Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Boetica skrev (22 minutter siden):

Dette dekkes av frivilligheten, besøksvenn gjennom Røde kors. Det finnes også private omsorgstjenester som tilbyr dette. Og det finnes jo dagsenter hvor det er det sosiale som er i fokus. 

Ja, og bra er det alt sammen, men hva med alle de som faller utenfor? Alle som ikke har nettverk, økonomi, helse til å dra ut på ting. Det er ser for meg er spesialopplegg, gjerne betalt av person som vant toppgevinst i amerikansk lotteri og som ikke hadde noe annet enn veldedighet for eldre å bruke pengene på. :D  Det er lov å drømme om bedre tider for eldre mennesker. Dusj to ganger i uka minst, god middag hver dag, med dessert og noen som kunne hjelpe trengende med f.eks. å spise/sosialisere noen timer hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Jeg tenker litt, nei ganske mye på situasjonen til folk som begynner å bli "eldre". De trenger kanskje hjemmehjelp og sykepleie hjem til seg og skifting på sår og medisinering...men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes stillinger hvor folk drar rundt og besøkte eldre, laget god stemning (kanskje også kaffe, kake og iskrem om de hadde lyst på det) tok dem med på gåtur i nabolaget, båt eller biltur om det gikk an, tok med noen oppkuttede brød for å mate ender, svaner og småfugler OG til og med de glupske måkene...ja de skal jo ha mat de også...og ga folk gode opplevelser og en glede å se frem til en gang i uka...hvis de trengte det. En ildsjel av en eldreminister burde ha delegert ut oppgaver og jobbet hardt for trivsel i alderdommen. :klem2: Kanskje et glass med noe godt i også. 

Må ikke gi fuglene brød. De får syke kropper av det🥺

Endret av Frøkenfryden
Men likte resten av sitatet😌
  • Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (10 minutter siden):

Må ikke gi fuglene brød. De får syke kropper av det🥺

Hva?? Har vi alle gjort det feil i alle disse årene? :sjokkert:  Hva skal de ha da? 

Skrevet

Første dag av ferien, og vet jeg kommer tilbake på jobb til en lærling mindre. 
Unnskyld - men jeg innrømmer at det gjør meg ganske glad 🙈

• Hjerte 1
Gjest Boetica
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Ja, og bra er det alt sammen, men hva med alle de som faller utenfor? Alle som ikke har nettverk, økonomi, helse til å dra ut på ting. Det er ser for meg er spesialopplegg, gjerne betalt av person som vant toppgevinst i amerikansk lotteri og som ikke hadde noe annet enn veldedighet for eldre å bruke pengene på. :D  Det er lov å drømme om bedre tider for eldre mennesker. Dusj to ganger i uka minst, god middag hver dag, med dessert og noen som kunne hjelpe trengende med f.eks. å spise/sosialisere noen timer hver dag.

Besøksvenn er gratis og for alle. Dagsenter er kommunalt, og man blir hentet på døra. Selvsagt er jeg enig i at drømmescenariet du beskriver er ønskelig. Jeg bare vil minne om at det ikke er beksvart i dag heller ☺️

Skrevet
Boetica skrev (5 minutter siden):

Besøksvenn er gratis og for alle. Dagsenter er kommunalt, og man blir hentet på døra. Selvsagt er jeg enig i at drømmescenariet du beskriver er ønskelig. Jeg bare vil minne om at det ikke er beksvart i dag heller ☺️

Ja, jo, det er trange økonomiske kår mange steder, men de holder ut og fortsetter kampen...jeg vet om ting her i nærheten. :)  Når jeg fantaserer, så har jeg ingen grenser.  Takker for å bli holdt litt i ørene. ;) 

Gjest Boetica
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Ja, jo, det er trange økonomiske kår mange steder, men de holder ut og fortsetter kampen...jeg vet om ting her i nærheten. :)  Når jeg fantaserer, så har jeg ingen grenser.  Takker for å bli holdt litt i ørene. ;) 

Ikke meningen å holde deg i ørene, nei 😅 Fint å ha visjoner. 

Skrevet
5 hours ago, Hoppetaujenta said:

Det ser så enkelt ut, men jeg har hjertet i halsen der og unngår det om jeg kan. 
Å bli stoppet/kontrollert, rød lampe blinker og ber en i betjeningen om å komme og alle i køene 
står og ser på meg; har hun stjelt noe mon tro? 🤔 To ganger har det hendt og jeg tenkte "aldri mer!"

Hadde du sluttet å stjele så hadde du nok vært mindre redd for å bli tatt. :)

Skrevet
Boetica skrev (27 minutter siden):

Ikke meningen å holde deg i ørene, nei 😅 Fint å ha visjoner. 

Mine visjoner har solide vinger. :D 

SVK skrev (15 minutter siden):

Hadde du sluttet å stjele så hadde du nok vært mindre redd for å bli tatt. :)

...men SVK da...... :sjokkert:

Skrevet (endret)
29 minutter siden, Hoppetaujenta said:

...men SVK da...... :sjokkert:

Moxnes sa han kun gjorde det samme som Hoppe da han ble tatt. :briller2:

Jeg derimot har selvsagt full tro på at du aldri ville gjort noe galt!

Endret av SVK
Skrevet
SVK skrev (13 minutter siden):

Moxnes sa han kun gjorde det samme som Hoppe da han ble tatt. :briller2:

Jeg derimot har selvsagt full tro på at du aldri ville gjort noe galt!

Nei, jeg ville ikke det da jeg var barn heller, for jeg visste godt forskjellen på rett og galt,
men "de andre" hadde penger og jeg hadde ikke. :sukk: Jeg gjorde bare som Ronja Røverdatter... 
En må jo øve seg i å ikke gjøre noe galt og da må en jo gjøre noe litt galt først og bli klar over det. :jolie: 

Skrevet
Just now, Hoppetaujenta said:

Nei, jeg ville ikke det da jeg var barn heller, for jeg visste godt forskjellen på rett og galt,
men "de andre" hadde penger og jeg hadde ikke. :sukk: Jeg gjorde bare som Ronja Røverdatter... 
En må jo øve seg i å ikke gjøre noe galt og da må en jo gjøre noe litt galt først og bli klar over det. :jolie: 

Så lenge du kun røver det du må og det som du behøver så kan ingen utenom Politimester Bastian dømme deg. :tommelopp2:

Gjest Boetica
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Det aller mest gale her er jo at det is-glade Føllet ikke hadde råd til is :sjokk:

Skrevet
SVK skrev (25 minutter siden):

Så lenge du kun røver det du må og det som du behøver så kan ingen utenom Politimester Bastian dømme deg. :tommelopp2:

Tusen takk. Det var snilt og helt sant. :) 

Boetica skrev (21 minutter siden):

Det aller mest gale her er jo at det is-glade Føllet ikke hadde råd til is :sjokk:

Ja, det sto ikke så bra til med barns rettigheter...da ehh hjulet ble oppfunnet. :fnise: 

Skrevet
Cid skrev (Akkurat nå):

Det ender ikke bra for dem?

Klassisk Cid humor :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Klassisk Cid humor :fnise:

Men om det er som junk food kan de ikke spise det med måte da?

Skrevet (endret)
Cid skrev (1 minutt siden):

Det ender ikke bra for dem?

Høhø.😂 Ender ikke bra med voldtekt og sinneanfall🥺

Endret av Frøkenfryden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...