Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

På 3.6.2020 den 23.16, Daryl Dixon skrev:

Må du jobbe når du har liten baby? 

Jepp, må det som "delvis" selvstendig. Ingen permisjon og ingen svindel altså, bare for å vise frem melet i posen. 

På 4.6.2020 den 21.47, Hoppetaujenta skrev:

       Will do! :jepp: Det tar nok litt tid vil jeg tro. 

Men...men...i alle dager...er det selveste hun selv som har fått en privatlaget beibi? :sjokkert:

:jepp: det var meget reellt!

På 4.6.2020 den 21.53, Daryl Dixon skrev:

Og hva mener du nå? Er det ikke dr.ops som nettop er blitt mamma? Surrer jeg nå igjen..

:Nikke:

På 4.6.2020 den 22.35, Hoppetaujenta skrev:

Jeg trodde hun var blitt bestemor eller noe jeg....og det kan jo være veldig feil... :ninja: ( :fnise: ) 

Du er nå søt da. Er ganske så anonym, så forstår at det ikke er lett å få med seg alt. Jeg skulle legge inn agent emoji her, men det gikk ikke.

På 5.6.2020 den 0.18, Rumle skrev:

Det er veldig feil, ja :fnise:

Affirmative *nikke emoji*

På 5.6.2020 den 15.52, Hoppetaujenta skrev:

Upps.... :ninja:  Da trodde jeg nok feil ja og gratulerer nok en gang med mammatilværelsen, mamma Ops. :fnise: 
Jeg har vært her hele tiden og har ikke fått med meg at du hadde slike krumspring på gang. #skjerpings Hoppe!

Takker så meget *kaste hjerter oppi lufta emoji*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sjenert_jente skrev:

Takk for tips, hadde vært hyggeligere å dele det med noen. :)

Ja, det kan være. Et triks kan være å ikke søke kjærlighet fra noen andre, bare innenifra, og jo mer kjærlighet du gir andre uten å ønske noe tilbake for det, jo mer kjærlighet får du innenifra. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, det kan være. Et triks kan være å ikke søke kjærlighet fra noen andre, bare innenifra, og jo mer kjærlighet du gir andre uten å ønske noe tilbake for det, jo mer kjærlighet får du innenifra. 🙂

Yes!! Vi trenger mer slike innlegg, takk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dr. Ops skrev:

Yes!! Vi trenger mer slike innlegg, takk!!

Bare hyggelig. Gleden er på min side. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjenert_jente
5 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, det kan være. Et triks kan være å ikke søke kjærlighet fra noen andre, bare innenifra, og jo mer kjærlighet du gir andre uten å ønske noe tilbake for det, jo mer kjærlighet får du innenifra. 🙂

Har heldigvis sluttet å søke kjærlighet fra andre for lenge siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjenert_jente skrev:

Har heldigvis sluttet å søke kjærlighet fra andre for lenge siden. :)

Det er bra. 🙂

Har du lært hva unconditional love er også?

Det er den type kjærlighet mange mødre har til sine barn, eller folk har til sine kjæledyr, hvor uansett hva de gjør eller sier, så elsker man de ikke noe mindre, man tilgir de uansett og vil gi de masse kjærlighet likevel, uten forventninger eller ønske å få noe tilbake for det.

Slik kjærlighet kan man ha til alle. Når man ikke har forventninger kan man ikke bli skuffet. Og du bør unne deg selv den samme kjærligheten gir andre.

Alle er kanskje ikke klare for unconditional love, men det er ikke ditt ansvar, de som har forventninger og gir kun hvis de får tilbake (betingelser), må enten bruke tid på å finne ut av seg selv eller nøye seg med andre som gir det samme. Det er ikke ren kjærlighet da, kjærlighet med betingelser er mer egoisme egentlig, for da hjelper man seg selv, ved å gi til andre. Man setter seg selv først. Ikke alle er bevisst på dette heller, siden verden vi lever i oppfordrer oss til å være egoistiske og ikke gi så mye unconditional love til folk, hvert fall ikke uten å ønske noe tilbake for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjenert_jente
6 minutter siden, MarieLo skrev:

Det er bra. 🙂

Har du lært hva unconditional love er også?

Det er den type kjærlighet mange mødre har til sine barn, eller folk har til sine kjæledyr, hvor uansett hva de gjør eller sier, så elsker man de ikke noe mindre, man tilgir de uansett og vil gi de masse kjærlighet likevel, uten forventninger eller ønske å få noe tilbake for det.

Slik kjærlighet kan man ha til alle. Når man ikke har forventninger kan man ikke bli skuffet. Og du bør unne deg selv den samme kjærligheten gir andre.

Alle er kanskje ikke klare for unconditional love, men det er ikke ditt ansvar, de som har forventninger og gir kun hvis de får tilbake (betingelser), må enten bruke tid på å finne ut av seg selv eller nøye seg med andre som gir det samme. Det er ikke ren kjærlighet da, kjærlighet med betingelser er mer egoisme egentlig, for da hjelper man seg selv, ved å gi til andre. Man setter seg selv først. Ikke alle er bevisst på dette heller, siden verden vi lever i oppfordrer oss til å være egoistiske og ikke gi så mye unconditional love til folk, hvert fall ikke uten å ønske noe tilbake for det.

Det fleste vet hva unconditional love er. :) Men er bare kjipt at alle rundt meg har noen å være sammen med og ikke jeg. Å finne ekte venner, noen å bli glad i, er vanskelig. Å tilbringe tiden sammen med noen hadde vært fint til en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjenert_jente skrev:

Det fleste vet hva unconditional love er. :) Men er bare kjipt at alle rundt meg har noen å være sammen med og ikke jeg. Å finne ekte venner, noen å bli glad i, er vanskelig. Å tilbringe tiden sammen med noen hadde vært fint til en forandring.

Du sammenligner deg selv mye med andre høres det ut som. Det er jo ikke bra.

Jeg har ikke så mange ekte venner i det virkelige liv heller, så jeg finner venner andre steder og hjelper de jeg kan hjelpe. På ulike forum, fb-grupper og i spill på ps4.

Jeg tenker det er en grunn for at jeg er så alene som jeg er, og at det er en del lessons jeg bør lære i situasjonen min før jeg går videre. Og akkurat nå kan det være litt ensomt, men i det store og det hele går det fint. Jeg er overbevist over at vi har evig liv, alle sammen, og at dette livet for min del er ikke ment til å leves som folk flest gjør, hvor de lager familie, kjøper hus, skaffer seg gjeld, jobber for å betale ned gjelden, og leve generelt, og slite seg ut hvert øyeblikk i hvert døgn bare for å få ting til å gå rundt.

Meningen med livet mitt er ikke å mate systemet. Heller å være med på å skape et nytt system, for hele menneskeheten. 🙂

Folk flest ressonerer ikke med dette da så da blir stien min litt mer ensom å traske på, men det går helt fint for min del, for jeg hjelper dem likevel, selv om de ikke vet om det. 🙂

Har du tenkt litt på hva du vil gjøre med livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjenert_jente
2 minutter siden, MarieLo skrev:

Du sammenligner deg selv mye med andre høres det ut som. Det er jo ikke bra.

Jeg har ikke så mange ekte venner i det virkelige liv heller, så jeg finner venner andre steder og hjelper de jeg kan hjelpe. På ulike forum, fb-grupper og i spill på ps4.

Jeg tenker det er en grunn for at jeg er så alene som jeg er, og at det er en del lessons jeg bør lære i situasjonen min før jeg går videre. Og akkurat nå kan det være litt ensomt, men i det store og det hele går det fint. Jeg er overbevist over at vi har evig liv, alle sammen, og at dette livet for min del er ikke ment til å leves som folk flest gjør, hvor de lager familie, kjøper hus, skaffer seg gjeld, jobber for å betale ned gjelden, og leve generelt, og slite seg ut hvert øyeblikk i hvert døgn bare for å få ting til å gå rundt.

Meningen med livet mitt er ikke å mate systemet. Heller å være med på å skape et nytt system, for hele menneskeheten. 🙂

Folk flest ressonerer ikke med dette da så da blir stien min litt mer ensom å traske på, men det går helt fint for min del, for jeg hjelper dem likevel, selv om de ikke vet om det. 🙂

Har du tenkt litt på hva du vil gjøre med livet ditt?

Ser ut som vi har en del til felles. Er stort sett hjemme og driver med hobbyene mine, jeg også.

Har tenkt en del på livet mitt, men på grunn av helseproblemer og er ufør, er det ikke mye jeg kan gjøre, siden jeg blir kastet mye rundt i systemet. Jeg har ikke den samme "friheten".  Man blir litt lei av å føle seg "annerledes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kjærlighet, jeg er hjemme alene, og det er rart... Ingen kids, ingen mann, bare meg. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjenert_jente skrev:

Ser ut som vi har en del til felles. Er stort sett hjemme og driver med hobbyene mine, jeg også.

Har tenkt en del på livet mitt, men på grunn av helseproblemer og er ufør, er det ikke mye jeg kan gjøre, siden jeg blir kastet mye rundt i systemet. Jeg har ikke den samme "friheten".  Man blir litt lei av å føle seg "annerledes".

Ja, vi har kanskje en del til felles da. 🙂

Og med mindre helseproblemene dine hindrer deg i å bevege deg ut av hjemmet, så har du jo ikke mindre frihet enn andre, du har mer frihet!

Du lever ikke som en slave. Du bruker ikke mesteparten av energiene dine på å mate systemet. Du er fri ! 😊

Når du klarer å legge fra deg andres forventinger så kan du kanskje bli lykkelig med å være annerledes.

Enkelte tenker kanskje at hvis de må jobbe, så må alle jobbe, men det er bare løgn. Alle må ikke jobbe, det er 100% frivillig for alle. Og man snylter ikke hvis man ikke jobber, det er Norge som insisterer på at alle statsborgere skal få en minimumsum, og for min del så aksepterer jeg det. Jeg kan ta i mot den summen hvis de insisterer, men jeg kunne ha klart meg uten også.

Og samtidig er jeg fri. Og lykkelig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fragaria skrev:

Apropos kjærlighet, jeg er hjemme alene, og det er rart... Ingen kids, ingen mann, bare meg. 😜

Samme her. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjenert_jente
5 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, vi har kanskje en del til felles da. 🙂

Og med mindre helseproblemene dine hindrer deg i å bevege deg ut av hjemmet, så har du jo ikke mindre frihet enn andre, du har mer frihet!

Du lever ikke som en slave. Du bruker ikke mesteparten av energiene dine på å mate systemet. Du er fri ! 😊

Når du klarer å legge fra deg andres forventinger så kan du kanskje bli lykkelig med å være annerledes.

Enkelte tenker kanskje at hvis de må jobbe, så må alle jobbe, men det er bare løgn. Alle må ikke jobbe, det er 100% frivillig for alle. Og man snylter ikke hvis man ikke jobber, det er Norge som insisterer på at alle statsborgere skal få en minimumsum, og for min del så aksepterer jeg det. Jeg kan ta i mot den summen hvis de insisterer, men jeg kunne ha klart meg uten også.

Og samtidig er jeg fri. Og lykkelig. 🙂

Jeg vet ikke hva du vil med dette, men for å være ærlig, så vil jeg heller ha en jobb. Tror jeg hadde vært lykkeligere da. Å vite at noen trenger noen et sted. Være til nytte og føle at man er produktiv med noe. Hjemmetilværelsen gjør meg i hvert fal ikke lykkelig. Jeg drømmer om et liv med jobb, mer selvstendighet og få litt mestringsfølelse. Vet ikke om jeg vil drøfte dette videre da jeg ikke vil bli gjenkjent av noen og tror ikke KG er det rette sted å drøfte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjenert_jente
13 minutter siden, Fragaria skrev:

Apropos kjærlighet, jeg er hjemme alene, og det er rart... Ingen kids, ingen mann, bare meg. 😜

Godt vi er flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sjenert_jente skrev:

Jeg vet ikke hva du vil med dette, men for å være ærlig, så vil jeg heller ha en jobb. Tror jeg hadde vært lykkeligere da. Å vite at noen trenger noen et sted. Være til nytte og føle at man er produktiv med noe. Hjemmetilværelsen gjør meg i hvert fal ikke lykkelig. Jeg drømmer om et liv med jobb, mer selvstendighet og få litt mestringsfølelse. Vet ikke om jeg vil drøfte dette videre da jeg ikke vil bli gjenkjent av noen og tror ikke KG er det rette sted å drøfte dette.

Hva jeg vil med hva? Med å lage et nytt system slik at ingen er slaver lenger?

Man kan fortsatt jobbe da, og man kan fortsatt jobbe nå, og gjøre det man elsker. Være til nytte og hjelpe de man ønsker å hjelpe. Jeg har ikke en jobb nå, men jeg gjør jo dette likevel.

Forskjellen er at man gjør det ikke for penger, for å overleve, for å ha råd til mat, for å kunne skatte, osv.

Men vi trenger ikke å snakke mer om dette hvis du ikke vil. Jeg er ikke så opptatt av hvor jeg sier noe eller hva jeg sier, fordi jeg har ingenting å skjule og kan gladelig leve i full transparency.

De som styrer verden nå vil ikke det, å ikke skjule noe eller leve uten hemmeligheter, så derfor vil de også at andre lever på samme måte. Dronningen i England f.eks, mange hemmeligheter rundt henne, men samtidig vet vi jo mer enn de ønsker. Og når hele verden får vite de hemmelighetene, blir det andre boller.

Men igjen, hvis ikke du har lyst, har ikke jeg lyst heller. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daryl Dixon
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Innrømmer at jeg savner @Jerry Lee og er bekymret for ham.  Skulle ønske han kom med et aldri så lite livstegn :sukk:

Enig! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Catalina Culès skrev:

Innrømmer at jeg savner @Jerry Lee og er bekymret for ham.  Skulle ønske han kom med et aldri så lite livstegn :sukk:

Helt enig... Savner ham veldig her inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør vi. Tror at jeg heller gleder meg til at han dukker opp igjen istedenfor å henge med nesa.
 Vi venter på deg, søtnosen vår! - Hoppe :jepp:                           ...også jeg venter på deg, onkel! :fnise:  - Ordet

17 timer siden, Sjenert_jente skrev:

Takk for tips, hadde vært hyggeligere å dele det med noen. 

     Vi er jo her hele tiden. Del med oss! :dagens-rose: :goodbye:                           
 *jada, jeg vet hva du mener, men i mellomtiden er vi her*

14 timer siden, Dr. Ops skrev:

Du er nå søt da. Er ganske så anonym, så forstår at det ikke er lett å få med seg alt.
Jeg skulle legge inn agent emoji her, men det gikk ikke.

        Denne? :hjerter_rundt:     Hadde du sagt ifra til meg så hadde jeg samlet en del folk som kunne sirkulere rytmisk rundt din fødeplass og vi hadde sunget eldgamle fødesanger som hadde lettet det hele til en easypeasy-sukkerspinnopplevelse! :jepp: 
(lett-som-en-plett-fødsel med mye latter og glede)

14 timer siden, Sjenert_jente skrev:

Det fleste vet hva unconditional love er.  Men er bare kjipt at alle rundt meg har noen å være sammen med og ikke jeg. Å finne ekte venner, noen å bli glad i, er vanskelig. Å tilbringe tiden sammen med noen hadde vært fint til en forandring.

Jeg tror faktisk at det er noe i det der med at en må være glad i og fornøyd med seg selv for å kunne åpne opp for et annet menneske i sitt liv. Hvis en sender ut feil signaler, løper folk som pesten...bort og vekk....kanskje? :klo: 
Hilsen ei i eneboertilværelse, med enkelte sporadiske besøk av favorittosten sin. #hemmeligkodeforinnvidde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget på-slump-brøddeig i dag og det ble veldig godt. :jepp: 
Innrømmer at jeg har blitt ganske brukbar på hjemmebakt brød. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...