AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #21 Del Skrevet 3. februar 2018 Jeg er veldig nysgjerrig av (og vedlig smart ), men det betyr jo ikke at jeg driver med sladder og ryktespredning? Jeg er nysgjerrig fordi jeg liker å lære nye ting, fordi jeg liker å forstå ting, fordi jeg bryr meg om de jeg snakker med og er interessert i å lære om dem. Jeg driver ikke snoker og stikker nesen i ting jeg ikke har noe med, jeg respekterer at folk at folk velger å dele det de vil dele. Min nysgjerrighet dreier seg ikke i hovedsak om mennesker da, men om alt. Anonymkode: de439...955 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 3. februar 2018 #22 Del Skrevet 3. februar 2018 Jeg er nysgjerrig. Langt i fra creepy. Så som oftest er de ikke creepy. Hvis det går for langt så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #23 Del Skrevet 3. februar 2018 Jeg er kjempenysgjerrig på kunnskap, men totalt uinteressert i sladder. Ser ingen sammenheng mellom de to egenskapene. Svigermor er nysgjerrig på sladder, og det er til tider creepy, og veldig slitsomt å høre på. Anonymkode: a6a34...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 3. februar 2018 #24 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) 50 minutter siden, WubWub skrev: Studier viser at nysgjerrighet kan være tegn på begavelse og høy intelligens så mulig du bare har vært uheldig ; https://www.mensa.no/iq/ Personer med høy intelligens er gjerne veldig nysgjerrige og vitebegjærlige, og har stor læreevne. http://www.kk.no/mamma/har-du-et-evnerikt-barn-dette-er-tegnene-du-skal-se-etter-63648064 At et barn er evnerikt betyr ganske enkelt at det har høy IQ. - Et tidlig godt utviklet språk, stor nysgjerrighet og evne til å stille kompliserte spørsmål til barn å være, kan være tegn til at barnet er evnerikt http://folk.ntnu.no/ystenes/vitenskap/barn/kjennetegn/ Svampeeffekten: Barn har en enorm nysgjerrighet, og intelligente barn mer enn noe annet. De elsker nye utfordringer og ny kunnskap, og de liker å pugge: Gangetabeller, dyrearter, hovedsteder, fotballspillere etc. De leser gjerne atlas og leksikon, og selvfølgelig "Illustret Vitenskap". Men merk: Ikke alle barn liker å lese, selv om de leser godt. Noen er rett og slett for utålmodige til å sitte i ro. Men også disse vil gjerne vise meget stor interesse for "edutainment"-programmer på TV og data, museer og samlinger, kunnskapsutflukter og folk som har spennende ting å fortelle fra virkeligheten, naturen eller vitenskapen. Det er forskjell på vitebegjerlighet, slik som å utfordre etablerte sannheter, og å prøve og forstå hvordan ting henger sammen, enn den forbannende nysgjerrigheten folk utviser når de spør å graver om ting de absolutt ikke har noe med, bare for å stille sitt eget behov og for å ha noe og kunne slarve videre om. Førstnevnte er smarte, sistnevnte er stort sett dumne/idioter. Endret 3. februar 2018 av Perle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. februar 2018 #25 Del Skrevet 3. februar 2018 Kommer jo helt an på hva man er nysgjerrig på, folk som er nysgjerrige på privatlivet til andre og driver å graver og spør syns jeg er creepy, i likhet med sladder. Men å være nysgjerrig på kunnskap ser jeg på som positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #26 Del Skrevet 3. februar 2018 Hater nysgjerrige folk Anonymkode: e6882...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå