AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Altså... hvorfor? Utallige politikere kommer med lignende utsagn, men jeg har aldri fått med meg hvorfor? Hva har vi å tjene på det? (fra 0:38) Anonymkode: 8e1c8...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 25 Percent of Europeans Will Be Above Age 65 in 2030, Says New Data Sheet http://www.prb.org/Publications/Datasheets/2006/EuropesPopulationAgingWillAccelerateSaysDataSheet.aspx The shrinking and aging of Europe's population will have geopolitical consequences for the Continent. http://www.prb.org/Publications/Datasheets/2006/EuropesPopulationAgingWillAccelerateSaysDataSheet.aspx Anonymkode: b2f1d...6e8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 25 Percent of Europeans Will Be Above Age 65 in 2030, Says New Data Sheet http://www.prb.org/Publications/Datasheets/2006/EuropesPopulationAgingWillAccelerateSaysDataSheet.aspx The shrinking and aging of Europe's population will have geopolitical consequences for the Continent. http://www.prb.org/Publications/Datasheets/2006/EuropesPopulationAgingWillAccelerateSaysDataSheet.aspx Anonymkode: b2f1d...6e8 Men høyere skatter, færre jobber, mer usikkerhet, frykt og større sosiale problemer vil jo skape lavere fertilitet. Jeg tror ikke innvandringen overhode løser fertilitetsproblemet, men heller forverrer det på sikt. Litt som å pisse i buksa for å holde seg varm en kald vinternatt. Anonymkode: 9c01d...b72 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 8 timer siden, Zooey skrev: Europa ER multikulturell. Nei, det er duo-kulturelt. Vestlig/europeisk og islamsk. Multikultur hadde vært greit, om det faktisk hadde vært multi. Men realiteten er at det stort sett bare islam som har kommet og satt sitt preg på Europa. Anonymkode: 10855...d93 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er duo-kulturelt. Vestlig/europeisk og islamsk. Multikultur hadde vært greit, om det faktisk hadde vært multi. Men realiteten er at det stort sett bare islam som har kommet og satt sitt preg på Europa. Anonymkode: 10855...d93 Vi har da hittil vært langt mer påvirket av amerikansk kultur enn av islamsk. Med sterke påvirkere som Google, Facebook o.s.v så det ingen grunn til å tro at denne påvirkningen ikke vil fortsette. Google og Facebook påvirker den jevne nordmann i dagliglivet langt mer en islam. Anonymkode: 84a21...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 9 hours ago, Zooey said: Europa ER multikulturell. Ja, og særlig storbyene. Jeg kjenner meg mange ganger litt fremmed når jeg går rundt i Oslo sentrum, for det er vanligvis flere innvandrere der en etniske nordmenn. Anonymkode: 04d38...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har da hittil vært langt mer påvirket av amerikansk kultur enn av islamsk. Med sterke påvirkere som Google, Facebook o.s.v så det ingen grunn til å tro at denne påvirkningen ikke vil fortsette. Google og Facebook påvirker den jevne nordmann i dagliglivet langt mer en islam. Anonymkode: 84a21...d3e USA tilhører Vesten. Anonymkode: f2db0...775
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har da hittil vært langt mer påvirket av amerikansk kultur enn av islamsk. Med sterke påvirkere som Google, Facebook o.s.v så det ingen grunn til å tro at denne påvirkningen ikke vil fortsette. Google og Facebook påvirker den jevne nordmann i dagliglivet langt mer en islam. Anonymkode: 84a21...d3e Vi kjøper også tannbørste og bamser produsert i Kina, biler fra Japan. Det betyr ikke at kinesisk og japansk kultur har satt sitt preg på Europa. I Europa er stort sett bare islam som har fått fotfeste. Alle andre av verdens kulturer er skremmende fraværende. Europa er ikke multikulturelt. Anonymkode: 10855...d93 1
Gjest Rosetelys Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 (endret) 9 timer siden, Zooey skrev: Europa ER multikulturell. Europa er allerede multikulturell ja. I den forstand at hvert land har sin kultur og tilsammen utgjør vi det flotte som er Europa. Menneskene som bor i Europa er det folket i verden med mest mangfold. Vi trenger ikke innblanding fra den ikke-vestlige verden. Vi klarer oss helt fint uten islam, kvinneundertrykkende holdninger og det å tilpasse oss de som er så heldige å få komme hit. Vi vil ikke gå med voldsalarm og pepperspray. Vi vil beholde vår kultur, vår historie og vårt folk! Endret 4. februar 2018 av Rosetelys
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vi kjøper også tannbørste og bamser produsert i Kina, biler fra Japan. Det betyr ikke at kinesisk og japansk kultur har satt sitt preg på Europa. I Europa er stort sett bare islam som har fått fotfeste. Alle andre av verdens kulturer er skremmende fraværende. Europa er ikke multikulturelt. Anonymkode: 10855...d93 Nei, og amerikansk kultur har påvirket oss langt mer gjennom filmer, musikk, blader og politiske strømninger enn noen andre og nå gjennom Facebook og Google. At bamsen, tannbørsten og mobilen er laget i KIna har ingenting å si. Amerikansk kultur påvirker oss mye mer enn islam. Europa er multikulturell. I tillegg til at vi har variasjonene inne hvert land har også de fleste land amerikansk kultur som et alternativ. Anonymkode: 84a21...d3e
Gjest Rosetelys Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 Jeg kan ikke helt se hvordan dette i det hele tatt skal være lov jeg. Det er i hvertfall ikke multikultur det er ekskluderingskultur!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, og amerikansk kultur har påvirket oss langt mer gjennom filmer, musikk, blader og politiske strømninger enn noen andre og nå gjennom Facebook og Google. At bamsen, tannbørsten og mobilen er laget i KIna har ingenting å si. Amerikansk kultur påvirker oss mye mer enn islam. Europa er multikulturell. I tillegg til at vi har variasjonene inne hvert land har også de fleste land amerikansk kultur som et alternativ. Anonymkode: 84a21...d3e Du ser åpenbart ikke forskjellen mellom konsumvarer og kultur. Din ignoranse blir tydelig når du tror Google og Facebook er amerikansk kultur. Vet du egentlig noe om amerikansk kultur? Anonymkode: 10855...d93
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 Jeg stusser alltid på hvorfor vi i sånne diskusjoner alltid overser elefanten i rommet. Et multikulturelt samfunn er verken positivt eller negativt. Et samfunn med marginaliserte medlemmer er farlig. Eller: samfunnets marginaliserte medlemmer er farlige. De som er mislykka her i livet og ønsker å tro at de er mislykka ikke fordi de selv er udugelige eller late, men fordi en ytre kraft har gjort dem (på magisk-mystisk vis) mislykka. Når voksne folk sier at «innvandrere (for 30 år siden brukte faren deres «kvinnene» 8 denne setningen..) tok jobben min» på tross av at løkonomiske eksperter enkelt kan forklare at jobbmarkedet er plastisk, sånn at flere folk i arbeid skaper mer arbeid så ser jo alle oppegående mennesker samånnheten: at ingen ønsker ansette vedkommende. Fordi han eller hun rett og slett ikke verken er flink eller arbeider som en hest. Europas farligste er ikke «multikulturelle». De farligste av oss er etniske europeere født av etniske europeere. De er kommentatorer i på nett som spyr opp oppgulp om hvor bra Europa ville vært uten innvandrere og med menns kontroll over kvinner. Noen av dem joiner IS. Andre blir nynazister. De har lyst til å gjøre andre vondt og hevde seg selv. En av dem er Norges verste drapsmann i fredstid. Men alle er av samme ulla. Og jeg går ut fra at det faktisk gjør dem stolt. Anonymkode: 1abfe...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 Mulikultur er et nyere begrep, det er noe eliten og mange politikere begynte å bruke for 10 år siden, da de skjønte at innvandrere fra muslimskeland, neppe ville assimileres i den europeiske kultur. I Sverige har man drevet det litt lenger, her skal man skamme seg om man er europeer, mann og heteroseksuell. Anonymkode: 234e0...982
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #17 Skrevet 4. februar 2018 1 hour ago, Rosetelys said: Jeg kan ikke helt se hvordan dette i det hele tatt skal være lov jeg. Det er i hvertfall ikke multikultur det er ekskluderingskultur! Det der var nå egen definisjon på multikultur. Dette er mer en slags "minste-felles-multiplum" enn på multikultur, romslighet og toleranse. Rart at en offentlig myndighet vil være med på et slikt skilt. Anonymkode: 84a21...d3e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Din ignoranse blir tydelig når du tror Google og Facebook er amerikansk kultur. Vet du egentlig noe om amerikansk kultur? Anonymkode: 10855...d93 Et enkelt eksempel: Når Facebook filtrer bort kvinnlige brystvorter men ikke mannlige så er det et eksempel på amerikansk kultur. I Europa vil man tillatt begge deler. I en del andre land ville man sensurert begge deler. At Napalm-jenta fra Vietnam ble sensurert av Facebook er også et uttrykk for amerikansk kultur. Anonymkode: 84a21...d3e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 4 hours ago, Rosetelys said: Jeg kan ikke helt se hvordan dette i det hele tatt skal være lov jeg. Det er i hvertfall ikke multikultur det er ekskluderingskultur! Kan være lurt å gjøre et google-søk når du kommer over slike ting fra kildene du ser ut til å bruke. Da ville du funnet ut at det er falskt, og sannsynligvis bare laget for å hisse opp sånne som deg. Anonymkode: f2db0...775 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Et enkelt eksempel: Når Facebook filtrer bort kvinnlige brystvorter men ikke mannlige så er det et eksempel på amerikansk kultur. I Europa vil man tillatt begge deler. Det kommer an på hvilket land i Europa man befinner seg i. Anonymkode: f2db0...775
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå