Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18181 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Det ser så enkelt ut, men jeg har hjertet i halsen der og unngår det om jeg kan. Å bli stoppet/kontrollert, rød lampe blinker og ber en i betjeningen om å komme og alle i køene står og ser på meg; har hun stjelt noe mon tro? 🤔 To ganger har det hendt og jeg tenkte "aldri mer!" Cassidy Tvillingene forstår deg godt, vi er også skeptiske til selvbetjente kasser. Og vi synes også at det er mye hyggeligere å bli betjent av mennesker enn maskiner. 1
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18182 Skrevet 21. august 2023 Når jeg svinser hurtig inn i en slik butikk og skal bare ha to-tre ting, så blir jeg inspirert og ser gode tilbud. Fordi jeg ikke tok med meg kurv, bærer jeg det i mine hender som blir fulle og bruker armhulene i tillegg. Der kan det hende at jeg glemmer at jeg har fanget med meg ting og går igjennom kassaområdet, betaler og når jeg skal legge i pose...kommer jeg på at OIJSANN!!! jeg har visst noe under armen også. Da unnskylder jeg meg og sier at det ikke var meningen, for det var det virkelig ikke. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18183 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Når jeg svinser hurtig inn i en slik butikk og skal bare ha to-tre ting, så blir jeg inspirert og ser gode tilbud. Fordi jeg ikke tok med meg kurv, bærer jeg det i mine hender som blir fulle og bruker armhulene i tillegg. Der kan det hende at jeg glemmer at jeg har fanget med meg ting og går igjennom kassaområdet, betaler og når jeg skal legge i pose...kommer jeg på at OIJSANN!!! jeg har visst noe under armen også. Da unnskylder jeg meg og sier at det ikke var meningen, for det var det virkelig ikke. Cassidy Tvillingene har også opplevd dette der begge to, og det er ganske ubehagelig og flaut. 1
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18184 Skrevet 21. august 2023 Ja...for jeg er over hode ingen tyv. Har bare stjelt en eller to pinneis en gang da jeg var veldig ung Hoppe, for jeg hadde SÅ lyst på, det var sommer og "hele verden" spiste iskrem...men jeg hadde aldri penger til det. 2
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18185 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Ja...for jeg er over hode ingen tyv. Har bare stjelt en eller to pinneis en gang da jeg var veldig ung Hoppe, for jeg hadde SÅ lyst på, det var sommer og "hele verden" spiste iskrem...men jeg hadde aldri penger til det. Cassidy Tvillingene var dessverre litt verre på tyverifronten da vi var 11-12-13 år gamle. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18186 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden): Ja...for jeg er over hode ingen tyv. Har bare stjelt en eller to pinneis en gang da jeg var veldig ung Hoppe, for jeg hadde SÅ lyst på, det var sommer og "hele verden" spiste iskrem...men jeg hadde aldri penger til det.
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18187 Skrevet 21. august 2023 Jeg har aldri vært fan av croissanter. Jeg forstår ikke bakverket, for det skjer jo ingenting når man tar en bit. Det smaker akkurat det samme hele tiden og det er jo stort sett luft og smør... Til alle dem som liker sånne, her er ferskbakte fra forumbakeriet; spis og kos dere. *knas-knas*
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18188 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri vært fan av croissanter. Jeg forstår ikke bakverket, for det skjer jo ingenting når man tar en bit. Det smaker akkurat det samme hele tiden og det er jo stort sett luft og smør... Til alle dem som liker sånne, her er ferskbakte fra forumbakeriet; spis og kos dere. *knas-knas* Cassidy Tvillingene er veldig glade i Croissanter vi.🥐🥐🥰🥰 1
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18189 Skrevet 21. august 2023 Ciaran og Ciara skrev (1 minutt siden): Cassidy Tvillingene var dessverre litt verre på tyverifronten da vi var 11-12-13 år gamle. Ja....selv om en vet at en ikke skal; fristelsen blir for stor. ...men hvis vi legger merke til det så var lille-Hoppen allerede på et tidlig stadium veldig Hopptatt av iskrem. Det beste i hele verden. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18190 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Ja....selv om en vet at en ikke skal; fristelsen blir for stor. ...men hvis vi legger merke til det så var lille-Hoppen allerede på et tidlig stadium veldig Hopptatt av iskrem. Det beste i hele verden. Cassidy Tvillingene var også veldig glade i iskrem fra vi var veldig små.🥰🥰
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18191 Skrevet 21. august 2023 Ciaran og Ciara skrev (Akkurat nå): Cassidy Tvillingene var også veldig glade i iskrem fra vi var veldig små.🥰🥰 Jeg tror at iskrem er selve kilden til alt som er godt i en del mennesker liv. En slags "ungdomsgledekilde" for noen av oss. Varer hele livet. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18192 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Jeg tror at iskrem er selve kilden til alt som er godt i en del mennesker liv. En slags "ungdomsgledekilde" for noen av oss. Varer hele livet. Cassidy Tvillingene er også sikre på det, så vi tør å garantere at vi kommer til å være iskremelskere hele livet ut begge to. 1
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18193 Skrevet 21. august 2023 Jeg tror også at jeg kommer til å oppføre meg som meg hele livet. Når jeg en gang ligger der og de vil gi meg den siste olje, så blir det futt i meg og jeg samler kreftene i en siste utblåsning: "Gi meg en softis med krokanstrø heller!!!" 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18194 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg tror også at jeg kommer til å oppføre meg som meg hele livet. Når jeg en gang ligger der og de vil gi meg den siste olje, så blir det futt i meg og jeg samler kreftene i en siste utblåsning: "Gi meg en softis med krokanstrø heller!!!" Cassidy Tvillingene synes at det er et veldig fint ønske og en veldig fin tanke.
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18195 Skrevet 21. august 2023 (endret) Jeg tenker litt, nei ganske mye på situasjonen til folk som begynner å bli "eldre". De trenger kanskje hjemmehjelp og sykepleie hjem til seg og skifting på sår og medisinering...men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes stillinger hvor folk drar rundt og besøkte eldre, laget god stemning (kanskje også kaffe, kake og iskrem om de hadde lyst på det) tok dem med på gåtur i nabolaget, båt eller biltur om det gikk an, tok med noen oppkuttede brød for å mate ender, svaner og småfugler OG til og med de glupske måkene...ja de skal jo ha mat de også...og ga folk gode opplevelser og en glede å se frem til en gang i uka...hvis de trengte det. En ildsjel av en eldreminister burde ha delegert ut oppgaver og jobbet hardt for trivsel i alderdommen. Kanskje et glass med noe godt i også. Endret 21. august 2023 av Hoppetaujenta 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18196 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden): Jeg tenker litt, nei ganske mye på situasjonen til folk som begynner å bli "eldre". De trenger kanskje hjemmehjelp og sykepleie hjem til seg og skifting på sår og medisinering...men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes stillinger hvor folk drar rundt og besøkte eldre, laget god stemning (kanskje også kaffe, kake og iskrem om de hadde lyst på det) tok dem med på gåtur i nabolaget, båt eller biltur om det gikk an, tok med noen oppkuttede brød for å mate ender, svaner og småfugler OG til og med de glupske måkene...ja de skal jo ha mat de også...og ga folk gode opplevelser og en glede å se frem til en gang i uka...hvis de trengte det. En ildsjel av en eldreminister burde ha delegert ut oppgaver og jobbet hardt for trivsel i alderdommen. Kanskje et glass med noe godt i også. Cassidy Tvillingene synes at dette er fine og gode tanker, vi er så enige med deg i dette Hoppe. 1
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2023 Forfatter #18197 Skrevet 21. august 2023 I morgen skal jeg smake på noe jeg har tenkt er juks og fanteri; makroner i div. farger. De jeg en gang smakte på, hadde bare fine farger/sukkersmak og jeg ble skuffet. I morgen gjør jeg nok et forsøk og vil ha noe søtt til kaffen. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 21. august 2023 #18198 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden): I morgen skal jeg smake på noe jeg har tenkt er juks og fanteri; makroner i div. farger. De jeg en gang smakte på, hadde bare fine farger/sukkersmak og jeg ble skuffet. I morgen gjør jeg nok et forsøk og vil ha noe søtt til kaffen.
Cid Skrevet 21. august 2023 #18199 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Det ser så enkelt ut, men jeg har hjertet i halsen der og unngår det om jeg kan. Å bli stoppet/kontrollert, rød lampe blinker og ber en i betjeningen om å komme og alle i køene står og ser på meg; har hun stjelt noe mon tro? 🤔 To ganger har det hendt og jeg tenkte "aldri mer!" Skikkelig irriterende ja 2
Gjest Boetica Skrevet 21. august 2023 #18200 Skrevet 21. august 2023 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Jeg tenker litt, nei ganske mye på situasjonen til folk som begynner å bli "eldre". De trenger kanskje hjemmehjelp og sykepleie hjem til seg og skifting på sår og medisinering...men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes stillinger hvor folk drar rundt og besøkte eldre, laget god stemning (kanskje også kaffe, kake og iskrem om de hadde lyst på det) tok dem med på gåtur i nabolaget, båt eller biltur om det gikk an, tok med noen oppkuttede brød for å mate ender, svaner og småfugler OG til og med de glupske måkene...ja de skal jo ha mat de også...og ga folk gode opplevelser og en glede å se frem til en gang i uka...hvis de trengte det. En ildsjel av en eldreminister burde ha delegert ut oppgaver og jobbet hardt for trivsel i alderdommen. Kanskje et glass med noe godt i også. Dette dekkes av frivilligheten, besøksvenn gjennom Røde kors. Det finnes også private omsorgstjenester som tilbyr dette. Og det finnes jo dagsenter hvor det er det sosiale som er i fokus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå