AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Svenskene må vel snart begynne å bli lei. https://www.expressen.se/kvallsposten/explosion-pa-rosengard-1/ På svensk TV sa de at det politiet ikke helt utelukker at angrepet egentlig var rettet mot politistasjonen, på tide å sette inn militæret? Anonymkode: d9446...2a0
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Hvorfor sette inn millitæret? Alt dette snakket om no-go soner, bombing av politi, skyting, drap og overfall er bare propaganda fra brungrumset! Dette er snakk om stakkers forsømte sjeler som ikke har fått oppfølgingen de trenger, så hvis det mot formodnign skulle være noen problemer i det hele tatt i Sverige så har de skapt dem selv ved å ikke gi folk gode nok tilbud. Anonymkode: fd1ea...92f 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sette inn millitæret? Alt dette snakket om no-go soner, bombing av politi, skyting, drap og overfall er bare propaganda fra brungrumset! Dette er snakk om stakkers forsømte sjeler som ikke har fått oppfølgingen de trenger, så hvis det mot formodnign skulle være noen problemer i det hele tatt i Sverige så har de skapt dem selv ved å ikke gi folk gode nok tilbud. Anonymkode: fd1ea...92f Hvor mange tilbud skal de få for å ikke å lage bomber mener du? Svenskene har skapt problemet sitt selv ja, ved å importere inn store mengder med ukultur. Anonymkode: 2339b...c44 1
Klossmajor Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sette inn millitæret? Alt dette snakket om no-go soner, bombing av politi, skyting, drap og overfall er bare propaganda fra brungrumset! Dette er snakk om stakkers forsømte sjeler som ikke har fått oppfølgingen de trenger, så hvis det mot formodnign skulle være noen problemer i det hele tatt i Sverige så har de skapt dem selv ved å ikke gi folk gode nok tilbud. Anonymkode: fd1ea...92f Kanskje har ikke Sverige kapasitet til å tilby tilstrekkelig oppfølging. Kanskje forsøker det svenske samfunnet å gape over mer enn det evner. Samtidig har alle et ansvar for å trekke samfunnet i positiv retning - det gjelder også disse bombesprengerne. Alle er i stand til å finne mer samfunnsnyttige gjøremål enn å sprenge politistasjoner, butikker og utesteder. Endret 22. januar 2018 av Klossmajor
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor sette inn millitæret? Alt dette snakket om no-go soner, bombing av politi, skyting, drap og overfall er bare propaganda fra brungrumset! Dette er snakk om stakkers forsømte sjeler som ikke har fått oppfølgingen de trenger, så hvis det mot formodnign skulle være noen problemer i det hele tatt i Sverige så har de skapt dem selv ved å ikke gi folk gode nok tilbud. Anonymkode: fd1ea...92f Det må jo ut en grundig analyse til folket. Hva er situasjonen? Hva er omfanget av situasjonen? Hva er årsaken til situasjonen? Hvilke tiltak er forsøkt? Hvorfor var de ikke tilstrekkelig? Det er jo et demokrati for svarte! De må jo informere befolkningen om situasjonen. Om styresmaktene er god på informasjon og åpenhet, så når ikke brungrumset frem med propaganda! Eller andre for den saks skyld. Anonymkode: 2cd56...a19
stan Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Svenskene må vel snart begynne å bli lei. https://www.expressen.se/kvallsposten/explosion-pa-rosengard-1/ På svensk TV sa de at det politiet ikke helt utelukker at angrepet egentlig var rettet mot politistasjonen, på tide å sette inn militæret? Anonymkode: d9446...2a0 Hva skal militæret gjøre? Slippe noen tilfeldige bomber i håp om å treffe gjerningsmennene?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 13 hours ago, stan said: Hva skal militæret gjøre? Slippe noen tilfeldige bomber i håp om å treffe gjerningsmennene? Han ville jo også ruste opp polisen. Det er vel ikke slik at det er gjort i en håndvending. Det kommer jo an på hvor prekær situasjonen er. Det er det jo ingen vanlige dødelige som faktisk vet. En har styresmakter som ikke har uttalt seg stort, om å analysere situasjonen offentlig. Men så kommer det noen drypp histen og pisten av informasjon. Usammenhengende. De fleste mennesker forstår jo at det er noe riv rusk hakkende galt, når det ligger håndgranater rundt på plattformen på togstasjonen, og det har detonert ulike sprengladninger i over et år. Så kommer folk som reagerer på dette, og samtidig har konkludert med at det har sammenheng med antall asylsøkere, og flyktninger. Legale som illegale. Dette rapporteres da i alternative medie kanaler. De blir anklaget for brungrums og propaganda. Det stemmer nok for de fleste. De har en oppsving i Sverige for de politiske partier lengst til høyre. Med tilgang til reell folkevalgt makt? For det er en gunstig situasjon? Svarer styresmaktene ved å informere folket? Går de ut i offentlig debatt? Eller kommer det en liten side bemerkning, nei nå er det så ille at vi kanskje må sette inn Forsvaret? En må ha åpenhet i et demokrati! Anonymkode: 2cd56...a19
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 13 hours ago, stan said: Hva skal militæret gjøre? Slippe noen tilfeldige bomber i håp om å treffe gjerningsmennene? Det er da klart at militæret kan bidra med alt fra økt tilstedeværelse til etterretning. Forsvaret har høyt kvalifisert personell, og ressurser i form av utstyr, og de har antall å bidra med. Anonymkode: 2cd56...a19 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Kanskje de må bare importere amerikansk politi da de klarer ikke å beskytte beboerene - blir orden ganske kjapt lol. Anonymkode: a9c60...dd0
Gjest Terence Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Svenskene kan bare få råtne i det multikulturelle PK-helvetet de har skapt for seg selv. Så får vi gjøre det vi kan for å lære av det.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 13 hours ago, stan said: Hva skal militæret gjøre? Slippe noen tilfeldige bomber i håp om å treffe gjerningsmennene? få orden da tafatte lokale politi og staten klarer ikke det? Problemet er at svenskene vil ikke innrømme at snillisme og ønskene å vise verden at de er super flinke å ta inn så mange "flyktninger" har fullstendig feilet så de gjør INGENTING for å få orden der. Eneste løsning er å få militæret inn og runde opp hele gjengen. Er de ny landsmenn kan de sende de tilbake, bryr meg ikke om de droppe dem midt i Aleppo eller velge et sted i midtøsten, sette fallskjerm på ryggen og bare dette dem ut av flyet. Er de født i Sverige arrestere de og sende de til barneinstitusjon om de er mindreårige eller fengsel om de er 18+. Anonymkode: a9c60...dd0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 3 minutter siden, Terence said: Svenskene kan bare få råtne i det multikulturelle PK-helvetet de har skapt for seg selv. Så får vi gjøre det vi kan for å lære av det. Problem er at de fleste svenske ønsket sikker ikke dette heller. Det var den oppmerksomhetskåte regjeringen som valgt å ta in dette helvete. Anonymkode: a9c60...dd0
Gjest Terence Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problem er at de fleste svenske ønsket sikker ikke dette heller. Det var den oppmerksomhetskåte regjeringen som valgt å ta in dette helvete. Anonymkode: a9c60...dd0 Jeg vet ikke, jeg. Det er jo svenskene selv som har stemt på regjeringen sånn som den er. I tillegg er mitt inntrykk av så og si alle svensker jeg har truffet i Norge (og det er mange) at de er totalt hjernevasket, og mener alt mellom himmel og jord er enten rasistisk eller kvinnediskriminerende. 100% social justice warriors over hele fjøla (de mest irriterende vennene jeg har på Facebook er også svensker). Personlig må jeg si jeg har mistet litt respekten for hele folkeslaget (men mest av alt er jeg trist og skuffet på deres vegne). Endret 23. januar 2018 av Terence
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #14 Skrevet 23. januar 2018 De siste innleggene her viser bare at det spekuleres, og at det er brungrums. Slippe dem ut av fly 😳Mange tror jo allerede at det er en gjerning som er utført av immigranter. Det må da kunne avkreftes eller bekreftes? Slik at man slipper spekulasjoner. Det er jo ikke slik at samfunnet er tjent med spekulasjoner og polarisering. Info, info, info! Det var i Tyskland en som gikk løs på folk i et kjøpesenter. Han ropte Allah Akubar, og sier selv det var en terror handling i sympati for ISIL. Han hadde ISIL propaganda i sitt hus. Så kommer det frem at den informasjonen var tildelt av styresmakter, politi, og media som alle visste om dette. Noen hadde bestemt at folket ikke skulle få vite det. Årsaken til slik tilbakehold av informasjon er det heller ikke gått offentlig med. Da kan spekuleringen begynne. Redultatet er svekket tillit til statsmaktene, media inkludert. Få ut informasjon! Anonymkode: 2cd56...a19
Klossmajor Skrevet 23. januar 2018 #15 Skrevet 23. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Info, info, info! Det var i Tyskland en som gikk løs på folk i et kjøpesenter. Han ropte Allah Akubar, og sier selv det var en terror handling i sympati for ISIL. Han hadde ISIL propaganda i sitt hus. Så kommer det frem at den informasjonen var tildelt av styresmakter, politi, og media som alle visste om dette. Noen hadde bestemt at folket ikke skulle få vite det. Årsaken til slik tilbakehold av informasjon er det heller ikke gått offentlig med. Da kan spekuleringen begynne. Redultatet er svekket tillit til statsmaktene, media inkludert. Få ut informasjon! Anonymkode: 2cd56...a19 Når du serverer noe sånt som historien din fra kjøpesenteret i Tyskland må du legge ved lenker til troverdige kilder som bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #16 Skrevet 23. januar 2018 2 timer siden, Terence skrev: Svenskene kan bare få råtne i det multikulturelle PK-helvetet de har skapt for seg selv. Så får vi gjøre det vi kan for å lære av det. Og du skjønner ikke at Sverige er Norges nabo. Haha. Du skjønner faktisk ikke at det kommer hit også. Anonymkode: 97ec3...27f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #17 Skrevet 23. januar 2018 2 hours ago, Klossmajor said: Når du serverer noe sånt som historien din fra kjøpesenteret i Tyskland må du legge ved lenker til troverdige kilder som bekreftelse. Det ligget en tråd på denne siden med lenker. Ville tro de fleste av de faste i alle fall hadde fått det med. Skal leite det opp. Det var da fryktelig så mistroisk folk skulle være 😳 Det er jo det som er poenget mitt. Når informasjonen ikke er omfattende nok, så sporer hele debatten av i å snakke om kilder og troverdighet, i stedet for sak. Hva med å forutsette at det er sant, kommentere på saken, og be om kilder, fordi en kunne tenke seg å lese mere? Ikke forutsette at det var usant. Det er tross alt en uformell diskusjonsside, ikke en doktor avhandling. Anonymkode: 2cd56...a19
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #18 Skrevet 23. januar 2018 3 hours ago, Klossmajor said: Når du serverer noe sånt som historien din fra kjøpesenteret i Tyskland må du legge ved lenker til troverdige kilder som bekreftelse. https://mobil.mopo.de/hamburg/ahmad-a--vor-gericht-hier-gesteht-der-messer-killer-von-barmbek-29468066? Anonymkode: 2cd56...a19
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #19 Skrevet 23. januar 2018 On 1/22/2018 at 11:38 AM, AnonymBruker said: Hvorfor sette inn millitæret? Alt dette snakket om no-go soner, bombing av politi, skyting, drap og overfall er bare propaganda fra brungrumset! Dette er snakk om stakkers forsømte sjeler som ikke har fått oppfølgingen de trenger, så hvis det mot formodnign skulle være noen problemer i det hele tatt i Sverige så har de skapt dem selv ved å ikke gi folk gode nok tilbud. Anonymkode: fd1ea...92f Wow, har virkelig 5 personer plusset dette oppgulpet mitt? Jeg la ikke til ironi flagget på slutten siden jeg tenkte at det var virkelig ikke nødvendig, så jeg håper de som har trykket liker her har gjort det fordi de skjønte ironien, for hvis ikke så syntes jeg litt synd på dere. Anonymkode: fd1ea...92f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #20 Skrevet 23. januar 2018 3 hours ago, Klossmajor said: Når du serverer noe sånt som historien din fra kjøpesenteret i Tyskland må du legge ved lenker til troverdige kilder som bekreftelse. Der Spigel online om ZDFs manglende dekning: But ZDF remained silent.....On Tuesday, the station issued a public apology for the lack of coverage. "It was a lapse in judgement that the 7 p.m. evening news show didn't at least mention the incident," Der Spigel online nevner ikke noe om at moder redaksjonen gjorde tilsvarende. Kan du Google selv om du trenger mer lenker til alt mulig? Anonymkode: 2cd56...a19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå