Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Eggløsningstest. Hjelp. se bilde

Anbefalte innlegg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Sluttet på p-piller i august og har aktivt prøvd men ingen spire så langt. Hadde nettopp en periode der mensen ble forsinket med 23 dager, så trodde jeg var gravid men mensen var bare hoppet over.. Sikkert fordi jeg ikke hadde hatt eggløsning.. Nå har jeg hatt mens, og siste dag med mens var 15 Januar. Syklus på 5 dager, og den startet 11 Januar.

I følge appen flo har jeg eggløsning på onsdag denne uken. Tok eggløsningstest idag og det var en svak strek(se på bilde) Dette er første gang jeg tar en eggløsningstest, så jeg kan veldig lite.. Viser den at jeg har eggløsning nå? Kjenner litt typiske tegn på kroppen da det stikker litt i nedre del av magen, og jeg har mye utflod.

Kan noen hjelpe meg?

20180122_232228.jpg

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Har kjøpt testene på billigtest.no, og det er første gang jeg prøve de. Har derfor ikke mye erfaring med eggløsningstester. 

Skrevet

Nei, denne er ikke positiv. :)

En EL test har en kontrollstrek (nærmest håndtaket, eller det blå) og en teststrek. Teststrek er ditt nivå av hormon. For at eg eggløsningstest av denne typen skal være positiv, må teststreken være like sterk eller sterkere, enn kontrollstreken. 

Men fortsett å teste i det tidsrommet du tror du har eggløsningen.

Et tips er å teste etter eggløsning på ettermiddagen og tidlig kveld. Det er størst sjanse for positiv test. Med graviditetstest bør man bruke morgenurin. 

Lykke til! 

Anonymkode: 56ff5...c0d

• Liker 2
Skrevet

Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Den er altså negativ. Umulig å si når EL vil være ut fra en negativ test. Du bør teste hver dag og kartlegge syklusen :) Lykke til!

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, denne er ikke positiv. :)

En EL test har en kontrollstrek (nærmest håndtaket, eller det blå) og en teststrek. Teststrek er ditt nivå av hormon. For at eg eggløsningstest av denne typen skal være positiv, må teststreken være like sterk eller sterkere, enn kontrollstreken. 

Men fortsett å teste i det tidsrommet du tror du har eggløsningen.

Et tips er å teste etter eggløsning på ettermiddagen og tidlig kveld. Det er størst sjanse for positiv test. Med graviditetstest bør man bruke morgenurin. 

Lykke til! 

Anonymkode: 56ff5...c0d

Ok, da vet jeg det. Leste det nettopp, men fint å få det forklart en gang til😜

Kanskje litt dumt spørsmål. Men lurer på om du kan hjelpe meg med dette..Når bør egentlig el inntreffer til meg. Er det ikke slik at el skal komme innen 11 til 14 dager etter første dag med mensen? Ifølge flo står det onsdag, men når sterken er så svak nå regner jeg med at den ikke forandres drastisk til onsdag? 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Sorry, men jeg er helt ny i dette her med eggløsningstester Så har noen dumme spørsmål, men jeg håper noen kan hjelpe meg☺ 

Bør jeg teste hver dag nå i en uke? Jeg tenker at streken må bli sterkere å sterkere for hver dag som går.. Eller er det kanskje ikke slik? Er det slik at el inntreffer en gang i måneden på et spesielt tidspunkt? Sorry, men jeg kan så sykt lite om dette. Skjønner ikke en dritt🙄I følge flo skal el skje på onsdag denne uken fram til fredag.. 

Ser ikke for meg at streken kan bli mye sterkere på bare noen dager, eller kan den det? 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
24 minutter siden, Aryamili skrev:

Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Den er altså negativ. Umulig å si når EL vil være ut fra en negativ test. Du bør teste hver dag og kartlegge syklusen :) Lykke til!

Teste hver dag hvor lenge?

Skrevet
1 minutt siden, Klokkeblomst90 skrev:

Teste hver dag hvor lenge?

Hvor lang syklus har du? er det 25 dager du mener i HI?

Anonymkode: f7c25...799

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang syklus har du? er det 25 dager du mener i HI?

Anonymkode: f7c25...799

28 til 31 dager ca

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Syklus 28 til 31 dager. Litt ustabil.. 

5 dagers mens

Siste mens starter 11 Januar til 15 Januar. Eggløsning vil da inntreffe uken her.. 

Skrevet

Du har eggløsning en gsng per syklus. Test på ettermiddag/kveld hver dag i 3-4 dager dør du tror at du skal ha el.

Eggløsningstestene kommer til å se sånn ut som din gjør når hver dag, noen dager med sterkere strek, og de vil fortsatt være negative, fordi de kan reagere på andre hormoner også. Den blir først positiv når man har LH toppen.Ikke positiv før like sterk strek eller sterkere. Man har en hormontopp med LH, denne går over fort som regel, så er ikke alltid man får positiv test i løpet av en syklus selv om man tester! Du har eggløsnkng 12-36 timer etter positiv test, du burde ha sex når du får positiv test så sædcellene kan befrukte egget med en gang. :)

Skrevet
7 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Syklus 28 til 31 dager. Litt ustabil.. 

5 dagers mens

Siste mens starter 11 Januar til 15 Januar. Eggløsning vil da inntreffe uken her.. 

http://spermmeetseggplan.com/smep-step-by-step/

Du bør vel begynne å teste fra syklusdag 10 eller 11. Ville testet samme tid på dagen  (jeg pleier å teste ettermiddag) frem til positiv test. Hvis du ikke får positiv test denne syklusen, ville jeg utvidet antall dager med testing og testet to ganger om dagen de dagene med sterk strek. :)

Skrevet
7 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Sorry, men jeg er helt ny i dette her med eggløsningstester Så har noen dumme spørsmål, men jeg håper noen kan hjelpe meg☺ 

Bør jeg teste hver dag nå i en uke? Jeg tenker at streken må bli sterkere å sterkere for hver dag som går.. Eller er det kanskje ikke slik? Er det slik at el inntreffer en gang i måneden på et spesielt tidspunkt? Sorry, men jeg kan så sykt lite om dette. Skjønner ikke en dritt🙄I følge flo skal el skje på onsdag denne uken fram til fredag.. 

Ser ikke for meg at streken kan bli mye sterkere på bare noen dager, eller kan den det? 

Streken kan faktisk bli mye sterkere veldig plutselig. Dette avhenger av hvor brått LH stiger, noe som er individuelt :) er bare å fortsette å teste! :tommelopp:

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal teste i ettermiddag, så tenkte jeg å legge ut bilde slik at vi kan tyde sammen. Har forresten hatt sex hver dag siden lørdag, så jeg håper på at det blir denne pp. 

Skrevet
2 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal teste i ettermiddag, så tenkte jeg å legge ut bilde slik at vi kan tyde sammen. Har forresten hatt sex hver dag siden lørdag, så jeg håper på at det blir denne pp. 

Har du forresten lest på når på døgnet du bør ta slike tester?😊

Det er midt på dagen og ikke morgen som er anbefalt 😊

Anonymkode: 834c1...283

Annonse
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du forresten lest på når på døgnet du bør ta slike tester?😊

Det er midt på dagen og ikke morgen som er anbefalt 😊

Ja, det vet jeg. Tok test sist igår kl: 16 00. Tenker å ta test samme tid idag. Så vurderer jeg å ta test i kveld også. Skal ifølge app flo ha eggløsning i morgen..

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Er i praksis fram til kl: 22 00 i kveld, så tenkte å lure meg inn på toalettet å ta en test mens jeg er der.. 

Kjenner at jeg begynner å bli stresset fordi jeg føler at alle rundt meg blir gravide med en gang..  Har vært hos privat GYN å sjekket eggstokkene mine og alt ser perfekt ut. Har også fått beskjed om at jeg hadde mange egg, og at slimhinnene mine var perfekte. Det som jeg gjorde sist var å få en sprøyte som skulle sprekke sekken rundt eggene, men jeg ble ikke gravid da heller selv om jeg hadde sex med en gang jeg kom hjem. 

Begynner å bli litt stressa nå..

Jeg vet at jeg har ingen grunn til å klage, men jeg er i den perfekte alder og nesten alle venninnene mine har fått barn, og alle rundt meg spør om vi skal få barn snart.. Føler at det er noe galt med meg.. 

Har aktivt prøvd siden begynnelsen av August, og det føles så lenge.

Skrevet
5 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Er i praksis fram til kl: 22 00 i kveld, så tenkte å lure meg inn på toalettet å ta en test mens jeg er der.. 

Kjenner at jeg begynner å bli stresset fordi jeg føler at alle rundt meg blir gravide med en gang..  Har vært hos privat GYN å sjekket eggstokkene mine og alt ser perfekt ut. Har også fått beskjed om at jeg hadde mange egg, og at slimhinnene mine var perfekte. Det som jeg gjorde sist var å få en sprøyte som skulle sprekke sekken rundt eggene, men jeg ble ikke gravid da heller selv om jeg hadde sex med en gang jeg kom hjem. 

Begynner å bli litt stressa nå..

Jeg vet at jeg har ingen grunn til å klage, men jeg er i den perfekte alder og nesten alle venninnene mine har fått barn, og alle rundt meg spør om vi skal få barn snart.. Føler at det er noe galt med meg.. 

Har aktivt prøvd siden begynnelsen av August, og det føles så lenge.

Ingen grunn til å stresse! Det hjelper ikke. Spis, slapp av og kos dere med sex er mitt beste råd.

Alt var i orden hos meg også, født i 92 så er ung og samboer er født i 90. Hadde tydeligvis eggløsning for jeg testet som deg. Tok meg likevel to år å bli gravid. Vi prøvde ikke det siste halve året, pga psyken rundt det å prøve så lenge. Men plutselig satt spira. Jeg valgte å trekke meg unna alle venninnene som prøvde i kort tid og ble gravide. Innen jeg ble gravid hadde 8 venninner fått barn. Er så glad jeg ble gravid den måneden jeg ble for av våre nærmeste akkurat nå er 7 andre gravide og har termin rundt samme tid. Tror det hadde vært tøft å stå i om det ikke hadde skjedd nå.

Så den måneden vi traff så hadde jeg månedene i forveien hatt litt ustabil syklus pga sykdom. Jeg hadde ikke sjans til å følge eggløsning og ikke orket jeg denne evige testingen heller. Vi var mer flørtete og romantiske enn noensinne før og hadde bare mye sex. 

Hadde masse planer måneden etter som gikk rett i dass for der satt jeg med positiv test. Da var det liksom verdt all ventingen for den følelsen der! 

Skrevet
3 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg testet også for første gang denne mnd og var usikker på om jeg ville se det tydelig når testen var positiv. Når den endelig ble positiv var det imidlertid ingen tvil. Streken kom raskt og var mye tydeligere enn teststreken, tror ikke du vil være i tvil når det skjer. :)

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Tok el-test kl: 17 00. Og da var streken litt sterkere. Nå har jeg kl: 20 20 tatt enda en, og da var plutselig streken litt svakere.. Skjønner ikke noe jeg nå. Skal jo ifølge app ha eggløsning i morgen...

20180123_173907.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...