Gå til innhold

Hva er vanlig lønn som butikksjef?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på intervju som butikksjef innen detaljhandelen etter å ha jobbet som assisterende butikksjef noen år (ikke samme butikk, men i samme bransje). Det er en liten butikk med 3 ansatte utenom meg.  Jeg lurer på hva jeg kan forvente i lønn (timelønn gjerne) slik at jeg kan gå litt mer forbredt inn i eventuelle lønnsforhandlinger.  Noen som vet hva evn minstelønnen er?

Trenger kjapt svar da intervjuet er i morgen, og blir takknemmelig for alle svar :) 

Anonymkode: a9772...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var butikksjef i en butikk (kjede) med 8-9 ansatte. Min lønn var ca 360-370 000. Det kom bonuser utenom, ca  1-4000 per mnd, men etter julehandelen var bonusen veldig god! (Fastlønn, ikke overtid osv..) Noen måneder var det ingen bonus, varierte veldig. Vanskelig å si hva du kan forvente, men jeg ville ikke godtatt noe under 380 000 kr. 

Var selv ikke spesielt fornøyd med lønnen, da jeg ofte sto over vanlig arbeidstid og måtte ekstra inn under sykdom, varetelling osv. MYE arbeid, selv etter jeg var ferdig på jobb eller var på ferie. Men tipper du vet dette siden du har erfaring som ass. butikksjef.

 

Lykke til :) 

Anonymkode: 64fbc...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 190,- i timen... 

Anonymkode: 8895a...a7a

Dette er nok en vanlig butikksjeftimelønn, mener jeg. Hadde kr 190 selv. 

Anonymkode: 64fbc...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok en vanlig butikksjeftimelønn, mener jeg. Hadde kr 190 selv. 

Anonymkode: 64fbc...397

Tjener virkelig en vanlig butikkmedarbeider med fagbrev MER i timen enn butikksjefen? Jobber i butikk selv og har 159 kr, men en kollega av meg med fagbrev tjener over 200 kr. Hun har samme stilling som meg.

Anonymkode: e2d92...b44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 179 kr i timen da jeg jobbet som butikksjef (2016). Bedriften fulgte tariff. Lønna varierer om du har mye ansiennitet eller en utdanningsgrad :)

Lønna er ganske lav. En av de ansatte, som jobbet under meg, fikk mer timelønn enn meg fordi hun hadde to år mer skole enn det jeg hadde.

Jeg forlot jobben for å studere mer ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg hadde 179 kr i timen da jeg jobbet som butikksjef (2016). Bedriften fulgte tariff. Lønna varierer om du har mye ansiennitet eller en utdanningsgrad :)

Lønna er ganske lav. En av de ansatte, som jobbet under meg, fikk mer timelønn enn meg fordi hun hadde to år mer skole enn det jeg hadde.

Jeg forlot jobben for å studere mer ;)

Oj, 179 er veldig lavt mtp alt ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en periode som butikksjef i en liten butikk med totalt fire ansatte.  Det var meg og en til på heltid og to ekstrahjelper som jobbet ca 20% hver.  Butikken var en kjedebutikk som omsatte for ca 4 millioner i året og lå på gateplan i Oslo sentrum, ikke kjøpesenter.  Det er ca 10 år siden nå.

Jeg hadde fastlønn på 29.000,- (184,-/t) og fikk ikke overtidsbetalt eller andre tillegg.  Jeg tjente faktisk bedre som heltidsansatt på lønnstrinn 6 med avdelingsledertilllegg, siden jeg fikk UB-tillegg når jeg jobbet kveld og helg + at jeg fikk betalt for ekstravakter.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på intervju som butikksjef innen detaljhandelen etter å ha jobbet som assisterende butikksjef noen år (ikke samme butikk, men i samme bransje). Det er en liten butikk med 3 ansatte utenom meg.  Jeg lurer på hva jeg kan forvente i lønn (timelønn gjerne) slik at jeg kan gå litt mer forbredt inn i eventuelle lønnsforhandlinger.  Noen som vet hva evn minstelønnen er?

Trenger kjapt svar da intervjuet er i morgen, og blir takknemmelig for alle svar :) 

Anonymkode: a9772...471

Har ikke peiling når det gjelder butikksjef, men fant denne ferske lønnsoversikten - der står butikkmedarbeider på 312.plass. Så du bør iallfall ha over det som sjef.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-lonna-i-over-300-yrker-6.158.526613.71fc3210ea

 

Anonymkode: 78dfa...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :)

Etter å ha bl.a lest deres kommentarer og gjort litt research bestemte jeg meg for at jeg ikke ville godta under 200 kr timen. Sjefen sa at lønnen var på 190 kr timen (uten UB, men vil få veldig lite UB da det blir mest jobb på dagtid ukedager så det vil utgjøre lite). Jeg sa at jeg skulle ha minimum 200. Vi landet etter litt diskusjoner på at startlønn skal være 200 kr timen (+ noe bonus hvis omsetningen er god). Og vi skal ha nye lønnsforhandlinger etter 1 år, hvor lønnen kan stige hvis jeg viser til gode resultater. Skriver dette så andre som kanskje lurer på det sammme kan se :)

Anonymkode: a9772...471

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

260,-/time

Anonymkode: e5c09...48a

Som butikksjef eller ass?

Anonymkode: b8e29...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Ass. Butikksjef i Kiwi per 2019 er en fastlønn på ca 37.000kr brutto i måneden. 😊 Så vet dere det. Ser mange her kommenterer latterlige lave summer og håper ikke folk jobber som ass for slike småpenger. Selv hadde jeg en gjennomsnittlig timelønn på 195kr i timen som låseansvarlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 12.1.2020 den 17.00, Kurtkåreronnyroger skrev:

Ass. Butikksjef i Kiwi per 2019 er en fastlønn på ca 37.000kr brutto i måneden. 😊 Så vet dere det. Ser mange her kommenterer latterlige lave summer og håper ikke folk jobber som ass for slike småpenger. Selv hadde jeg en gjennomsnittlig timelønn på 195kr i timen som låseansvarlig. 

Jeg jobber som vanlig butikkmedarbeider og har 205.77+ ub tillegg. Nå i januar hadde jeg 46 000 brutto

(MANGE EKSTRA VAKTER)

Anonymkode: 1bdd9...bd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde tydeligvis ræva lønn som butikksjef og ansvar for 5-6 stk, 167 kr timen med null bonus..

Anonymkode: 2be62...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarierer som butikksjef og har ca 260,- i timen (får ikke ub). Har ca 227,- som assisterende (får ub og utbetalt overtid, og kan egentlig tene mer som assisterende).

Satser på å få tatt fagbrev i år og går da opp nesten 10,- per time.

Anonymkode: a0227...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tydeligvis ræva lønn som butikksjef og ansvar for 5-6 stk, 167 kr timen med null bonus..

Anonymkode: 2be62...3ec

fy flate så dårlig...og med personalansvar! er jo butikksjefen som må trå til hver gang noen er borte. så sant en ikke klarer å «mase»noen på jobb. uff ville heller stemplet inn og ut uten ansvar!

Anonymkode: 58271...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt over 200 i timen som vanlig ansatt på gulvet. Jeg håper sjefen min tjener mer enn det.

Anonymkode: 662d4...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...