Gå til innhold

Plutselig fullt hus igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde skillt meg og flyttet. Måten mannen til ts har håndtert denne saken på viser at han ikke har norn respekt. Han er "over" henne og setter seg selv og sine foran henne. 

Hadde vært en totalt "dealbreaker" for min del. 

Endret av Perle
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 31.1.2018 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er 53 år, min mann 55. Vi har vært gift i 17 år og har hatt det fint i alle år. Han har 2 barn på 18 og 22, jeg har 2 barn på 18 og 20. Alle barna har flyttet ut.

Vi gledet oss litt til skulle bare bli oss to, men det ble med 6 mnd bare.

Hans eldste datter skal nemlig flytte inn her og bo her til hun har spart opp en del på bsu. Det som er problemet er at hun har 3 barn på alderen 4, 2 og 5 mnd. Det ble slutt mellom henne og barnefar til barn nr 3 i helgen. Dette ble avtalt mellom hennes far og henne uten å ha konferert med meg først.

Denne datteren er snill og god, men har aldri til dags dato hatt jobb av noe slag, ingen skole utover grunnskole heller. Det vil nok ta en god stund før det er egenkapital på hennes konto.

Vi må gjøre om 2 soverom fordi hun vil ha ett soverom til seg og babyen og ett til de to andre. Dette gjør så våre hobbyrom må skrinlegges en lang periode.

Akkurat nå er jeg skikkelig irritert. Det frister så lite å ha henne og 3 bsrn her på fast basis. 

Jeg er non urimelig, men måtte bare blåse ut litt frustrasjon.

Anonymkode: b739c...e5e

Hans datter fikk tre barn fra da hun var 18 år...?! 

😳🤪🍿

Anonymkode: 03140...ea1

• Liker 6
Skrevet

Midlertidig mens ho fann seg leilighet, ja. Men ikke ellers. Man har husbanken til slike tilfeller. Evt still som kausjonist.. BSU til å kjøpe seg eget vil ta åresvis når man har 3 små.! Og slikt blir man enig om sammen altså!

Anonymkode: 8f2ca...a6c

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det Ts?? 

Anonymkode: ec7ec...adf

• Liker 2
Skrevet

Skulle gjerne hørt noe fra ts jeg også, håper det går bra med henne.

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Det hadde ikke vært meg. Sorry, men etter et langt liv med jobb, ansvar og barn har du nå opparbeidet deg retten til egentid! Det er krevende med en ekstra person i hus, men en kjempekrevende jobb å ha tre barn i huset i tillegg. Hun har trekt vinnerloddet her. Tenker hun tror det vil være praktisk å bo hos dere: ferdiglagd mat og barnevakt når man måtte trenge det...

Skrevet

Blir litt satt ut...alle de menn jeg kjenner på 53-55 år er fedre til barn på 3-5 år.

TS og mannen er besteforeldre..! 😳🤭😲

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt satt ut...alle de menn jeg kjenner på 53-55 år er fedre til barn på 3-5 år.

Nå ble jeg sjokkert. Mine foreldre er begge under 50, og besteforeldre. Ikke veldig Uvanelig å få barn rundt 25...

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert fordi folk ikke får barn i en alder av 50?:klo:

• Liker 7
Skrevet

Dette kan ødelegge forholdet mellom dere som besteforeldre og barna, hvis de blir boende såpass lenge. Dere får ikke vært de koselige og spennende som besøkes innimellom, for dere kan ikke lure i dem snacks i en hverdag. 

Tenk på hverdagen, der de andre barnebarna/barna deres kommer innom og besteforeldrene bare er slitne. Når de kommer på besøk og dere varter opp, må de som bor fast ha en rolle. Skal de vartes opp, eller er de en del av vertsskapet? Så hvert besøk ender med 4 ekstra serveringer enn ellers? Og stedatter varter opp hun også, selvsagt?

Og skal de trekke med sine venner og venninner hjem til dere på besøk, siden "de også bor der"? 

Støv, strøm, mat, oppvask og privatliv vil virkelig påvirkes, samt forholdet mellom dere på sikt.

Jeg kjenner faktisk ei som hadde datteren og barnebarnet boende hos seg etter brudd fordi hun skulle finne jobb og leilighet. Hun ble værende i 1,5 år! Denne bestemoren ble kalt for "bestemamma" av barnebarnet fordi hun var den som oppdro og sørget for mat på bordet. Hun sa selv at hun angret, for bestemorfølelsen forsvant i ettertid. Datteren hennes ble igjen nettopp datteren i huset, innen hun flyttet hjem igjen. 

Anonymkode: 117d6...8b9

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir 30 i år, og har to barn på 3 og 10 uker. Min mor har vørt bestemor i 14 år allerede. Og hun blir 59

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg vet omtrent ikke om noen som venter til de er 50 med å få barn. Hvor gamle er kvinnene de får barn med?

Gjennomsnittsmannen får første barn når han er 31,5 år.

Anonymkode: 9b7d6...955

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg vet omtrent ikke om noen som venter til de er 50 med å få barn. Hvor gamle er kvinnene de får barn med?

Gjennomsnittsmannen får første barn når han er 31,5 år.

Anonymkode: 9b7d6...955

De kvinnene er 38-45 år 💍💄🏃‍♀️

Skrevet

Hun vil vel få minst 30000 kr i måneden inkludert barnebidrag, barnetrygd for fire, overgangsstønad + +, så hun vil fint klare å leie sitt eget bosted og klare seg på egen hånd. Med litt delt omsorg for de eldste kan hun faktisk jobbe innimellom også, og lære å stå på egne bein.

Her hadde jeg sagt NEI med store bokstaver, både til din mann og hans datter. En uke eller to, inntil noe eget er på plass, men deretter måtte de ha tatt et valg. Jeg hadde ikke blitt boende der!

Anonymkode: f2592...8c1

• Liker 4
Skrevet

Høres litt oppdiktet ut. Særlig med alle de barna...

Men okei. Skjønner at DU ikke vil ha det sånn, men samtidig at han kanskje vil. Tenk generasjonsbolig.

Anonymkode: 0d5f8...5f6

Skrevet

Jeg kommer tilbake med mer info. Jeg dro til broren min denne helgen for atmosfæren hjemme er ikke så behagelig for øyeblikket.

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer tilbake med mer info. Jeg dro til broren min denne helgen for atmosfæren hjemme er ikke så behagelig for øyeblikket.

:hug:

Skrevet

Hvordan går det, Ts?

Anonymkode: 35710...ca5

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det ts? Håper du og din mann klarer å finne en god løsning på dette :klem:

Skrevet

Får håpe intet nytt er godt nytt, men jeg frykter det motsatte.

Anonymkode: 2b305...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...