanse for at det skjer igjen. Men det er ikke garantert at det skjer igjen.

Anonymkode: 02603...8a9

Skrevet
15 minutter siden, hind skrev:

Jeg synes ikke det er greit å slå uansett kjønn. Jeg kan strekke meg til å si at jeg synes det ujevne styrkeforholdet mellom kvinne og mann gjør at voldelige menn er aller verst, men det er ikke greit at kvinner slår. Voldsbruk er ikke overhode ikke greit. 

I det du påstår at voldelige menn er verst, så sier du samtidig at det er skadeomfanget som virkelig teller, ikke voldsutøvelsen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det blir veldig dumt....kan liksom ikke blade kvinner sammen med logikk. Det passer jo liksom ikke sammen i real life

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I det du påstår at voldelige menn er verst, så sier du samtidig at det er skadeomfanget som virkelig teller, ikke voldsutøvelsen.

Tull. Jeg sier at kraftig vold er verre enn lett vold, ikke at det er greit å bruke lett vold.

Skrevet

Tror jeg har gått glipp av de innleggene, hvor en kvinne har kraftig provosert sin mann, han klapset henne en gang, aldri gjort det før. Og hvor alle skriker at han må dumpes.

Har lest innlegg hvor mannen har gitt kvinnen juling, og folk sier hun må gå, selv om det er første gang, og hun provoserte.

Og det er stor forskjell på en klaps, og juling. Gir noen barna sine juling, selv om det bare er en gang, ta kontakt med barnevernet og få all hjelp du kan få, så det ikke skjer igjen. Og gir man barna sine en klaps en gang, og aldri igjen, så går det helt fint med barnet. Gjør man det igjen, må man søke hjelp.

Jeg har selv vært sammen med en mann, som jeg hadde en heftig krangel med, og hvor jeg var svært provoserende, han klapset til meg en gang. Jeg gikk ikke av den grunn. Hadde han gitt meg juling derimot, så hadde jeg gått med en gang.

Man skal ikke bruke vold, samme om man er mann eller kvinne.

Anonymkode: 96836...c21

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig så syns jeg det er en stor forskjell mellom en knips på fingrene eller en smekk over munnen på barn, det er ikke rett men heller ikke spesielt vondt. Hadde en mamma og pappa som ga litt fysisk avstraffelse, fikk meg en lusing med flathånd til og med av mamma. Og selv om mamma kunne gi en klaps, knips eller lugge meg i nakkehårene så mistet hun aldri kontroll. Det var ydmykende og feil, men ikke traumatiserende. Men den gangen stefar mistet kontroll når vi hadde en krangel om konfirmasjonen min var skremmende. Han knuste ett krus full av kaffe på veggen bak meg når han ble sint, og etterpå tok han tok tak i stolen jeg satt i, og kastet den og meg bort gjennom gulvet. Det var skummelt, han rørte meg ikke, men han skremte livet av meg. Jeg har aldri vært redd foreldrene mine, men jeg så på stefar at han hadde lyst å komme etter å skade meg når jeg rullet ut av stolen.

Når voksne krangler og sloss så virker det ikke som de er forsiktige med hverandre, de slår kanskje ikke med full styrke, men det blir en annen type sinne, ett raseri jeg aldri følte når jeg fikk en lærepenge. Jeg var også i ett voldelig forhold, og øynene hans lyste opp når han skremte meg eller smekket meg over kinnet med flathånd. Foreldrene mine likte ikke å gi straff, men de oppdro bare på måten de hadde lært. Men eksen og stefar var en annen historie, deres oppførsel eskalerte og ble verre. De fikk så klart dårlig samvittighet etterpå, men ikke på samme måte foreldre og "oppdragelse".

Jeg tror ikke vold fører noe bra med seg uansett i hvilen grad det blir praktisert, men det kjærestepar/ voksne gjør mot hverandre er i min erfaring mye mer skadelig, for der er det ett mål å skremme og  skade.

Anonymkode: 4672a...e0f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...