Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Cid skrev (1 time siden):

Er jo vanlig med sjokolade i is 😛 

Jo, men jeg trodde det kun var lakris i lakris-is. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Jo, men jeg trodde det kun var lakris i lakris-is. 

Er du rasende nå?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 20.4.2024 den 12.59):

Åhh...seks år siden Avicii døde i dag... :sukk: Så fort alt går.

Satt og så en gammel fast& furiousfilm i helgen. Paul Walkers skjebne :risterpåhodet: Begynner å bli noen år siden ulykken.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (7 minutter siden):

Satt og så en gammel fast& furiousfilm i helgen. Paul Walkers skjebne :risterpåhodet: Begynner å bli noen år siden ulykken.

Filmene har ikke vært det samme uten han :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (15 minutter siden):

Filmene har ikke vært det samme uten han :( 

Nei, det synes ikke jeg heller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Nei, det synes ikke jeg heller.

Og nå skal de bruke cgi for å bringe han tilbake, det blir bare helt feil..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (2 timer siden):

Er du rasende nå?

Nei, bare litt skuffet. Lakris er vidunderlig i seg selv og skal ikke tulles med i iskrem. :( 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jo, men jeg trodde det kun var lakris i lakris-is. 

 

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Nei, bare litt skuffet. Lakris er vidunderlig i seg selv og skal ikke tulles med i iskrem. :( 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at jeg må lære meg mer om skatt og sånn.

Fikk info om lønnsøkning idag, og jeg blir ikke klok på om jeg regner rett for å unngå baksmell neste år 🤪

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (12 minutter siden):

Jeg innrømmer at jeg må lære meg mer om skatt og sånn.

Fikk info om lønnsøkning idag, og jeg blir ikke klok på om jeg regner rett for å unngå baksmell neste år 🤪

Hvis du går inn på skattetaten.no, kan du få skatten beregnet omtrent på krona. 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (9 minutter siden):

Hvis du går inn på skattetaten.no, kan du få skatten beregnet omtrent på krona. 😁

Men om jeg legger inn endringene jeg har, og regner på hva jeg har betalt, og skal betale resten av året, kommer jeg frem til at det blir ca 7-8000 mer enn hva som står som beregnet skatt på skattekortet 😛 Og da skjønner ikke jeg så mye 😛 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Men om jeg legger inn endringene jeg har, og regner på hva jeg har betalt, og skal betale resten av året, kommer jeg frem til at det blir ca 7-8000 mer enn hva som står som beregnet skatt på skattekortet 😛 Og da skjønner ikke jeg så mye 😛 

Har du forsøkt å først legge inn den forrige lønnen din, og delt på fire?  (Gitt at endring er 1/4 - store forskjellen blir det ikke uansett. Du kan evnt dele det på 12 og gange med antall måneder til forandringen skjer). Og så ny årslønn, og samme prosess (beregn årslønn, del på 12 og gang opp månedslønn med antall måneder). Da har du reell årslønn og kan legge inn opplysningene. (Hvis du trenger hjelp, kan du sende meg en PM, jeg kan beregne skatt manuelt - evnt sende deg en mal på det 😁).

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (12 minutter siden):

Har du forsøkt å først legge inn den forrige lønnen din, og delt på fire?  (Gitt at endring er 1/4 - store forskjellen blir det ikke uansett. Du kan evnt dele det på 12 og gange med antall måneder til forandringen skjer). Og så ny årslønn, og samme prosess (beregn årslønn, del på 12 og gang opp månedslønn med antall måneder). Da har du reell årslønn og kan legge inn opplysningene. (Hvis du trenger hjelp, kan du sende meg en PM, jeg kan beregne skatt manuelt - evnt sende deg en mal på det 😁).

Oooh - takk 😁 Ble litt mye regning for meg, så gikk tilbake til strikketøyet mitt i steden 🙈😅 Men da får du nok en pm etterhvert om jeg ikke forstår ordentlig 😁

Merker godt nå at DETTE er noe man burde lært på skolen, for i fjor spurte jeg Skatteetaten om hjelp fordi jeg gikk opp vesentlig mer i lønn enn jeg hadde beregnet da jeg fikk skattekortet og endret det da - og jeg skulle ikke hørt på svaret jeg fikk, for det endte med baksmell på 7600 😅 Så i år må jeg forstå 😁

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titania skrev (2 minutter siden):

Oooh - takk 😁 Ble litt mye regning for meg, så gikk tilbake til strikketøyet mitt i steden 🙈😅 Men da får du nok en pm etterhvert om jeg ikke forstår ordentlig 😁

Merker godt nå at DETTE er noe man burde lært på skolen, for i fjor spurte jeg Skatteetaten om hjelp fordi jeg gikk opp vesentlig mer i lønn enn jeg hadde beregnet da jeg fikk skattekortet og endret det da - og jeg skulle ikke hørt på svaret jeg fikk, for det endte med baksmell på 7600 😅 Så i år må jeg forstå 😁

Ja, bare PM meg om det går i ball:) Jeg lærte det på skolen, så da tok du ikke samme linje som meg:)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye vi har sett til henne de senere årene, men Barbara Streisand fyller 82 i dag og jeg syns hun er
en spesiell og fenomenal sanger OG skuespiller. Gratulerer med dagen. :D 
 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 timer siden):

Ikke så mye vi har sett til henne de senere årene, men Barbara Streisand fyller 82 i dag og jeg syns hun er
en spesiell og fenomenal sanger OG skuespiller. Gratulerer med dagen. :D 
 

:strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg innrømmer at det er veldig hardt å ikke kunne spise is nå, for jeg har veldig lyst på en boks. :sukk: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg innrømmer at det er veldig hardt å ikke kunne spise is nå, for jeg har veldig lyst på en boks. :sukk: 

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå har jeg laget en sunn og grei handleliste
og så unner jeg meg litt luksusleveranse på døra i morgen en gang. :roser:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

...og nå har jeg laget en sunn og grei handleliste
og så unner jeg meg litt luksusleveranse på døra i morgen en gang. :roser:

:strix::strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...