Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #21 Del Skrevet 24. januar 2018 3 minutter siden, Neinøff skrev: Ja, selvsagt.. er det så merkelig? Ja for meg er det merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #22 Del Skrevet 24. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hva man skal jobbe som.... Forferdelig mange jobber krever overhodet ikke at man har førerkort. Anonymkode: f689f...713 Men for folk som bor andre plasser enn i byer så er det veldig dårlig bussforbindelse, og det gir derfor veldig få jobbmuligheter fordi man ikke kommer seg til/fra jobb. Anonymkode: 58e5e...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #23 Del Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men for folk som bor andre plasser enn i byer så er det veldig dårlig bussforbindelse, og det gir derfor veldig få jobbmuligheter fordi man ikke kommer seg til/fra jobb. Anonymkode: 58e5e...99f Er det virkelig så dårlig bussforbindelse at man ikke har sjans til å komme seg noen plass overhode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #24 Del Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er vel sjeldent dumt å ha førerkort, så sant man har råd til det såklart Hvorfor det? Du skriver jo selv at man ikke behøver det. Det er jo ikke bare i forhold til å få seg arbeid, men også livet generelt. Handle etter jobben osv (ukeshandel med 400g kjøtt x 7, 5 liter melk, 2 pakker mel osv på toget, gå opp 1 kilometer oppoverbakke etterpå med alle varene.. ikke gøy - vært der sjøl Husker naboen alltid sa "det der så tungt ut". Verste er at jeg aldri kom i god form av det heller, var like jævla tungt hver gang hahah). Alt henger sammen. Bil er stort sett en fordel, uansett. Og om du mister jobben som du kan ta buss til, og de eneste ledige jobbene krever at du må kjøre bil dit... da sliter du. Et førerkort øker ikke bare sjansen for jobb der og da, men i all fremtid. Selv om du flytter på landet. Du slipper å være deprimert fordi du MÅ bo i en storby og ha sosial angst osv. Beklager rotete innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #25 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) 7 minutter siden, Neinøff skrev: Hvorfor det? Du skriver jo selv at man ikke behøver det. Det er jo ikke bare i forhold til å få seg arbeid, men også livet generelt. Handle etter jobben osv (ukeshandel med 400g kjøtt x 7, 5 liter melk, 2 pakker mel osv på toget, gå opp 1 kilometer oppoverbakke etterpå med alle varene.. ikke gøy - vært der sjøl Husker naboen alltid sa "det der så tungt ut". Verste er at jeg aldri kom i god form av det heller, var like jævla tungt hver gang hahah). Alt henger sammen. Bil er stort sett en fordel, uansett. Og om du mister jobben som du kan ta buss til, og de eneste ledige jobbene krever at du må kjøre bil dit... da sliter du. Et førerkort øker ikke bare sjansen for jobb der og da, men i all fremtid. Selv om du flytter på landet. Du slipper å være deprimert fordi du MÅ bo i en storby og ha sosial angst osv. Beklager rotete innlegg. Nei man behøve ikke, som i at det ikke er livsnødvendig. Men livet blir jo enklere, det har jeg aldri nektet for. Jeg tenker bare at enkelte ting bør man ta ansvar for selv. Og kravene for å få evnt hjelp bør være ganske strenge. Det er ikke nav sitt ansvar at du skal få handlet matvarer på enklest mulig vis Endret 24. januar 2018 av Nerine_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #26 Del Skrevet 24. januar 2018 Hvis man står som arbeidsledig og søker på det som er å søke på og kanskje også på bemanningsbyråer, så er førerkort og egen bil et must. Om man har på cv'en at man disponerer egen bil så er det mange flere jobber som er mulig å få. Mye vikariater er ringevikariater eller vikariater på forskjellige steder. Jeg bor i en by, men om jeg skulle ha tatt buss til div jobber så hadde jeg slitt. Når jeg søkte et vikariat så var kravet egen bil, ikke fordi det skulle brukes i jobbsammenheng, men for at jeg kom meg på jobb på de forskjellige arbeidsplassene. At de visste at jeg kom når det var behov for det. Men, jeg tror ikke NAV dekker førerkort av den grunn. Anonymkode: 8a688...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #27 Del Skrevet 24. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i en evigvarende sirkel med nav, er på aap, og begynt å jobbe. Det er ikke lønnet selvfølgelig, men har blitt lovt betalte vakter når jeg klarer stå i en hel arbeids dag. Har spart skattepengene, 10 000 igjen. Tatt teorikurs men har bare ikke nok til kjøretimer, får ikke øvelseskjørt utenom skolen. Er det mulig at nav kan støtte meg? Anonymkode: d79cb...560 Har du lest på Nav sine sider? For å få førerkort må du få invilget bil/tilskudd til bil fra Nav. For å få invilget biltilskudd må du være i utdanning eller arbeid. Videre må bilen være av avgjørende betydning for at du kan fortsette i arbeid/utdanning. Før 2015 kunne man få invilget bil for å fungere bedre i dagliglivet. Det tok den blåblå regjeringen bort. Og dermed ble nåløyet for både bil og førerkort betydelig trangere for mennesker med dårlig fungering/funksjonshemming. Du må snakke med Nav. Anonymkode: ba0c0...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #28 Del Skrevet 24. januar 2018 25 minutter siden, Neinøff skrev: Hvorfor det? Du skriver jo selv at man ikke behøver det. Det er jo ikke bare i forhold til å få seg arbeid, men også livet generelt. Handle etter jobben osv (ukeshandel med 400g kjøtt x 7, 5 liter melk, 2 pakker mel osv på toget, gå opp 1 kilometer oppoverbakke etterpå med alle varene.. ikke gøy - vært der sjøl Husker naboen alltid sa "det der så tungt ut". Verste er at jeg aldri kom i god form av det heller, var like jævla tungt hver gang hahah). Alt henger sammen. Bil er stort sett en fordel, uansett. Og om du mister jobben som du kan ta buss til, og de eneste ledige jobbene krever at du må kjøre bil dit... da sliter du. Et førerkort øker ikke bare sjansen for jobb der og da, men i all fremtid. Selv om du flytter på landet. Du slipper å være deprimert fordi du MÅ bo i en storby og ha sosial angst osv. Beklager rotete innlegg. Det får da være måte på hva NAV skal dekke! Ønsker du et mer lettvint liv, så skaff deg lappen selv som alle andre må gjøre! Og en ting er lappen, men hva skal man med lappen om man ikke har bil? Skal NAV også sponse en bil til folk? Å skaffe seg lappen handler om prioriteringer! Folk har tatt lappen i alle år, og folk har vært særdeles fattigere enn nå til dags. Det er dyrt ja, men man klarer det om man vil. Anonymkode: 7dc23...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #29 Del Skrevet 24. januar 2018 Hvis du er flyktning fra Langtvekkistan får du støtte til bilsertifikat fra NAV. Anonymkode: b7410...bf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mindfulness Skrevet 24. januar 2018 #30 Del Skrevet 24. januar 2018 Nav burde kunne tilby et lån som kan dekke sertifikat, og som tilbakebetales etterpå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #31 Del Skrevet 24. januar 2018 9 timer siden, Nerine_ skrev: Er det virkelig så dårlig bussforbindelse at man ikke har sjans til å komme seg noen plass overhode? Unnskyld meg, men har du sett på et Norgeskart i det siste? Anonymkode: b8adb...239 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #32 Del Skrevet 24. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men har du sett på et Norgeskart i det siste? Anonymkode: b8adb...239 Hvorfor er det relevant i forhold til bussforbindelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #33 Del Skrevet 25. januar 2018 Alle bor ikke i Oslo eller en av de andre større byene i Norge. Tro meg, kollektivtransporten er ikke så bra overalt. Anonymkode: ee978...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #34 Del Skrevet 25. januar 2018 På 24.1.2018 den 9.47, Neinøff skrev: Det er faktisk TILNÆRMET LIVSVIKTIG med førerkort klasse B for å få seg arbeid, og det at man har "lappen" øker sjansene betraktelig. Det er absolutt noe NAV bør sponse folk med! Da burde de sponse alle. Er jo ikke rettferdig at noen skal kunne få gratis, mens andre må jobbe seg i hjel, tjene penger og spare? lol Anonymkode: b5c4f...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #35 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg fikk ikke støtte til førerkort, men fikk tt-kort Anonymkode: 1f0c4...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 25. januar 2018 #36 Del Skrevet 25. januar 2018 På 24.1.2018 den 10.19, Nerine_ skrev: Er det virkelig så dårlig bussforbindelse at man ikke har sjans til å komme seg noen plass overhode? På stedet hvor jeg har vokst opp går det kun skolebuss. Da går det heller ingen buss i helgene og skoleferier. Min mamma bor der fortsatt, men hun har fått TT-kort på grunn av sin høye alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #37 Del Skrevet 25. januar 2018 På 24.1.2018 den 20.25, Nerine_ skrev: Hvorfor er det relevant i forhold til bussforbindelse? For å bruke teskje: Vi er ganske få mennesker som bor i et ganske langstrakt land, og befolkningstettheten er lav. Da blir det ganske vanskelig (og fryktelig dyrt) å sørge for bussforbindelse til hver tue og avkrok der det bor mennesker. Kollektivtilbudet i og rundt byer og større tettsteder er stort sett brukbart, men du skal ikke veldig langt utenfor et vilkårlig sentrum før du er heldig om det går buss to ganger om dagen. Ofte er dette da skolebussen, som i blant tar med andre passasjerer også. Anonymkode: b8adb...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. januar 2018 #38 Del Skrevet 26. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For å bruke teskje: Vi er ganske få mennesker som bor i et ganske langstrakt land, og befolkningstettheten er lav. Da blir det ganske vanskelig (og fryktelig dyrt) å sørge for bussforbindelse til hver tue og avkrok der det bor mennesker. Kollektivtilbudet i og rundt byer og større tettsteder er stort sett brukbart, men du skal ikke veldig langt utenfor et vilkårlig sentrum før du er heldig om det går buss to ganger om dagen. Ofte er dette da skolebussen, som i blant tar med andre passasjerer også. Anonymkode: b8adb...239 Du trenger ikke teskje. Mitt hovedsaklige poeng var bare at jeg mente at visse ting bør man klare å anskaffe seg på egenhånd, iallefall om man "velger" å bo i en avkrok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #39 Del Skrevet 26. januar 2018 Ja, det kan du få med tungtveiende grunner. Du kan også få litt stønad til hold av bil hvis du har lav inntekt og er avhengig av kjøretøy for å komme deg igjennom hverdagen. Anonymkode: 9c86d...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #40 Del Skrevet 30. januar 2018 På 25.1.2018 den 23.28, AnonymBruker skrev: For å bruke teskje: Vi er ganske få mennesker som bor i et ganske langstrakt land, og befolkningstettheten er lav. Da blir det ganske vanskelig (og fryktelig dyrt) å sørge for bussforbindelse til hver tue og avkrok der det bor mennesker. Kollektivtilbudet i og rundt byer og større tettsteder er stort sett brukbart, men du skal ikke veldig langt utenfor et vilkårlig sentrum før du er heldig om det går buss to ganger om dagen. Ofte er dette da skolebussen, som i blant tar med andre passasjerer også. Anonymkode: b8adb...239 flytt da vel. Problem løst! Tadaaaaaa Anonymkode: b5c4f...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå