Gå til innhold

«Normalt» å holde hender på første date?


Shygirl

Anbefalte innlegg

Er det «normalt» å holde hender på første date? Er det bare jeg som syntes det er litt rart og ukomfortabelt? Jeg syntes liksom det «går litt for fort» da .... eller det føles liksom bare feil..... kanskje det bare er pga jeg har møtt feil menn til nå 😅🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi endte opp med å avslutte med full klinings på første date! :fnise: Men da hadde jeg allerede sittet i flere timer og lurt på hvordan han var å kysse.. Så jeg møtte mr. Right :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde hender er jo ordentlig koselig om kjemien er der. Egentlig ganske grei fin på intimitet som viser interesse for den andre personen. Så for min del er det ikke for mye å gjøre på første date.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt uhørt. Det er en helt bestemt oppskrift som må følges

Selv om mannen så skulle bli introdusert til en dame er det ikke passende å snakke med henne annet enn et par høflighetsfraser, eller bli sett sammen. Før mannen kan snakke med deg om dere ikke er familie eller naturlig bekjentskap må mannen overrekke kvinnen et kort. Dersom kvinnen senere gir kortet tilbake har hun valgt mannen og godkjent at deres bekjentskap utvikles.

Dere burde holde miinst 1.5 meter avstand som anstendige mennesker gjør. Mannen kan røre kvinnen først etter å ha gitt blomster og lest poesi. Og da bare om han har på seg finehanskene sine.

Etter dette må mannen sende et par hansker i posten til kvinnen. Hvis kvinnen har på seg disse hanskene i kirken den følgende søndagen har kvinnen akseptert mannens kjærlighet. 

Dere har da lov til å ligge i samme seng i kvinnens hus, men bare med en skillevegg(bundling board) mellom dere og fullt bekledd. Slik: 

Bilderesultat for bundling board

Legg merke til at det nå er ok å holde hender uten hansker på. Men det må  sies at kvinnens hodeposisjon er en smule horete så tidlig i forholdet så det frarådes

 

 

Sånn nå har du litt mer info om hva som er normalt og ikke, og forhåpentligvis kan du M'Lady unngå ukomfortable situasjoner hvor du føler deg tvunget til å akseptere upassende og usiviliserte tilnærminger fra det motsatte kjønn fordi du tror det er normalt. Om han insisterer kan du true med å si fra til presten så han stenger herremannen ute fra  det gode selskap

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på dette selv og jeg er mann. Jeg er veldig glad i kos og intimitet og lurte på om jeg f.eks var første date på kino med en jeg liker...om det er greit å holde henne i hånden eller holde henne i låret.  Hva dier dere damer? Er dette greit? Om du er på første date med en du ikke kkenner så alt for godt men som du liket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om kjemien er der og det faller naturlig, er det bare helt topp! Var sånn til meg i allefall:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, pewdiepie skrev:

Har lurt litt på dette selv og jeg er mann. Jeg er veldig glad i kos og intimitet og lurte på om jeg f.eks var første date på kino med en jeg liker...om det er greit å holde henne i hånden eller holde henne i låret.  Hva dier dere damer? Er dette greit? Om du er på første date med en du ikke kkenner så alt for godt men som du liket?

Ville strøket henne på siden av hånden forsiktig først og sett om hun var mottagelig. Hvis hun ikke fjerner hånden av berøringen er det fritt frem til håndholding.  :) Hvis du er litt mer frempå og vil fremkalle litt mer lyst hos henne kan du stryke henne forsiktig på låret. Men merk at du burde ha fått signaler på at hun er interessert før du gjør dette. 

Anonymkode: 6bac7...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Jeg syns det er koselig med noe fysisk kontakt på første date😊 lettere å vite om det er noe kjemi der eller ikke, om man har vært borti hverandre litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kommer det helt an på hvem det er. Noen går man veldig forsiktig fram med, mens andre er det full fart fra første stund. Det handler om kjemi og personlighet, og hvilke signaler man får, slik jeg ser det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han siste jeg gikk på date med gikk liksom småforretninger frem og virket veldig ... ikke desperat, men at han likte meg så godt at han klarte liksom ikke å ta det sakte, og da .... hvis jeg ikke føler meg klar, hvis jeg ikke er helt der enda, så vil jeg jo ikke f.eks holde han i hånda. Han sa også flere ganger at vi skulle ta ting i mitt tempo, men alikavel så prøvde han å kysse meg ( eller lene seg mot meg for å kysse meg) flere ganger. Og sa flere ganger at han gjerne ville kysse meg og sånt. Og det gikk liksom alt for fort, og når han sa det og jeg ikke ville/ ikke var klar, så følte jeg meg slem og følte at jeg måtte forte meg å bli klar for å kysse han. Så jeg følte vel litt at jeg ville trekke meg vekk pga alt det ... (?) 🤔

-TS

Anonymkode: 2be6c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han siste jeg gikk på date med gikk liksom småforretninger frem og virket veldig ... ikke desperat, men at han likte meg så godt at han klarte liksom ikke å ta det sakte, og da .... hvis jeg ikke føler meg klar, hvis jeg ikke er helt der enda, så vil jeg jo ikke f.eks holde han i hånda. Han sa også flere ganger at vi skulle ta ting i mitt tempo, men alikavel så prøvde han å kysse meg ( eller lene seg mot meg for å kysse meg) flere ganger. Og sa flere ganger at han gjerne ville kysse meg og sånt. Og det gikk liksom alt for fort, og når han sa det og jeg ikke ville/ ikke var klar, så følte jeg meg slem og følte at jeg måtte forte meg å bli klar for å kysse han. Så jeg følte vel litt at jeg ville trekke meg vekk pga alt det ... (?) 🤔

-TS

Anonymkode: 2be6c...d41

Hvor mange ganger har dere truffet hverandre da og hvor gamle er dere?

Dersom dere har truffet hverandre noen ganger og han synes det går bra, så skjønner jeg jo at han prøver seg. Lett for å bli et vennskap om det ikke er noe progresjon under datene liksom :fnise:

Folk er jo forsåvidt forskjellige og det kommer vel litt an på alderen. Men jeg er som flere over her, jeg liker intimitet på første date. Han må gjerne ta hånden min eller prøve å kysse meg.  Mye lettere å se om kjemien er der da 😉

Anonymkode: 49cec...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger har dere truffet hverandre da og hvor gamle er dere?

Dersom dere har truffet hverandre noen ganger og han synes det går bra, så skjønner jeg jo at han prøver seg. Lett for å bli et vennskap om det ikke er noe progresjon under datene liksom :fnise:

Folk er jo forsåvidt forskjellige og det kommer vel litt an på alderen. Men jeg er som flere over her, jeg liker intimitet på første date. Han må gjerne ta hånden min eller prøve å kysse meg.  Mye lettere å se om kjemien er der da 😉

Anonymkode: 49cec...fa9

Han er 23 og jeg er 21. Vi hadde ikke snakket sammen særlig lenge og det var første gang vi møttes

-TS

Anonymkode: 2be6c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten holdt hender og vel så det på første date. Hadde chattet et par uker i forkant da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, DonaldDuck skrev:

Jeg og kjæresten holdt hender og vel så det på første date. Hadde chattet et par uker i forkant da.

Da er det vel kanskje bare det at enten jeg ikke liker personen godt nok (?) eller at jeg ikke er helt klar for å date noen igjen. Han var egentlig ikke min type. Kanskje det var det som var greia (?) 🤔 Jeg tenkte egentlig å holde meg unna gutter en stund og fokusere på meg selv, men så hadde jeg snakket litt med han og egentlig akkurat når jeg egentlig bestemte meg for å holde meg unna gutter en stund, så spurte han om å møtes. Så da tenkte jeg at jeg kan jo møte han. Kanskje jeg liker han og vil fortsette å møte han. Men han var ikke min type i det hele tatt. Så jeg går tilbake til å holde meg unna gutter og fokusere på meg selv en stund 😅🙈😊

-TS 

Anonymkode: 2be6c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde snakket masse med han på forhånd og visst at jeg likte han kjempegodt, så hadde jeg syntes det var innafor og fint. At den forelskelsesgnisten er litt tent allerede liksom.. men hvis ikke så syns jeg det blir nesten litt kleint. Da går det for fort for meg. Jeg bruker tid på å åpne meg for og knytte meg til nye mennesker, hvertfall på et så nært og intimt plan. 

Anonymkode: b0726...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. For meg (som gutt) er dette "turnoff" på første date. Men jenter flest er heldigvis litt mer "normale" på dette området (☺)

Har truffet bare ei hissig kjærlighetssyk dame,  -  i studietida en gang. Hu' var omtrent som i fantastiske Hege Schøyens parodi på kjærlighetssyk dame (sitat): "nå kommer jeg og tar deg". 😁 Klassiker!!!

Bare en ting å gjøre: ta beina fatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...