AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #21 Skrevet 1. februar 2018 Nei nei nei absolutt ikke greit... om hun ikke har noe plan for å verken jobbe eller noe så hadde dette absolutt ikke vært greit. Hun kommer aldri til å flytte med mindre hun møter en annen mann. Hadde kun godtatt det om det var over en LITEN periode. Altså mens hun leita etter ny leilighet.. hadde mannen min gjennomført dette hadde vi nok blitt særboere ja! Anonymkode: b41d3...567 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #22 Skrevet 1. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei nei nei absolutt ikke greit... om hun ikke har noe plan for å verken jobbe eller noe så hadde dette absolutt ikke vært greit. Hun kommer aldri til å flytte med mindre hun møter en annen mann. Hadde kun godtatt det om det var over en LITEN periode. Altså mens hun leita etter ny leilighet.. hadde mannen min gjennomført dette hadde vi nok blitt særboere ja! Anonymkode: b41d3...567 Jeg trur aldri hun kommer seg i jobb, hun skal sikkert bare finne en ny mann å flytte til. Leve på hans inntekt. Hun vil virkelig ikke jobbe og i følge henne så trenger hun det heller ikke så lenge den hun bor med tjener penger. Makan til innstilling skal vi lete lenge etter. Jeg sitter klar og venter min mann hjem fra jobb. Når han kommer skal det snakkes alvor her og jeg skal nevne det med at da får han kjøpe meg ut for dette orker ikke jeg. Hbem tror dere blir barnepassere når hun skal ut på byen og få seg ny kjæreste? Det blir jo mannen min og jeg, noe jeg ikke vil. Hun trenger en realitycheck og den skal jeg gi henne en dag. Planen er at de aller helst vil flytte inn nå i helga. Spørs om jeg får avverget det. Jeg er bare så forbanna nå. Anonymkode: b739c...e5e 19
Nuith Skrevet 1. februar 2018 #23 Skrevet 1. februar 2018 Hun skal spare til egenkapital? Hun vil jo uansett ikke få noe lån uten jobb? 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #24 Skrevet 1. februar 2018 Dette er helt tydelig en sak for både NAV, luksusfellen og moralpolitiet. Tipper hun har et barn med ulike fedre også? Jeg tipper også slike smartinger snart finner seg en ny mann som også trenger tak over hue. Da blir det virkelig moro, med enda en NAVer i huset. Anonymkode: b2a47...878 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #25 Skrevet 1. februar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg trur aldri hun kommer seg i jobb, hun skal sikkert bare finne en ny mann å flytte til. Leve på hans inntekt. Hun vil virkelig ikke jobbe og i følge henne så trenger hun det heller ikke så lenge den hun bor med tjener penger. Makan til innstilling skal vi lete lenge etter. Jeg sitter klar og venter min mann hjem fra jobb. Når han kommer skal det snakkes alvor her og jeg skal nevne det med at da får han kjøpe meg ut for dette orker ikke jeg. Hbem tror dere blir barnepassere når hun skal ut på byen og få seg ny kjæreste? Det blir jo mannen min og jeg, noe jeg ikke vil. Hun trenger en realitycheck og den skal jeg gi henne en dag. Planen er at de aller helst vil flytte inn nå i helga. Spørs om jeg får avverget det. Jeg er bare så forbanna nå. Anonymkode: b739c...e5e Tja, om det fungerer å leve på andre så er jo det innafor. Når arbeidsmarkedet er vanskelig er det jo lettvint å "jobbe som kjæreste" for en rik mann istedet. Så lenge hun finner en ny mann raskt, så. Er verre om hun må bo med dere lenge. Fattige og desperate mennesker har jo jobbet som horer og kjærester i århundre, fordi det er en måte mange kan skaffe seg penger på. Mange menn som ønsker en statusdame de kan vise frem til andre menn og bruker gjerne penger på det. Du kan jo tipse henne om økonomisk dominasjon, der menn tenner på at dama har kontroll på bankkonten deres og bruker pengene deres på seg selv. Anonymkode: 65edf...852
smilo Skrevet 1. februar 2018 #26 Skrevet 1. februar 2018 Jeg skjønner deg godt Ts. Jeg hadde også steilet om det hadde vært her, selv om det var mine barn. Det er en tid for alt og jeg gleder meg til jeg kan få huset for meg selv etter over 20 år med barn. 8
palamina Skrevet 1. februar 2018 #27 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trur aldri hun kommer seg i jobb, hun skal sikkert bare finne en ny mann å flytte til. Leve på hans inntekt. Hun vil virkelig ikke jobbe og i følge henne så trenger hun det heller ikke så lenge den hun bor med tjener penger. Makan til innstilling skal vi lete lenge etter. Jeg sitter klar og venter min mann hjem fra jobb. Når han kommer skal det snakkes alvor her og jeg skal nevne det med at da får han kjøpe meg ut for dette orker ikke jeg. Hbem tror dere blir barnepassere når hun skal ut på byen og få seg ny kjæreste? Det blir jo mannen min og jeg, noe jeg ikke vil. Hun trenger en realitycheck og den skal jeg gi henne en dag. Planen er at de aller helst vil flytte inn nå i helga. Spørs om jeg får avverget det. Jeg er bare så forbanna nå. Anonymkode: b739c...e5e Ønsker deg lykke til! Og jeg er ikke like overasket eller sjokkert som mange i denne tråden. Jeg har også voksne stebarn og har opplevd overtramp etter overtramp fra faren deres. (Et eksempel er at han gav bort bilen min til barnet sitt uten å spørre meg, jeg har jo råd til å kjøpe ny men det har ikke barnet hans ;). Jeg vil anta at setter du ikke foten kraftig ned nå kommer du aldri ut av rollen som dørmatte. Dette handler heller ikke om at dere kommer til å ende opp som barnevakter, men at han inviterer en hel småbarnsfamilie til å bo under ditt tak uten en gang å spørre. Det er så drøyt at jeg ikke tør tenke på hva han kan finne på hvis du ikke markerer territorium her og nå! Endret 1. februar 2018 av palamina 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #28 Skrevet 1. februar 2018 Mitt hjem er alltid åpent for barn og barnebarn. De kan fint bo her dersom det blir krise. Sånn veldig midlertidig til de fikk ordnet seg nytt bosted. Helt uaktuelt å bo her over lang tid. For å spare opp til ek. Helt uaktuelt. Pass opp for ekstra husarbeid, mat og barnevakt og økte utgifter på f.eks. strøm. I ditt tilfelle med en sånn steil mann så hadde jeg seriøst vurdert å flytte for meg selv. Jeg hadde nok ikke vurdert det,men gjort det. Går ann å være kjærester selv om man ikke bor i sammen. Anonymkode: cf062...8d6 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #29 Skrevet 1. februar 2018 Hva er poenget med å «spare til egenkapital» når hun uansett ikke får boliglån uten jobb?? Anonymkode: 1199f...133 18
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #30 Skrevet 1. februar 2018 Dette er ikke greit! Jeg fikk selv ett barn som 19 åring og ble alene med henne da hun var 8 mnd. Bodde da 3 mnd hjemme hos foreldrene mine i en overgangsperiode. Det er nå 13 år siden. De 3 mnd var lenge nok for alle mann 😂 Hun kan jo ikke bo permanent hos dere. Dette må kun være snakk om noen få uker/mnd for å finne en ny plass. Ikke for å spare opp penger. Anonymkode: a6b01...a24 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #31 Skrevet 1. februar 2018 Hun vil motta sosialstønad eller andre stønader for å komme seg i jobb eller skole dersom hun bor aleine med barna. Tror dere gjør henne en bjørnetjeneste ved å la henne bo hos dere. Hun må ut i livet og erfare at hun faktisk har tre barn å passe på. Hun må brette opp armene og sette igang. Hun kan like gjerne starte nå. Anonymkode: 2db1d...9d7 7
Surreal Skrevet 1. februar 2018 #32 Skrevet 1. februar 2018 Jeg hadde kontaktet familievernkontoret så fort som mulig. Denne konflikten kan dere trenge mye hjelp til å løse opp i, uansett hvordan løsningen blir. Jeg hadde også satt meg ned å snakke med mannen min. Anerkjent at han vil stille opp for datteren sin, men samtidig spurt han hvordan han ser for seg at dette skal gjennomføres rent praktisk. Og selvfølgelig også gjort det klart at dette er deres felles hjem, så dette er IKKE en avgjørelse han kan ta alene. Spør han hva hun skal betale, hvordan matlaging, klesvask osv. skal foregå, sammen eller hver for dere? I hvor stor grad skal de oppholde seg i "fellesrom" som stue, kjøkken osv. Hvor skal de være når dere har vennebesøk, syklubb, ser fotballkamp osv. Må det taes hensyn til ungene og leggetid? Eller vil det sitte unger i trappa som vil være med på alt som skjer? Skal hele huset barnesikres? Hvem betaler for alt det, hvor skal hennes eiendeler være? Hvilke av hans/deres ting skal settes vekk, hvor skal de settes vekk? Hvem tar den kostnaden og jobben med å pakke ned. Gi tydelig beskjed om at du ikke har kapasitet til å ta deg av småbarn lenger. Så selv om du gjerne vil stille opp for barnebarna, så blir ikke det mer enn på ukentlig basis. Hvis han ser for seg at hun bor der gratis, dekkes det av han og ikke av dere felles? Skal det regnes som forskudd på arv? I forhold til de andre barna. Har han tenkt på søskenforholdet, og hvordan det blir påvirket av at ett søsken "tar" all kapasitet foreldrene har? Eller får masse støtte økonomisk, mens de andre får klare seg selv. Hva hvis de andre trenger hjep og vil flytte hjem, hva når de andre får barn og trenger besteforeldre som stiller opp? For nå legger han lista skyhøyt! Skjønner han ikke alvoret etter at dere har snakket sammen og familievernkontoret heller ikke nytter, hadde jeg seriøst revurdert forholdet. Jeg hadde ikke nødvendigvis gått fra mannen, men gitt det 6 mnd. der jeg var en "vanlig" bestemor. Slik du ser for deg at dere kan stille opp for alle ungene og barnebarne som kommer, og slik dere sikkert har stilt opp til nå. Dvs. ikke stått opp om natta, men sovet med sov i ro i ørene, ikke vasket, ryddet eller laget mat til de mer enn 1-2 ganger i uka. Ikke passet barnebarn hver helg, men sørget for å være så opptatt som mulig både på ettermiddag, kveld og i helger. Invitert venninder hjem og levd livet slik dere har gjort alene. Så hun/de ble din manns "problem" og sett an situasjonen. Kan hende han har glemt hvor mye småbarn krever, og særlig 3 stk. En ting er å trå til i en begrenset periode, når en livskrise rammer. En annen ting er å bo som storfamilie i årevis, for du kan ikke spare mer enn 25.000 i året i BSU. 25
Outlander Skrevet 2. februar 2018 #33 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Gud, jeg ble helt utmattet bare ved tanken lol. 3 barn, med 3 forskjellige menn. Egentlig ts, trenger du ikke å bekymret deg. Tipper innen 2-3 måneder har hun allerede spredt beina og kapret en annen helt uskyldige mann med "graviditet på prevensjon". Det du skal gjøre er å flytte ut en liten stund. Garantere etter den tafatt av en mann har vært sammen med sin tafatt datter og 3 småbarn, uten noe som helst hjelp fra deg, kommer han gråtende på hender og knær innen et par uker haha. Endret 3. februar 2018 av Outlander 12
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #34 Skrevet 2. februar 2018 Hvordan gikk det i går TS? Anonymkode: 486de...da2 4
solmåneogstjerner Skrevet 2. februar 2018 #35 Skrevet 2. februar 2018 Hun kan få overgangsstønad, barnetrygd, stønad til barnetilsyn og evt bostøtte. Dette vil gjøre henne i stand til å bo for seg selv mens hun tar utdannelse (til høsten, når den minste kan begynne i bhg). Å ta dem inn på denne måten er jo galskap! Var det meg, hadde jeg nektet. Hadde mannen holdt på sitt så hadde jeg flyttet. Jeg forstår heller ikke hvorfor hun har lyst til å bo med dere? Eneste grunnen jeg kan tenke meg er at det er gratis og hun får hjelp med barn og husarbeid. Men nå er det på tide å ta ansvar for eget liv - for henne (også for deg!) 6
altflyter Skrevet 2. februar 2018 #36 Skrevet 2. februar 2018 Å flytte hjem i en kort periode i en krise, er helt forståelig, men da snakker vi noen uker mens man intensivt leter etter et annet sted å bo. Å flytte hjem med TRE barn og att på til gjøre krav på to soverom det er jammen meg toppen av frekkhet. At en ung, enslig person flytter hjem for å spare penger, er en ting, men en hel familie? Det får være grenser. Jeg tror jeg hadde tiltet om jeg var deg. Skal hun bidra med strøm? løpende utgifter? Strømregningen øker drastisk med fire ekstra mennesker. Hvordan har mannen din tenkt å ordne alt det praktiske? Hva med de andre barna deres? Vil ikke de oppleve dette som svært urettferdig fordi de ikke får samme muligheten? Dere må i det minste ha en tidsplan, eller skal hun bo der i all uoverskuelig framtid? Skal dere stille krav? Må hun få seg en jobb? Utdanning? Hva skal hun bidra med rent praktisk? Renhold? Hvem skal vaske? Hvem lager og handler inn middag? skal dere gjøre dette hver for seg? Hvem har krav på badet om morgenen? Kan du prøve å appellere til fornuften i mannen din? Dine følelser blir åpenbart ikke tatt hensyn til, men hva med det praktiske? Noen menn har en tendens til å være flinkere til å tenke praktisk enn emosjonelt. Du er ikke urimelig i det hele tatt! Mannen din er. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #37 Skrevet 2. februar 2018 Ti kroner på at mannen forventer at TS skal gjøre fire ganger mer for hans barnebarn enn han gjør selv. Anonymkode: 70f91...72b 15
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #38 Skrevet 2. februar 2018 Hva med de tre andre barna? Blir det ikke veldig dårlig gjort at en (som i tillegg ikke vil gjøre noe med jobb/utdanningsituasjon) skal få bo hjemme og spare penger? Som hun en gang ikke vil jobbe for. Skal hun flytte inn hos dere skal jammen de andre få økonomisk støtte tilsvarende det hun har fått. En ting er å flytte hjem til foreldrene hvis man rett og slett er for syk til å ta vare på seg selv. Eller som flere her har sagt, mens man aktivt leter etter et sted å bo. Hun har ikke lyst til det en gang. Regner hun med at dere skal stille opp som barnevakt også? Anonymkode: db38a...0cf 8
saltvann Skrevet 2. februar 2018 #39 Skrevet 2. februar 2018 Om hun ikke ønsker å sende minste i barnehagen enda, så kan hun studere på nett (Men høres ut som en som har barna lange dager i bhg for å late seg hjemme).. 1
Rosalie Skrevet 2. februar 2018 #40 Skrevet 2. februar 2018 9 timer siden, Outlander skrev: Gud, jeg ble helt utmattet bare ved tanken lol. 3 barn, med 3 forskjellige mann. Egentlig ts, trenger du ikke å bekymret deg. Tipper innen 2-3 måneder har hun allerede spredt beina og kapret en annen helt uskyldige mann med "graviditet på prevensjon". Det du skal gjøre er å flytte ut en liten stund. Garantere etter den tafatt av en mann har vært sammen med sin tafatt datter og 3 småbarn, uten noe som helst hjelp fra deg, kommer han gråtende på hender og knær innen et par uker haha. Det må jo være det beste forslaget i tråden! Og antagelig den eneste måten å få mannen til å åpne øynene og skjønne realiteten ved situasjonen. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå