Gå til innhold

Helt greit å selge kroppen sin

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, Ulla Ullsokk said:

"Ja, Per er arkitekt, men Mona har jobbet SÅ hardt med å komme seg inn på toppen av luksusprostitusjon-markedet og VET du hva hun tjener? Vi er SÅ stolte av henne, hun ligger ikke akkurat på latsiden den jenta!"

Så foreldres moralisme bør være det som styrer hva kvinner får velge å gjøre? Gjelder det alle innvandrere også?

Anonymkode: c5f52...a72

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet
På 31.1.2018 den 3.18, AnonymBruker skrev:

disse menneskene ikke vet sitt eget beste, at de er ødelagte og hver dag driver med selvskading.

True story. Ikke hver dag og ikke alle skader seg selv.

Gjest N-Nøff
Skrevet
På 31.1.2018 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Er du en gris?

Anonymkode: c25ea...848

Jeg er Neinøff

Gjest GiftMann38
Skrevet
20 minutter siden, Roci said:

Det er kanskje litt på siden av det som diskuteres i tråden, men jeg har sett flere tråder der menn ikke ønsker at en eventuell kjæreste skal ha hatt mange partnere. 

Kvinner uten impulskontroll er morsomt tidsfordriv.

Jeg vil selvsagt ikke bli sammen med noen uten impulskontroll.

Verre er det ikke.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier også noe om ditt menneskesyn og evne til empati at du gjøre det vanskeligst mulig å finne noen som gjør det frivillig, og umulig å gjøre det under ordnede former.

Og hvordan mener du man gjør det lettest mulig å finne noen som gjør det frivillig? Hvordan tenker du at kunden skal vite om den prostituerte gjør det frivillig?

Skrevet
1 time siden, GiftMann38 skrev:

Kvinner uten impulskontroll er morsomt tidsfordriv.

Jeg vil selvsagt ikke bli sammen med noen uten impulskontroll.

Verre er det ikke.

Du tar det litt ut av sammenheng her, men ok. Kunne du ha betalt en prostituert for sex? 

Skrevet
22 minutter siden, Thyra skrev:

Og hvordan mener du man gjør det lettest mulig å finne noen som gjør det frivillig? Hvordan tenker du at kunden skal vite om den prostituerte gjør det frivillig?

Det kan jo ikke kunden vite, men avstår man fra å kjøpe sex fra prostituerte, så eliminerer man jo den problemstillingen. Sex er ingen menneskerett.

Gjest GiftMann38
Skrevet
5 minutter siden, Roci said:

Du tar det litt ut av sammenheng her, men ok. Kunne du ha betalt en prostituert for sex? 

Nei, jeg kunne nok ikke gjort det, men mine seksuelle preferanser gjør at jeg er avhengig av gjensidig tenning for å tenke at sex er interessant. Men jeg ser ingen grunn til å fordømme de som gjør det.

Skrevet
30 minutter siden, Thyra said:

På samme måte som man i dag kan finne en snekker som gjør det frivillig. Alt blir mye enklere når ikke de frivillige trenger å skjule seg like godt for politiet som de som blir tvunget. Da kan de snakkes med, og f.eks. pengestrømmer kan kontrolleres.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan selge huset mitt med alt jeg eier. Jeg kan ta betalt for å tømme folks søppel, vaske gamle i rumpa, vaske huset til noen som er for lat til å gjøre det selv og det er helt greit. Det er en menneskerett å leve, men mat er svindyrt. Tar jeg betalt for å ha sex, nei da er jeg ikke myndig nok, jeg blir utnyttet og er ikke måte på hva folk måtte mene.

Sorry, jeg forstår ikke. Kan jeg ha sex med han der? Ok, hvorfor ikke tjene litt penger i samme slengen?

Hvor mange her bruker ikke sminke og hudprodukter testet på dyr? Eller (dyre mote)klær laget av småbarn i Asia der de tjener ei krone per plagg som er så overpriset i Norge at andre tjener seg søkkrik? Er merkelig hvor mye mange ser ut til å engasjere seg når det er snakk om kjøp og salg av sex og hvor forferdelig det er og at damene alltid blir utnyttet, når det er så mange som bruker skjellsord mot sexselgere. Hvor mange skjellsord finnes det mot barn som er utsatt for overgrep? Jeg har ikke sett noen. Tvungen sexsalg og frivillig sexsalg er to forskjellige ting. Det er min kropp og jeg forlanger retten til å gjøre hva F jeg vil med den. Hvorfor skal jeg forresten gi den bort gratis?

Anonymkode: 2237a...8a3

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som man i dag kan finne en snekker som gjør det frivillig. Alt blir mye enklere når ikke de frivillige trenger å skjule seg like godt for politiet som de som blir tvunget. Da kan de snakkes med, og f.eks. pengestrømmer kan kontrolleres.

Hvorfor mener du prostituerte må skjule seg for politiet? 

Anonymkode: d454c...6fb

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor mener du prostituerte må skjule seg for politiet? 

Anonymkode: d454c...6fb

Burde være opplagt. Hvis ikke de gjør det får de ingen kunder.

Skrevet
2 timer siden, Roci skrev:

Det er kanskje litt på siden av det som diskuteres i tråden, men jeg har sett flere tråder der menn ikke ønsker at en eventuell kjæreste skal ha hatt mange partnere. Det hadde vært interessant å vite om noen av disse samtidig synes at sexkjøp er ok, og hvorfor. En annen ting er at prostitusjon/salg av seksuelle tjenester blir sammenliknet med "vanlige" jobber der man "selger arbeidskraften sin" og det blir påstått at det ikke er noen forskjell. Men igjen - kunne de mennene som hevder dette, tenke seg å være i et forhold (kjæreste eller ekteskap) med en kvinne som har vært eller er prostituert? Hvis det er en jobb på lik linje med andre jobber, så burde ikke det være et problem, eller? 

