AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #1 Skrevet 31. januar 2018 Leste på yahoo news at flere og flere amerikanske menn blir aseksuell. flesteparten av disse mennene skal tidligere ha vært heterofile, Men har fått avsmak for kvinner og for seksuell nytelse generelt. Hva tror du kan være årsaken til dette? Anonymkode: 05858...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #2 Skrevet 31. januar 2018 Bare en unnskylding taper menn som ikke får seg sex bruker. Anonymkode: 62431...52e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #3 Skrevet 31. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare en unnskylding taper menn som ikke får seg sex bruker. Anonymkode: 62431...52e Jeg vet ikke hvilken bakgrunn de mennene har, Men gå inn på yahoo news og les artikkelen. Anonymkode: 05858...2a7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #4 Skrevet 31. januar 2018 Menn får gjøre som de vil, som kvinner. Anonymkode: 4621e...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #5 Skrevet 31. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvilken bakgrunn de mennene har, Men gå inn på yahoo news og les artikkelen. Anonymkode: 05858...2a7 Hva med å poste en link? Anonymkode: 78da2...169 2
Bassen Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Jeg tror mange menn blir skremt av #metoo, og derfor velger og la være pga egen sikkerhet. hva gjelder menn i forhold skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg har liten tro på at det er et gjengs fenomen generelt. men jeg er ingen proffessor og skal ikke uttale meg om andre menn, eller eventuelle amerikanske statistikker 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Flere og flere menn blir homofile. Anonymkode: f797a...267 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å poste en link? Anonymkode: 78da2...169 Jeg kan for øyeblikket ikke finne artikkelen, Men gå inn på yahoo news og bla igjennom noen artikler så finner du den. Anonymkode: 05858...2a7
draug 75 Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Jeg orker ikke å bruke dagen på å finne artikkelen. At man blir det, kan være en følge av at man har levd i sølibat lenge nok. testosteronnivået har vist seg å falle hos menn som ikke er seksuelt aktive. Kanskje er det hormonhermere. Eller det kan være andre psykiske sperrer. Men det kan også virke som om en del menn rent naturlig har vær regelrett aseksuelle fra naturens side, og at dette er noe som har vært slik lenge. Men det har liksom ikke stemt helt med hvordan forventninga om hvordan en mann skal være. Så det vi ser er et tabu i oppløsning. Innlegget fra 62431...52e viser jo fordomsfullheten. 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, draug 75 skrev: Jeg orker ikke å bruke dagen på å finne artikkelen. At man blir det, kan være en følge av at man har levd i sølibat lenge nok. testosteronnivået har vist seg å falle hos menn som ikke er seksuelt aktive. Kanskje er det hormonhermere. Eller det kan være andre psykiske sperrer. Men det kan også virke som om en del menn rent naturlig har vær regelrett aseksuelle fra naturens side, og at dette er noe som har vært slik lenge. Men det har liksom ikke stemt helt med hvordan forventninga om hvordan en mann skal være. Så det vi ser er et tabu i oppløsning. Innlegget fra 62431...52e viser jo fordomsfullheten. Dette tror jeg også. Slik som med homofili og psykiske lidelser. Det er nok ikke flere som blir aseksuelle, men nå er det mindre tabu å være åpen om det. Anonymkode: 80af2...16d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 Overvekt har skylden. Overvektige menn mister mye testosteron og dermed lyst. Anonymkode: f0c29...0bb 3
Bassen Skrevet 1. februar 2018 #12 Skrevet 1. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overvekt har skylden. Overvektige menn mister mye testosteron og dermed lyst. Anonymkode: f0c29...0bb Det tror jeg er veldig individuelt som alt annet. 1
Bassen Skrevet 1. februar 2018 #13 Skrevet 1. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere og flere menn blir homofile. Anonymkode: f797a...267 Jeg trur heller at det er mer akseptert og flere står fram.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan for øyeblikket ikke finne artikkelen, Men gå inn på yahoo news og bla igjennom noen artikler så finner du den. Anonymkode: 05858...2a7 Hvorfor kan du ikke bla selv? Anonymkode: 367b8...f43 1
Gjest Minesveiper Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 (endret) Det er et vesentlig skille mellom å leve i sølibat, og å være aseksuell. Når man er aseksuell kjenner en ikke en seksuell tiltrekning mot noen av kjønnene. Det er altså et fysiologisk fenomen, hvor en ikke blir kåt av grunner man ikke helt forstår. Det er både biologiske og psykologiske variabler som kan utløse dette, og det er en tilstand man ikke helt forstår. Å leve i sølibat er et atferdsmessig valg som ikke er motivert av fysiologiske årsaker. Jeg fant ikke artikelen du snakker om, men jeg tror ikke de mennene er aseksuelle. De bare velger å leve i sølibat fordi de ikke klarer seg på damefronten. Endret 2. februar 2018 av Minesveiper
Sphere Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Minesveiper skrev: Det er et vesentlige skille mellom å leve i sølibat, og å være aseksuell. Når man er aseksuell kjenner en ikke en seksuell tiltrekning mot noen av kjønnene. Det er altså et fysiologisk fenomen, hvor en ikke blir kåt av grunner man ikke helt forstår. Det er både biologiske og psykologiske variabler som kan utløse dette, og det er en tilstand man ikke helt forstår. Å leve i sølibat er et atferdsmessig valg som ikke er motivert av fysiologiske årsaker. Jeg fant ikke artikelen du snakker om, men jeg tror ikke de mennene er aseksuelle. De bare velger å leve i sølibat fordi de ikke klarer seg på damefronten. Enig i viktigheten av å skille mellom aseksualitet og sølibat. Men mye av dette handler om menn som ikke gidder forhold og sex lenger. Dette handler ikke bare om såkalte tapere, som man ynder seg å kalle dem. Det blir for snevert. Dette handler også om menn med bra utseende og gode jobber, som av diverse grunner har valgt å legge kølla på hylla. Man snevrer inn hele debatten ved å si at disse er tapere blant damene uansett. Da er det ikke snakk om frivillig sølibat lenger. For det handler mest av alt om dette valget, og hvorfor så mange velger den veien i dagens samfunn.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 1 hour ago, Minesveiper said: Det er et vesentlige skille mellom å leve i sølibat, og å være aseksuell. Når man er aseksuell kjenner en ikke en seksuell tiltrekning mot noen av kjønnene. Høres ut som en velsignelse å være aseksuell da. Anonymkode: 99121...b1f
Gjest Minesveiper Skrevet 1. februar 2018 #18 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 50 minutter siden, Sphere said: Enig i viktigheten av å skille mellom aseksualitet og sølibat. Men mye av dette handler om menn som ikke gidder forhold og sex lenger. Greit det, men da er det i alle fall ikke aseksualitet. 50 minutter siden, Sphere said: Dette handler ikke bare om såkalte tapere, som man ynder seg å kalle dem. Det blir for snevert. Dette handler også om menn med bra utseende og gode jobber, som av diverse grunner har valgt å legge kølla på hylla. Man snevrer inn hele debatten ved å si at disse er tapere blant damene uansett. Jeg har ikke kalt dem for tapere, men jeg tror ikke menn velger sølibat dersom de har muligheten til å bli sammen med damer. Jeg synes uansett ikke at man er en taper bare fordi man ikke er populær hos damene. Det kommer ikke fra meg. 50 minutter siden, Sphere said: Da er det ikke snakk om frivillig sølibat lenger. For det handler mest av alt om dette valget, og hvorfor så mange velger den veien i dagens samfunn. Det kan diskuteres spør du meg. Sannheten er at for å være populær hos damer sånn generelt som en normal mann må man innta en viss rolle. Dersom man ikke gjør det kan man ikke forvente å være populær med mindre man er veldig kjekk, og eller har høy sosial status. Man kan faktisk gå inn for å være aktiv, sosial og frempå. Her har man et valg, og jeg kjøper at det å leve i sølibat ikke er frivillig, men samtidig synes jeg ikke man slipper helt unna når man ikke er villig til å gjøre det som trengs for å få det man vil. Jeg vet at det er vanskelig å være sosial osv når man er introvert og reservert. Jeg er det selv, og det er en pain in the ass å ikke kunne være mer passiv, men det hjelper jo ikke å ønske at ting var annerledes. Man må forholde seg til hvordan virkeligheten og kjønnsdynamikken virker spør du meg, og heller gjør det som funker. Velger man sølibat har man gitt opp, og med det valgt å ikke gjøre det som funker. Endret 1. februar 2018 av Minesveiper
Gjest Minesveiper Skrevet 1. februar 2018 #19 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som en velsignelse å være aseksuell da. Anonymkode: 99121...b1f Jeg vet ikke om dette er ironisk eller om du mener dette, men det er ikke kjekt når damen du liker sier til deg at hun ikke kan være i et forhold hvor det ikke gjensidig seksuell tiltrekning. Endret 1. februar 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #20 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, Minesveiper said: Jeg vet ikke om dette er ironisk eller om du mener dette, men det er ikke kjekt når damen du liker sier til deg at hun ikke kan være i et forhold hvor det ikke gjensidig seksuell tiltrekning. Nei, ser den. Jeg tenkte vel ikke lenger enn nesa rakk her, at det hadde vært deilig å ikke ha lyst på sex når man ikke får det uansett. Anonymkode: 99121...b1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå