Gå til innhold

Søketråden 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2018 den 17.46, rundtfingern skrev:

Interkulturell forståelse! Så er mye samfunnsfaglig, og en del flyktninger, menneskerettigheter og pittelitt ped!

Så gøy! Jeg har samme bachelor som deg og kom nettopp inn på master i Fysisk Planlegging på NTNU. Den bacheloren kan brukes til så mangt 😊

Anonymkode: 8ff66...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjønner jeg ingenting av. Søkte på en master med 30 studieplasser, og havnet på plass 39 på venteliste. Tenkte at det ikke var noe håp, så slo fra meg det hele. Men i går fikk jeg plutselig mail om at jeg hadde kommet inn?? Hvordan kan det gå an? Er det mulig at de ikke hadde fått alle resultatene mine innen førsteopptaket?

Anonymkode: 93fa8...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var et toårig masterstudium, er jo disse studiene utenfor Samordna opptak, og det er nok mange som søker veldig mange forskjellige masterstudier på mange forskjellige steder. Da KAN det gå fort på ventelistene, for flere søkere kan ha fått flere tilbud på en gang, samtidig som de har takket ja til bare ett tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette skjønner jeg ingenting av. Søkte på en master med 30 studieplasser, og havnet på plass 39 på venteliste. Tenkte at det ikke var noe håp, så slo fra meg det hele. Men i går fikk jeg plutselig mail om at jeg hadde kommet inn?? Hvordan kan det gå an? Er det mulig at de ikke hadde fått alle resultatene mine innen førsteopptaket?

Anonymkode: 93fa8...d32

Jeg søkte på mange studier da jeg søkte master, og takket nei til flere plasser. Siden det er utenfor Samordna Opptak, kan det være folk kommer inn på veldig mange ulike, i tillegg til å søke ting på SO, så ventelista går nok mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen som har erfaring når det kommer til venteliste og suppleringsopptak for psykologi profesjon? Også om skolene driver med etterfyllingsopptak? Ligger langt oppe på ventelista, og er sykt demotiverende å ta opp fag til neste år 😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 3.55, AnonymBruker skrev:

Så gøy! Jeg har samme bachelor som deg og kom nettopp inn på master i Fysisk Planlegging på NTNU. Den bacheloren kan brukes til så mangt 😊

Anonymkode: 8ff66...1ce

Ja! Hvor gikk du? Kan være vi kjenner hverandre😂🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, rundtfingern skrev:

Ja! Hvor gikk du? Kan være vi kjenner hverandre😂🙊

Haha tror ikke det for jeg tok den for 8 år siden😅 Men det var på NLA Bergen. 

Anonymkode: 8ff66...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hatt samme poengsum som på studiet men som ikke har kommet inn på suppleringsopptaket?

Anonymkode: ada72...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på på venteliste nr 3 og nå ser jeg at jeg er nr 2. Er det noe sjanse å komme inn?

Anonymkode: 56da1...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha tror ikke det for jeg tok den for 8 år siden😅 Men det var på NLA Bergen. 

Anonymkode: 8ff66...1ce

Åja haha! Samme her😅 eller jeg gikk på NLA men gikk ut i vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har hatt samme poengsum som på studiet men som ikke har kommet inn på suppleringsopptaket?

Anonymkode: ada72...2ce

Jeg har like mange poeng som poenggrensen og er nr 3 på venteliste. Håper virkelig det går.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Celaeno skrev:

Jeg har like mange poeng som poenggrensen og er nr 3 på venteliste. Håper virkelig det går.. 

Krysser fingrene for både deg og megselv!

Anonymkode: ada72...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Celaeno skrev:

Jeg har like mange poeng som poenggrensen og er nr 3 på venteliste. Håper virkelig det går.. 

Hva har du søkt, forresten?

Anonymkode: ada72...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står på venteliste nr 3 på et studie med 100 plasser.. vernepleie HiOA. håper virkelig jeg kommer inn.. men ventelisten har ikke oppdatert seg noe😔😔

Anonymkode: f4a94...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha like mye, eller høyere poengsum enn årets poengsum for å komme inn? Jeg er på 6 plass, og ligger 1 poeng under...

Anonymkode: 7d60f...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du søkt, forresten?

Anonymkode: ada72...2ce

Sykepleie på Kjeller :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som har søkt og kom innpå PPU (praktisk pedagogisk utdanning)? :) Søkeåret her var jo siste året man kunne søke seg inn med bare bachelor, fra og med 2019 må man ha en mastergrad. Regner med det var røft om plassene.

 

Anonymkode: 417ed...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Nå har de utvidet fristen for å takke ja til førstevalget til ettermiddagen 25 juli. Kjenner jeg begynner å bli sur! 😡 Ikke kjekt for oss som står på venteliste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ny venteliste plassering automatisk etter at fristen er ute?

Anonymkode: ada72...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 13.10, AnonymBruker skrev:

Må man ha like mye, eller høyere poengsum enn årets poengsum for å komme inn? Jeg er på 6 plass, og ligger 1 poeng under...

Anonymkode: 7d60f...559

Den siste som kom inn hadde den poengsummen. Men det kan være flere med samme poengsum som ikke kom inn. Tror de rangerer etter alder hvis flere har samme poengsum? 

Anonymkode: 1c94e...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...