Sliter fortsatt litt med å skjønne premisset. Fordi jeg ikke kunne tenkt meg å vært med noen som 'driver med X' så skal jeg være for å forby 'x'?  Kunne aldri tenkt meg å vært sammen med noen som satt og leste rosablogger hele dagen og satt klistra til skjermen når Paradise Hotell var på heller. Kunne aldri falt meg inn å bifalt et forbud av Paradise Hotell av den grunn.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Roci skrev:

Det er kanskje litt på siden av det som diskuteres i tråden, men jeg har sett flere tråder der menn ikke ønsker at en eventuell kjæreste skal ha hatt mange partnere. Det hadde vært interessant å vite om noen av disse samtidig synes at sexkjøp er ok, og hvorfor. En annen ting er at prostitusjon/salg av seksuelle tjenester blir sammenliknet med "vanlige" jobber der man "selger arbeidskraften sin" og det blir påstått at det ikke er noen forskjell. Men igjen - kunne de mennene som hevder dette, tenke seg å være i et forhold (kjæreste eller ekteskap) med en kvinne som har vært eller er prostituert? Hvis det er en jobb på lik linje med andre jobber, så burde ikke det være et problem, eller? 

Det kan være artig å ha en kompis som er et matvrak som kan spise en 900 grams burger uten problem, men jeg ville da ikke girftet meg med et matvrak likevel. Og det samme gjelder vel f.eks for party typen i vennegjengen, eller idioten.

Man har forskjellige preferanser for forakjellige roller i livet sitt uten at det behøver å innebære noen dobbeltmoral.

Anonymkode: 0b56d...9de

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Roci skrev:

Det hadde vært interessant å vite hvilket syn disse mennene som forsvarer prostitusjon og sexkjøp, har på "vanlige" jenter/kvinner som har eller har hatt mange sexpartnere. 

Det er da ikke noe særlig forskjell på dem? Utover at den ene er smart nok til å ta grov betaling for sine bedrifter i sengehalmen.

Anonymkode: 0b56d...9de

Skrevet
4 timer siden, Roci skrev:

Det kan jo ikke kunden vite, men avstår man fra å kjøpe sex fra prostituerte, så eliminerer man jo den problemstillingen. Sex er ingen menneskerett.

Nettopp!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakkes med? Tror du de prostituerte forteller potensielle kunder om de har en hallik eller bakmann som tvinger dem? Tror du de forteller potensielle kunder at de synes det er frastøtende å ha sex med dem?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan selge huset mitt med alt jeg eier. Jeg kan ta betalt for å tømme folks søppel, vaske gamle i rumpa, vaske huset til noen som er for lat til å gjøre det selv og det er helt greit. Det er en menneskerett å leve, men mat er svindyrt. Tar jeg betalt for å ha sex, nei da er jeg ikke myndig nok, jeg blir utnyttet og er ikke måte på hva folk måtte mene.

Sorry, jeg forstår ikke. Kan jeg ha sex med han der? Ok, hvorfor ikke tjene litt penger i samme slengen?

Hvor mange her bruker ikke sminke og hudprodukter testet på dyr? Eller (dyre mote)klær laget av småbarn i Asia der de tjener ei krone per plagg som er så overpriset i Norge at andre tjener seg søkkrik? Er merkelig hvor mye mange ser ut til å engasjere seg når det er snakk om kjøp og salg av sex og hvor forferdelig det er og at damene alltid blir utnyttet, når det er så mange som bruker skjellsord mot sexselgere. Hvor mange skjellsord finnes det mot barn som er utsatt for overgrep? Jeg har ikke sett noen. Tvungen sexsalg og frivillig sexsalg er to forskjellige ting. Det er min kropp og jeg forlanger retten til å gjøre hva F jeg vil med den. Hvorfor skal jeg forresten gi den bort gratis?

Anonymkode: 2237a...8a3

Ja, det er det. Men kunden er vanligvis ikke i stand til å se hva som er hva.

Skrevet
7 minutter siden, Thyra said:

Snakkes med? Tror du de prostituerte forteller potensielle kunder om de har en hallik eller bakmann som tvinger dem? Tror du de forteller potensielle kunder at de synes det er frastøtende å ha sex med dem?

Hvis det var lovlig kunne man som sagt sjekke om de får pengene selv, og stoppe steder der de prostituerte ikke gjør det. Det ville gjøre det mye vanskeligere for de som driver ulovlig samtidig som tilgjengeligheten for de som driver frivillig ville øke, og det ville derfor bli mindre av tvang. Det er jo ikke i nærheten av sånn at dagens ordning stopper tvang heller.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var lovlig kunne man som sagt sjekke om de får pengene selv, og stoppe steder der de prostituerte ikke gjør det. Det ville gjøre det mye vanskeligere for de som driver ulovlig samtidig som tilgjengeligheten for de som driver frivillig ville øke, og det ville derfor bli mindre av tvang. Det er jo ikke i nærheten av sånn at dagens ordning stopper tvang heller.

Dersom du gir den prostituerte pengene, hvordan kan du kontrollere at hun ikke må gi dem fra seg senere?

Enig i at sexkjøpsloven ikke er noe bra for de prostituerte. Den fører bare til at det skjer mer skjult. Og at de prostituerte blir mer utsatt. Man kan ikke løse sosiale problemer med forbud, kun gjøre dem mindre synlige og skape en illusjon om at man har gjort noe med problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...