Gå til innhold

Gravid uten jobb, far er student.


Balubahopp

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er i en situasjon hvor vi har lyst til å bli gravid, men er usikre på om det er lurt med tanke på økonomi. Jeg har søkt rundt, men ikke funnet noen i akkurat denne situasjonen.

Jeg er ferdig med utdanningen min nå i mai 2018. Samboeren min skal begynne på 3-årig studium nå i august 2018. 

Jeg har en deltidsjobb nå, men vi skal flytte og kommer til å si opp den jobben i sommer.

Vi er usikre på hvor samboeren min kommer inn på skole. Av den grunn er det litt risikabelt for meg å skaffe meg full jobb i det yrket jeg er utdannet i, hvis vi ikke vet om vi skal flytte dit.

Jeg lurer på - dersom jeg blir gravid nå innen 2 mnd, og ikke får meg jobb, og samboeren min studerer, kan han få foreldrepenger, evt. pluss lån eller stipend? Hvor mye får han totalt?

I tillegg - hvor mye kan jeg få om jeg ikke jobber? Har jeg krav på noe fra nav under graviditeten og fram til barnet begynner i barnehage? Og jeg begynner å jobbe.

Hvor mye må jeg i så fall jobbe hvis det er et krav om det?

Dette blir vårt første barn, så ønsker detaljerte svar, da jeg ikke kan mye om dette fra før :) 

Endret av Balubahopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi venter barn om bare noen uker og har begynt handlingen. Selv om vi kjøper det meste brukt, og får mye i gave, skjønner jeg ikke hvordan folk uten jobb har råd til å få barn. Ut fra egen erfaring ville jeg sagt at du bør vente til fast jobb er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikre på om det er lurt med tanke på økonomi?? Det er komplett idioti ØKONOMISK å få barn i deres situasjon 

Endret av FrodeF
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider