Gå til innhold

Påskepynt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.1.2018 den 18.33, AnonymBruker skrev:

 

Mamma har en fin tradisjon: Til fastelaven skar hun inn noen kvister, som hun satte i vann. Disse fikk vi barna pynte med fjær. Til påske hang vi opp malte egg sammen med fjærene, og da var det gjerne også kommet en del små bladet. Jeg har ikke plass til dette, men når jeg får litt mer plass er dette en tradisjon jeg har lyst til å videreføre til mine barn.

Anonymkode: ef5dc...e82

Samme her. Men de er så små ennå, og forstår ikke ennå. Skal helt klart videreføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Har forskjellige påskekaniner og påskekyllinger også, har kjøpt pene påskeegg til hele familien (porselen) 

Anonymkode: 179dd...130

Hvor fra? FInner bare fra Royal Design osv...

TB220_1024791.jpg

 

 

Jeg vil også det, men vil ikke at de skal knuses. Vi har mye fliser i huset, så om man bare glepper noe noe så vidt, så knuser det. Har til og med klart å knuse bambustallerken :klaske:

filibabba_tallerken_bambus_olive_green_i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2018 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Og julen varer helt til påske!:P

Nå er julen over og nytt år er godt i gang. Jeg er en av de som elsker julen og all pynt den medfører. Nå er julen for lengst over, og vi er godt i gang inn i det nye året.

Så nå vandrer tankene over til neste pyntetid:nordvesta:og det er påske!:nordvesta:

Hvordan pynter du til påske? 

Sett noen flotte påskekranser, noen her som har laget? Og har lyst til å vise bilde?

Jatakk til bilder av annen påskpynt også!:nordvesta:

 

Anonymkode: 2a958...a8d

Neste pyntetid :klo:

Hver dag er en pyntetid trenger verken jul eller påske for å pynte. Stearinlys, duker, servietter, ferske nydelige blomster og det fantasien klarer å finne frem setter grenser ikke høytider fra bibelen eller andre påfunn. 

Nå er temaet rosa med rikelig med langstilkede, rosa ROSER i fine krystallvaser. 

Anonymkode: 2925b...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste pyntetid :klo:

Hver dag er en pyntetid trenger verken jul eller påske for å pynte. Stearinlys, duker, servietter, ferske nydelige blomster og det fantasien klarer å finne frem setter grenser ikke høytider fra bibelen eller andre påfunn. 

Nå er temaet rosa med rikelig med langstilkede, rosa ROSER i fine krystallvaser. 

Anonymkode: 2925b...275

Ja, neste pyntetid! :nordvesta:Ikke hørt det før? Kanskje stedsbundet, men alle sier det her jeg kommer fra!

Det du beskriver er veldig fint, og er helt ordinær pynt hjemme hos meg!:)

Hyggelig med spesielle pyntetider, i tillegg, syns jeg!:nordvesta:

Det er forøvrig veldig mange som pynter med ting relatert til både jul og påske, uten å bry seg om Bibelen! :nori:

Anonymkode: 2a958...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle være en vanlig smil helt til slutt. Kom borti feil.

Syns den som ble, kan tolkes hoverende ut ovenfor de som bryr seg om Bibelen. Det beklager jeg! Skulle som sagt være et vanlig smil som dette. :)

 

Anonymkode: 2a958...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2018 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Og julen varer helt til påske!:P

Nå er julen over og nytt år er godt i gang. Jeg er en av de som elsker julen og all pynt den medfører. Nå er julen for lengst over, og vi er godt i gang inn i det nye året.

Så nå vandrer tankene over til neste pyntetid:nordvesta:og det er påske!:nordvesta:

Hvordan pynter du til påske? 

Sett noen flotte påskekranser, noen her som har laget? Og har lyst til å vise bilde?

Jatakk til bilder av annen påskpynt også!:nordvesta:

 

Anonymkode: 2a958...a8d

Nei, det er fastelavn. Du skal pynte med fjær og greiner. Når det blir påske bør det ha kommet blader på greinene. Da tar du av fjærene og henger på egg i mange farger.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Pynter du til jul?

Noen syns det er hyggelig å pynte til diverse høytider.

Påsken varer ikke så lenge, så kan forstå de som ikke vil pynte. 

Jeg syns det er veldig hyggelig med påskepynt. Tar seg fint ut på bordene. Hyggelig å se på hjemme, og hyggelig for gjestene. Har alltid gjester til flere selskaper i løpet av påsken.:) 

Anonymkode: 2a958...a8d

Hvis man skal pynte til påsken,  innebærer det å henge opp en figur av Jesus på et kors? Sånn som med julekrybber, mener jeg. Spør for en venn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i fjord og i år var/skal vi være hos svigers :)

Anonymkode: 39278...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Både i fjord og i år var/skal vi være hos svigers :)

Anonymkode: 39278...0d6

Edit, så da pynter vi ikke hjemme :)

Anonymkode: 39278...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2018 den 9.27, Wonders skrev:

 

 Har til og med klart å knuse bambustallerken :klaske:

Jeg har klart å knuse en kopp i melamin, som liksom skal være uknuselig. :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 17.34, Tøytigern skrev:

Hvis man skal pynte til påsken,  innebærer det å henge opp en figur av Jesus på et kors? Sånn som med julekrybber, mener jeg. Spør for en venn.

Påsken er en feiring av at Jesus oppsto fra de døde, ikke en feiring av en brutal henrettelse.

Egg og kyllinger er vanlig påskepynt. Dette er fordi de levende kyllingene som kommer ut av de døde eggene er et symbol på gjenoppstandelse fra de døde. Sommerfugler er også et symbol for dette, men ikke like vanlige som påskepynt.

Lam brukes også som påskepynt, selv om det ikke er like moderne. Dette er fordi Jesus er offerlammet, som døde for at vi skulle få leve.

Anonymkode: ef5dc...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har påskeegg som vi har malt opp gjennom årene og disse legger jeg i en stor skål. En vase med gule tulipaner i tillegg og jeg er fornøyd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har jeg startet å handle litt. Var innom Løyten Lys :hjerter_rundt:

Vi har små barn så her er valgene;

17424849_1277495728972243_44592338786092

 

27752142_1619349324786880_18974730624781

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pynter med puter i grønt og gult. Gule og grønne lys,påskepynt med kyllinger og egg. Har sånne egg til å henge opp,men mangler foreløpig noe å henge de opp med. Masse gule og hvite blomster og har asjetter og krus det står "God påske" på. 

Lager påskemat og. Jeg synes påska er begynnelsen på våren og et skille mellom vinter og vår. Nå er det mye snø i Oslo men jeg håper vi får en mer snøfri og solfylt påske!

🤗😇💛💚🐤🐥🐣🐔🐓🦆🐰🐇🌻🌱☘🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke helt hva jeg har liggende, det er flere år siden jeg har pyntet til påske, for jeg er alltid bortreist. Uansett, gjengangere er kyllinger, høner og egg. Et slikt som Wonders postet over her står på bordet hos mine foreldre, det pyntes gjerne med en fin blomsteroppsats, gule lys, fine servietter. Noen påskeliljer og tulipaner er også fint.

@Tøytigern: Jeg har aldri sett noen pynte med kors, faktisk. I kirken på første påskedag har det riktignok vært tradisjon å sette fram det tomme korset.

Anonymkode: 899fd...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De påskekyllinglysene var så søte at jeg hadde ikke klart å tenne dem. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Arkana skrev:

De påskekyllinglysene var så søte at jeg hadde ikke klart å tenne dem. :fnise: 

Jeg tenkte akkurat det samme, hadde fått skikkelig dårlig samvittighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Jeg tenkte akkurat det samme, hadde fått skikkelig dårlig samvittighet :ler:

Jeg har et hvitt glitrende juletrelys  fra Løiten Lys som jeg har hatt i sikkert 15-20 år uten å bruke det. Hver jul tenker jeg at det er jo meningen at man skal tenne på! Men det er så fiiiint. :ler:  Og så er de nesten litt for dyre til å bruke også. Det er ikke det samme å brenne lys til 200 som å brenne lys til 10 kr på Nille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...