Gå til innhold

Hva tenker dere om personer som er fornøyde med livet, ler og er glade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vet du jo ingenting om. Kan være fornøyd med livet og fortsatt ha opplevd jævlige ting. 

Anonymkode: a682e...61f

Virkelig jævlige ting kommer man aldri over. Man bærer det alltid med seg på en eller annen måte.

Anonymkode: e57e5...ac7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker de er heldige, som aldri har opplevd å miste noen, aldri har opplevd overgrep. aldri har opplevd å bli utnyttet, aldri har opplevd å bli oversett og tråkket på over tid. De er heldige, rett og slett. 

Anonymkode: d60ef...d1a

Jeg har mistet noen og opplevd overgrep. Du vet når det er storm så var det noen før som åpnet både framdøra og bakdøra til huset for at stormen ikke skulle få et hjem. Sånn er det med oss mennesker også. Åpne begge dører sånn at stormen finnet veien ut og ikke gjør oss bitter. 

Jeg elsker livet. Jeg er utrolig takknemlig for alt jeg har. :) Jeg er veldig glad for alle andre som også har funnet denne veien i livet. 

Anonymkode: bb73b...a1b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om å ta kjipe ting i livet med et smil eller bare "glemme det", noe som har ført til at sorg og traumatiske hendelser bare har blitt satt til side som om de aldri hadde skjedd. Ute har jeg smilt, hjemme har jeg gjemt meg bort og grått.. Ikke alltid lett å se hva som er sannheten ut i fra det man ser, man må kjenne for å vite.

Anonymkode: 5e213...c28

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det mennesker som ikke lever i virkeligheten, de tenker ikke over hva de gjør. Kjører det vanlige; følger strømmen.

Endret av Nyttig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker de er heldige, som aldri har opplevd å miste noen, aldri har opplevd overgrep. aldri har opplevd å bli utnyttet, aldri har opplevd å bli oversett og tråkket på over tid. De er heldige, rett og slett. 

Anonymkode: d60ef...d1a

Jeg har mistet faren min, har blitt voldtatt, forsøkt voldtatt, blitt utnyttet av venner og ekser. Men nå er jeg lykkelig og fornøyd, alt det nevnte hører fortiden til.

Anonymkode: 27fd3...e7a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i den. Kjenner folk som på overflaten er veldig livsglade, men som fremstår som en helt annen (og depressivt menneske) når man kommer i dybden på den. Samfunnet er falskt og viser ikke lenger ekte mennesker. 

Anonymkode: 90946...99f

Falskt har nok samfunnet alltid vært, på den ene eller andre måten.

De gangene jeg i det hele tatt tenker noe om tilsynelatende glade mennesker, tenker jeg bare "fint for deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet faren min, har blitt voldtatt, forsøkt voldtatt, blitt utnyttet av venner og ekser. Men nå er jeg lykkelig og fornøyd, alt det nevnte hører fortiden til.

Og der er forskjellen på deg og kronisk syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig jævlige ting kommer man aldri over. Man bærer det alltid med seg på en eller annen måte.

Anonymkode: e57e5...ac7

Ja, men så kan man også glede seg over at den perioden er over. Noen er født med et gen som gjør dem mer optimistiske og med et lysere sinn enn andre.

Noen mennesker vil tenke: "Åh neii.. det har skjedd meg så mye vondt at nå er jeg ødelagt som menneske, hvorfor måtte akkurat jeg oppleve dette? Verden er ond, hard og urettferdig og jeg kommer aldri til å bli som før"

....mens andre tenker: " Åh...så godt at jeg kom meg ut av dette, nå kan jeg endelig begynne å bygge meg opp igjen. - Wow, det er jo sol ute, best jeg setter meg på verandaen med en k opp kaffe og nyter den, før den blir borte! "

Det betyr ikke at person b, ikke har tatt med seg de vonde erfaringene videre, men det er en annen måte å takle !ivet på.

Dessverre så er det slik at noen har vanskeligere for å finne glede, uansett hvor mye positivt som egentlig finnes i livet deres, mens andre er født med ekstra gode genetiske vilkår for å finne lykke i den minste ting. 

Endret av absinthia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er de aller beste! Jeg er slik selv, og er nødt til å henge sammen med mennesker som er noenlunde lik meg. Klarer ikke å være sammen med folk som er sutrete og hele tiden klager.

Anonymkode: 74929...0a8

Men empati var ikke med i denne pakken?

Dessverre har jeg litt fordommer nettopp pga. slike svar. Men de som er genuint glade og fornøyde med livet, som også viser medmenneskelighet og empati tenker jeg er svært heldige.

Anonymkode: 15c25...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er de aller beste! Jeg er slik selv, og er nødt til å henge sammen med mennesker som er noenlunde lik meg. Klarer ikke å være sammen med folk som er sutrete og hele tiden klager.

Anonymkode: 74929...0a8

Nei, de aller beste er dem som er midt i mellom. Nemlig sånne som meg 😛😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Frankenstein1 skrev:

Falskt har nok samfunnet alltid vært, på den ene eller andre måten.

De gangene jeg i det hele tatt tenker noe om tilsynelatende glade mennesker, tenker jeg bare "fint for deg".

Poenget er at ikke alt er slik det fremstår. I denne SoMe (sosiale medier) alderen vi nå lever i, så er det om å gjøre for mange å fremstå nesten som lykketroll som til enhver tid går på en heftig blanding av kokain og mdma, med stadige happybilder på reiser, på byen og med splitter ny 20.000 kroners sofa i stua. Mange kan også fremstå som generelt glade og fornøyde hvis man treffer dem. Men vi som har kjent og kjenner en del av disse menneskene vet at det slett ikke alltid er slik når man kommer i dybden på dem. 

Og når man blir spurt om man er lykkelig i livet, så er det også et stigma å svare bekreftende på det i mange sammenhenger. Dermed kan man ikke nødvendigvis ta undersøkelser om temaet så alvorlig heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er nok livet mye mer overfladisk enn det var for mange år tilbake. I den moderne verden.

Reis litt rundt i verden så skal du se at ting er ikke som hjemme i Norge, noen steder handler det om å skaffe seg mat hver dag. Dyrke grønnsakene og passe dyrene sine, så er de fornøyde. Mens i Norge handler om å kjøpe seg en dum materialistiske ting.

Utvikling og teknologi er ikke bare bra, smarttelefonen er kanskje det verste som har skjedd mennesket i nyere tid.

Endret av Nyttig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neinøff skrev:

Og der er forskjellen på deg og kronisk syke.

Det er klart, jeg reagerte bare på påstanden om at folk som er fornøyd aldri har opplevd noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de er heldige. Om de har opplevd mye vondt vet jeg ingenting om, men at de da evt er flinke til å takle motgang, noe som i seg selv er beundringsverdig. Glad på deres vegne er jeg uansett.

Endret av Nappetass1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sjelden noen går gjennom livet uten noen form for motgang. Men om de gjør det, er de jo heldige. En av mine nærmeste har vokst opp i et helvete og alt har ikke vært en dans på roser siden heller. Nå er livet hennes stort sett bra, bortsett fra en del fysiske plager. Hun er veldig flink til å glede seg over alt som er bra. Det skal ikke så mye til. Hun får med seg alle disse små lyspunktene og er veldig løsningsorientert. Tenker at ingen kan vite hva et menneske har vært gjennom. Det er uansett hyggelig at folk sprer om seg med optimisme og godt humør. Det er godt å bli smilt til.

Anonymkode: 35d9c...237

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da en veldig enkel fremstilling. Nå er det jo flere som eksempelvis har opplevd traumer i livet og som sliter med å komme seg. Hvor godt man håndterer traumer er helt individuelt og har ikke bare med egen innstilling å gjøre. 

Anonymkode: 6b735...179

Ja jeg vet det var en enkel fremstilling.

Har lang verre eksempler men er redd jeg ikke kunne tatt de med nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i den. Kjenner folk som på overflaten er veldig livsglade, men som fremstår som en helt annen (og depressivt menneske) når man kommer i dybden på den. Samfunnet er falskt og viser ikke lenger ekte mennesker. 

Det trenger ikke være tilfelle.... For noen kanskje.... 

Men samfunnet er ikke så falskt! 

Anonymkode: 58d04...8a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

:)

Anonymkode: da9df...c2f

At dere har en skjult agenda.

Anonymkode: af66a...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nappetass1 skrev:

Jeg tenker at de er heldige. Om de har opplevd mye vondt vet jeg ingenting om, men at de da evt er flinke til å takle motgang, noe som i seg selv er beundringsverdig. Glad på deres vegne er jeg uansett.

Da er jo du også glad. 😀😀😀😀😴😴

Anonymkode: af66a...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...