Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det går helt sikkert, men jeg ville faktisk ikke vurdert det en gang! Man tror man skal ha all verdens tid i permisjonen, men dagene flyr! Med første skulle jeg starte på master, men etter en grundig sjekk av studiet viste det seg å være 80% oppmøte, og i en by et stykke unna. Derfor kunne jeg slå det fra meg med en gang. Dette er tre år siden, så det er jo ikke sikkert det gjelder for ditt studium. Har fremdeles veldig lyst på den masteren, men ville ikke for alt i verden stresset meg gjennom de aller første månedene med babyen min. Nå er skuldrene senket og vi bare koser oss! Skal sies at jeg denne gangen også har en treåring. ;)

Anonymkode: 02960...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk to av mine i løpet av 4-årig lærerstudie og fullførte på normert tid. Hadde en på 1 år da jeg begynte og fikk nr. 2 i mars på andreåret og nr. 3 i januar på 4. året.

Fikk også nr. 5 i april på andreåret av et nytt studie jeg tok noen år seinere etter å ha vært ute i jobb i mellomtiden.

Fungerte helt fint med studier og baby for min del i hvert fall.

Skrevet

Jeg venter nummer to nå og vurderer dette. Mitt studie har nesten ingen obligatoriske aktiviteter, men faget er stort og på hele 30 stp. Det er semesteroppgave, muntlig og skriftlig eksamen. Vi får baby i august og jeg vil prøve å lese litt sommeren før. 

Men! Jeg skal ha lav terskel for å la det være også. De første ukene er det bare baby om hen ikke sover rolig hele tiden. Med førstemann hadde det vært helt umulig å studere. Men det kan også ha vært fordi alt var nytt.

Uansett så tror jeg det er lurt å være innstilt på at babyen og egen helse kommer foran studier. Så kan man ta det som en bonus om det går bra!

lykke til 😉

Skrevet
13 timer siden, asterix skrev:

Jeg fikk to av mine i løpet av 4-årig lærerstudie og fullførte på normert tid. Hadde en på 1 år da jeg begynte og fikk nr. 2 i mars på andreåret og nr. 3 i januar på 4. året.

Fikk også nr. 5 i april på andreåret av et nytt studie jeg tok noen år seinere etter å ha vært ute i jobb i mellomtiden.

Dette er jo imponerende! Må ha krevd stor selvdisiplin og innsats.

Anonymkode: c54b5...2c9

Skrevet
15 timer siden, asterix skrev:

Da hadde du sikkert en mann i en normal jobb. Ts blir mye alene skriver hun. 

Anonymkode: 92813...69e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du sikkert en mann i en normal jobb. Ts blir mye alene skriver hun. 

Jeg hadde jo alltid babyene det første året, siden jeg fullammet til 6 mnd og ammet mye også etter det, så hva mannen min gjorde er jo ganske irrelevant i situasjonen. Hadde med på forelesninger og hadde babyen i fanget mens jeg leste og skrev oppgaver. Det meste kommer an å hvordan man innretter seg.

Skrevet
12 minutter siden, asterix skrev:

Jeg hadde jo alltid babyene det første året, siden jeg fullammet til 6 mnd og ammet mye også etter det, så hva mannen min gjorde er jo ganske irrelevant i situasjonen. Hadde med på forelesninger og hadde babyen i fanget mens jeg leste og skrev oppgaver. Det meste kommer an å hvordan man innretter seg.

Ok. De fleste babyer vet ikke helt hva det vil si å innrette seg. Men du var heldig som hadde rolige babyer som sov akkurat når det passet seg slik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...