Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg pirker på skrivefeil hos nets idag. 

Om de bryr seg er en annen sak, men skal man være seriøs bedrift, så bør man kanskje ikke skrive om "sæknader" og sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sett på Hver gang vi møtes på over 10 år.

Jeg ser det hvert år. Men ikke fått sett til nå i år, men skal se i morgen og resten på Play.

Jeg glemmer aldri Elgs versjon av De Lillos' "hjernen er alene". Helt fantastisk bra og for en innlevelse! Jeg digger låta med De Lillos, men Elgs versjon er enda bedre, syns jeg og mer rocka. Er ikke fan av Dance with a stranger, men Elg er svært dyktig og har en bra stemme. Noe av det som er så gøy med hver gang vi møtes er å høre vokalister man ikke liker musikken til synge noe helt annet. Husker da han fra Postgirobygget var med, jeg ble skikkelig overrasket over at han synger mye bedre enn jeg trodde. Jeg HATER Postgirobygget, men han sang bra da han sang andre låter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist en stor bolle med sparsommelig utdelte rosiner i, så da tilførte jeg litt smakfullt smør og koste meg veldig sammen med melk til. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Jeg ser det hvert år. Men ikke fått sett til nå i år, men skal se i morgen og resten på Play.

Jeg glemmer aldri Elgs versjon av De Lillos' "hjernen er alene". Helt fantastisk bra og for en innlevelse! Jeg digger låta med De Lillos, men Elgs versjon er enda bedre, syns jeg og mer rocka. Er ikke fan av Dance with a stranger, men Elg er svært dyktig og har en bra stemme. Noe av det som er så gøy med hver gang vi møtes er å høre vokalister man ikke liker musikken til synge noe helt annet. Husker da han fra Postgirobygget var med, jeg ble skikkelig overrasket over at han synger mye bedre enn jeg trodde. Jeg HATER Postgirobygget, men han sang bra da han sang andre låter. 

Jeg kommer til å se om Viggo Sandvik blir med en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (2 timer siden):

Jeg hadde Ben & Jerry's til frokost.

:spise::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Jeg har spist en stor bolle med sparsommelig utdelte rosiner i, så da tilførte jeg litt smakfullt smør og koste meg veldig sammen med melk til. 

:spise::spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist opp alle sjokoladene i adventskalenderen min enda 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller. Havnet jo på sykehus med den teite brukne ankelen min og lå der fra den 16. og hele julen, så da ble sjokoladekalenderen glemt. Går nok med om jeg blir ekstra godtesjuk og ikke har noe annet 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (4 minutter siden):

Ikke jeg heller. Havnet jo på sykehus med den teite brukne ankelen min og lå der fra den 16. og hele julen, så da ble sjokoladekalenderen glemt. Går nok med om jeg blir ekstra godtesjuk og ikke har noe annet 😂

Har du brukket ankelen din?! :forferdet:

Det var da som svarte.. 

God bedring krøpling 🍀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (10 minutter siden):

Da ble det jo ikke jul på deg da.Ikke sånn offisielt jaffal..:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at julen burde feires annenhver eller hvert tredje år. Det er for kort tid mellom hver gang man skal bruke så mye penger på gaver til folk som har det meste. Alt for mange ting som kjøpes brukes aldri eller kastes til slutt. Julen handler egentlig om noe annet og sett fokus på det eller ka skje på det å være en familie som samles. Gaver ett år, jul med mat og familie ett eller to år men da uten gaver. Ha gjerne juletre og masse lys ute og inne men hopp over gavene. Ta heller å gi et par hundre kroner hver og gi det til en veldedig organisasjon  og la handelstanden klare seg uten alle gavekjøpene. De klarer seg nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Har du brukket ankelen din?! :forferdet:

Det var da som svarte.. 

God bedring krøpling 🍀

Ja 😢 datt på isen sent på kvelden den 15. vanligvis detter jeg bare på rumpa med beina foran meg, men denne gangen vrikket jeg foten samtidig så den havnet innunder meg og da jeg skulle reise meg føltes det som om foten snurret rundt ankelen og det var ikke mulig å reise seg, så måtte krabbe opp til huset. Havnet på sykehus og de prøvde først å gipse, men bruddet var ekstremt komplisert, så gipsen funket ikke, så de måtte operere inn store skruer for å holde bruddet sammen, så ankelen og leggen så ut som et juletre 😂 så skikkelig makabert ut.

Skulle ta hovedoperasjonen da hevelsen var gått ned. Lå med beinet høyere enn jeg egentlig trengte og hevelsen gikk ned fort, men operasjonen ble utsatt 5 ganger pga lårhalser som måtte gå foran. Så ble operert først 3.juledag og slapp ut av «fengselet» 29.desember. Dagen etter ringte de og sa jeg måtte ta operasjon nr 3 3.januar 😢 Operasjonen var ikke bra nok siden ankelen var nærmest knust. Så da var det opp kl 0430 og møte på sykehuset kl 7. Fikk komme hjem igjen dagen etter. Får ikke belaste beinet før om minst 5 uker og ikke gå ordentlig uten krykker før om ca 3 mnd. Foten er skikkelig hoven og ser helt misfostra ut, men håper det går ned snart. Skal ta sting om 2 uker, håper alt er bra da.

Så hadde en trist jul i år, eh, jeg mener i fjor. På julaften var jeg helt alene på rommet også siden romvenninna mi ble operert, det var helt forferdelig trist selv om samboeren kom på besøk utpå ettermiddagen/tidlig kveld.

Haha, ja nå er jeg en skikkelig krøpling 😂 Og kroppen er så sliten fortsatt. 3 operasjoner og 3 narkoser på 2,5 uke er mye for en liten jukkapalmekropp. Gleder meg til jeg kan gå igjen. Glad jeg er sterk i overkropp og armene, i hvert fall, for jeg bor i hus og når jeg skal på badet eller soverommet må jeg ake meg på rumpa opp trappa og inn på badet og reise med opp med det friske beinet og holde i doen og vasken. Ser nok passe teit ut 😂

Tusen takk 💜

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John McClane skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at julen burde feires annenhver eller hvert tredje år. Det er for kort tid mellom hver gang man skal bruke så mye penger på gaver til folk som har det meste. Alt for mange ting som kjøpes brukes aldri eller kastes til slutt. Julen handler egentlig om noe annet og sett fokus på det eller ka skje på det å være en familie som samles. Gaver ett år, jul med mat og familie ett eller to år men da uten gaver. Ha gjerne juletre og masse lys ute og inne men hopp over gavene. Ta heller å gi et par hundre kroner hver og gi det til en veldedig organisasjon  og la handelstanden klare seg uten alle gavekjøpene. De klarer seg nok. 

Jeg gjør meg alltid uvenns med nære og kjære sånn i slutten av november hvert år, slik at kjøp av materialistiske gaver blir uaktuelt. 

Så forsoner jeg meg med alle på julaften, slik at gaven blir den vakreste gaven man kan gi og få - nemlig vennskap. 

Funker som bare rakker'n. :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (32 minutter siden):

jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Ja 😢 datt på isen sent på kvelden den 15. vanligvis detter jeg bare på rumpa med beina foran meg, men denne gangen vrikket jeg foten samtidig så den havnet innunder meg og da jeg skulle reise meg føltes det som om foten snurret rundt ankelen og det var ikke mulig å reise seg, så måtte krabbe opp til huset. Havnet på sykehus og de prøvde først å gipse, men bruddet var ekstremt komplisert, så gipsen funket ikke, så de måtte operere inn store skruer for å holde bruddet sammen, så ankelen og leggen så ut som et juletre 😂 så skikkelig makabert ut.

Skulle ta hovedoperasjonen da hevelsen var gått ned. Lå med beinet høyere enn jeg egentlig trengte og hevelsen gikk ned fort, men operasjonen ble utsatt 5 ganger pga lårhalser som måtte gå foran. Så ble operert først 3.juledag og slapp ut av «fengselet» 29.desember. Dagen etter ringte de og sa jeg måtte ta operasjon nr 3 3.januar 😢 Operasjonen var ikke bra nok siden ankelen var nærmest knust. Så da var det opp kl 0430 og møte på sykehuset kl 7. Fikk komme hjem igjen dagen etter. Får ikke belaste beinet før om minst 5 uker og ikke gå ordentlig uten krykker før om ca 3 mnd. Foten er skikkelig hoven og ser helt misfostra ut, men håper det går ned snart. Skal ta sting om 2 uker, håper alt er bra da.

Så hadde en trist jul i år, eh, jeg mener i fjor. På julaften var jeg helt alene på rommet også siden romvenninna mi ble operert, det var helt forferdelig trist selv om samboeren kom på besøk utpå ettermiddagen/tidlig kveld.

Haha, ja nå er jeg en skikkelig krøpling 😂 Og kroppen er så sliten fortsatt. 3 operasjoner og 3 narkoser på 2,5 uke er mye for en liten jukkapalmekropp. Gleder meg til jeg kan gå igjen. Glad jeg er sterk i overkropp og armene, i hvert fall, for jeg bor i hus og når jeg skal på badet eller soverommet må jeg ake meg på rumpa opp trappa og inn på badet og reise med opp med det friske beinet og holde i doen og vasken. Ser nok passe teit ut 😂

Tusen takk 💜

:klem3::klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (5 minutter siden):

Tusen takk 💜

Hæff :(

Ja, det er jo liksom i jula sånne ting skal skje.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
John McClane skrev (16 minutter siden):

Bare å si fra på forhånd at du ikke kjøper eller mottar julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør meg alltid uvenns med nære og kjære sånn i slutten av november hvert år, slik at kjøp av materialistiske gaver blir uaktuelt. 

Så forsoner jeg meg med alle på julaften, slik at gaven blir den vakreste gaven man kan gi og få - nemlig vennskap. 

Funker som bare rakker'n. :nikke:

Gjør du det samme før bursdagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Gjør du det samme før bursdagen din?

Jepp. Både min egen og andres. Gudskjelov har nesten hele slekta bursdag samme måned, så jeg slipper å krangle hele året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (8 minutter siden):

Hæff :(

Ja, det er jo liksom i jula sånne ting skal skje.. 

Ja, ikke sant, er så typisk 😢 Men hadde det ikke vært for alle lårhalsene hadde jeg blitt operert 22. eller 23. og fått komme hjem til jul. Og hadde gipsen funket hadde jeg fått komme hjem samme dag og tilbake for operasjon i romjulen, så da hadde det jo blitt jul. Så hadde Max uflaks.

Hehe, jeg har egentlig ganske normalt mot lavt blodtrykk (pleier å ligge på rundt 115-120, undertrykk husker jeg ikke), men da de målte blodtrykket på julaften like etter jeg hadde fått vite at det ikke ble operasjon da heller var det oppe i 160! Jeg var så innmari lei meg. Hadde høyt blodtrykk alle dagene operasjonen ble utsatt og da jeg fikk vite at jeg var nr 1 i køen 3.juledag gikk det tilbake til normalen med en gang. De måle blodtrykket 3-4 ganger om dagen, så på det oppholdet har jeg målt blodtrykket flere ganger enn i hele mitt liv før. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...