Gå til innhold

Gravid uten jobb, far er student.


Balubahopp

Anbefalte innlegg

På 3.2.2018 den 16.44, Balubahopp skrev:

Hei! Vi er i en situasjon hvor vi har lyst til å bli gravid, men er usikre på om det er lurt med tanke på økonomi. Jeg har søkt rundt, men ikke funnet noen i akkurat denne situasjonen.

Jeg er ferdig med utdanningen min nå i mai 2018. Samboeren min skal begynne på 3-årig studium nå i august 2018. 

Jeg har en deltidsjobb nå, men vi skal flytte og kommer til å si opp den jobben i sommer.

Vi er usikre på hvor samboeren min kommer inn på skole. Av den grunn er det litt risikabelt for meg å skaffe meg full jobb i det yrket jeg er utdannet i, hvis vi ikke vet om vi skal flytte dit.

Jeg lurer på - dersom jeg blir gravid nå innen 2 mnd, og ikke får meg jobb, og samboeren min studerer, kan han få foreldrepenger, evt. pluss lån eller stipend? Hvor mye får han totalt?

I tillegg - hvor mye kan jeg få om jeg ikke jobber? Har jeg krav på noe fra nav under graviditeten og fram til barnet begynner i barnehage? Og jeg begynner å jobbe.

Hvor mye må jeg i så fall jobbe hvis det er et krav om det?

Dette blir vårt første barn, så ønsker detaljerte svar, da jeg ikke kan mye om dette fra før :) 

Det er egentlig din egen plikt å finne ut av rettighetene dine og ikke spørre oss. Hva forventer du av svar egentlig ? Du høres helt fjern ut og synes synd på deg. Du har en fast kjæreste som vil pule på deg unge og du har utdanning i mai, hvorfor klarer dere ikke å vente ?! Til og med jeg har klart å vente uten noe som helst problem fordi livet mitt er langt fra bra nok nå.

Jeg synes du skal sterilisere deg og ikke få unger i det hele tatt. Og jeg lurer så inderlig på hvorfor ALLE menn vil pule på dumme og fjerne kvinner unger og leve med de. De vil jo bare ha de ustabile og de som ikke er kone og mor materiale. Men vi som har personlighet og hele pakka, nei vi blir dumpet og brukt bare :)

Anonymkode: a9f8e...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...