AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Del Skrevet 25. januar 2018 Noen som har hatt noen spesielle opplevelser på bussen? Jeg har selv hatt en veldig rar opplevelse: Gikk inn på en buss med lite folk og satt meg. Plutselig stormer det inn en fyr med hetta dradd over hodet. Han løper igjennom midtgangen i bussen og hopper inn på setet ved siden av meg (til tross for at det var en haug med ledige plasser på bussen). Han sitter seg så langt inntil meg som mulig (like oppå fanget mitt). Blir nærmest dyttet opp mot vinduet og han vender ansiktet mot meg og stirrer. Spurte om han kunne flytte seg. Får til svar: er det ubehagelig? Hvorpå jeg svarer: ja, jeg får ikke plass til føttene mine. Neste som skjer er at han løper frem i bussen og hopper ved siden av ei ny jente. Det samme skjer: han sitter seg nærmest oppå henne, vender ansiktet mot henne (par centimeters avstand) og stirrer på henne, helt til hun sier ifra. Gutten løper da videre til enda ei ny jente og det samme skjer. Anonymkode: b5baf...38f 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Del Skrevet 25. januar 2018 Han der høres fullstendig psyko ut.. Aldri opplevd noe liknende. Anonymkode: bf573...a02 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Del Skrevet 25. januar 2018 Hadde en lang busstur der en full gammel fyr satte seg på 2 seteren ved siden av meg til tross at nesten hele bussen var ledig. Skikkelig preikesyk og snakket mye usammenhengende. Hadde ikke hjerte til å si at jeg egentlig ikke orket å høre på. Anonymkode: 923a5...af3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Del Skrevet 25. januar 2018 Ganske mange år siden. Bodde på hybel og skulle hjem til foreldrene mine. Det skulle mange andre også, så bussen var stappfull og det var kun ett sete ledig ved siden av en fyr som satt og drakk. Det første han spurte meg om var om jeg ville ha en øl. Synes det var litt komisk, men sa nei Jeg har sjeldent opplevd ubehagelige ting, men en gang jeg tok toget i utlandet så satt det en guttegjeng og var veldig truende mot flere passasjerer. Jeg var alene og dette var om kvelden, så følte meg litt utrygg da. De så ikke meg heldigvis, men det var litt ekkelt. Ellers er offentlig transport et mekka for raringer, men de fleste jeg har vært borte i har vært harmløse. Ofte folk som prater med seg selv, og ikke ser ut som de befinner seg i denne verdenen. Anonymkode: d4811...0d0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Del Skrevet 25. januar 2018 -Høylydte telefonsamtaler om personlige ting, typisk unge jenter som snakker om ting som skjedde etter en fest med en eller annen mann. Trenger virkelig alle på bussen å høre om kleine one night stands og kjærlighetssorg tenker jeg.. -Var også en gang en alkoholiker pratet hele bussturen på 45 min, om advokaten sin, pengetrøbbel, hvor neste fest var, når de skulle på polet. Han nærmest ropte, og stinket alkohol og gammel røyk. -En gang satte jeg meg på et sete som var helt gjennomvått, på en dag det ikke regnet.. håper noen hadde sølt vann med kan ha vært noe mye verre. Var heldigvis på bussen hjem og ikke til jobb. -Folk som ikke holder seg for ansiktet når de nyser og hoster som bare det, eller piller seg i nesa og så trykker på knappen. Jeg venter til 15 meter før stoppen for å trykke på iallefall, mange eklinger som har vært borti de knappene. Anonymkode: ddde6...dc5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 25. januar 2018 #6 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) En litt komisk hendelse skjedde på bussen for noen år siden. Det var en ung gutt i vgs-alder som satt foran meg og skrev i en kalenderbok. Han satt på skrå så jeg lett kunne se hva han skrev og det var det samme ordet på flere av dagene, nemlig AVRETTING!! Jeg ble litt småskremt til han lukket igjen boken og jeg så at boken var stemplet Flisekompaniet. Endret 25. januar 2018 av sofie777 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Del Skrevet 25. januar 2018 Satt en gutt med downs på bussen å sang kaptein sabeltann for full guffe med headset på ørene. Veldig sjarmerende syns jeg. Så snudde han seg og sa "oi, fy søren, du er pen! Er du singel??" Svarte at desverre er jeg det. Han "Ja typisk det." Svarte han at det var koselig å bli lagt merke til og smilte til han. Ikke noe komisk eller ubehagelig opplevelse kanskje, bare veldig sjarmerende. Anonymkode: 65be4...bc0 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg satt på en buss, rett foran en psykisk utviklingshemmet/ruset (vanskelig å si) mann som halvsov. Ved et stopp kom sjåføren bak og ba mannen om å ga av og dra hjem (sjåføren kjente tydeligvis mannen nok til å vite at det var her han skulle av). Mannen, tydelig sløv, spurte om han kunne sitte på litt mer, men sjåføren svarte at han allerede hadde kjørt flere runder, og at det var på tide å dra hjem. Sjåføren begynner å hjelpe ham vennlig, men bestemt mot utgangen. Nå kommer mann2 bakover i bussen, en jeg kjenner igjen fra gjengen som drikker i parken og noen ganger ruser seg. Han er ganske agressiv, og begynner å høylytt skjelle ut den sløve mannen som ikke vil gå av bussen. Sjåføren blir da nødt til å gå imellom og hindre mann2 i å bli aggresiv mot mann1, og mann 1 dumper ned i et sete igjen. På dette tidspunktet er mann 2 rett ved siden av meg, og noe ved ham vekker barnehagetanta i meg. Jeg reiser meg opp og begynner å snakke til ham som om han var en av fireåringene på jobb. Utrolig nok virker det, ihvertfall ble han nok distrahert til at sjåføren fikk mann1 av bussen. Da ga sjåføren mann 2 streng beskjed om at han måtte sette seg på plassen sin, for nå skulle bussen kjøre. Anonymkode: 8ec36...e0d 14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest F S Skrevet 25. januar 2018 #9 Del Skrevet 25. januar 2018 Ja. Jeg kjører buss hver dag. Og dessverre må jeg bare si at gutter (mitt kjønn) er klart verst. (Men når jenter først blir sure på hverandre, - desto større opplevelse) 😀 Opplevde en gang ei søt pur ung jente, snakka lavt i mobiltelefonen. Og en (halvgal) mann som kom inn på bussen og hadde bestemt seg for at hun skulle unngjelde, og skjelte og smelte høyt for at hun brukte mobiltelefonen, totalt useriøs, og at hun måtte bli med ut, halvfarlig type. Han gikk av når bussjåføren begynte å reagere. Blir så oppgitt av sånt, så idet jeg skulle av gikk jeg forbi henne, smilte, og sa at 'alle er dessverre ikke helt gode' og 'ikke din feil', det smeltet jo helt hjertet mitt med vennligheten jeg fikk tilbake!! En annen gang var det full bråstopp på T-banen, og ei jente (søt hun også) havna med FULL tyngde rett på fanget mitt, med baken først. Sånn som bare kjærester sitter. (Hva hun kjente kan jeg bare gjette meg til) Og kom seg bare ikke opp!! (Tar tid å stoppe T-bane på full fart). Ble så totalt paff, så vi endte opp med å bare smile og le begge to. Og en totalt full mann som kom i 120 nedover, fordi han ikke greide å stoppe før han kræsja med et brak bakerst i T-banen. Greide bare ikke å stoppe å le så tårene trillet... En annen gang ble det panikk på bussen fordi sjåføren presterte å kjørte feil, ut på ringveien i smestad-krysset. Og han fikk ikke snudd før etter etpar km. Fullt virrvarr på bussen! (Og en utenlandsk-ættet sjåfør som ikke sa noe!) For ikke å snakke om den komersen når alle måtte gå av T-banen midt i tunellen, full stopp. En gammel dame ble helt syk og jeg kunne lese om det i avisa dagen etter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest F S Skrevet 25. januar 2018 #10 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) ... takk TS (og dere andre), dette var en ordentlig koselig/artig/lærerik/hjerte tråd!! ☺☺ Klem Endret 25. januar 2018 av F S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #11 Del Skrevet 26. januar 2018 Tok siste trikk hjem sammen med en venninne etter noen øl på byen for mange år siden. Trikken var full, og havnet i et firersete blant annet sammen med en relativt ung mann, som trolig var ganske langt forbi oss når det gjaldt promille. Han begynte hvertfall å fortelle alle som ville høre på om en gang han hadde vært i Sverige og fisket, med voldsom dramatikk i stemmen: "Og plutselig så vi en skygge i vannet! Jeg trodde først det var en bever, Og det var skummelt, for jeg er litt redd for bevere skjønner dere. Men så var det en svømmende grevling!". Definitivt min merkeligste trikketur til nå Anonymkode: 063b1...864 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #12 Del Skrevet 26. januar 2018 Har hatt mange! Den koseligste (og litt rare) opplevelsen jeg har hatt, var da jeg tok samme buss som en gutt med downssyndrom. Han satt seg ved siden av meg og begynte å prate, og plutselig hadde han bestemt seg for at vi skulle gifte oss, og ringte faren sin som skulle fikse ringer ble dessverre ikke noe av det bryllupet, men jeg håper at han finner seg en jente! En annen gang skulle jeg på en 5 timers lang busstur, og bussen var helt full. Ved siden av meg sitter en mann som vil at jeg skal lære han norsk, og i starten var det bare hyggelig, men etter noen timer blir man lei! Han stilte meg spørsmål etter spørsmål, og jeg var ganske ung og turte ikke å si ifra at nok er nok etterhvert gikk han på do, og da ropte en dame at det var ledig ved siden av henne, og da fikk jeg flyttet meg. Endelig kunne jeg slappe av litt med musikken min Anonymkode: a91ac...d9e 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #13 Del Skrevet 26. januar 2018 En gang var det en sykt ekkel fyr, som ikke snakket norsk, som satt seg helt oppi meg, pratet om at vi var kjærester osv på ekstremt gebrokkent engelsk. Han fulgte etter meg når jeg gikk av bussen og ropte. Var bare 15, så ringte mamma, mens jeg gikk flere runder, så han ikke skulle vite hvor jeg bodde. En annen gang var det en stappfull trikk, jeg sto, og trikken bråbremset så jeg falt i fanget til en halvgammel mann. Jeg lo litt, sa beklager så mye og skulle til å reise meg opp, og da dro han meg tilbake og ville ha med meg hjem. Sykt kult når jeg var 14. Var heldigvis flere som så dette, og hjalp meg ut av situasjonen. Haha, glad jeg har flyttet ut av Oslo og bruker egen bil, kjenner jeg. Anonymkode: 28be2...f43 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 26. januar 2018 #14 Del Skrevet 26. januar 2018 Det som må ha vært en amerikansk turist stansa ved meg i går (det var flere ledige seter) og spurte (på engelsk) om hun kunne låne kalkulatoren min. Jeg så bare rart på henne, for jeg hadde ingen kalkulator. Og da roper hun plutselig mens hun ser aggressivt på meg: "FBI!" Og så gikk hun videre. Noe av det merkeligere jeg har opplevd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #15 Del Skrevet 26. januar 2018 Jeg og søsteren min skulle i dåp og skulle derfor ta T-bane ganske tidlig på dagen. Vi hadde med en kake som var pakket inn i en sånn oppbevaringsboks for kaker. T-banen var HELT tom, siden det var tidlig en søndags morgen. Vi satte oss i en sånn 4-seter der man er vendt mot hverandre. Meg og søs ved siden av hverandre, og kaka på det ytterste setet ovenfor oss (bana var tom, så vi brydde oss ikke om bruk av seter). Så kommer det på en fyr, og hvor setter han seg? Jo, ovenfor oss, INNERST ved siden av kaka. Og så setter han blikket i kaka og stirrer så intenst at vi blir redde for at kaka skal gå magisk i oppløsning. Anonymkode: a1a5c...c46 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 26. januar 2018 #16 Del Skrevet 26. januar 2018 Begynner å bli mange år siden dette nå. Jeg var tenåring og på besøk hos slektninger, jeg skulle ta buss hjem fra sentrum og ble sittende bak to gutter på min alder. Den ene utfordret den andre til å spise billetten, som da var en liten tynn papirbit. Etter litt frem og tilbake tok han utfordringen og spiste faktisk billetten. Problemene oppsto da det et par stoppesteder senere ble billettkontroll, gutten forklarte så godt han kunne at han hadde betalt, men han hadde spist billetten. Det var naturlig nok en historie kontrolløren ikke trodde på sånn helt uten videre, og til slutt ble jeg bedt om å fortelle hva jeg hadde sett for jeg hadde jo sittet bak dem hele tiden og fått med meg hva som skjedde. Jeg måtte jo si at ja, han hadde faktisk spist billetten sin, fordi kompisen utfordret ham. Til slutt godtok faktisk kontrolløren historien, lett hoderystende og oppgitt, men da hadde vi stått på samme holdeplass i sikkert 20 minutter. Jeg tror dette må være det merkeligste jeg noen gang har opplevd på bussen. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest F S Skrevet 26. januar 2018 #17 Del Skrevet 26. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok siste trikk hjem sammen med en venninne etter noen øl på byen for mange år siden. Trikken var full, og havnet i et firersete blant annet sammen med en relativt ung mann, som trolig var ganske langt forbi oss når det gjaldt promille. Han begynte hvertfall å fortelle alle som ville høre på om en gang han hadde vært i Sverige og fisket, med voldsom dramatikk i stemmen: "Og plutselig så vi en skygge i vannet! Jeg trodde først det var en bever, Og det var skummelt, for jeg er litt redd for bevere skjønner dere. Men så var det en svømmende grevling!". Definitivt min merkeligste trikketur til nå Anonymkode: 063b1...864 Det var nok en havfrue eller vannymfe han så!! ☺ Og for gutter i hans tilstand ses de veldig ofte på land også!! (Han synes nok du var en sånn💕) 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #18 Del Skrevet 21. februar 2018 Opp :D Anonymkode: 923a5...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 21. februar 2018 #19 Del Skrevet 21. februar 2018 (endret) Jeg har hatt mange ubehagelige opplevelser på Oslos kollektivtransporter, men jeg kan heller fortelle om noe litt (tragi)komisk. Under en Rosa sløyfe-aksjon gikk med sløyfen jeg hadde kjøpt; den var nok godt synlig på svart jakke. Spesielt på bussene i byen kan det være svært fullt med folk, så jeg er vant til trengsel og å måtte stå. Men det som skjedde gang på gang, var at en del folk stirret på sløyfen min og formelig skvatt unna, de insisterte på at jeg skulle få sitte, eller gå på/av bussen før dem. Det nyttet ikke om jeg sa "det går bra, jeg er ikke syk, altså", så jeg "adlød" og takket. Jeg ble ganske flau og fikk ubehagelige assosiasjoner til merking av mennesker. Samtidig satte jeg pris på omtanken, for jeg hadde ganske sterke smerter i magen og ventet på operasjon; men jeg følte også at jeg snyltet på sympati for kreftsyke. Da jeg senere ble operert, ble det faktisk funnet en tidlig stadium kreftsvulst. Noen dager etter operasjonen, tok jeg buss(uten sløyfe) fra sykehuset, da måtte jeg stå den første halvmilen. Akk ja. Endret 21. februar 2018 av Ichiko 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 21. februar 2018 #20 Del Skrevet 21. februar 2018 Mye, men har flere ganger blitt befølt eller andre liknende ting. En gang var det en fyr som litt sånn tilfeldigvis kløp meg i rumpa da han gikk forbi meg på vei ut av bussen. Kom helt uventet, det var det som var mest ubehagelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå