Gå til innhold

Flere menn blir aseksuelle?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Greit det, men da er det i alle fall ikke aseksualitet.

Jeg har ikke kalt dem for tapere, men  jeg tror ikke menn velger sølibat dersom de har muligheten til å bli sammen med damer. Jeg synes uansett ikke at man er en taper bare fordi man ikke er populær hos damene. Det kommer ikke fra meg.

Det kan diskuteres spør du meg. Sannheten er at for å være populær hos damer sånn generelt som en normal mann må man innta en viss rolle. Dersom man ikke gjør det kan man ikke forvente å være populær med mindre man er veldig kjekk, og eller har høy sosial status. Man kan faktisk gå inn for å være aktiv, sosial og frempå. Her har man et valg, og jeg kjøper at det å leve i sølibat ikke er frivillig, men samtidig synes jeg ikke man slipper helt unna når man ikke er villig til å gjøre det som trengs for å få det man vil. Jeg vet at det er vanskelig å være sosial osv når man er introvert og reservert. Jeg er det selv, og det er en pain in the ass å ikke kunne være mer passiv, men det hjelper jo ikke å ønske at ting var annerledes. Man må forholde seg til hvordan virkeligheten og kjønnsdynamikken virker spør du meg, og heller gjør det som funker. Velger man sølibat har man gitt opp, og valgt å ikke gjøre det som funker. 

Nei, dette handler som sagt ikke om aseksualitet. 

Nå er det mange som setter likhetstegn mellom det å ikke klare seg på damefronten og det å være taper, men den kommentaren min var mer generell enn et forsøk på å legge ord i munn på deg. 

Det jeg mente, som kanskje kom litt klønete fram, var at man også har et skille mellom frivillig og ufrivillig sølibat. Problemet er at man i slike diskusjoner alltid hovedsakelig diskuterer ufrivillig sølibat. Og da snevrer man inn hele debatten. Da kan man nettopp sette slike enkle merkelapper som «taper» og feie problemet under teppet. Fakta er jo at problemet er langt mer kompleks enn som så. Dette handler også om attraktive menn, faktisk, som ikke nødvendigvis gjør dette fordi de ikke har det som skal til for å komme inn i et forhold. Det er en bevegelse der man endrer fokus, rett og slett. Lykken er ikke lenger forhold og sex.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opptil flere ganger avvist modellpene jenter som var intressert. Er ikke aseksuell, men har ofte et veldig travelt liv med mye jobbing i perioder, trening og reising så snart jeg har friperioder. Finnes viktigere ting i livet enn å være i forhold og ha sex. Når jeg tenker meg om er ikke dame på topp 5 listen over ting jeg savner. Har vært i flere forhold før, men har valgt å ikke være i noe forhold en god tid, så får jeg se om det er noe jeg vil savne i i fremtiden. Har likssom hatt mye sex når jeg var ung, og nyter heller livet på andre måter, enn å dra ut på byen å få seg et ligg. 

Anonymkode: cecfc...f5a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...