AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg har vært i en evigvarende sirkel med nav, er på aap, og begynt å jobbe. Det er ikke lønnet selvfølgelig, men har blitt lovt betalte vakter når jeg klarer stå i en hel arbeids dag. Har spart skattepengene, 10 000 igjen. Tatt teorikurs men har bare ikke nok til kjøretimer, får ikke øvelseskjørt utenom skolen. Er det mulig at nav kan støtte meg? Anonymkode: d79cb...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Del Skrevet 24. januar 2018 Hvorfor i alle dager skulle nav støtte deg med penger til sertifikat? Jeg håper da inderlig ikke det er noe man får støtte til. Sertifikat er ikke livsviktig. Anonymkode: f689f...713 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Del Skrevet 24. januar 2018 Henvend deg til NAV. 👍 Anonymkode: c9312...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Del Skrevet 24. januar 2018 Nei, det får du ikke, har selv prøvd Anonymkode: ef0b0...7a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #5 Del Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle nav støtte deg med penger til sertifikat? Jeg håper da inderlig ikke det er noe man får støtte til. Sertifikat er ikke livsviktig. Anonymkode: f689f...713 Det er faktisk TILNÆRMET LIVSVIKTIG med førerkort klasse B for å få seg arbeid, og det at man har "lappen" øker sjansene betraktelig. Det er absolutt noe NAV bør sponse folk med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #6 Del Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det får du ikke, har selv prøvd Anonymkode: ef0b0...7a4 Jo, det får du. Kjenner en som fikk det pga angst, og fordi NAV forstod at det økte sjansen for at han kunne komme seg ut i jobb. Noe det gjorde, han jobber 100% nå. Så det tjente de på, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #7 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Neinøff skrev: Det er faktisk TILNÆRMET LIVSVIKTIG med førerkort klasse B for å få seg arbeid, og det at man har "lappen" øker sjansene betraktelig. Det er absolutt noe NAV bør sponse folk med! Det kommer helt an på hva man skal jobbe som.... Forferdelig mange jobber krever overhodet ikke at man har førerkort. Anonymkode: f689f...713 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #8 Del Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på hva man skal jobbe som.... Forferdelig mange jobber krever overhodet ikke at man har førerkort. Anonymkode: f689f...713 Men enda flere forferdelige jobber krever at man har førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #9 Del Skrevet 24. januar 2018 Det er EKSTREMT vanskelig å få dekt lappen. Jeg fikk det ikke, enda jeg har store problemer med mobilitet og lappen ville gjort alt enklere både i hverdagen for å forhindre mer skade og i jobbsammenheng da jeg faktisk hadde hatt større mulighet for å ta jobber uansett når på dagen det hadde vært. Så jeg sparte hver krone og fikk litt i bursdagsgave fra samboer og mamma, da gikk det til slutt. Anonymkode: 7717f...89d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #10 Del Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, Neinøff skrev: Men enda flere forferdelige jobber krever at man har førerkort Det er nok et flertall av jobber som IKKE krever førerkort Anonymkode: f689f...713 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #11 Del Skrevet 24. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok et flertall av jobber som IKKE krever førerkort Anonymkode: f689f...713 Er det "nok" det? Ikke alle bor i umiddelbar nærhet til Oslo, vet du. Eller til tog. Da må de KJØRE til et sted der de kan parkere for å gå til toget og såkalt "pendle". Er utrolig mange som gjør det. Like ved e18 her er det en svær parkeringsplass for de som skal ta buss. Og de må altså kjøre til denne parkeringsplassen, hadde de ikke hatt bil, hadde de ikke fått tatt bussen til Oslo, gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #12 Del Skrevet 24. januar 2018 7 minutter siden, Neinøff skrev: Men enda flere forferdelige jobber krever at man har førerkort Flertallet av jobber blir enklere å komme seg til/fra osv med lappen ja. Men flertallet av jobber har ikke krav til sertifikat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #13 Del Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Flertallet av jobber blir enklere å komme seg til/fra osv med lappen ja. Men flertallet av jobber har ikke krav til sertifikat. Det er ikke snakk om at arbeidsplassen har krav til sertifikat! Det er snakk om at mange arbeidsplasser ligger sånn til at du ikke kan gå dit fra kollektivtransport. Jeg bor et annet sted enn i Oslo, og her går det ikke "buss/tog til døra", for å si det sånn... Veldig mange arbeidsplasser ligger i industriområder, 15 kilometer fra der du bor. Veldig mange pendler og er avhengige av å kjøre til en parkeringsplass for å kunne pendle med kollektivtransport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #14 Del Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Er det "nok" det? Ikke alle bor i umiddelbar nærhet til Oslo, vet du. Eller til tog. Da må de KJØRE til et sted der de kan parkere for å gå til toget og såkalt "pendle". Er utrolig mange som gjør det. Like ved e18 her er det en svær parkeringsplass for de som skal ta buss. Og de må altså kjøre til denne parkeringsplassen, hadde de ikke hatt bil, hadde de ikke fått tatt bussen til Oslo, gitt.. Men flertallet har tilgang til buss. Jeg og de fleste andre i landet har hverken behov for å komme oss til Oslo eller til å ta tog, så det syns jeg var et snodig argument. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #15 Del Skrevet 24. januar 2018 Akkurat nå, Neinøff skrev: Det er ikke snakk om at arbeidsplassen har krav til sertifikat! Det er snakk om at mange arbeidsplasser ligger sånn til at du ikke kan gå dit fra kollektivtransport. Jeg bor et annet sted enn i Oslo, og her går det ikke "buss/tog til døra", for å si det sånn... Veldig mange arbeidsplasser ligger i industriområder, 15 kilometer fra der du bor. Veldig mange pendler og er avhengige av å kjøre til en parkeringsplass for å kunne pendle med kollektivtransport. 15 km fra nærmeste buss, tog og lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #16 Del Skrevet 24. januar 2018 22 minutter siden, Neinøff skrev: Jo, det får du. Kjenner en som fikk det pga angst, og fordi NAV forstod at det økte sjansen for at han kunne komme seg ut i jobb. Noe det gjorde, han jobber 100% nå. Så det tjente de på, gitt. Jeg fikk ikke, selv om det ville øke sjansen min for jobb. Anonymkode: ef0b0...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #17 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Men flertallet har tilgang til buss. Jeg og de fleste andre i landet har hverken behov for å komme oss til Oslo eller til å ta tog, så det syns jeg var et snodig argument. Jo, du har kanskje rett om ellers i landet Men i det fylket jeg bor har ikke flertallet tilgang på verken buss eller tog, så de er avhengige av bil. Så støtte til førerkort kunne selvsagt vært fylkesprøvd/behovsprøvd. Der du bor, trenger ikke folk bil, så da blir det dumt å ta førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #18 Del Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke, selv om det ville øke sjansen min for jobb. Anonymkode: ef0b0...7a4 Nei, ikke alle får. Men noen får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 24. januar 2018 #19 Del Skrevet 24. januar 2018 4 minutter siden, Nerine_ skrev: 15 km fra nærmeste buss, tog og lignende? Ja, selvsagt.. er det så merkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 24. januar 2018 #20 Del Skrevet 24. januar 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Jo, du har kanskje rett om ellers i landet Men i det fylket jeg bor har ikke flertallet tilgang på verken buss eller tog, så de er avhengige av bil. Så støtte til førerkort kunne selvsagt vært fylkesprøvd/behovsprøvd. Der du bor, trenger ikke folk bil, så da blir det dumt å ta førerkort. Det er vel sjeldent dumt å ha førerkort, så sant man har råd til det såklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå