Gå til innhold

Dusje tre ganger om dagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
36 minutter siden, VET skrev:

Jeg!

Å ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

OT, jeg vasker ikke håret hver gang jeg trener, kun skyller det.

Anonymkode: 33a2a...f01

Dusjer alltid etter trening, men bruker ikke såpe-aldri fått noen klager fra samboer :fnise:

Anonymkode: 8e18c...ed0

• Liker 4
Skrevet

En ting er huden, men man bør tenke litt på negler, slimhinner o.l også :) kanskje kan du prøve å vaske deg litt på utsatte plaser med en klut el. Lignende som erstatnig for dusj? 

Anonymkode: 8df27...169

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fælt så krangete og kverulerende folk skal være på KG.

Bruker mente nok ikke at man ikke skulle dusje etter trening, er det mulig...? 

Jo kun på KG.

Anonymkode: e2797...d65

Jeg svarte TS som skreiv angående trening og jeg skreiv at en idrettsutøver som trener 2 ganger om dagen da kan dusje 2 ganger om dagen og ikke 3. Så er ikke akkurat jeg som er kverrulerende når brukeren svarte meg og sa at det ikke er anbefalt å dusje så ofte. Da burde ikke brukeren ha sitert meg om brukeren ikke mente at dette gjaldt for trening. 

Anonymkode: 9cf4e...302

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har verken råd eller plass.

Anonymkode: 06954...d6d

Har du ikke plass til en liten ovn som står midt i rommet? 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer alltid etter trening, men bruker ikke såpe-aldri fått noen klager fra samboer :fnise:

Men da dusjer du i grunn uansett..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte TS som skreiv angående trening og jeg skreiv at en idrettsutøver som trener 2 ganger om dagen da kan dusje 2 ganger om dagen og ikke 3. Så er ikke akkurat jeg som er kverrulerende når brukeren svarte meg og sa at det ikke er anbefalt å dusje så ofte. Da burde ikke brukeren ha sitert meg om brukeren ikke mente at dette gjaldt for trening. 

Jeg, TS, har ikke skrevet noe angående trening og dusjing, så det var ikke meg du svarte.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke plass til en liten ovn som står midt i rommet? 

Nei, rommet mitt er som en gang og er knapt 1m på det breieste..

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da dusjer du i grunn uansett..

Ja :)

Skrevet

Nå er jeg inne i en skikkelig kløeperiode og prøver å hoppe over dusj en dag i ny og ne.  Hadde jeg dusjet 3 g om dagen på denne tida tror jeg huden ville brutt ut i fullt eksem. Det er ikke pga. såpe men av vann alene.  Sjelden jeg såper inn hele kroppen i dusjen. Vannet er hudens verste fiende. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, TS, har ikke skrevet noe angående trening og dusjing, så det var ikke meg du svarte.

Høres ikke lovlig ut

Anonymkode: 4d433...e1a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva annen skade enn å tørke ut huden kan det gjøre? 

Vasker ikke håret så ofte. 

Skape eksem. Eksem kan skape infeksjoner i huden som i verste fall kan være helseskadelige. 

Skrevet

Høres ikke lovlig ut

Anonymkode: 4d433...e1a

Altså ikke rommet i seg selv, men når jeg har seng, skrivebord, skap, osv. 

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Skape eksem. Eksem kan skape infeksjoner i huden som i verste fall kan være helseskadelige. 

Jeg har eksem fra før av, men har aldri opplevd problemer med det i forbindelse med dusjing, siden jeg alltid smører meg.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom rommet er så lite vil det vel bli varmt bare man lukker døren og oppholder seg der. Jeg har et ganske stort soverom, men om jeg synes det er kaldt og synes varmeovnen er for treg lukker jeg døren til resten av leiligheten og tenner stearinlys. Da blir det fort varmt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har eksem fra før av, men har aldri opplevd problemer med det i forbindelse med dusjing, siden jeg alltid smører meg.

Jeg har kløe selv om jeg smører meg. På grensa til atopisk eksem på høst og vinterstid. 

Skrevet

Dersom rommet er så lite vil det vel bli varmt bare man lukker døren og oppholder seg der. Jeg har et ganske stort soverom, men om jeg synes det er kaldt og synes varmeovnen er for treg lukker jeg døren til resten av leiligheten og tenner stearinlys. Da blir det fort varmt. 

Nei, det er ganske høyt under taket.

Skrevet
4 minutter siden, Peonjenta said:

Nå er jeg inne i en skikkelig kløeperiode og prøver å hoppe over dusj en dag i ny og ne.  Hadde jeg dusjet 3 g om dagen på denne tida tror jeg huden ville brutt ut i fullt eksem. Det er ikke pga. såpe men av vann alene.  Sjelden jeg såper inn hele kroppen i dusjen. Vannet er hudens verste fiende. 

Og hodetbunnet, jeg blir tørr der også :)

Anonymkode: 33a2a...f01

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Jeg har kløe selv om jeg smører meg. På grensa til atopisk eksem på høst og vinterstid. 

Jeg får bare utslett dersom jeg feks bruker ull eller lignende. 

Skrevet

Nja, kommer jo ann på hvor mye såpe osv du bruker. Har man svømming som hobby/idrett er jo dette helt normalt - og hvis man itilleg er seksuelt aktiv osv så blir det jo en del dusjing. Bedre det enn de som dusjer annenhver dag osv, usj.

Anonymkode: 5a191...076

Skrevet

Jeg dusjer 1-3 ganger daglig. Noen få ganger annen hver dag om jeg har restutisjonsdag. Mao så trener jeg en del, men prøver å la være å vaske håret hver dag. I syden feks kan jeg finne på å dusje om morgen, etter stranden og før jeg legger meg. Bruker dusjolje og lotion/aftersun. Huden holder seg like fin. Her hjemme derimot er den noe tørr på vinteren. Men så er jeg ikke like flink å smøre meg her hjemme.

Anonymkode: 336b3...88b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...