Gå til innhold

Eggløsningstest. Hjelp. se bilde

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

el-test kl: 20 20

20180123_202429.jpg

Tror ikke testene lar seg tolke så nøyaktig som du prøver på her. Er ikke alltid de øker i styrke fra dag til dag mot EL (selv om de gjør det for mange), og de varierer i styrke gjennom døgnet også. Prøv å ikke stresse sånn, man blir sprø nok av testingen. Husk at i grunn finnes bare to svar på EL-test: positiv og negativ :) Kan være lurt å ha sex også i dagene før forventet EL. :opplyser:

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jeg får bare fortsette å teste da..

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Nå ble testen litt sterkere. Tatt test kl:00 50

20180124_005212.jpg

Skrevet
5 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Tok el-test kl: 17 00. Og da var streken litt sterkere. Nå har jeg kl: 20 20 tatt enda en, og da var plutselig streken litt svakere.. Skjønner ikke noe jeg nå. Skal jo ifølge app ha eggløsning i morgen...

20180123_173907.jpg

Det har ikke noen si om det er en svak strek der eller strek som er litt sterk. Streken må være like sterk eller sterkere enn teststreken.

Appen er ikke en riktig indikasjon, for at den skal bli det må du bruke den i mange måneder, loggføre utflod, magesmerter, humør etc.. Har selv noen apper, 4 stk, og INGEN viser riktig :)  Det er noe ordentlig herk det her. :dry:

Ta eggløsningstester og skriv ned i en kalender når testen er positiv. Får du mensen så skriver du også ned det, så teller du 12-14 dager tilbake og ser om det stemmer overens med når du hadde positiv test. Sjekk etter EL-slim, lag din egen kalender rett og slett. Det skal jeg nå iallfall! :) Om du er usikker på el testene får du kjøpt digital eggløsningstest som måler både LH og østrogen på apoteket. Disse er mye mer presise og får opp de 4 mest fertile dagene. Eller så kan du bruke fertilitetsmonitor.

Anonymkode: 57dfe...9b5

Skrevet (endret)
13 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Tok el-test kl: 17 00. Og da var streken litt sterkere. Nå har jeg kl: 20 20 tatt enda en, og da var plutselig streken litt svakere.. Skjønner ikke noe jeg nå. Skal jo ifølge app ha eggløsning i morgen...

20180123_173907.jpg

Slik var det for meg også, litt sterkere, så litt svakere. Tror det er veldig vanlig, vi har jo alltid litt LH hormon i kroppen så det vil variere litt. Spesielt om du tar den til forskjellig tid på dagen eller om urinen er mer utvannet eller konsentrert (hvor mye du drikker på forhånd). 

Er ikke slik at du vil se en gradvis stigning over flere dager, hormonet stiger raskt veldig mye rett før EL og synker like fort når EL er over. 

Appen er ikke alltid 100%, den er nok bare noen dager forsinket. :)

Endret av Ede
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Ok. Jeg skal ta test snart for å sjekke. Kjenner at det stikker skikkelig i nedre del av mage, så jeg føler at jeg har eggløsning idag. Stemmer veldig godt overens men flo appen. Så jeg tror at jeg får eggløsning i dag eller i morgen, evt senest fredag. 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Sist test.. Tatt kl: 11.03

Mye svakere nå selv om alle tegn på el er der

20180124_105450.jpg

Skrevet
16 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Sist test.. Tatt kl: 11.03

Mye svakere nå selv om alle tegn på el er der

20180124_105450.jpg

Da er det nok dessverre ikke EL enda :( Jeg trodde også jeg hadde EL, med både litt blødning, utflod og mensmurringer. Men så viste det seg at EL var en uke senere og eneste jeg husker fra de dagene er at jeg var trøtt. 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nok dessverre ikke EL enda :( Jeg trodde også jeg hadde EL, med både litt blødning, utflod og mensmurringer. Men så viste det seg at EL var en uke senere og eneste jeg husker fra de dagene er at jeg var trøtt. 

Så typisk

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe fordi jeg tester også for føste gang som deg denne mnd. Har fått like svake tester som deg :) I følge Flo appen skal jeg ha EL først den 29. Men pga karakteristisk El-slim og stikking i eggstokken tok jeg test. Helt negativ. Har også det jeg tenker er «typiske» tegn til eggløsning, men det virker som det ikke helt stemmer med realiteten. 

Vi får bare fortsette å teste 😊 Lærer mye når du legger ut da, slipper jeg å spørre selv ;) 

Skrevet
1 time siden, Klokkeblomst90 skrev:

Så typisk

Ja, ikke sant!:dry: Trodde jeg kjente kroppen min, men der tok jeg feil! :P 

Lykke til! 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
2 timer siden, lille_myyy skrev:

Jeg har ikke skrevet noe fordi jeg tester også for føste gang som deg denne mnd. Har fått like svake tester som deg :) I følge Flo appen skal jeg ha EL først den 29. Men pga karakteristisk El-slim og stikking i eggstokken tok jeg test. Helt negativ. Har også det jeg tenker er «typiske» tegn til eggløsning, men det virker som det ikke helt stemmer med realiteten. 

Vi får bare fortsette å teste 😊 Lærer mye når du legger ut da, slipper jeg å spørre selv ;) 

Det er sant 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Tatt i dag kl 18 00. 15 dager siden første mens.. Skal ifølge app hatt el igår

20180125_180010.jpg

20180125_180002.jpg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Ser at streken har blitt gradvis litt sterkere 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Øverste bilde ble tatt mandag. Resterende er til idag

20180124_004451.jpg

20180124_004804.jpg

20180124_105450.jpg

20180125_175801.jpg

20180125_180010.jpg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Den er litt sterkere, Eller?

20180125_191626.jpg

Skrevet
52 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Den er litt sterkere, Eller?

20180125_191626.jpg

Negativ, app har dessverre ingenting å si heller da den bare regner ut gjennomsnittlig syklus.. :/ Hadde kjøpt digital om jeg var deg!

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

I dag er testen plutselig mye svakere enn igår.. 

Kan det hende at jeg går fått eggløsning bare 5 til 8 dager etter mens? 

Har tester hver dag siden mandag nå

Synes digitale tester er veldig dyre men det blir nok neste innvestering. Mistenker at jeg allerede har hatt el Eller så kommer den veldig sent. Er på dag 17 nå..

20180126_182521.jpg

Skrevet
1 time siden, Klokkeblomst90 skrev:

I dag er testen plutselig mye svakere enn igår.. 

Kan det hende at jeg går fått eggløsning bare 5 til 8 dager etter mens? 

Har tester hver dag siden mandag nå

Synes digitale tester er veldig dyre men det blir nok neste innvestering. Mistenker at jeg allerede har hatt el Eller så kommer den veldig sent. Er på dag 17 nå..

20180126_182521.jpg

Jeg fikk el på dag 21. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...