Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #1 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvordan virker metformin? Går man ned i vekt av det? Er det kun for insulinresistente? Hjelper det på fruktbarheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 10. februar 2005 #2 Del Skrevet 10. februar 2005 Slå det opp her, så finner du det du trenger :-) http://www.felleskatalogen.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #3 Del Skrevet 11. februar 2005 Takk Men slik jeg har forstått det er dette et produkt som egentlig er beregnet på diabetikere og insulinresistente. Jeg mener imidlertid å ha lest om at kvinner som sliter med fruktbarheten (uten å være insulinresistente eller diabetikere) også får dette preparatet innimellom. Erfaringene til disse er ikke så lett å lese ut av Felleskatalogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 11. februar 2005 #4 Del Skrevet 11. februar 2005 Kvinner som har PCO(S) er i større eller mindre grad insulinresistente. Hos disse kan det hjelpe på fruktbarheten å ta metformin eller enkelte andre legemidler mot type 2 diabetes. Legemidlene gjør deg ikke mer fruktbar om du ikke på noen måte er insulinresistent/har type 2 diabetes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumpeldunk Skrevet 13. februar 2005 #5 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. Jeg er prøverører.... og overvektig. - Og går på metformin. Jeg har ett misslykket icsi bake meg. veide da 104 kg. Spurte selv i etterkant av det misslykkede forsøket om jeg kunne få metformin til hjelp for å gå ned i vekt. Det fikk jeg. Har gått på det i 5 mnd, og gått ned 17 kg, har også trimmet mye og spist sundt. Om Metforminen har hjulpet vet jegikke. Jeg har ikke blitt skjekket for insulinresistens, men tror selv jeg har det. Bla forde fedmen hos meg mye ligger i overkroppen. Leste det ett sted at insulunresistente legger gjerne på seg i mageregionen. Så jeg spiser 1700mg pr dag med Metformin. Det hjelper ikke på fruktbarheten annet enn rent indirekte, ved at den kan hjelpe ned i vekt, og det igjen KAN gjøre det lettere å bli gravid.... Hurer du på mer, send meg en PM. Klem Rumpeldunk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå