Gå til innhold

Folk som snakker om barn hele tiden..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Ja det finnes en grense. 

Hvordan er det med gutten din? Blitt to år nå?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som forundrer meg, er hvordan foreldre ofte legger ut om hele morgenen sin med barna når de kommer på jobb. Alt barna har sagt, gjort og ikke sagt. Er vanvittig kjedelig. Jeg reiser meg ofte og setter meg et annet sted, klarer ikke å engasjere meg. Jeg klarer heller ikke å skjule mitt manglende engasjement, så blir fort kleint:fnise:

Anonymkode: 0d557...72c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det på jobben min også. Noe så ensporet! 

Anonymkode: 3aeb2...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke være såpass stor at du lar de få skryte av barna som de er glad i selvom det ikke interesserer deg??? 

Anonymkode: 87d8c...21d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
16 minutter siden, Arabella skrev:

Hvordan er det med gutten din? Blitt to år nå?

Stemmer. Går fint med han.Frisk og vill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takke meg til selverklærte bedrevitere som renner over av etterpåklokskap og vet bedre enn dommerne i all slags sport. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke være såpass stor at du lar de få skryte av barna som de er glad i selvom det ikke interesserer deg??? 

Hele tiden? På hver fest, hver dag på jobb og ellers når de samles? Seriøst? Det skjer så vanvittig mye i denne verdenen og disse menneskene kan KUN snakke om sine avkom?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at jeg har barn en gang jeg, før fjerde date eller noe sånt.

Anonymkode: 14713...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Stemmer. Går fint med han.Frisk og vill. 

Så bra! I hvilke sammenhenger snakker du om ham med andre? Eller er du taus om at du har en sønn? Det virker for meg som at du er stolt av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hele tiden? På hver fest, hver dag på jobb og ellers når de samles? Seriøst? Det skjer så vanvittig mye i denne verdenen og disse menneskene kan KUN snakke om sine avkom?

Dette tror jeg ikke på! Jeg tror ikke på at absolutt alle med barn overhodet ikke har andre interesser. Hvilke interesser har du selv da, som er reflekterte og spennende?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du deg truffet? 

Anonymkode: 3aeb2...36b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Dette tror jeg ikke på! Jeg tror ikke på at absolutt alle med barn overhodet ikke har andre interesser. Hvilke interesser har du selv da, som er reflekterte og spennende?

Hei, heldigvis ikke alle. Min egen mor er en reflektert og engasjert kvinne som selv sier hun blir gal av alt barnebarn-pratet kvinner over 60 kommer med, men det som går igjen på min arbeidsplass er et evig mas om barna. Og det blir mye, siden ofte 5 av 6 har barn. Gjerne flere òg. Da er det herlig når det kommer yngre folk på jobb, som ikke har barn. Jeg er ikke spennende, jeg er aktivist og er engasjert, men har mange kjedelige sider. Jeg prater dog ikke om mine kjedelige sider hele tiden til andre mennesker...Jeg synes det er greit å se an folk man prater med. Å prate om sine barn hele tiden slår meg som narsissistisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette instinktet er ikke en selvfølge for alle

Nei, som jeg skrev er det ca. 0,7% som mangler dette instinktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
17 minutter siden, Arabella skrev:

Så bra! I hvilke sammenhenger snakker du om ham med andre? Eller er du taus om at du har en sønn? Det virker for meg som at du er stolt av ham.

Snakker om han av og til, svarer når de spør hvordan det går. Men hverken jeg eller de andre jeg kjenner som har barn snakker om barna hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nå ikke jeg da. De fleste som har vært rundt meg har hatt såpass gode antenner til å skjønne når et tema ikke er ok å plapre om. Man snakker jo ikke akkurat om barna hvis ei nettopp har hatt en uventet abort for eksempel, eller...det er jo noen som lever i sin egen boble og ikke er tilstede (har antenner) i det hele tatt dessverre. 

Anonymkode: 681d0...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Axl Rose skrev:

Snakker om han av og til, svarer når de spør hvordan det går. Men hverken jeg eller de andre jeg kjenner som har barn snakker om barna hele tiden. 

Nei, akkurat. Det er ikke min erfaring heller, oppigjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste ungene jeg er interessert i er barn av nær slekt og nære venner. Det er da bare å gå et annet sted, dille med telefonen eller noe når folk på jobben snakker om ungene sine. Jeg gjør det samme når folk prater om unger,  idrett, reality-TV eller noe annet jeg er fullstendig uinteressert i.

Anonymkode: 18fbb...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste ungene jeg er interessert i er barn av nær slekt og nære venner. Det er da bare å gå et annet sted, dille med telefonen eller noe når folk på jobben snakker om ungene sine. Jeg gjør det samme når folk prater om unger,  idrett, reality-TV eller noe annet jeg er fullstendig uinteressert i.

Anonymkode: 18fbb...e54

Ja, jeg gjør det altså :) Leser heller på KG, dailymail eller hva som helst når folka begynner å tjatre om barna sine. Og jeg glemte å si at det er mannfolka som er verst! Han ene spurte meg til og med om råd om hvordan han kunne gjøre samboeren sin gravid.. Fatter ikke at han spurte MEG, han er fullstendig klar over at barn ikke interesserer meg. Vil dessuten ikke ha bilder i hodet av at kollegene mine har samleie. 

Anonymkode: 9f1b4...2cb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg gjør det altså :) Leser heller på KG, dailymail eller hva som helst når folka begynner å tjatre om barna sine. Og jeg glemte å si at det er mannfolka som er verst! Han ene spurte meg til og med om råd om hvordan han kunne gjøre samboeren sin gravid.. Fatter ikke at han spurte MEG, han er fullstendig klar over at barn ikke interesserer meg. Vil dessuten ikke ha bilder i hodet av at kollegene mine har samleie. 

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har kjæreste og legger ikke ut noe om han. Er ikke så ofte på fylla heller gitt. Syns det er litt merkelig å miste seg selv fordi man får barn. Man har vel fortsett interesser om samfunnet, politikk, kultur?

Hehe, joda! Men det er jo ikke alle perioder i livet man har tid til å se/høre/lese så mye nyheter, for det er så mye å gjøre.... Må rett og slett legge bort en del interesser i en periode.

Anonymkode: 27890...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...